abonnement Unibet Coolblue
pi_192456641
Hoi,

Ik loop al een tijdje met een probleem en ik was benieuwd of iemand dit herkent en/of mij hierbij zou kunnen helpen.

Ik zit momenteel in een relatie waarbij alles gaat zoals ik ooit had gehoopt. We wonen samen en zijn erg dol op elkaar. Toch (of misschien juist hierom) kan ik maar geen rust vinden en ben ik bang dat hij mij ooit zal verlaten. Omdat dit constant in mijn hoofd speelt heb ik snel de neiging alles te willen controleren. Mijn vriend is nogal actief op social media, waardoor hij ook de nodige aandacht van anderen krijgt. Ik probeer er niet aan toe te geven, maar het liefst bekijk ik alles wat hij post, wie er onder reageert en met wie hij spreekt. Alles zodat er voor mijn gevoel niemand tussen kan komen die het voor ons kan “verpesten”. Momenteel zit hij een tijdje in het buitenland en neemt de angst van mijn kant alleen maar toe. Ik realiseer mij dat dit erg vreemd En problematisch gedrag is en ik weet niet zeker hoe dit is ontstaan. Wel heb ik ervaringen met een ex gehad die is vreemdgegaan (of in ieder geval te ver is gegaan op dit gebied) waarna de relatie is stukgelopen. Mogelijk heeft dit zodanige impact op mij gehad dat ik bang ben dat dit zich zal herhalen.

Herkent iemand zich hierin? Hoe stop ik met dit onzekere gedrag?
pi_192456973
Ja ik heb ook ervaring met mensen die anderen hadden of er ineens met een ander vandoor gingen. Maar als ik ooit een relatie zou krijgen (wat niet zal gebeuren denk ik maar theoretisch) dan zou ik nooit meer jaloers zijn, want ik heb het idee dat als je het gevoel hebt dat je iemand niet kunt vertrouwen dat vaak komt omdat diegene ook gewoon niet te vertrouwen is. En dan is die persoon toch goed in liegen en dingen verbergen. Als je relatie echt goed is dan komt het denk ik niet eens in je op dat diegene vreemd zou kunnen gaan en al blijkt dat toch zo te zijn en je komt er toch achter nou jammer dan, dan heb jij er iig alles aan gedaan om diegene te vertrouwen en dan ligt het dus niet aan jou. Als je ook maar een greintje jaloezie toont is de kans denk ik groter dat je vriend je verlaat omdat hij je een hysterisch aan borderline lijdend blok aan het been is gaan vinden (afgaand op forumposts hier, sorry als ik hier een beetje cynisch in ben) dan omdat hij vreemd zal gaan.
Ik denk dat je bij jezelf na moet gaan waarom je je vriend niet gewoon kunt vertrouwen. Hij heeft toch voor jou gekozen, waarom zou hij dan nog de behoefte voelen om vreemd te gaan? Is hij zo'n 'uit het oog, uit het hart' type dan? Is hij zo sexverslaafd dat hij niet eens even zonder kan zonder jou te bedriegen zelfs in deze corona crisis? Hebben jullie veel digitaal contact ? Hoe reageerde hij toen je dit met hem besprak?

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 05-04-2020 02:49:12 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192457433
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 02:35 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ja ik heb ook ervaring met mensen die anderen hadden of er ineens met een ander vandoor gingen. Maar als ik ooit een relatie zou krijgen (wat niet zal gebeuren denk ik maar theoretisch) dan zou ik nooit meer jaloers zijn, want ik heb het idee dat als je het gevoel hebt dat je iemand niet kunt vertrouwen dat vaak komt omdat diegene ook gewoon niet te vertrouwen is. En dan is die persoon toch goed in liegen en dingen verbergen. Als je relatie echt goed is dan komt het denk ik niet eens in je op dat diegene vreemd zou kunnen gaan en al blijkt dat toch zo te zijn en je komt er toch achter nou jammer dan, dan heb jij er iig alles aan gedaan om diegene te vertrouwen en dan ligt het dus niet aan jou. Als je ook maar een greintje jaloezie toont is de kans denk ik groter dat je vriend je verlaat omdat hij je een hysterisch aan borderline lijdend blok aan het been is gaan vinden (afgaand op forumposts hier, sorry als ik hier een beetje cynisch in ben) dan omdat hij vreemd zal gaan.
Ik denk dat je bij jezelf na moet gaan waarom je je vriend niet gewoon kunt vertrouwen. Hij heeft toch voor jou gekozen, waarom zou hij dan nog de behoefte voelen om vreemd te gaan? Is hij zo'n 'uit het oog, uit het hart' type dan? Is hij zo sexverslaafd dat hij niet eens even zonder kan zonder jou te bedriegen zelfs in deze corona crisis? Hebben jullie veel digitaal contact ? Hoe reageerde hij toen je dit met hem besprak?
Bedankt voor je reactie! Het gekke is dus dat ik niet bang ben dat hij ooit vreemd zou gaan, maar meer dat hij in contact komt met iemand anders en diegene dan interessanter gaat vinden. Dus het is denk ik meer een onzekerheid over mijzelf.. Wanneer ik iets van deze twijfels laat blijken reageert hij vooral lacherig en dat hij vindt dat ik zeur. Ik durf er dus niet echt meer over te beginnen.
pi_192457476
Heel herkenbaar. Ik kan je niet helpen sorry, maar momenteel snap ik er helemaal niets meer van. Het houdt me ook al nachten wakker.

Edit: toegegeven jouw situatie is iets anders dan de mijne denk ik. In jouw geval moet jij jezelf de vraag stellen of jij met degene samen bent waar je samen mee wil zijn. Is dit een ja, gaat je aandacht fixeren op al zijn online verkeer je niet opleveren wat je wil. Dat gezegd hebbende, zul je in het het geval van een nee op die manier ook niet vinden wat je zoekt. Leven is kut. Sorry.

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2020 04:31:34 ]
pi_192457493
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 03:59 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Het gekke is dus dat ik niet bang ben dat hij ooit vreemd zou gaan, maar meer dat hij in contact komt met iemand anders en diegene dan interessanter gaat vinden. Dus het is denk ik meer een onzekerheid over mijzelf.. Wanneer ik iets van deze twijfels laat blijken reageert hij vooral lacherig en dat hij vindt dat ik zeur. Ik durf er dus niet echt meer over te beginnen.
Die onzekerheid zal hij evenzoveel bij jou ervaren denk ik zo. Je gevoel is je graadmeter, maar ga niet op zoek naar spoken of skeletten in de kast, heb je echt niets aan.
pi_192458491
Ik denk dat het goed is dat je al een poging hebt gedaan om het met hem te bespreken, want het helemaal voor je houden en lijden in stilte is ook niet goed voor een relatie.

Alleen er is een fijne lijn tussen het bespreken met je partner en je partner ermee verstikken. Ik denk zeker niet dat je dat nu al doet, maar als je onzekerheid de overhand gaat nemen dan kan het wel die kant op gaan, en dat moet je denk ik vermijden.
Dus, je kan je onzekerheden best met hem delen maar het moet wel rationeel blijven. Ik denk dat je zelf ook wel kunt aanvoelen wat wel/niet rationeel is om met hem te delen.

Daarnaast, om even op je angst inhoudelijk in te gaan. Stel je het ergste wat er kan gebeuren voor. Dit gaat waarschijnlijk nooit gebeuren, maar theoretisch gezien. Oke, hij vind een ander interessanter. Even heel hard gezegd, maar ben je hem dan niet liever kwijt dan rijk? Ik snap dat je hele leven instort als de relatie met hem over is en dat het ongelofelijk veel pijn doet. Maar als iemand alleen al door te kijken op social media een ander zou zien en diegene ineens veel interessanter zou vinden, zou dat betekenen dat diegene ook niet echt zo emotioneel geïnvesteerd in je is. Van iemand houden gaat namelijk veel dieper dan: oh zij heeft een leuk gezicht, leuk lichaam, leuke baan, leuk leven. En je mag er toch vanuit gaan dat je vriend niet zo oppervlakkig is en van je houdt om wie je bent. Dan ben je diegene voor in de toekomst denk ik toch liever kwijt dan rijk.
*Hierbij nogmaals gezegd hebbende: dit gaat denk ik echt niet zo gebeuren. Dus ik zeg dit niet omdat ik denk dat hij dit zou doen opmakende uit je OP of om je te stressen, maar meer zodat je je angst wat rationeler kan bekijken.

Punt 2 is ook nog eens, stel eens dat hij het zou doen, hoe gaat jou 'druk maken erom' in dit geval de situatie beïnvloeden? Ik denk dat je beter kan genieten van wat je met hem hebt en van het moment zelf dan continu je bezighouden met 'wat als...'. Want als het gebeurd, gebeurd het toch wel, of je je er nou druk om hebt gemaakt of niet, of je nou in zijn telefoon hebt gekeken of niet, of je nou al zijn digitale sporen bekijkt of niet. Klinkt ook weer hard maar zo is het nu eenmaal. Als je je op het negatieve blijft focussen, verziek je zelf de hele sfeer in de relatie. Terwijl er waarschijnlijk helemaal niks aan de hand is. En als er wel wat aan de hand is, heeft het geen nut om je daar van te voren druk over te maken, want je doet er helemaal niks aan.

Je kan een ander namelijk niet aan banden leggen, en dat is ook niet het principe van liefde (vind ik). Een relatie is iets om van te genieten en om je beter door te voelen. Ik snap dat je door je verleden misschien een soort trauma op hebt gelopen en dat het heel lastig is om dit denkpatroon te doorbreken. Maar vertrouwen is vooralsnog de basis van een relatie, en ik denk dat je meer moet focussen om dit op te bouwen, dan om je bezig te houden met 'bewijs' op social media proberen te vinden dat hij ergens een scheve schaats rijdt.
Door vertrouwen op te bouwen verbeter je niet alleen je relatie met hem, maar ook met jezelf. Je geeft jezelf dan 100 keer minder stress dan dat je nu hebt. En dan kan je beredeneren in je angst; ja, maar is het dan niet dom om vertrouwen op te bouwen terwijl hij misschien wel dit en dit doet..? Dat kan je beter loslaten, want je doet het voor jezelf, je doet het voor je eigen mentale gezondheid en voor de gezondheid van de relatie.

Door dat zoeken en kijken focus je je op het negatieve omdat je zo denkt dat je je angst en de situatie kan 'beheersen' maar wat je nu eigenlijk doet is je angst en paranoia alleen maar versterken.

Ook kan je je afvragen waarom je denkt dat hij dit zou doen, waarom zou hij een ander interessanter vinden dan jij? Ik proef hier ook een beetje een laag zelfbeeld. Misschien is het ook handig om daar aan te gaan werken, want als je jezelf echt de moeite waard zou vinden en je zou op een redelijke manier van jezelf houden, dan zou je zeggen: laat hem maar vreemd gaan als hij wil, dan is hij een klapviool die een heel goed persoon misloopt.

Dan kun je het allemaal een beetje meer loslaten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2020 09:38:37 ]
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 5 april 2020 @ 09:41:43 #7
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_192458548
Niet herkenbaar en ik vind mensen die hun ervaringen uit hun verleden meenemen naar een nieuwe relatie en hun angsten vervolgens neerleggen bij de persoon neerleggen ongezond .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192460990
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 03:59 schreef Alaianaya het volgende:
Bedankt voor je reactie! Het gekke is dus dat ik niet bang ben dat hij ooit vreemd zou gaan, maar meer dat hij in contact komt met iemand anders en diegene dan interessanter gaat vinden. Dus het is denk ik meer een onzekerheid over mijzelf.. Wanneer ik iets van deze twijfels laat blijken reageert hij vooral lacherig en dat hij vindt dat ik zeur. Ik durf er dus niet echt meer over te beginnen.
Ooh nu ben ik wel benieuwd, hoe zou dat scenario gaan dan in jouw hoofd? Hij komt in contact met iemand anders, hoe? Wat is dat precies voor persoon? Waarom is zij interessanter dan jij? En waarom zou je vriend dan lacherig reageren als de kans er was dat hij die ander ook interessanter gaat vinden? Zegt hij wel eens wat hij interessant vindt aan jou of wat antwoord hij erop als je hem dat vraagt?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')