abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192473412
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:13 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Hoop het niet. Het is nu 3/4 dagen wat stabiel en aantal ziekenhuisopnames/IC-patiënten is echt drastisch omlaag gezien. Zou mooi zijn als die trend nog verder zo doorzet.

Dan zijn we echt goed bezig.

Besmettingsgraad is ook naar 0,5 gegaan
Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer (per vandaag) de testcapaciteit omhoog gaat.. op zich geen probleem dat er dan meer besmettingen officieel worden, maar kan me zo voorstellen dat het een 'negatief' effect kan hebben op de redelijke positieve weg die is ingeslagen de afgelopen dagen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  PR/Manusje van alles maandag 6 april 2020 @ 09:16:53 #252
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192473432
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer (per vandaag) de testcapaciteit omhoog gaat.. op zich geen probleem dat er dan meer besmettingen officieel worden, maar kan me zo voorstellen dat het een 'negatief' effect kan hebben op de redelijke positieve weg die is ingeslagen de afgelopen dagen..
Het zou een negatief effect voor het moraal kunnen hebben en wellicht bij wat hypochonders. Dat die nu ze weten besmet te zijn, ineens meer of ergere klachten krijgen / denken te hebben.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_192473444
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoezo? Alleen het aantal besmettingen neemt dan toe, niet de ziekenhuisopnames/IC opnames.

Het zou alleen maar helpen, want je kan zien waar er eventueel een volgende uitbraak kan zijn, als de besmettingen relatief hoog zijn tov de overige data.

Het zou zelfs positief kunnen werken als mensen zien dat er al veel mensen zien zijn geweest, zonder erge klachten.
pi_192473449
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar dan weet je toch dat er haast zeker meer mensen besmet zullen raken? Het uitgangspunt lijkt te zijn, wat kunnen we doen met de beschikbare middelen, niet, wat is er noodzakelijk om de mensen te beschermen en welke extra middelen hebben we daarvoor nodig.
Dat er mensen besmet raken, kan je nooit volledig voorkomen. Het probleem is echter dat de ervaring nu leert dat ca. 10% van de zorgmedewerkers (althans, in ons ziekenhuis, heb geen landelijke cijfers tot mijn beschikking), positief test voor COVID-19. Als je iedereen dus naar huis stuurt met milde klachten, stuur je mogelijk tien keer te veel mensen naar huis.
  maandag 6 april 2020 @ 09:19:10 #255
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192473466
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:13 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Hoop het niet. Het is nu 3/4 dagen wat stabiel en aantal ziekenhuisopnames/IC-patiënten is echt drastisch omlaag gezien. Zou mooi zijn als die trend nog verder zo doorzet.

Dan zijn we echt goed bezig.

Besmettingsgraad is ook naar 0,5 gegaan
Sterven gaat niet zomaar teruglopen. Meeste wat nu begint te sterven is een week of anderhalf geleden opgenomen geweest.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 6 april 2020 @ 09:22:06 #256
401368 yorrick69
Here hung those lips...
pi_192473495
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar dan weet je toch dat er haast zeker meer mensen besmet zullen raken? Het uitgangspunt lijkt te zijn, wat kunnen we doen met de beschikbare middelen, niet, wat is er noodzakelijk om de mensen te beschermen en welke extra middelen hebben we daarvoor nodig.
Als dat wel jouw uitgangspunt is, vind je dan dat we bij de jaarlijkse griep ook wel wat meer ons best mogen doen om te voorkomen dat daardoor mensen overlijden? En aan alle verkeersdoden?

Je pleidooien voor menselijkheid vind ik aandoenlijk, maar ook naïef. En de hardnekkigheid waarmee je dit steeds weer naar voren brengt vind ik irritant. :*
Hey ho. Let's go!
  maandag 6 april 2020 @ 09:22:10 #257
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_192473496
Jongens mijn buurman zegt dat pittig eten helpt tegen corona omdat corona niet kan overleven in je lichaam als je pittig eet.

Dan ik ik het wel over echt pittig en niet beetje pittig.

Kan er een kern van waarheid hierachter zitten?
Sisco Certified
pi_192473517
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:22 schreef FoolWithMokey het volgende:
Jongens mijn buurman zegt dat pittig eten helpt tegen corona omdat corona niet kan overleven in je lichaam als je pittig eet.

Dit klinkt mij meer als een 'urban myth' in de oren :@
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 6 april 2020 @ 09:23:35 #259
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192473519
quote:

Lijntje zout erbij snuiven en corona heeft geen schijn van kans. Echt waar!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192473528
quote:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=capsaicin+AND+covid
  maandag 6 april 2020 @ 09:24:35 #261
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_192473530
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 09:23 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Lijntje zout erbij snuiven en corona heeft geen schijn van kans. Echt waar!
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192473582
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 09:17 schreef _I het volgende:

[..]

Hoezo? Alleen het aantal besmettingen neemt dan toe, niet de ziekenhuisopnames/IC opnames.

Dat bedoel ik er ook mee..
  PR/Manusje van alles maandag 6 april 2020 @ 09:30:38 #264
Toezicht is gezond!
pi_192473583
quote:

Wat denk je nou zelf. Als er zelfs in India mensen overlijden.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  maandag 6 april 2020 @ 09:30:55 #265
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_192473589
quote:
Keto dieet heeft toch ook met de schildklier te maken?
Vooral met de ziekte van Graves heb ik eens gelezen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192473601
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat bedoel ik er ook mee..
Maar dat geeft toch niet? Met de verklaring dat er veel getest wordt, zou je dat ook positief kunnen spindoctoren.
  maandag 6 april 2020 @ 09:33:50 #267
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192473611
quote:
9s.gif Op maandag 6 april 2020 09:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf. Als er zelfs in India mensen overlijden.
Nu heb ik trek in een goeie chicken vindaloo :'(
Met garlic naan
En papadums
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  PR/Manusje van alles maandag 6 april 2020 @ 09:35:17 #268
Toezicht is gezond!
pi_192473622
quote:
'Belgische familie naar de rechter om IC-bed'

Familie van een 91-jarige coronapatiënt in België heeft een kort geding aangespannen om een plek op de intensive care af te dwingen. Dat meldt de Belgische krant Het Laatste Nieuws.

Het Montlégia ziekenhuis in Luik zou door meerdere families onder druk zijn gezet om patiënten op te nemen op de IC en riskeert schadeclaims. Professor medisch recht Filip Dewallens roept de Belgische overheid op om artsen en verpleegkundigen tijdelijk immuniteit te geven tegen dit soort claims.

In het AD zegt Dewallens: "Artsen gedragen zich zorgvuldig wanneer ze de richtlijnen van het crisiscentrum en van hun wetenschappelijke verenigingen volgen." Zo'n aansprakelijkheidsprocedure noemt hij "erg wrang" en hij vindt dat iedereen in de zorg die nu hard werkt "niet ook nog eens rechtszaken mag riskeren".
Bron: NOS

Volgens de Belg is deze patiënt geweigerd voor de IC. Ik snap dat je oma of opa niet kwijt wil maar komaan zotte! :{ :')
pi_192473643
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:30 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Keto dieet heeft toch ook met de schildklier te maken?
Vooral met de ziekte van Graves heb ik eens gelezen.
Het is vooral het reduceren van suikers en meer vet vlees/vis/echte boter en groente eten.

Diabetes II en epileptie kan het reduceren soms zelfs volledig genezen.

Wat keto doet voor graves patienten weet ik niet.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192473661
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 09:32 schreef _I het volgende:

[..]

Maar dat geeft toch niet? Met de verklaring dat er veel getest wordt, zou je dat ook positief kunnen spindoctoren.
Zeker - maar verplaats je in Henk en Ingrid die plots zien dat het aantal besmettingen verdubbelen. Dat kan (potentieel) een kettingreactie teweeg brengen van angst en ondoordachte acties.
  maandag 6 april 2020 @ 09:43:53 #271
3542 Gia
User under construction
pi_192473682
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 09:17 schreef _I het volgende:

Het zou zelfs positief kunnen werken als mensen zien dat er al veel mensen zien zijn geweest, zonder erge klachten.
Dat zie je toch niet met die tests?
Alleen die nog steeds ziek zijn.

De test op antilichamen in het bloed toont aan of iemand het gehad heeft.
Maar waar en wanneer kunnen die het beste gebruikt worden?

Of beide, eerst de bloedtest bij mensen die geen klachten hebben.
Is die positief, hoeven die niet verder getest te worden
Is die negatief, dan de neusswab.

Lijkt me ook zinvol om mensen uit risicogroepen te testen op antilichamen, als ze de afgelopen maanden 'griepachtige' klachten hebben gehad.
Als er veel het stiekem al gehad hebben, zegt dat wel wat over toekomstige ziekenhuisaantallen.
pi_192473694
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeker - maar verplaats je in Henk en Ingrid die plots zien dat het aantal besmettingen verdubbelen. Dat kan (potentieel) een kettingreactie teweeg brengen van angst en ondoordachte acties.
En dan gaan ze wat doen? Protesteren tegen Corona op het Binnenhof?
pi_192473698
Dat de Duitse groei qua nieuwe infecties aan het afvlakken is, zou dat erop wijzen dat ze álle (zo goed als) besmettingen dan in kaart hebben (en dat de maatregelen hun effect hebben) aangezien zij wel alles testen wat er te testen is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2020 09:47:10 ]
pi_192473714
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zie je toch niet met die tests?
Alleen die nog steeds ziek zijn.

De test op antilichamen in het bloed toont aan of iemand het gehad heeft.
Maar waar en wanneer kunnen die het beste gebruikt worden?

Of beide, eerst de bloedtest bij mensen die geen klachten hebben.
Is die positief, hoeven die niet verder getest te worden
Is die negatief, dan de neusswab.

Lijkt me ook zinvol om mensen uit risicogroepen te testen op antilichamen, als ze de afgelopen maanden 'griepachtige' klachten hebben gehad.
Als er veel het stiekem al gehad hebben, zegt dat wel wat over toekomstige ziekenhuisaantallen.
Als je veel meer kan testen, kan je ook meer mensen uit de omgeving van een zieke testen. Hiermee zal je dus gevallen tegen gaan komen die wel ziek zijn, maar geen/weinig symptomen laten zien.

Er wordt nu alleen getest op mensen die echt zorg nodig hebben, als je breder test, gaat je CFR naar beneden etc. Het kan ook positieve psychotische effecten hebben bij goede onderbouwing.
  maandag 6 april 2020 @ 09:46:47 #275
3542 Gia
User under construction
pi_192473716
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:22 schreef yorrick69 het volgende:

[..]

Als dat wel jouw uitgangspunt is, vind je dan dat we bij de jaarlijkse griep ook wel wat meer ons best mogen doen om te voorkomen dat daardoor mensen overlijden? En aan alle verkeersdoden?

Je pleidooien voor menselijkheid vind ik aandoenlijk, maar ook naïef. En de hardnekkigheid waarmee je dit steeds weer naar voren brengt vind ik irritant. :*
Met de jaarlijkse griep loopt de IC niet vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')