De R(0) mag in beginsel nooit boven de 1,0 komen, omdat je dan per definitie weer exponentiële groei hebt.quote:Op maandag 6 april 2020 12:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar als de bedden over een tijdje weer vrij zijn (want dat is logisch met R0 0,8-0,9) dan gaan we wellicht ook wel naar een scenaria waarin de R0 iets hoger komt te liggen. De R0 zal ook automatisch wat zakken naarmate meer mensen het virus al hebben gehad.
Precies. Na elke aanpassingen van de maatregelen, moet je 3 weken wachten om te zien wat het effect is.quote:Op maandag 6 april 2020 12:10 schreef mark6791 het volgende:
[..]
De R(0) mag in beginsel nooit boven de 1,0 komen, omdat je dan per definitie weer exponentiële groei hebt.
Hier zal extreem goed gemonitord moeten worden na versoepeling van iedere maatregel, zodat het effect met voldoende zekerheid vaststaat.
Van de andere kant is een incidentele verkeerde inschatting en een korte te hoge R(0) van een of enkele weken niet fataal, als je het maar vrij snel herkent en ingrijpt.
Maar dat ligt eraan hoeveel mensen dan nog besmettelijk zijn, we registreren de mensen die hersteld zijn. Dus je weet uiteindelijk niet hoeveel mensen nog drager zijn en het weer kunnen verspreiden.quote:Op maandag 6 april 2020 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Teugels laten vieren gaan ze echt niet doen op het moment dat ze de controle net weer een beetje terug krijgen.
Er is nu ook veel meer Corona in Nederland dan toen de lockdown maatregelen werden ingesteld. Als je een dag de boel laat vieren kan je 6/8 dagen later werkelijk alles verwachten qua besmettingen en ziekenhuisopnames.
Mensen die zelfmoord plegen hebben een keuze.quote:Op maandag 6 april 2020 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En die extra depressieve mensen (waardoor ze ook minder werk verrichten) en extra doden door zelfmoord accepteer je dan gewoon? Dat zal niet ten koste gaan van de economie? Je logica doet pijn aan m'n ogen.
Als je de zondag vergelijkt met de vorige zondag, dan was de laatste zondag ook lager (115 tegen 132 uit mijn hoofd).quote:Op maandag 6 april 2020 12:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dinsdag wordt 200+ in dit patroon.
Nogmaals : Tegen verspreiding is zelfs dit type maskers nuttigquote:Op maandag 6 april 2020 12:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zelfs als dat zo is: die mondkapjes zijn er gewoon niet en die zullen er de komende maanden ook niet zijn.
Miljoenen per week? Dat proberen ze misschien maar ik heb nog niet meegekregen dat ze ook daadwerkelijk met miljoenen tegelijk binnen komen.quote:Op maandag 6 april 2020 12:10 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Er worden nu miljoenen mondkapjes per week geïmporteerd.
Post boven jouw post.quote:Op maandag 6 april 2020 12:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Miljoenen per week? Dat proberen ze misschien maar ik heb nog niet meegekregen dat ze ook daadwerkelijk met miljoenen tegelijk binnen komen.
En zo'n kapje kan je één keer gebruiken hè.
Gezond verstand. Verhalen online. Wat nieuwsartikelen die ik de afgelopen dagen ben tegengekomen. Geen hele rare gedachtes.quote:Op maandag 6 april 2020 12:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Kan je die extra depressieve mensen en extra doden met een bron onderbouwen?
Cijfers.quote:Op maandag 6 april 2020 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gezond verstand. Verhalen online. Wat nieuwsartikelen die ik de afgelopen dagen ben tegengekomen. Geen hele rare gedachtes.
Ik denk dat hier hetzelfde geldt als waar in België nu de discussie over gaat. Mondkapjes helpen allicht, alleen maakt het je niet veilig. Maar door massaal mondkapjes uit te delen zorg je wellicht voor een schijnveiligheid die mensen extra risico's doet nemen.quote:Op maandag 6 april 2020 12:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nogmaals : Tegen verspreiding is zelfs dit type maskers nuttig
[ afbeelding ]
Die man is bijna gevaarlijker dan het virus zelf.quote:Op maandag 6 april 2020 12:01 schreef -river- het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-coronamedicijn.html
De Amerikaanse president Donald Trump heeft inwoners van de Verenigde Staten zondag opnieuw verzocht het medicijn hydroxychloroquine te gebruiken. Trump vermoedt dat het medicijn hen kan beschermen tegen het coronavirus, al druist dat vermoeden in tegen alle adviezen die hij van gezondheidsexperts heeft gekregen.
Tijdens een persconferentie in de nacht van zondag op maandag (plaatselijke tijd) gaf Trump toe dat hij geen expert is op het gebied van virusbestrijding, maar dat hij een "onderbuikgevoel heeft" dat hydroxychloroquine zal aanslaan. Het medicijn wordt normaliter gebruikt om malaria te bestrijden.
De president deed zijn uitspraken in de nabijheid van twee gezondheidsexperts, die hebben geweigerd om zijn uitspraken te verdedigen, schrijft The New York Times. Toen een van hen, hoofd infectiebestrijding Anthony Fauci, werd gevraagd om te reageren, stond Trump dat niet toe.
Het effect van hydroxychloroquine moet nog bewezen worden, maar volgens Trump zijn er "zeer sterke signalen" dat het medicijn potentie heeft. Deskundigen wijzen erop dat die data zeer gelimiteerd zijn en meer onderzoek noodzakelijk is, omdat Amerikanen anders worden blootgesteld aan onnodige gezondheidsrisico's.
Patiënten zonder hartproblemen zouden hydroxychloroquine moeten combineren met een bekend soort antibiotica, schrijft CNN op basis van uitspraken van de president. Dokters, verpleegkundigen en andere hulpverleners zouden het medicijn preventief moeten slikken om niet ziek te worden. "Er zitten geen negatieve bijwerkingen aan", aldus Trump.
'Niet 1,5 jaar wachten op onderzoek: Amerikanen sterven nu'
De Amerikaanse president zegt niet te willen wachten op verder onderzoek, omdat hij inwoners van zijn land dagelijks ziet sterven aan de gevolgen van het coronavirus. "Ik wil niet anderhalf jaar wachten op meer onderzoek. Als het niet werkt, dan werkt het niet."
Trump vertelde aan journalisten dat het medicijn zou zijn goedgekeurd door de Amerikaanse Voedsel- en Warenautoriteit (FDA) in de strijd tegen het coronavirus. Volgens Amerikaanse media klopt dat niet en heeft de FDA nog geen officiële verklaring gegeven.
De Amerikaanse regering blijft het onderzoek naar hydroxychloroquine ondersteunen. In de stad Detroit wordt getest met het medicijn, door het te gebruiken bij drieduizend patiënten van een lokaal ziekenhuis, aldus vicepresident Mike Pence. Resultaten worden meegenomen in een bredere studie.
![]()
![]()
Vorige week zijn er 900.000 binnen gekomen. Die zullen nu inmiddels alweer bijna op zijn aangezien ze er 100.000 per dag nodig hebbenquote:Op maandag 6 april 2020 12:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Miljoenen per week? Dat proberen ze misschien maar ik heb nog niet meegekregen dat ze ook daadwerkelijk met miljoenen tegelijk binnen komen.
En zo'n kapje kan je één keer gebruiken hè.
Ik zie het niet zitten. Dan gaan mensen die klachten hebben toch weer naar buiten 'want dat masker beschermt anderen tegen besmetting'.quote:Op maandag 6 april 2020 12:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nogmaals : Tegen verspreiding is zelfs dit type maskers nuttig
[ afbeelding ]
Het probleem is dat niet iedereen ziekteverschijnselen krijgt en dus maar een fractie van de coronagevallen getest worden. Even een oude tweet er bij pakken om je een beeld te geven van hoe die verhoudingen (waarschijnlijk) liggen:quote:Op maandag 6 april 2020 12:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat ligt eraan hoeveel mensen dan nog besmettelijk zijn, we registreren de mensen die hersteld zijn. Dus je weet uiteindelijk niet hoeveel mensen nog drager zijn en het weer kunnen verspreiden.
Bijna de helft merk je dus niks aan, maar die zijn dus wel besmettelijk!twitter:vanranstmarc twitterde op donderdag 20-02-2020 om 09:12:49Op de "Diamond Princess" zijn er nu al 621 passagiers coronavirus-positief. 375 hadden symptomen; 246 hadden geen symptomen. Twee 80-jarigen zijn gestorven. Dit toont de verhouding tussen symptomatische en asymptomatische patiënten, en een mortaliteit van 0,32%. https://t.co/Jg1KFiCk4J reageer retweet
Mwa, mijn man hoopt ook straks 3 van de 5 dagen thuis te kunnen blijven werken. 2 dagen op kantoor voor telefoon/klantcontact, printen, posten en vergaderen. En de rest van de administratieve taken kunnen prima online.quote:Op maandag 6 april 2020 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En die extra depressieve mensen (waardoor ze ook minder werk verrichten) en extra doden door zelfmoord accepteer je dan gewoon? Dat zal niet ten koste gaan van de economie? Je logica doet pijn aan m'n ogen.
Einde van de maand of zo dacht ik.quote:Op maandag 6 april 2020 12:16 schreef Anton91 het volgende:
Weet iemand wanneer we de resultaten van het onderzoek van Sanquin kunnen verwachten? Zij gaan zoeken op anti stoffen van een groep donoren. Ik ben erg benieuwd naar die cijfers en ik denk dat veel zal afhangen van hoe die resultaten eruit zien.
Ze wilden Trump, nu hebben ze Trump.quote:Op maandag 6 april 2020 12:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die man is bijna gevaarlijker dan het virus zelf.
Waarom zou je extra risico's nemen omdat je een mondkapje draagt?quote:Op maandag 6 april 2020 12:15 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik denk dat hier hetzelfde geldt als waar in België nu de discussie over gaat. Mondkapjes helpen allicht, alleen maakt het je niet veilig. Maar door massaal mondkapjes uit te delen zorg je wellicht voor een schijnveiligheid die mensen extra risico's doet nemen.
Ja, dat is de bicycle helmet paradox: fietshelm verplichting leidt tot méér doden onder fietsers.quote:Op maandag 6 april 2020 12:15 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik denk dat hier hetzelfde geldt als waar in België nu de discussie over gaat. Mondkapjes helpen allicht, alleen maakt het je niet veilig. Maar door massaal mondkapjes uit te delen zorg je wellicht voor een schijnveiligheid die mensen extra risico's doet nemen.
Dat weet ik, maar als we uitgaan van een moraliteit cijfer van 0,32% dan heeft inmiddels al zo'n 5% van de Nederlandse bevolking corona gehad. Was vandaag ook nog een artikel in de telegraaf dat in de USA een viroloog denkt dat 25-50% van de besmettingen gebeurd door mensen zonder symptomen.quote:Op maandag 6 april 2020 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Het probleem is dat niet iedereen ziekteverschijnselen krijgt en dus maar een fractie van de coronagevallen getest worden. Even een oude tweet er bij pakken om je een beeld te geven van hoe die verhoudingen (waarschijnlijk) liggen:Bijna de helft merk je dus niks aan, maar die zijn dus wel besmettelijk!twitter:vanranstmarc twitterde op donderdag 20-02-2020 om 09:12:49Op de "Diamond Princess" zijn er nu al 621 passagiers coronavirus-positief. 375 hadden symptomen; 246 hadden geen symptomen. Twee 80-jarigen zijn gestorven. Dit toont de verhouding tussen symptomatische en asymptomatische patiënten, en een mortaliteit van 0,32%. https://t.co/Jg1KFiCk4J reageer retweet
Als je als overheid de regels versoepeld ga je straks die mensen waarvan er nu tienduizenden zo niet honderdduizenden rondlopen in Nederland dus weer blootstellen aan mensen die wel kwetsbaar zijn (ouderen, mensen met overgewicht etc). Het gevolg laat zich raden.
Nu zullen die mensen ongetwijfeld allemaal binnen blijven ja. Het grote deel geïnfecteerden zónder symptomen wordt voor het gemak ook vergeten.quote:Op maandag 6 april 2020 12:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie het niet zitten. Dan gaan mensen die klachten hebben toch weer naar buiten 'want dat masker beschermt anderen tegen besmetting'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |