abonnement Unibet Coolblue
pi_192448067
Ik ben op zoek naar het juiste dockingstation om vanuit mijn HP-laptop te kunnen werken
met 2 LG-beeldschermen.
Mij computer beschikt over een diplayport en de beide beeldschermen ook.
Ik ben dus op zoek naar een dockingstation met 3 displayport aansluitingen,
zodat er een optimale verbinding gelegd kan worden en ik op de 3 beeldschermen
met verschillende beelden kan werken.
Wie kan mij helpen?
pi_192448389
Of dit werkt, hangt ook af van je laptop en je type monitoren

Ik heb een lenovo icm een dockingstation me 2 displayport aansluitingen. Ik heb hierop 2 monitoren aangesloten en een 3de via MST.
pi_192449497
Ik bespeur tot nog toe nog geen dockingstations met 3 diplayports

Voor zover ik dockingstations (zoals vermeld ook die van Lonovo) heb gevonden met displayports, hebben ze maximaal 2 uitgaande displayports voor beeldschermen. Dus zonder ingang diplayport.

Ik heb twee LG 27UL650W beeldschermen aangeschaft die lek een displayport ingang hebben.
De videokaart in mijn HP Elitebook 850 G4 laptop is geschikt voor werken met twee beeldschermen. Mijn laptop heeft één displayport uitgang.

Wie kan me verder helpen?

[ Bericht 28% gewijzigd door Karel050 op 04-04-2020 22:46:29 ]
pi_192462037
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:33 schreef Karel050 het volgende:
Ik bespeur tot nog toe nog geen dockingstations met 3 diplayports

Voor zover ik dockingstations (zoals vermeld ook die van Lonovo) heb gevonden met displayports, hebben ze maximaal 2 uitgaande displayports voor beeldschermen. Dus zonder ingang diplayport.

Ik heb twee LG 27UL650W beeldschermen aangeschaft die lek een displayport ingang hebben.
De videokaart in mijn HP Elitebook 850 G4 laptop is geschikt voor werken met twee beeldschermen. Mijn laptop heeft één displayport uitgang.

Wie kan me verder helpen?
Wat voor een videkaart heb je er in zitten? Ik kan namelijk iets vinden over Intel HD Graphics 620 en AMD Radeon R7 M465 (met intel).

Hoe wil je ook exact alles aansluiten? Want je hebt het over 2 27UL650W en je zoekt een docktingstation met 3 Displayport aansluitingen? Hoe bedoel je dit exact?
Wat is de 3de monitor die je wilt aansluiten?

Daarnaast is 2 * 4K aansturen met een laptop ook niet altijd even gemakkelijk.
pi_192910707
Rolfieo, hier volgen de antwoorden op je vragen:
1e) als ik vanuit de windows vlag het systeemoverzicht opzoek zie ik hierin geen grafische kaart benoemd.
Ik weet niet of dat de vraag m.b.t. de grafische kaart beantwoord mar eat ik wel vind is
De processor, die is Intel(R) Core(TM) i5-7200U CPU @ 2.50 GHz, 2 Core('s) logische processor(s)

2e) Mijn idee m.b.t het aansluiten is 1 kabel dp van laptop naar de dockingstation en daar vandaan
2 kabels dp naar ieder beeldscherm. Dus de dockingstation moet 1 ingang dp hebben en 2 uitgangen dp. Totaal 3 dp aansluitingen.
Ik heb geen 3e beeldscherm nodig. De laptop zelf is mijn 3e beeldscherm.

3e) Wat bedoel je met 2* 4K aansturen?
Moet ik andere beeldschermen kopen? Het is toch vrij normaal als ik met 2 extra beeldschermen
wil werken? Als de beeldschermen niet geschikt zijn koop ik graag andere.
Ze zijn overigens best duur. 350 euro per stuk. Dan reken ik erop dat ze geschikt zijn.
pi_192911251
Als aanvulling op het 2e punt:

Op de volgende website staan de nadere specificaties genoemd van de processor
https://www.intel.in/cont(...)essors/i5-7200u.html

Ik lees daar dat de grafische processor de volgende is: Intel® HD Graphics 620
  zaterdag 2 mei 2020 @ 21:17:24 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192913549
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:33 schreef Karel050 het volgende:
Voor zover ik dockingstations (zoals vermeld ook die van Lonovo) heb gevonden met displayports, hebben ze maximaal 2 uitgaande displayports voor beeldschermen. Dus zonder ingang diplayport.
Je sluit zo'n docking station dan ook aan op een USB3 poort en er wordt voor het weergeven van het beeld dan ook helemaal geen gebruik gemaakt van de videokaart in je laptop. Een docking station heeft zijn eigen videokaart.
So we just called him Fred
pi_193021983
Hoe weet ik dat de de GPU (Graphics Processing Unit; Intel HD Graphics 620) van de notebook Displayport 1.4 met DSC ondersteunt?
Kan ik dat ook compenseren met een grafische kaart in een dockingstation?

Met één extra beeldscherm (LG UHD 4K HDR Monitor) werkt de laptop prima. Toen ik de 2 extra beeldschermen (LG UHD 4K HDR Monitoren) aanschafte kocht ik gelijk een splitter. De beeldschermen deden het perfect echter ik had 2x hetzelfde beeld. Dat was dus niet de bedoeling.

Nu heb ik een dockingstating aangeschaft en aangesloten via de USB-C poort geven de beeldschermen de foutmelding "NO Signal Entering the power Saving mode shortly"

Specificatie Dockingstation
i-tec
USB-C 3x 4K Docking Station + Power Adapter 100W
Poorten:
2x Display (Digitaal)
1x HDMI (Digitaal)
1x USB-C thunderbold 3 (….)
1x USB-A 3.1 (blauw) (….)

Handleiding:
Voor optimaal gebruik is het belangrijk dat de GPU van de notebook Displayport 1.4 met DSC ondersteunt.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 13:45:08 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193030720
Heb je de bijgeleverde stroomvoorziening van dat dockingstation ook aangesloten?
So we just called him Fred
pi_193056938
Ja, die was ook aangesloten en ingeschakeld. Dit werd bevestigd door het blauwe lampje die op lichte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')