quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jij vindt het prima om 6 maanden thuis tegaan zitten?
Zodat we daarna terug kunnen naar kwaliteit van leven die we hiervoor haddenquote:Op vrijdag 3 april 2020 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom aanscherpen als de dalende trend is ingezet?
Waarom toch die hang om de kwaliteit van leven van vele burgers te verkankeren![]()
![]()
Nou, dan ga je een jaartje niet naar dezelfde camping in Frankrijk.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
Vakantie hou ik doorgaans niet thuis, om maar wat te noemen.
Dat gaan we meemaken natuurlijkquote:Op vrijdag 3 april 2020 23:37 schreef Elizium het volgende:
[..]
Hier de huidige tabel sterfte cijfers inclusief maatregelen die we nu al nemen. Dit gaat echt heel iets anders zijn dan de griep in 2018.
[ afbeelding ]
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Nou hierom dus:quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom aanscherpen als de dalende trend is ingezet?
quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom toch die hang om de kwaliteit van leven van vele burgers te verkankeren![]()
![]()
Heb geen caravan.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou, dan ga je een jaartje niet naar dezelfde camping in Frankrijk.
Oehoeh.
Te beginnen met dit weekend/volgende week..quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat over 3 weken de regels juist worden aangescherpt omdat veel mensen het beu beginnen te raken en zich er niet meer aan gaan houden.
Jij hebt nooit enige form van wiskunde gehad begrijp ik al wel, als je die grafiek niet snapt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:39 schreef matthijst het volgende:
Dat gaan we meemaken natuurlijk
9500 zitten we voorlopig nog niet aan.
Mwah, het gaat niet zomaar over 'tussen jong en oud'. Meer over de kwaliteit van leven. Die is vaak bij jongeren een stuk hoger dan bij ouderen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:34 schreef MakkieR het volgende:
Wat je nu steeds vaker hoort is het kiezen tussen jong en oud als het om de IC capaciteit gaat. Ik zat daar over na te denken en hoe langer ik hier over nadenk hoe belachelijker ik het idee vind. Stel je voor je bent een man van 70 jaar. Je behoort tot de risicogroep en je krijgt corona. Je word doodziek en je komt op de IC terecht in een periode dat er nog een bed vrij is. Je moet vechten voor je leven en in bij de IC is niks zeker dus ook niet je leven. Wonder boven wonder heb je twee of drie weken overleeft maar echt veel veranderd is er niet aan je situatie. Dan besluit de arts je te laten sterven terwijl je drie weken voor jan lul heb zitten strijden voor je leven. Hier proef ik gewoon een verschrikkelijke onrecht. Daarbij kan ik me ook niet voorstellen dat artsen iemand zomaar laat sterven als je al zoveel energie in iemand steekt om hem beter te krijgen. Soms met succes en soms met falen, maar je hebt het in ieder geval tot het uiterste geprobeerd. De regel zou beter zijn, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Het lijkt me ook heel veel verspilde moeite als je constant gaat zitten schuiven tussen patiënten om te beslissen wie mag blijven leven. Heb je daar als arts in crisis wel tijd voor vraag ik me af.
Dat virus is in ons leven gekomen, en zal niet meer verdwijnen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zodat we daarna terug kunnen naar kwaliteit van leven die we hiervoor haddenin plaats van langer te blijven doorsukkelen.
Als marketingstudent krijg ik genoeg grafieken te zien dus ik snap dat welquote:Op vrijdag 3 april 2020 23:40 schreef Elizium het volgende:
[..]
Jij hebt nooit enige form van wiskunde gehad begrijp ik al wel, als je die grafiek niet snapt.
Klopt, maar we zijn bij lange na nog niet op hetzelfde niveau als de Spaanse griep. Dit is vooralsnog nog maar een kleintje.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:37 schreef Elizium het volgende:
[..]
Hier de huidige tabel sterfte cijfers inclusief maatregelen die we nu al nemen. Dit gaat echt heel iets anders zijn dan de griep in 2018.
[ afbeelding ]
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:40 schreef Elizium het volgende:
[..]
Jij hebt nooit enige form van wiskunde gehad begrijp ik al wel, als je die grafiek niet snapt.
Als het er niet meer is gaan we het missen en vinden we dit achteraf best een gezellige tijd (zo beschreef mijn oma de oorlogquote:Op vrijdag 3 april 2020 23:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat virus is in ons leven gekomen, en zal niet meer verdwijnen.
Aantal doden is sowieso een grotendeels mank vergelijk aangezien dreigende overbelasting van de gezondheid duidelijk het probleem is. Overigens zou ik ook graag per 28 april versoepeling willen zien van de geldende maatregelen, maar of dat realistisch is .... ?quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:42 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
Ik zie 1 piek, omdat je schaal zo lekker kut is.
1340 doden nu, nog 8000 te gaan daar verandert je grafiek niks aan.
En je ziet echt niet het verschil hoe de 2 pieken van elkaar verschillen? Hoe stijl en plots corona is ten opzichte van 2018.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:42 schreef matthijst het volgende:
Ik zie 1 piek, omdat je schaal zo lekker kut is.
1340 doden nu, nog 8000 te gaan daar verandert je grafiek niks aan.
Ik heb bij Obama wel degelijk het idee dat hij wist waar hij het over had. Zoals Rutte met ons parlement over dingen kan spreken kon Obama dat ook. Ik snap dus niet goed waarom je dat denkt?! Heb je niet als je beiden hoort praten dat je bij Trump alleen maar nonsensical zinnen hoort en bij Obama volzinnen die op elkaar aansluiten en ergens op slaan?quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Bij beide niet het idee dat ze weten waar ze over lullen.
Alleen Obama kreeg het voordeel van de twijfel, maar op het gebied van mensenrechten was hij ook een vuil spelen aan het spelen.
Alleen deed de media dat niet belichten..
https://www.thebureauinve(...)re-strikes-than-bush
Zeker wel, maar dat zegt niks over waar het eindigt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:45 schreef Elizium het volgende:
[..]
En je ziet echt niet het verschil hoe de 2 pieken van elkaar verschillen? Hoe stijl en plots corona is ten opzichte van 2018.
Ja ik vind Trump ook maar een misplaatste klapjosti, maar zou je zulk politiek geneuzel daar willen plaatsen waar het meer tot zijn recht komt: POL / [AMV] Amerikaanse politiek #744 Coronavirusquote:Op vrijdag 3 april 2020 23:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb bij Obama wel degelijk het idee dat hij wist waar hij het over had. Zoals Rutte met ons parlement over dingen kan spreken kon Obama dat ook. Ik snap dus niet goed waarom je dat denkt?! Heb je niet als je beiden hoort praten dat je bij Trump alleen maar nonsensical zinnen hoort en bij Obama volzinnen die op elkaar aansluiten en ergens op slaan?
Voor wat betreft drone strikes: Het kan zijn dat het onderbelicht is gebleven. Weet ik niet. Ik weet wel dat het belicht is en dat het in geen verhouding staat tot Trumps dagelijkse schandalenkermis. Een voorbeeld die hoog bij google stond van een artikel uit de reguliere pers over Obama's drone strikes: https://www.theatlantic.c(...)rone-strikes/511454/
Trump heeft bovendien de regel geschrapt dat het aantal burgerslachtoffers gerapporteerd zou moeten worden: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-47480207
Bovendien worden onder Trump NOG meer drone strikes uitgevoerd: https://chicago.suntimes.(...)ceed-obama-s-numbers
Sinds wanneer is alleen het aantal drone strikes trouwens maatgevend voor de integriteit van een Amerikaanse president?
Dat bewijst dan toch aardig dat maatregelen hierbij zinvol zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:47 schreef matthijst het volgende:
Zeker wel, maar dat zegt niks over waar het eindigt.
Ja, best. Hoort hier inderdaad wat minder thuis. Ik zal de discussie verder staken.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ik vind Trump ook maar een misplaatste klapjosti, maar zou je zulk politiek geneuzel daar willen plaatsen waar het meer tot zijn recht komt: POL / [AMV] Amerikaanse politiek #744 Coronavirus
Serieus?quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat gaan we meemaken natuurlijk
9500 zitten we voorlopig nog niet aan.
Jij voert hier nu bronnen en een verhaal op, dat hier in Nederland bijvoorbeeld totaal niet voorbij gekomen is.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb bij Obama wel degelijk het idee dat hij wist waar hij het over had. Zoals Rutte met ons parlement over dingen kan spreken kon Obama dat ook. Ik snap dus niet goed waarom je dat denkt?! Heb je niet als je beiden hoort praten dat je bij Trump alleen maar nonsensical zinnen hoort en bij Obama volzinnen die op elkaar aansluiten en ergens op slaan?
Voor wat betreft drone strikes: Het kan zijn dat het onderbelicht is gebleven. Weet ik niet. Ik weet wel dat het belicht is en dat het in geen verhouding staat tot Trumps dagelijkse schandalenkermis. Een voorbeeld die hoog bij google stond van een artikel uit de reguliere pers over Obama's drone strikes: Obama's Weak Defense of His Record on Drone Killings (The Atlantic)
Trump heeft bovendien de regel geschrapt dat het aantal burgerslachtoffers gerapporteerd zou moeten worden: Trump revokes Obama rule on reporting drone strike deaths (BBC)
Bovendien worden onder Trump NOG meer drone strikes uitgevoerd: Under Donald Trump, drone strikes far exceed Obama's numbers (Chicago Sun Times)
Sinds wanneer is alleen het aantal drone strikes trouwens maatgevend voor de integriteit van een Amerikaanse president?
Ik trol niet chef. En ja: "In de drukste periode lagen ziekenhuizen erg vol. Daardoor konden nog nauwelijks patiënten vanuit de Spoedeisende Eerste Hulp (SEH) doorstromen naar bijvoorbeeld de Intensive Care (IC) of verpleegafdelingen."quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Serieus?
Moesten we in tijden van de griep ook ziekenhuizen plat leggen en IC's bijschalen?
Reguliere zorg wegplannen?
Kom je net in dit topic kijken of zit je te trollen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |