abonnement Unibet Coolblue
pi_192446670
Omdat deze zomer wat anders zal zijn dan normaal zoek ik een speedboot van ongeveer 7 a 8 meter voor zo'n 10.000 euro.



Ik wil met een binnenboordmotor, en het moet leuk eruit zien.
Wat is jullie advies, welk merk motor en of waar moet ik op letten gezien de bouwjaren voor deze prijsklasse rond de 2000 zal zijn?

Hoe worden vaaruren van de boot opgeslagen?

Ik heb een klein vaarbewijs maar geen aanhangerrijbewijs of plaats voor een trailer, dus ik moet ook nog een ligplaats hebben ergens in Zeeland die de boot in de winter ter plaatste kan stallen.

Boot moet WA-verzekerd worden, maar zijn er verder nog kosten als een waterbelasting ofzo?
pi_192449115
Precies weinig watersporters hier...
pi_192449141
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Precies weinig watersporters hier...
De meeste zien water alleen op hun scherm op hun zolderkamer.

Leuk idee wel !
Vaak zie je we dat er in zo’n havens mogelijkheden zijn in de buurt om je boot te stallen.

Waar ons bootje vroeger lag zat een boer in de buurt die de boten uit het water trok en ze in de loods kon stallen voor de winter, ideaal ^O^
Maar daarvoor zul je echt even moeten contacten met een paar havens.
Ik was hier...
  zondag 5 april 2020 @ 12:15:36 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192460333
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Precies weinig watersporters hier...
Die zijn allemaal in de jachthaven met hun boot bezig omdat ie dit weekend in het water moet. :P

Ik zou iemand zoeken die er verstand van heeft. :)
Vaaruren zit vaak een teller voor op het dashbord

Kijk uit met oude scheepjes. Minstens kwadraat van oude auto ellende.
Benzine-inboard zijn kritisch qua brandgevaar. Diesel bij speedboot-achtigen kom je niet veel tegen in deze prijsklasse/is stukkie duurder. Zou zelf gaan voor outboard.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192460448
Een Spitfire :+

(zie dit maar als een lokroep voor alle oudere kinderen die goede herinneringen aan zo'n ding hebben, en nog wel wat van de huidige boten af weten)

[ Bericht 3% gewijzigd door Resistor op 05-04-2020 13:18:47 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_192460549
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2008 19:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Grofweg, bij volgas: ga maar uit van de helft van het aantal pk in liter per uur voor (tweetakt) buitenboordmotoren: 120 pk ==> 60 liter per uur. Viertakt is iets zuiniger.
Voor inboards: kijk eens op de Bayliner-website. Nieuw doet zo'n 130 pk iets van 55 liter/uur, een oudere zal iets meer verbruiken. Er zijn ook tabellen te vinden van het verbruik bij verschillende toerentallen.
In Venezuela is het leuk tanken met zo'n boot, hier moet je er serieus geld voor neertellen.
Gepikt uit een 12 jaar oud topic, wel iets om rekening mee te houden. :)
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  zondag 5 april 2020 @ 12:48:30 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192460776
Zegt de uitspraak; 'koop een boot en werk- en betaal je dood' je iets?

De aanschaf van een boot is peanuts, het brandstofverbruik, zoals hierboven al aangegeven, is behoorlijk, al is die 55-60 liter voor een 130pk wel als je redelijk stevig het gas erop hebt, (waterskieën of een inflatable erachter) bij een beetje toeren is dat aanzienlijk minder, maar liggeld voor een vaste plek is vaak stevig in een jachthaven, en als je on tour bent, betaal je dus dubbel, want jouw vaste plek is altijd leeg en dus betaald, en de plek waar je op dat moment ligt kost ws ook geld.. onderhoud is ook wel een dingetje, zeker bij een inboard, en als je hem zelf niet kunt traileren ben je altijd rondjes om de kerk aan het varen.

Een Bay is een boot waarmee je een beetje gas wilt kunnen geven, en dat mag bijna nergens dus je pruttelt altijd maar een beetje rond, of je moet een flinke plons water in je omgeving hebben,

Maar... als geld geen issue is, en je hebt daadwerkelijk water in je buurt waar je hem lekker uit kunt laten is het wel een tof ding om mee te spelen ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192463528
Lang geleden heb ik een Vega met 55 pk b.b. op een trailer gehad. Elke keer naar een helling rijden en te water laten vond ik veel werk.
Dat was een simpel bootje zonder trim, en planeerde alleen mooi bij hogere snelheid. Daarom dus nu met ligplaats en een motor die niet te jatten is en waar je ook rustig mee kan varen.

Met haven en verzekering kom ik op zo'n 1500 euro per jaar uit.
Begint kwa kosten op een tweede auto te lijken.
pi_192539758
Tja je bent maar 2 keer blij met een boot als je hem koopt en als je hem verkoopt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192539972
Ik heb vorig jaar ook een boot gekocht, bayliner achtig maar wel wat ouder, 92. 130pk inboard.

Vorig jaar getailleerd, dit jaar ga ik een vaste plek zoeken voor een paar maanden, maar daarna gaat ie wel weer op de trailer.

Ja het kost geld, maar het is ook echt super leuk. Ik vaar meestal rustig, maar als er dan een snelvaar stuk is is het super om m effe los te trekken.

Ik vind een inboard veel mooier, maar zou nu misschien toch wel voor een outboard kijken. Als je daar wat mee krijgt oid is t veel praktischer, en je kan er nog eens een hele andere motor aanhangen.

Let er vooral op dat de rubbers bij t staartstuk goed zijn als je m Lang in het water gaat laten liggen.

Oja, en je hebt opeens een hoop vrienden als je een boot hebt :+
  zaterdag 11 april 2020 @ 00:57:43 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192561727
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:17 schreef Mr.Ping het volgende:
Lang geleden heb ik een Vega met 55 pk b.b. op een trailer gehad. Elke keer naar een helling rijden en te water laten vond ik veel werk.
Dat was een simpel bootje zonder trim, en planeerde alleen mooi bij hogere snelheid. Daarom dus nu met ligplaats en een motor die niet te jatten is en waar je ook rustig mee kan varen.

Met haven en verzekering kom ik op zo'n 1500 euro per jaar uit.
Begint kwa kosten op een tweede auto te lijken.
Voor die 55 liter per uur kun je ook nog eens heel leuke dingen rijden :Y)

Maar wat Makrolon al zegt; het is wel erg vet, ook al kun je hem ws maar heel af en toe eens legaal opentrekken. Ik zou er best wel een beetje geld voor over hebben om eens een dagje mee te kunnen spelen, maar hébben hoeft voor mij niet :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')