Dat is toch echt een misverstand. Als je dingen vrij gaat geven, zal de R(0) weer gaan stijgen. Om dat te mitigeren, moet je andere middelen inzetten. Mondkapjes zijn daar een heel goed middel voor. De maatschappij kan dan weer voor een veel groter deel 'open', zonder te hoge R(0).quote:Op maandag 6 april 2020 15:18 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dit is en blijft echt een misverstand.
Als de schattingen van het RIVM kloppen, dan hebben de via de intelligente lockdown de R(0) van (pak 'm beet) 2,5 naar 0,3 gebracht.
Als we dat voorzichtig inschatten, dan nemen we 3 bij geen maatregelen en 0,5 bij de intelligente lockdown. Nog slechter is trouwens niet goed mogelijk omdat de cijfers qua opnames dan veel slechter zouden moeten zijn.
We hebben R(0) dus met ongeveer 85% teruggebracht.
Voor stabilisatie (geen exponentiële groei) is een daling van 67% (van 3 naar 1) voldoende.
Voor maatregelen als deze geldt de wet van de afnemende meeropbrengsten. Dit betekent dat je, om je resultaat met ongeveer 20% te laten "verslechteren", de de maatregelen vrij aanzienlijk kunt versoepelen in theorie.

Die app bekijkt aan de hand van positieve testen in een gebied en de locatiegegevens van ieder individu, wie een groter risico op besmetting loopt. Als jij op die en die dag in de buurt van die en die telefoons bent geweest, dan heb je een te grote kans en miet je getest of geïsoleerd worden.quote:Op maandag 6 april 2020 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe werkt zo'n app überhaupt? Heeft alleen zin als iedereen weet of hij/zij besmet is, toch? En veel mensen hebben niet eens symptomen. Daarnaast kan je er ook voor kiezen om te zeggen dat je niet besmet bent, terwijl dat dus wel zo is. Of zie ik het verkeerd?

Het is wat meid, hoe oud ben je eigenlijk?quote:Op maandag 6 april 2020 15:13 schreef roos94 het volgende:
Overigens vrij bijzonder dat we al een tijdje geen school meer hebben (hbo) , mijn school is dicht tot 1 juni, maar dat de studentenov teller gewoon doortikt. (Je hebt max 5 jaar recht op die ov en nu gebruikt niemand die, maar de maandjes lopen gewoon door).

Ik heb van Basic Fit anders vrij weinig gehoordquote:Op maandag 6 april 2020 15:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
Meeste sportscholen krijg je gewoon je geld terug hoor of anderzijds compensatie.

quote:Op maandag 6 april 2020 15:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist....grote groepen met mensen kunnen voorlopig echt nog niet.
vooral omdat veel mensen ook asymtoom zijn daarom is dit virus zo moeilijk te stoppen.
een aanrader is om peak prosperity te kijken, DAT is pas een expert die eigenlijk alles goed had vanaf half januari.
quote:Op maandag 6 april 2020 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor.
Patatkramen ofso waar wordt uitgegeven, kan het best. Zitten aan een terras met voldoende afstand kan ook.
Binnen aan krappe tafeltjes? Misschien een stap te ver.
Denk eens in mogelijkheden.

patatkramen mag je nu toch ook al afhalen?quote:Op maandag 6 april 2020 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor.
Patatkramen ofso waar wordt uitgegeven, kan het best. Zitten aan een terras met voldoende afstand kan ook.
Binnen aan krappe tafeltjes? Misschien een stap te ver.
Denk eens in mogelijkheden.

Het gaat erom dat de lasten door iedereen moeten worden gedragen, en dan kan het zomaar zijn dat je ergens wat extra geld mee kwijt ben. Zoals bijna .. IEDEREEN.quote:Op maandag 6 april 2020 15:19 schreef roos94 het volgende:
Tja, dat geldt voor zoveel dingen: OV-abonnementen die niet worden gebruikt, wegenbelasting en verzekering voor auto’s die stilstaan, sportschoolabonnementen... Laten we niet overal moeilijk over gaan doen, we dragen allemaal de lasten.
Precies dat.quote:Op maandag 6 april 2020 15:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als dat is waar je je druk om moet maken dan heb je een uitstekend leven...

Alle kleine beetjes helpen. Twee meter is ook beter dan 1,5 meter, maar 2 meter is niet noodzakelijk. Hetzelfde geldt voor mondkapjes. Het klopt dat het iets beter zal zijn, maar het zal je R(0) slechts marginaal doen dalen.quote:Op maandag 6 april 2020 15:20 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dat is toch echt een misverstand. Als je dingen vrij gaat geven, zal de R(0) weer gaan stijgen. Om dat te mitigeren, moet je andere middelen inzetten. Mondkapjes zijn daar een heel goed middel voor. De maatschappij kan dan weer voor een veel groter deel 'open', zonder te hoge R(0).

Lijkt me ook wel off-topic verder. In het leven voor covid-19 was (bijna) iedereen belangrijk, maar voornamelijk om het systeem omhoog te houden.quote:Op maandag 6 april 2020 15:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vrijetijdsmanager zijn niet zo nutteloos, jaren ook zo gedacht, tot ik met ze samen moest werken

ipv de tafels om de 2cm neer te zetten, er 4 meter ruimte tussen te laten. Gewoon niet zo hutje mutje, maar voldoende ruimte er tussen.quote:Op maandag 6 april 2020 15:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
patatkramen mag je nu toch ook al afhalen?
En terrassen met voldoende afstand, hoe zie je dat voor je, is toch niet te handhaven

Nee, zou nog liever afstand doen van mijn mobiele telefoon.quote:Op maandag 6 april 2020 14:49 schreef houdafstand het volgende:
Oostenrijk gaat ook voor de corona-app:
Liveblog The Guardian:
[..]
Zouden jullie (vrijwillig) zo'n app gebruiken?
Zo'n app heeft pas zin, als minstens 60% van de bevolking meedoet.

Alles wijst er nu op dat het een significante bijdrage levert aan het laag houden van de R(0). Ik zeg doen. Dan kunnen we zo snel mogelijk de draag weer oppakken. Zonder mondkapjes krijg je gewoon weer uitbraken.quote:Op maandag 6 april 2020 15:22 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Alle kleine beetje helpen. Twee meter is ook beter dan 1,5 meter, maar 2 meter is niet noodzakelijk. Hetzelfde geldt voor mondkapjes. Het klopt dat het iets beter zal zijn, maar het zal je R(0) slechts marginaal doen dalen.

V: Wat voor compensatie krijgen de leden?quote:Op maandag 6 april 2020 15:21 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik heb van Basic Fit anders vrij weinig gehoord

Heb je geen mail van Basic-Fit gekregen met opties?quote:Op maandag 6 april 2020 15:21 schreef Doublepain het volgende:
[..]

Een echte uitbraak is niet mogelijk bij R(0) lager dan 1. Dan is er te weinig beweging rond de besmette kern-haard om de besmetting in de verdere populatie door te zetten.quote:Op maandag 6 april 2020 15:24 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Alles wijst er nu op dat het een significante bijdrage levert aan het laag houden van de R(0). Ik zeg doen. Dan kunnen we zo snel mogelijk de draag weer oppakken. Zonder mondkapjes krijg je gewoon weer uitbraken.

Ook alweer een hele tijd stabiel. Zal een combinatie van lagere instroom en hogere uitstroom zijn. En die laatste zal ook nog verder oplopen gezien de gemiddelde ligtijd en het verloop een aantal weken geleden. Hiermee zal de bezetting snel beginnen af te nemen. Dus die piek eind mei zie ik niet.quote:Op maandag 6 april 2020 15:22 schreef polderturk het volgende:
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1198/41=1239
Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen COVID-19 opname op dit moment: 73
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was in Nederlandse IC’s: 1882
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten in de Nederlandse IC’s met fatale afloop: 289
Stichting-nice

De R(0) zal dan ook boven de 1 komen als je alles weer opengooit zonder mondkapjes.quote:Op maandag 6 april 2020 15:26 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Een echte uitbraak is niet mogelijk bij R(0) lager dan 1. Dan is er te weinig beweging rond de besmette kern-haard om de besmetting in de verdere populatie door te zetten.

wordt gewoon te moeilijk, dan krijg je de handhaving er ook nog bij en cafe's met een klein of zelfs zonder terras?quote:Op maandag 6 april 2020 15:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ipv de tafels om de 2cm neer te zetten, er 4 meter ruimte tussen te laten. Gewoon niet zo hutje mutje, maar voldoende ruimte er tussen.
Of je gaat met schotten werken als in hong kong.

Heb een mail gehad van basic fit. Je kon kiezen of je je geld terug wilde en nog paar optiesquote:Op maandag 6 april 2020 15:21 schreef Doublepain het volgende:
[..]

quote:Op maandag 6 april 2020 13:33 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als we consequent 1,5 meter hanteren is het overbodig om iedereen mondkapjes te verplichten.

Ik kan nu niet afstuderen, jaartje collegegeld erbij is zo'n 2100 euro. Mijn studentenov loopt af, waardoor ik zelf OV van zeeland naar rotterdam moet betalen volgend jaar. Gaat wel zeker 1000+ euro kosten. Voor een student is dit veel geld. Dus meer dan 3k.quote:Op maandag 6 april 2020 15:21 schreef skrn het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de lasten door iedereen moeten worden gedragen, en dan kan het zomaar zijn dat je ergens wat extra geld mee kwijt ben. Zoals bijna .. IEDEREEN.
[..]
Precies dat.

1. Je hoort mij niet zeggen dat je "alles maar moet opengooien". Vind jij dat alles met mondkapjes wel volledig opengegooid kan worden, zoals je impliciet stelt?quote:Op maandag 6 april 2020 15:27 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
De R(0) zal dan ook boven de 1 komen als je alles weer opengooit zonder mondkapjes.

Epidemiologisch is dat ook het enige realistische scenario, niet als doel maar als resultaat.quote:Op maandag 6 april 2020 14:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat de RIVM al in februari voor groepsimmuniteit te gaan, en dat is gewoon keihard op een muur afrijden en dan zo laat mogelijk remmen.

Een gezond mens met een goed stel hersens. 't Is werkelijk een kunststukje van de natuur en het geeft daarom ook helemaal niets als dat een keertje wat minder is gelukt,quote:

Het is wat hè?quote:Op maandag 6 april 2020 15:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik kan nu niet afstuderen, jaartje collegegeld erbij is zo'n 2100 euro. Mijn studentenov loopt af, waardoor ik zelf OV van zeeland naar rotterdam moet betalen volgend jaar. Gaat wel zeker 1000+ euro kosten. Voor een student is dit veel geld. Dus meer dan 3k.

Je kan je studentenov gewoon tijdelijk stopzettenquote:Op maandag 6 april 2020 15:16 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nop, duo gebeld. Het is zoals het is, zegt die vrouw.

Kortom het virus rukt op.quote:Op maandag 6 april 2020 14:39 schreef Multatilu het volgende:
Zou je in de getallen die we dagelijks krijgen de golf in Brabant / Limburg en die in de rest van Nederland zien?
Of is dat te kort door de bocht...
[ afbeelding ]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |