abonnement Unibet Coolblue
pi_192460760
Nu het weer een beetje lekker weer begin te worden ben ik weer wat op het balkon bezig en wil voor dit jaar weer proberen wat kruidenplantjes te laten groeien. Ik heb hier helaas nogal een wisselend succes mee gehad de afgelopen jaren - ik heb er dan ook totaal geen verstand van.

Wat is nou de beste manier om dit te gaan doen? Ik heb grote potten staan met potgrond nu, hier zitten er nog in van vorig jaar. Die ga ik er zo uit trekken. En dan? Starten het beste vanaf zaadjes? Of vanaf plantjes uit de supermarkt/tuincentrum? Dit laatste heb ik vorige jaren gedaan, maar niet altijd met even groot succes.

En dan verder op gebied van onderhoud? Enkel gewoon potgrond en de plantjes er in en water geven of kan ik nog iets doen om ze te "boosten" in hun groei en beter onderhoud?

Hoop dat iemand deze beginner wat kan helpen zodat ik dit jaar hopelijk een wat groter succes heb. ;)

Wil gaan groeien als het kan: dragon, peterselie, munt, citroen verbena, basilicum, bieslook en wellicht thijm ook al heb ik gezien dat die als je die niet regelmatig bij knipt toch flinke dikke takken gaat krijgen en zo heel vaak gebruik ik dat niet.

Heb hier overigens vanaf in de ochtend zon tot een uur of 15. Mocht dat nog nuttig zijn voor eventuele tips (echte beginner hier)
pi_192461115
Ik weet het niet, maar ga het volgen omdat ik het wil weten. Lijkt mij namelijk ook leuk om te doen. Hoop dus op reacties 🤩.

Overigens: ik heb eens munt gehad en dat is net onkruid, zo snel groeit dat. Hoef je weinig voor te doen.
pi_192461513
Het makkelijkst is om te beginnen met plantjes uit de winkel maar die moet je wel meteen groter verpotten (je kan ze dan ook opdelen) anders zijn ze snel dood. Als je vanaf zaadjes begint kun je beter beginnen met kiempotjes inde vensterbank binnen (met zaaigrond, anders kunnen de kiemwortels verschroeien) en dan uitzetten als ze opgekomen zijn.