Echt he. Verbaas mij er nog elke dag over...quote:Op zondag 5 april 2020 13:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dit dus.
Alleen experts kunnen inhoudelijk iets zinnigs zeggen. Maar er zitten hier types die zichzelf expert wanen omdat ze in januari voorspelden dat het weleens uit de hand zou kunnen lopen. Volledig vanuit de onderbuik beredeneerd weliswaar. Het RIVM en talloze experts dit niet hadden voorzien zijn daarmee ineens gedegradeerd tot een groep nitwits in hun ogen.
Zo stuitend dom dat het gewoon pijn doet...
Afschuwelijk. Dan heb ik toch liever de Nederlandse aanpakquote:Op zondag 5 april 2020 12:42 schreef GereDathan het volgende:
...het is wel zo dat patiënten niet naar de IC gaan als de kans op overleven gering is, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italië waar ze mensen van 100 met 25 andere ziektes onder de leden wel naar de IC brengen om de lijdensweg nog een paar weken te verlengen.
wij in NL hadden het makkelijker inderdaad, maar dan mis je het punt. In bv china of mexio duurde de zware maatregelen iig niet een half jaar.quote:Op zondag 5 april 2020 13:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoelang heeft dat geduurd ?
en toen hadden ze veel minder bewegingen dan we nu nog steeds hebben ?
Alsof een twaalf-jarige geneeskunde studie met virologie en microbiologie als expertise een soort pret-studie is die iedere debiel kan behalen met 50% inzet. Helaas ligt de realiteit toch wat genuanceerder dan menig wil geloven.quote:Op zondag 5 april 2020 13:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dit dus.
Alleen experts kunnen inhoudelijk iets zinnigs zeggen. Maar er zitten hier types die zichzelf expert wanen omdat ze in januari voorspelden dat het weleens uit de hand zou kunnen lopen. Volledig vanuit de onderbuik beredeneerd weliswaar. Het RIVM en talloze experts dit niet hadden voorzien zijn daarmee ineens gedegradeerd tot een groep nitwits in hun ogen.
Zo stuitend dom dat het gewoon pijn doet...
En daarom ben ik heel benieuwd hoe het RIVM aan gemiddeld 23 dagen IC komt. Nederland is qua populatie op de IC niet te vergelijken met Italië.quote:Op zondag 5 april 2020 12:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is wel zo dat patiënten niet naar de IC gaan als de kans op overleven gering is, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italië waar ze mensen van 100 met 25 andere ziektes onder de leden wel naar de IC brengen om de lijdensweg nog een paar weken te verlengen.
Waarschijnlijk omdat er in verhouding ook heel weinig geteste mensen zijn?quote:Op zondag 5 april 2020 13:27 schreef Za het volgende:
Waarom ligt het totaal aantal hersteld in NL zo laag?
250 tov bijna 4000 in België, 3000 in Zwitserland etc?
[ afbeelding ]
elke land heeft zijn eigen registratiewijze en methode.quote:Op zondag 5 april 2020 13:27 schreef Za het volgende:
Waarom ligt het totaal aantal hersteld in NL zo laag?
250 tov bijna 4000 in België, 3000 in Zwitserland etc?
[ afbeelding ]
Ik ook. Wij Nederlanders (en ik denk dat het ook voor de Belgen geldt) zijn daarin gelukkig een stuk realistischer. We maken vooraf een afweging, liefst in overleg met de patiënt, wat het te volgen pad is. We gaan, denk ik, iets menselijker om met de dood. We hoeven hier niet zo nodig de laatste 3 weken uit iemand te persen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:26 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Afschuwelijk. Dan heb ik toch liever de Nederlandse aanpak
volgens mij hebben ze dat gehoord van gommersquote:Op zondag 5 april 2020 13:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En daarom ben ik heel benieuwd hoe het RIVM aan gemiddeld 23 dagen IC komt. Nederland is qua populatie op de IC niet te vergelijken met Italië.
Er zijn ongeveer evenveel gerigsteerde gevallen in een asntal landen waaronder Nederland, maar hier genezen er een paar honderd en daar duizenden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:29 schreef Qarrad het volgende:
Waarschijnlijk omdat er in verhouding ook heel weinig geteste mensen zijn?
NL werkt met Osiris en Osiris registreert geen herstelde patiënten.quote:Op zondag 5 april 2020 13:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat er in verhouding ook heel weinig geteste mensen zijn?
Ik vind dat echt gigantische aantallen. Natuurlijk is Amerika wel net een tandje groter dan Nederland, maar dan nog.quote:Op zondag 5 april 2020 13:29 schreef Grishenko_ het volgende:
300.000 besmettingen in Amerika alleen. Dat vind ik best veel.
Ik ben heel benieuwd naar de achterliggende cijfers. Kan ze alleen nergens vinden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze dat gehoord van gommers
Amerika wil zoveel, als dit alles over is is het het meest gehate land.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen....
Zouden wij nog veel ventilators uit het buitenland moeten krijgen of hebben wij wel onze buit redelijk op orde nu?quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen....
Argumentum ad verecundiam.quote:Op zondag 5 april 2020 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zonder kennis kan je ook geen inhoudelijke discussie voeren en wij zijn allemaal geen virologen. Als je een inhoudelijke discussie wilt moet je experts zoeken.
2 miljard dollar. Wisselgeld als je naar de economische verliezen kijkt.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen.... Blijkbaar kost zo'n ding 50.000 euro per ding. Tel maar uit je verlies
Ik denk niet dat de bron Italië is voor het RIVM. Waarschijnlijk baseren ze zich op stichting NICE die een goede registratie bijhoudt en andere bronnen. Ze gingen sowieso eerst uit van 10 dagen, maar dat is snel bijgesteld toen duidelijk werd dat dat niet realistisch was.quote:Op zondag 5 april 2020 13:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En daarom ben ik heel benieuwd hoe het RIVM aan gemiddeld 23 dagen IC komt. Nederland is qua populatie op de IC niet te vergelijken met Italië.
ik dacht op nieuwsuur was gommers een keer en toen legde hij uit dat de gemiddelde ligduur van mensen op de IC ongeveer 3 weken is.quote:Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar de achterliggende cijfers. Kan ze alleen nergens vinden.
Mwah, ik vind China ook best kwalijk in deze kwestie hoor.quote:Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef -river- het volgende:
[..]
Amerika wil zoveel, als dit alles over is is het het meest gehate land.
Op zich kosten ze maar $25.000 per stuk maar alle staten zijn nu tegen elkaar aan het opbieden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen.... Blijkbaar kost zo'n ding 50.000 euro per ding. Tel maar uit je verlies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |