Er waren (enkele weken geleden) nog geen duidelijke aanwijzingen dat astma patienten meer gevaar liepen. Anderzijds stond behandeling met corticosteroiden wel op de lijst van risicofactoren, en dat zit in de meeste astma inhalers..quote:Op maandag 6 april 2020 22:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)ensive_care/fmmaz29/
He's relatively young, used to exercise a bit, but he does suffer from obesity and asthma.
=================
Ook nog eens astma...
Met zoveel minpunten is het vrij duidelijk dat hij het niet gaat redden...
Ongelooflijk inderdaad hoe snel het volledig uit de hand kan lopen, het laat maar zien hoe onvoorspelbaar dit virus is en waarom we al deze maatregelen nemen.quote:Op maandag 6 april 2020 22:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Paar dagen geleden ging het zo te zien best goed. Komt niet hoestend/benauwd over.
Blijft raar hoe hij dan in een paar dagen zo kan aftakelen dat hij echt ic nodig heeft.
Je ziet hem wel diep ademhalen na elke zin.quote:Op maandag 6 april 2020 22:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Paar dagen geleden ging het zo te zien best goed. Komt niet hoestend/benauwd over.
Blijft raar hoe hij dan in een paar dagen zo kan aftakelen dat hij echt ic nodig heeft.
Nu is een goed moment voor hem om af te treden.quote:Op maandag 6 april 2020 22:08 schreef June. het volgende:
Ik vond het zo al vreemd dat hij voor 'tests' opgenomen werd in het ziekenhuis, uit voorzorg. Dat gebeurd niet zonder reden, ook niet als je de minister bent.
Vind Boris een bijzondere en rare kerel maar dit gun je niemand. Zal zeker zijn effecten hebben op de brexit. Mocht hij het overleven dan minimaal maanden revalideren..
twitter:timdewit twitterde op maandag 06-04-2020 om 22:09:58Ook de vriendin van Boris Johnson, Carrie Symonds, is besmet met het coronavirus. Zij verblijft in haar eigen flat in Londen in quarantaine. Ze is zwanger; het stel verwacht deze zomer een kindje. reageer retweet
Wat een sneuneuzen zeg. Dit gun je toch niemand.quote:Op zondag 5 april 2020 23:49 schreef Nikonlover het volgende:
Pffffffff........... Al die mensen op twitter die hopen dat hij komt te overlijden. Wat een kutvolk![]()
Die persberichten neem ik niet serieus. Gisteren ging immers ook alleen om wat testen zogenaamd en nog geen 24 uur later ligt hij op de IC. Ga maar van het slechtste uit.quote:Op maandag 6 april 2020 22:18 schreef hartloper het volgende:
Hij wordt NIET beademd: https://nos.nl/artikel/23(...)-intensive-care.html
Dan is er geen reden om op de intensive care te liggen dus daar geloof ik niets van. Helemaal niet in tijden van schaarste.quote:Op maandag 6 april 2020 22:18 schreef hartloper het volgende:
Dat soort mensen zijn de touch met de realiteit echt helemaal kwijt. Die zien niet meer in dat dat gewoon een man is, een zoon, een vader, etc. Vreselijk inderdaad.quote:Op maandag 6 april 2020 22:21 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat een sneuneuzen zeg. Dit gun je toch niemand.
Voor de premier gelden natuurlijk niet de gewone regeltjes.quote:Op maandag 6 april 2020 22:22 schreef June. het volgende:
[..]
Dan is er geen reden om op de intensive care te liggen dus daar geloof ik niets van. Helemaal niet in tijden van schaarste.
Nog niet..quote:Op maandag 6 april 2020 22:18 schreef hartloper het volgende:
quote:The prime minister is understood to be conscious and to have been moved as a precaution in case he needs ventilation.
Dat gaat dus ook regelmatig door mijn hoofd heen. Waar zijn we in beland?quote:Op maandag 6 april 2020 21:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De meest bizarre tijdlijn dit. Als je me in 2019 beschreef wat er in de wereld anno 2020 gebeurde had ik je voor gek verklaard
Ik heb hier dus met de huisarts over gebeld omdat costicosteroiden je immuumsysteem zou verlagen.quote:Op maandag 6 april 2020 22:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Er waren (enkele weken geleden) nog geen duidelijke aanwijzingen dat astma patienten meer gevaar liepen. Anderzijds stond behandeling met corticosteroiden wel op de lijst van risicofactoren, en dat zit in de meeste astma inhalers..
De timing (nadat de koningin van Engeland haar zeldzame speech gaf) en dat zijn situatie steeds verergerd (eerst 'tests' doen, beademing, daarna IC) lijkt mij dat het vele malen erger is dan wij vermoeden.quote:Op maandag 6 april 2020 22:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor de premier gelden natuurlijk niet de gewone regeltjes.
Een kijkje in de Chinese keuken.quote:Op maandag 6 april 2020 22:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat gaat dus ook regelmatig door mijn hoofd heen. Waar zijn we in beland?
Lijkt me toch heel stug dat iemand uit voorzorg op de IC gelegd wordt.quote:
Zelfde niveau als mensen die Greta iets toewensdequote:Op maandag 6 april 2020 22:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn de touch met de realiteit echt helemaal kwijt. Die zien niet meer in dat dat gewoon een man is, een zoon, een vader, etc. Vreselijk inderdaad.
In het NOS-artikel stellen zij dat die info van de 'officiële kanalen' komen, maar het lijkt mij even zo waarschijnlijk dat zij de druk willen verleggen naar het mogelijke overlijden van hun prime minister. Anders zou hij niet zondagavond worden opgenomen, vlak na de speech van de koningin als het maar uit voorzorg was. Daarom vermoed ik (wie ben ik?) dat hij al vanaf zondagavond aan de beademing moest.quote:
Zou goed kunnen. Afwachten maar. Vind het wel een aimabele vent, met iets te veel "foute vrienden".quote:Op maandag 6 april 2020 22:27 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De timing (nadat de koningin van Engeland haar zeldzame speech gaf) en dat zijn situatie steeds verergerd (eerst 'tests' doen, beademing, daarna IC) lijkt mij dat het vele malen erger is dan wij vermoeden.
Überhaupt mensen die anderen iets toewensen.quote:Op maandag 6 april 2020 22:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfde niveau als mensen die Greta iets toewensde
Wie zijn deze zogenaamde "foute" vrienden?quote:Op maandag 6 april 2020 22:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou goed kunnen. Afwachten maar. Vind het wel een aimabele vent, met iets te veel "foute vrienden".
Eensquote:Op maandag 6 april 2020 22:31 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
In het NOS-artikel stellen zij dat die info van de 'officiële kanalen' komen, maar het lijkt mij even zo waarschijnlijk dat zij de druk willen verleggen naar het mogelijke overlijden van hun prime minister. Anders zou hij niet zondagavond worden opgenomen, vlak na de speech van de koningin als het maar uit voorzorg was. Daarom vermoed ik (wie ben ik?) dat hij al vanaf zondagavond aan de beademing moest.
Uiteraard hoop ik dat de officiële kanalen gelijk hebben en ik ongelijk, want ik ben een van de weinige fans van deze man.
Greta vergelijken met Boris Johnson is als een noot vergelijken met Mount Rushmore.quote:Op maandag 6 april 2020 22:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfde niveau als mensen die Greta iets toewensde
Jawel. Dan kan er prima een 1 persoonskamer geregeld worden met zuurstof, dat hoeft echt niet op de IC.quote:Op maandag 6 april 2020 22:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor de premier gelden natuurlijk niet de gewone regeltjes.
partially carboxymethylated guar gum?quote:
Ja, idd.quote:Op maandag 6 april 2020 21:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De meest bizarre tijdlijn dit. Als je me in 2019 beschreef wat er in de wereld anno 2020 gebeurde had ik je voor gek verklaard
Gewoon het grootste 'event' sinds de tweede wereldoorlog.quote:Op maandag 6 april 2020 22:38 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, idd.
Vorig jaar was hier in Utrecht de tramaanslag. 4 doden en de hele stad één dag in lockdown. Het was binnen een uur wereldnieuws.
Maar het valt in het niet vergeleken met wat er nu wereldwijd gaande is.
Bij cytokine storm zou het kunnen helpen:quote:Op maandag 6 april 2020 22:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik heb hier dus met de huisarts over gebeld omdat costicosteroiden je immuumsysteem zou verlagen.
Zij gaf aan dat het meer is voor prednison of een hele hoge dosis.
Maar dat los daarvan de budesonide ervoor zou zorgen dat de reactie van je immuumsysteem niet zo heftig is en er daardoor mindsr schade zou zijn.
Ik heb wel gelezen dat in sommige aziatische landen astma medicatie ook als behandel methode werd toegepast.
Ik heb nog steeds mijn vraagtekens bij een hoop dingen. De medicatie maar bv ook omdat astma in dezelfde categorie gegooid wordt als longemfyseem en copd en er sowieso een hoop gradaties in astma zijn.
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30628-0/fulltextquote:As during previous pandemics (severe acute respiratory syndrome and Middle East respiratory syndrome), corticosteroids are not routinely recommended and might exacerbate COVID-19-associated lung injury.
However, in hyperinflammation, immunosuppression is likely to be beneficial.
50% helaasquote:Op maandag 6 april 2020 22:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wat zijn de kansen voor een 60 minner met corona op de ic? Om het wel te redden bedoel ik dan.
Ik neem aan dat men op de IC meer apparatuur heeft om allerlei zaken te monitoren. Bij de PM zal een verpleegster die om het half uur komt checken niet volstaan...quote:Op maandag 6 april 2020 22:29 schreef Merkie het volgende:
[..]
Lijkt me toch heel stug dat iemand uit voorzorg op de IC gelegd wordt.
Ligt aan welke doelgroep je bekijkt. Ik heb ergens gelezen dat het maar 10% is als je 80+ bent, waarna de levenskansen kan stijgen tot 50% bij jongere doelgroepen.quote:Op maandag 6 april 2020 22:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
voor iedereen die op de ic komt met corona?
Ik denk eerder dat het wat lichter wordt voorgesteld. Dat is althans de hele tijd al zo in het geval van bojoquote:Op maandag 6 april 2020 22:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik neem aan dat men op de IC meer apparatuur heeft om allerlei zaken te monitoren. Bij de PM zal een verpleegster die om het half uur komt checken niet volstaan...
hoop dat boris verder gewoon in goede conditie isquote:Op maandag 6 april 2020 22:49 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ligt aan welke doelgroep je bekijkt. Ik heb ergens gelezen dat het maar 10% is als je 80+ bent, waarna de levenskansen kan stijgen tot 50% bij jongere doelgroepen.
quote:Op maandag 6 april 2020 22:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hoop dat boris verder gewoon in goede conditie is
Dit heb ik nog toegevoegd aan mijn post.quote:Op maandag 6 april 2020 22:49 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Meestal komen daar mensen met al onderhuidse klachten. In combinatie met dit virus is dat dodelijk. Maar als men de gehele norm bekijkt dan is het ook waarschijnlijk dat je 80% kans hebt om immuun te zijn. Dus het is maar hoe je het bekijkt; zolang je niet op de IC-afdeling terecht komt, zit je in de regel goed. Tenzij je uiteraard zodanig verzwakt bent dat opname geen zin meer heeft. Dit gebeurt meestal bij 85+ met duidelijke onderliggende klachten of terminale mensen.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op maandag 06-04-2020 om 22:56:30Sky News understands that the Prime Minister had breathing difficulties and was given oxygen before going into intensive care but is not on a ventilator reageer retweet
Op de ic doorwerken?quote:Op maandag 6 april 2020 15:14 schreef tijdreiziger1974 het volgende:
Snapt de term uitzieken blijkbaar niet. Rust pakken en niet werken man !
Ze kunnen z'n toestand minder ernstig voorstellen dan ie is, maar of ze zouden liegen over beademing weet ik niet. Hooguit voor een korte tijd, want dat lekt toch uit.quote:Op maandag 6 april 2020 22:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het wat lichter wordt voorgesteld. Dat is althans de hele tijd al zo in het geval van bojo
Moet voor die vriendin nu toch ook enorm angstig zijn, je vriend ligt op de IC en zelf ben je in verwachting en heb je het virus ook opgelopen.quote:Op maandag 6 april 2020 22:20 schreef wokkelfok het volgende:
twitter:timdewit twitterde op maandag 06-04-2020 om 22:09:58Ook de vriendin van Boris Johnson, Carrie Symonds, is besmet met het coronavirus. Zij verblijft in haar eigen flat in Londen in quarantaine. Ze is zwanger; het stel verwacht deze zomer een kindje. reageer retweet
Of jij hebt helemaal geen humor. Ik denk persoonlijk het laatste.quote:
Dat lijkt me te snel. Je moet alle apparatuur ook instellen. En met de premier neem je natuurlijk geen enkel risico dat je te laat bent.quote:Op maandag 6 april 2020 23:12 schreef Fer het volgende:
Volgens mij ben je met enkele seconden op het IC. Dus waarom uit voorzorg?
Gaat vast heel slecht nu.
quote:Op zondag 5 april 2020 23:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hij heeft HEEL veel levens verwoest met brexit. Dus zo gek niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |