Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer (per vandaag) de testcapaciteit omhoog gaat.. op zich geen probleem dat er dan meer besmettingen officieel worden, maar kan me zo voorstellen dat het een 'negatief' effect kan hebben op de redelijke positieve weg die is ingeslagen de afgelopen dagen..quote:Op maandag 6 april 2020 09:13 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Hoop het niet. Het is nu 3/4 dagen wat stabiel en aantal ziekenhuisopnames/IC-patiënten is echt drastisch omlaag gezien. Zou mooi zijn als die trend nog verder zo doorzet.
Dan zijn we echt goed bezig.
Besmettingsgraad is ook naar 0,5 gegaan
Het zou een negatief effect voor het moraal kunnen hebben en wellicht bij wat hypochonders. Dat die nu ze weten besmet te zijn, ineens meer of ergere klachten krijgen / denken te hebben.quote:Op maandag 6 april 2020 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer (per vandaag) de testcapaciteit omhoog gaat.. op zich geen probleem dat er dan meer besmettingen officieel worden, maar kan me zo voorstellen dat het een 'negatief' effect kan hebben op de redelijke positieve weg die is ingeslagen de afgelopen dagen..
Hoezo? Alleen het aantal besmettingen neemt dan toe, niet de ziekenhuisopnames/IC opnames.quote:Op maandag 6 april 2020 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer (per vandaag) de testcapaciteit omhoog gaat.. op zich geen probleem dat er dan meer besmettingen officieel worden, maar kan me zo voorstellen dat het een 'negatief' effect kan hebben op de redelijke positieve weg die is ingeslagen de afgelopen dagen..
Dat er mensen besmet raken, kan je nooit volledig voorkomen. Het probleem is echter dat de ervaring nu leert dat ca. 10% van de zorgmedewerkers (althans, in ons ziekenhuis, heb geen landelijke cijfers tot mijn beschikking), positief test voor COVID-19. Als je iedereen dus naar huis stuurt met milde klachten, stuur je mogelijk tien keer te veel mensen naar huis.quote:Op maandag 6 april 2020 09:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar dan weet je toch dat er haast zeker meer mensen besmet zullen raken? Het uitgangspunt lijkt te zijn, wat kunnen we doen met de beschikbare middelen, niet, wat is er noodzakelijk om de mensen te beschermen en welke extra middelen hebben we daarvoor nodig.
Sterven gaat niet zomaar teruglopen. Meeste wat nu begint te sterven is een week of anderhalf geleden opgenomen geweest.quote:Op maandag 6 april 2020 09:13 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Hoop het niet. Het is nu 3/4 dagen wat stabiel en aantal ziekenhuisopnames/IC-patiënten is echt drastisch omlaag gezien. Zou mooi zijn als die trend nog verder zo doorzet.
Dan zijn we echt goed bezig.
Besmettingsgraad is ook naar 0,5 gegaan
Als dat wel jouw uitgangspunt is, vind je dan dat we bij de jaarlijkse griep ook wel wat meer ons best mogen doen om te voorkomen dat daardoor mensen overlijden? En aan alle verkeersdoden?quote:Op maandag 6 april 2020 09:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar dan weet je toch dat er haast zeker meer mensen besmet zullen raken? Het uitgangspunt lijkt te zijn, wat kunnen we doen met de beschikbare middelen, niet, wat is er noodzakelijk om de mensen te beschermen en welke extra middelen hebben we daarvoor nodig.
Dit klinkt mij meer als een 'urban myth' in de orenquote:Op maandag 6 april 2020 09:22 schreef FoolWithMokey het volgende:
Jongens mijn buurman zegt dat pittig eten helpt tegen corona omdat corona niet kan overleven in je lichaam als je pittig eet.
Dan ik ik het wel over echt pittig en niet beetje pittig.
Kan er een kern van waarheid hierachter zitten?
Lijntje zout erbij snuiven en corona heeft geen schijn van kans. Echt waar!quote:Op maandag 6 april 2020 09:22 schreef FoolWithMokey het volgende:
Jongens mijn buurman zegt dat pittig eten helpt tegen corona omdat corona niet kan overleven in je lichaam als je pittig eet.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=capsaicin+AND+covidquote:Op maandag 6 april 2020 09:22 schreef FoolWithMokey het volgende:
quote:Op maandag 6 april 2020 09:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lijntje zout erbij snuiven en corona heeft geen schijn van kans. Echt waar!
Keto dieet helpt wel;quote:Op maandag 6 april 2020 09:24 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=capsaicin+AND+covid
Dat bedoel ik er ook mee..quote:Op maandag 6 april 2020 09:17 schreef _I het volgende:
[..]
Hoezo? Alleen het aantal besmettingen neemt dan toe, niet de ziekenhuisopnames/IC opnames.
Wat denk je nou zelf. Als er zelfs in India mensen overlijden.quote:Op maandag 6 april 2020 09:22 schreef FoolWithMokey het volgende:
Keto dieet heeft toch ook met de schildklier te maken?quote:Op maandag 6 april 2020 09:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Keto dieet helpt wel;
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=ketosis+AND+covid
Maar dat geeft toch niet? Met de verklaring dat er veel getest wordt, zou je dat ook positief kunnen spindoctoren.quote:
Nu heb ik trek in een goeie chicken vindalooquote:Op maandag 6 april 2020 09:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf. Als er zelfs in India mensen overlijden.
Bron: NOSquote:'Belgische familie naar de rechter om IC-bed'
Familie van een 91-jarige coronapatiënt in België heeft een kort geding aangespannen om een plek op de intensive care af te dwingen. Dat meldt de Belgische krant Het Laatste Nieuws.
Het Montlégia ziekenhuis in Luik zou door meerdere families onder druk zijn gezet om patiënten op te nemen op de IC en riskeert schadeclaims. Professor medisch recht Filip Dewallens roept de Belgische overheid op om artsen en verpleegkundigen tijdelijk immuniteit te geven tegen dit soort claims.
In het AD zegt Dewallens: "Artsen gedragen zich zorgvuldig wanneer ze de richtlijnen van het crisiscentrum en van hun wetenschappelijke verenigingen volgen." Zo'n aansprakelijkheidsprocedure noemt hij "erg wrang" en hij vindt dat iedereen in de zorg die nu hard werkt "niet ook nog eens rechtszaken mag riskeren".
Het is vooral het reduceren van suikers en meer vet vlees/vis/echte boter en groente eten.quote:Op maandag 6 april 2020 09:30 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Keto dieet heeft toch ook met de schildklier te maken?
Vooral met de ziekte van Graves heb ik eens gelezen.
Zeker - maar verplaats je in Henk en Ingrid die plots zien dat het aantal besmettingen verdubbelen. Dat kan (potentieel) een kettingreactie teweeg brengen van angst en ondoordachte acties.quote:Op maandag 6 april 2020 09:32 schreef _I het volgende:
[..]
Maar dat geeft toch niet? Met de verklaring dat er veel getest wordt, zou je dat ook positief kunnen spindoctoren.
Dat zie je toch niet met die tests?quote:Op maandag 6 april 2020 09:17 schreef _I het volgende:
Het zou zelfs positief kunnen werken als mensen zien dat er al veel mensen zien zijn geweest, zonder erge klachten.
En dan gaan ze wat doen? Protesteren tegen Corona op het Binnenhof?quote:Op maandag 6 april 2020 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker - maar verplaats je in Henk en Ingrid die plots zien dat het aantal besmettingen verdubbelen. Dat kan (potentieel) een kettingreactie teweeg brengen van angst en ondoordachte acties.
Als je veel meer kan testen, kan je ook meer mensen uit de omgeving van een zieke testen. Hiermee zal je dus gevallen tegen gaan komen die wel ziek zijn, maar geen/weinig symptomen laten zien.quote:Op maandag 6 april 2020 09:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zie je toch niet met die tests?
Alleen die nog steeds ziek zijn.
De test op antilichamen in het bloed toont aan of iemand het gehad heeft.
Maar waar en wanneer kunnen die het beste gebruikt worden?
Of beide, eerst de bloedtest bij mensen die geen klachten hebben.
Is die positief, hoeven die niet verder getest te worden
Is die negatief, dan de neusswab.
Lijkt me ook zinvol om mensen uit risicogroepen te testen op antilichamen, als ze de afgelopen maanden 'griepachtige' klachten hebben gehad.
Als er veel het stiekem al gehad hebben, zegt dat wel wat over toekomstige ziekenhuisaantallen.
Met de jaarlijkse griep loopt de IC niet vol.quote:Op maandag 6 april 2020 09:22 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Als dat wel jouw uitgangspunt is, vind je dan dat we bij de jaarlijkse griep ook wel wat meer ons best mogen doen om te voorkomen dat daardoor mensen overlijden? En aan alle verkeersdoden?
Je pleidooien voor menselijkheid vind ik aandoenlijk, maar ook naïef. En de hardnekkigheid waarmee je dit steeds weer naar voren brengt vind ik irritant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |