abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:06:36 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192497214
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:23 schreef asco het volgende:
Neuh, gaat niet gebeuren. Plezier zal als laatste weer "open" gaan.
Terwijl dit het hardste nodig is voor het moraal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192497337
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

10 miljoen mensen in eigen land op vakantie.....yeah right
We hoeven toch ook niet allemaal tegelijk met vakantie? :?
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 16:16:12 #153
236264 crew  capricia
pi_192497380
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:14 schreef Morrigan het volgende:

[..]

We hoeven toch ook niet allemaal tegelijk met vakantie? :?
Het gros zit natuurlijk wel aan de schoolvakanties gebonden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 16:17:51 #154
236264 crew  capricia
pi_192497411
Denk dat we voor de zekerheid een weekje landal ofzo in NL gaan boeken. Begin zomervakantie, met ons gezin.

Valt het mee, kunnen we altijd daarna nog het buitenland in.
Valt het tegen en moet iedereen in NL op vakantie, dan denk ik dat de prijzen sky-high gaan worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:48:26 #155
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192497790
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:38 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

Waarom niet? Als de Duitsers, Belgen, Fransen, Luxemburgers, etc niet mogen komen, dan komen er heel veel plaatsen vrij in je eigen land.
Van de 20 miljoen toeristen uit het buitenland gaan er alleen al 9 miljoen naar Amsterdam. Je denkt toch niet serieus dat mensen uit Nederland massaal een paar weken in een peperduur hotel in Amsterdam gaan zitten zodat ze Amsterdam kunnen bezoeken? Jaarlijks gaan er ongeveer 11 miljoen Nederlanders op vakantie naar het buitenland, dus dan zou er minus Amsterdam nog nét genoeg ruimte zijn. Gelukkig kunnen we dat wel opvullen met de ruimte die 600k buitenlandse toeristen achterlaten in Rotterdam. Gezellig een paar weekjes Rotterdam. Wordt razend populair. Not.

Nederlandse toeristen hebben volstrekt andere voorkeuren dan toeristen die naar Nederland komen. Dan wil iedereen dus inderdaad naar de plekken waar je actief bezig kunt zijn, lekker de natuur in kan of aan het strand kan liggen. En dat kan dus gewoon niet, want dan wordt het veel te druk. En wat verwacht je dat er gebeurt als mensen in de zomervakantie drie weken een huisje Zeeland hebben (voor woekerprijzen uiteraard) geboekt en het dan drie weken kloteweer is? Dat ze dan 'gezellig' drie weken in dat huisje blijven zitten en niet massaal ergens anders vertier gaan zoeken?

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 07-04-2020 17:00:21 ]
pi_192497948
Ik ben wel toe aan een beetje positiviteit zo langzamerhand. Dit topic klinkt mij dan ook als muziek in de oren: Zomervakantie.

Zomervakantie. O+

Nouja, bij wijzen dan hè. En normaal gesproken, afgezien van de huidige perikelen.

Ik ga nooit op vakantie in de hoogzomer (juli/augustus), want alleenstaand zonder kids. Ik hoef niet per sé weg; laat collega's met kids maar vrij nemen. En het is toch wat warmer in de zomer.

Geef mij maar juni en september/oktober. Heerlijk.

Maar dit jaar, geen idee. Verre reis niet zeer waarschijnlijk. Dat zie ik niet gebeuren. Plus ik ben redelijk schijterig, ik durf niet nu iets te boeken voor over een maand of vier en dan te zijner tijd zien of het dan nog gaat en of de reisorganisatie dan nog wel overeind is gebleven.

Nee, áls het al iets wordt, dan waarschijnlijk simpel een tripje Zuid-Europa ofzo. Of een stedentrip. Misschien lukt dat dan wel. Als tegen die tijd de "grenzen" weer open zijn gesteld, er weer gevlogen wordt op buitenlandse bestemmingen, etcetera.

Ik zit met echt een overschot aan vakantiedagen. Echt mega veel. Meegenomen van voorgaande jaren. Dit jaar zou ik een "inhaalslag" maken door extra veel op te nemen. Vorig jaar al drie keer op vakantie geweest, maar dat waren vooral kortere vakanties en één van 2 weken.

Nou, die inhaalslag gaat dus niet lukken. Nu neem ik maar zo nu en dan wat uurtjes vrij, want anders kom ik er nooit van af.

Ik hoopte - zonder reizen - dan in juli lekker vrij te kunnen nemen, in de middag lekker Tour kijken. Gaat de Tour waarschijnlijk ook niet door (of nog wel? Geen idee meer eigenlijk). Weer een plannetje weg.

Nou wordt straks mijn grootste "angst" (lees: luxe-probleem) bewaarheid: straks moet ik vrij nemen om het vrij te nemen, zonder verder doel. Daar heb ik een enorme hekel aan. Als ik verlof opneem, is dat met een reden. Meestal ben ik dan ook letterlijk weg (reizen dus). Nu moet ik straks dus waarschijnlijk verlofdagen opnemen om vervolgens in huis niets te doen.

Er zijn ergere dingen op de wereld, maar dat is altijd wel een soort van "dingetje" geweest. Tevens luxe-probleem. ;)

Nee, ik hoop op een korte vakantie Zuid-Europa ofzo, of stedentrip. Maar waarheen (Corona-vrij of Corona-"beperkt")? Geen flauw idee.

Beetje vervelend jaar zo. :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192498093
Ik denk dat het voor veel mensen op dit moment geen fijn vooruitzicht is om de zomervakantie vanuit huis te moeten vieren, maar straks als er niks anders op zit het merendeel het best wel fijn gaat vinden. Ik bedoel; in februari moesten we er ook niet aan denken om in een (semi-)lockdown te gaan en nu is het alweer vrij normaal. Zo zal het met de zomervakantie denk ik ook gaan. Lekker een paar weken uitslapen in je eigen bed, niet je laptop open klappen voor werk, lekker relaxen in de tuin of op het balkon met een goed boek en 's avonds lekker eten laten bezorgen plus een goede fles wijn opentrekken. Eigenlijk kijk ik daar best naar uit als ik het zo typ. Tuurlijk, ik zou ook liever naar een mooi land vliegen om lekker te gaan hiken (en dat afwisselen met dagen op 't strand en terrasjes), maar ik ga er zeker niet keihard van balen als ik tijdens mijn vrije weken gewoon lekker thuis zit.
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 23:39:45 #158
236264 crew  capricia
pi_192506049
Na overleg thuis besloten om met gezin in elk geval nu al een weekje center Parks te boeken in de zomervakantie.

Mocht alles meevallen, gaan we vanuit daar verder Europa in.
Valt het tegen hebben we in elk geval 1 week een huisje voor de hause van start is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192506197
Ik zie het ook nog niet goedkomen van de zomer. Wel al een bericht gehad van de camping in Spanje (las dunas) dat mocht Spanje nog een risicogebied zijn eof er
andere beperkingen van kracht zijn in die periode ik mijn aanbetaling terug krijg.

Verder heb ik van een Franse collega gehoord dat zij geen vakantie kunnen/mogen boeken vóór 1 september (partner van collega werkt voor de Franse overheid).

ik mag blij zijn als ik van de zomer in NL op vakantie kan
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192507580
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Al die suffige pubertjes die daar hun eerste baantje vol proberen te stuntelen O+
Om dan een zompig, plat burgertje te produceren voor de hoofdprijs om de Blikken Des Doods te oogsten van de gasten van het park. Ik heb altijd zwaar medelijden met ze _O-
Mag ik 4 hamburgers, 2 koffie en 2 cola, en nog 2 ijsjes voor de kids.
Ja, dat is dan 39,25.

VIES MAD.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 8 april 2020 @ 06:20:24 #161
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192507911
Ik heb nu vakantie, na enkele weken thuiswerken. Ik had dit keer niet veel plannen, dus dat komt goed uit. Toch had ik wat dingen willen doen die nu niet gaan. Daarom concentreer ik me op wat wèl mag: je mag nog steeds een frisse neus halen, dus tochtjes op de fiets in de omgeving zijn nog mogelijk. Daar (radius van ca. 30 km) is veel te zien wat ik nog niet kende (en ik woon er al bijna mijn hele leven :') ). Gewoon "als toerist" kijken naar de dingen, reisgidsen raadplegen en zo. Wel jammer dat de restaurants zijn gesloten, dan maar zelf eten meenemen.
Het is niet druk buiten, want mensen moeten toch werken en de kinderen krijgen les, dus het is goed te doen door de week.
Verder is er een enorm aanbod aan (gratis) online vertier, daar kwam ik niet aan toe tijdens het thuiswerken. Ook zijn er gratis cursussen, wat dat betreft hoef je je niet te vervelen.
Het lijkt me leuk om met de kinderen door Europa te trekken, om de zoveel dagen een thema-dag met bijpassend eten, muziek, een (kinder)film uit dat land en zo. Doorbreekt de sleur wat.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:18:14 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192508513
Ik durf het niet aan. Op vakantie is voor mij jarenlang ook zo'n zeldzame luxe geweest dat ik me eerlijk gezegd niet kan voorstellen dat dat voor mensen zo iets groots is dat ze zichzelf en hun gezin er financiële of fysieke risico's voor laten lopen, alsof het een levensbehoefte is.

Verder schat ik in dat de tijden dat we gewoon ff voor de leuk ergens heen gingen voorlopig en dan dit jaar echt voorbij zijn. Als mensen zelf het risico al willen lopen, dan willen andere landen dat risico niet lopen dat jij daar Patient Zero loopt uit te hangen. Tenminste, ik hoop dat landen even zo verstandig zijn, zelfs die landen waarvoot toerisme een grote bron van inkomsten is.

Want er zijn te veel mensen die als ze niet begrensd worden ijskoud "en zo lekker goedkoop nu!" naar Lombardije zouden gaan als een uitbater aldaar zijn portemonnee voor de volksgezondheid zet. "En het mag toch?"

Half Wuhan hoeven we voorlopig ook niet te zien in Giethoorn.
pi_192508521
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Terwijl dit het hardste nodig is voor het moraal.
De midgetgolf baan kan best open met 1.5 meter tussen de mensen. Bowlingbanen waarbij alleen de even baannummers gebruikt mogen worden .
  woensdag 8 april 2020 @ 08:25:18 #164
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192508602
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De midgetgolf baan kan best open met 1.5 meter tussen de mensen. Bowlingbanen waarbij alleen de even baannummers gebruikt mogen worden .
Met bowlen heb je dan weer het probleem dat je niet telkens dezelfde bal hebt, maar iedere keer een andere, waar ook weer anderen aan gezeten hebben.

Met midgetgolf krijg je een eigen stick en bal, die na inlevering weer gereinigd worden voordat een nieuwe klant die krijgt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192508704
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:39 schreef capricia het volgende:
Na overleg thuis besloten om met gezin in elk geval nu al een weekje center Parks te boeken in de zomervakantie.

Valt het tegen hebben we in elk geval 1 week een huisje voor de hause van start is.
Alleen slim als je zeker weet dat je ook je geld terug kunt krijgen, voor de rest snap ik niet dat mensen nu gewoon voor de zomer plannen gaan maken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 8 april 2020 @ 08:45:52 #166
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192508870
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Alleen slim als je zeker weet dat je ook je geld terug kunt krijgen, voor de rest snap ik niet dat mensen nu gewoon voor de zomer plannen gaan maken.
Nou ja plannen wel, maar geen plannen waarbij je net als normaal naar exotischer bestemmingen trekt. Een huisje in Nederland lijkt me haalbaar als alles meezit trouwens dus wat deze user probeert is zo gek nog niet.

Waar ik werkelijk niet bijkan is dat er mensen zijn die denken dat na een situatie waarbij meer dan drie mensen op een kluitje beboet worden en we nog moeten becijferen hoe we er gefaseerd uit komen, hopelijk dit seizoen nog, we over een paar weken de caravan vast wel in kunnen naar Zuid-Frankrijk, het vliegtuig naar Thailand in of lekker terrasje pakken in Londen.

Dat stukje normaal is er evident niet meer. Wat heb je nog meer nodig? Het leger in de straten? Een persoonlijke boodschap van de majesteit inclusief warme handdruk?
pi_192509619
Zelf een vakantie in Nederland zou ik me nu nog niet aan wagen.
Lijkt mij niks aan als er nog steeds heel veel gesloten is en er nog steeds vanalles niet kan en mag.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:44:56 #168
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_192509819
Zojuist mijn vakantie in Italië (Toscane)van juni naar september verschoven,ben benieuwd of het tegen die tijd door kan gaan.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:00:25 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192510059
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:44 schreef foetre het volgende:
Zojuist mijn vakantie in Italië (Toscane)van juni naar september verschoven,ben benieuwd of het tegen die tijd door kan gaan.
Laat ik het zo zeggen: als jij in september in Toscane zit, dan krijg je van mij een salsiccia in de bonus. Anders eet ik hem zelf op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192510455
Onze zomervakanties stonden al vast vanwege bedrijfssluitingen tijdens de bouwvak, maar we hadden geen vakantie geboekt en dat gaat nu natuurlijk ook niet meer gebeuren. Het niet gespendeerde vakantiegeld vliegt over twee maanden dus linea recta de spaarrekening op.

Da's ook echt het enige voordeel van deze periode; ik geef duidelijk minder geld aan o.a. benzine uit, zodat de spaarrekening flink gespekt kan worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192511209
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:39 schreef capricia het volgende:

Krijg je je geld terug als de regering ons verbiedt om zomervakantie buiten je huis te houden?
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 11:15:26 #172
236264 crew  capricia
pi_192511260
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

Krijg je je geld terug als de regering ons verbiedt om zomervakantie buiten je huis te houden?
Geen idee. Maar je kunt nu ook gewoon een huisje bij bijv Landal huren hoor. Er is geen verbod ofzo.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 8 april 2020 @ 17:17:38 #173
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192517078
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

Zo'n verbod zal wel te moeilijk zijn, maar als de hotels, campings en vakantieparken gewoon gesloten moeten blijven dan ben je er ook wel. Ik neem aan dat als je al geboekt hebt, je een waardebon krijgt voor een later moment. Dat is met de meeste dingen zo.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 8 april 2020 @ 21:20:43 #174
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192521325
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:52 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Denken dat het over is tijdens de zomer :')
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat mensen zich niet realiseren dat dit niet binnen een paar weekies voorbij is.
Sommigen schreeuwden moord en brand over het stijgen van de zeespiegel over 200 jaar! en daar moesten we vanalles voor gaan doen en vooral laten want oh wat was het allemaal erg. Nu is er iets wat veel urgenter is en een daadwerkelijke bedreiging en moeten ze hun manier van leven tijdelijk aanpassen maar zit een groot gedeelte na 3 weken al in de stress.

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 08-04-2020 21:28:47 ]
  woensdag 8 april 2020 @ 22:23:10 #175
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192522792
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Geen idee. Maar je kunt nu ook gewoon een huisje bij bijv Landal huren hoor. Er is geen verbod ofzo.
In Zeeland willen ze dat niet.
  woensdag 8 april 2020 @ 22:25:28 #176
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192522840
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De cruisemaatschappijen geven extra boordtegoed weg als je niet zelf annuleert. Je kunt nog gewoon boeken.
pi_192523637
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De cruisemaatschappijen geven extra boordtegoed weg als je niet zelf annuleert. Je kunt nog gewoon boeken.
En wat nou als de organisatie waar je hebt geboekt failliet gaat? Als meerdere reisorganisaties failliet gaan is het geld bij de SGR ook een keer op. Al ben je dan in het ergste geval een paar duizend euro kwijt, wat ook niet het einde van de wereld is.
pi_192530868
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:03 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

En wat nou als de organisatie waar je hebt geboekt failliet gaat? Als meerdere reisorganisaties failliet gaan is het geld bij de SGR ook een keer op. Al ben je dan in het ergste geval een paar duizend euro kwijt, wat ook niet het einde van de wereld is.
Ik denk niet dat vakanties die je na 1 maart hebt geboekt nog onder het sgr vallen ze zouden wel gek zijn. Of het nu een huisje bij landal in de zomer is of een weekje Spanje ik schat in dat je je geld kwijt bent als het op het laate moment niet doorgaat
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192531574
Geen plannen. Komt vanzelf wel weer.
  donderdag 9 april 2020 @ 13:26:50 #180
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192532717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:20 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat mensen zich niet realiseren dat dit niet binnen een paar weekies voorbij is.
Sommigen schreeuwden moord en brand over het stijgen van de zeespiegel over 200 jaar! en daar moesten we vanalles voor gaan doen en vooral laten want oh wat was het allemaal erg. Nu is er iets wat veel urgenter is en een daadwerkelijke bedreiging en moeten ze hun manier van leven tijdelijk aanpassen maar zit een groot gedeelte na 3 weken al in de stress.
Tja, na mij de zondvloed.
Pun intended 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:06:39 #181
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192533331
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:17 schreef capricia het volgende:
Denk dat we voor de zekerheid een weekje landal ofzo in NL gaan boeken. Begin zomervakantie, met ons gezin.

Valt het mee, kunnen we altijd daarna nog het buitenland in.
Valt het tegen en moet iedereen in NL op vakantie, dan denk ik dat de prijzen sky-high gaan worden.
Je hebt nu toch al vakantie? Het is mooi weer en het hele gezin is bij elkaar.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:10:50 #182
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192533394
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:57 schreef Fer het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen zijn welverdiende vakantie wil besteden in eigen land, waar je je halve vakantie weg regent, onbeschoft wordt bediend en daarna de hoofdprijs mag afrekenen voor een kipsate met patat.
Welverdiende vakantie?
Het halve land zit nu thuis
Wegregenen?
Het is prachtig weer man
pi_192533459
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:55 schreef Fer het volgende:
China was 4 maanden bezig met een harde lockdown. Denk maar niet dat wij dit sneller opgelost krijgen.
4 maanden = 17 weken .
Donderdag 23 januari is nu 11 weken geleden, en de harde lockdown is bij Wuhan er al af.

Ook dit ziet er niet meer uit als een harde lockdown
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 14:15:18 #184
236264 crew  capricia
pi_192533466
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:06 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je hebt nu toch al vakantie? Het is mooi weer en het hele gezin is bij elkaar.
Nee. Ik heb geen vakantie nu. En mijn man en kind ook niet.
Heb jij nu vakantie?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 9 april 2020 @ 14:17:38 #185
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192533501
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat is wel even iets anders dan dat ''de hele wereld'' failliet gaat. Het is je misschien ontgaan, maar sommige sectoren draaien harder dan ooit. Picknick bijvoorbeeld, Albert Heijn, Jumbo...eigenlijke alle supermarkten. Veel webwinkels verkopen meer webcams, monitoren, tondeuses, friteuses, etc. dan ooit. IT-bedrijven waarvan het personeel prima thuis kan werken draaien normale productie hoor, niets mis mee. Schoonmakers in ziekenhuizen, politie en beveiligers, allemaal gewoon aan het werk.

Ja, de horeca heeft het zwaar ja, de toerisme-sector vanzelfsprekend ook, maar de hele wereld gaat echt niet failliet hierdoor, ook niet als dit nog een jaar duurt.
Ik voorspel ook een mooi jaar voor de speelgoed branche, die kinderen moeten beziggehouden worden. Bouwmarkten doen het goed.
pi_192533512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:15 schreef Idisrom het volgende:

[..]

4 maanden = 17 weken .
Donderdag 23 januari is nu 11 weken geleden, en de harde lockdown is bij Wuhan er al af.

En dan nog is het momenteel een veel hardere lockdown van Nederland heeft.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:20:59 #187
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192533541
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Ik heb geen vakantie nu. En mijn man en kind ook niet.
Heb jij nu vakantie?
Ik probeer het hele leven als een vakantie te zien.
pi_192533628
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Haha. Dat gaan mensen echt niet pikken. Mocht dit nog maanden gaan duren dan komt er een grote opstand onder de bevolking. Kunnen ze boetes geven wat ze willen maar je kan geen boze menigte boetes gaan geven.
In Nederland gebeurd dit niet. Teveel verdeeld in verschillende religies en culturen.
Alsof het bewust gedaan is... ;-)
  donderdag 9 april 2020 @ 14:27:50 #189
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192533637
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:11 schreef Morri2 het volgende:
Even een serieuse vraag: waarom moet toch iedereen zo nodig op reis? Is de reislust niet het probleem? Zonder dat reizen hadden we dat virus nooit in Nederland gehad.
Precies en een stuk minder milieuvervuiling en geen geld wat naar het buitenland vloeit maar naar ondernemers in Nederland wat weer voor werkgelegenheid zorgt
  donderdag 9 april 2020 @ 14:29:44 #190
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192533663
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Haha. Dat gaan mensen echt niet pikken. Mocht dit nog maanden gaan duren dan komt er een grote opstand onder de bevolking. Kunnen ze boetes geven wat ze willen maar je kan geen boze menigte boetes gaan geven.
Laat me niet lachen. Er zullen wat tokkies baldadig worden als ze te veel gedronken hebben maar dat is het dan ook wel
pi_192533982
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:27 schreef the-eye het volgende:

[..]

Precies en een stuk minder milieuvervuiling en geen geld wat naar het buitenland vloeit maar naar ondernemers in Nederland wat weer voor werkgelegenheid zorgt
Niks mis met de wereld zien. Maar dat hoeft heus niet elk jaar. Ook voor het milieu en zo.

Nederland is ook mooi. Tenzij je niet verder kijkt dan de Roompot en Center Parcs. Dan eindig je inderdaad op een verlopen terras met een veel te dure kipsaté. :')
pi_192534005
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:29 schreef the-eye het volgende:

[..]

Laat me niet lachen. Er zullen wat tokkies baldadig worden als ze te veel gedronken hebben maar dat is het dan ook wel
Dit. Het overgrote deel van Nederland is wel slim genoeg om te zien dat we dit niet voor niks doen.
  donderdag 9 april 2020 @ 17:33:09 #193
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_192537945
De enige die echt vakantie moeten krijgen desnoods gratis zijn de mensen die nu in de zorg alle shit mogen opruimen.
  donderdag 9 april 2020 @ 17:38:05 #194
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_192538054
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:49 schreef Marsenal het volgende:
Ik denk dat reizen dan nog wel problematisch is en niet geadviseerd wordt.

Ik blijf in Nederland, sowieso. Weekendje Efteling, festivalletje hier en daar, als er ooit een jaar is om te zeggen dat je eens niet gaat vliegen of naar het buitenland gaat is het wel 2020.
Die festivals kun je wel vergeten in de anderhalve meter-samenleving.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 9 april 2020 @ 17:39:04 #195
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_192538079
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:15 schreef Idisrom het volgende:

[..]

4 maanden = 17 weken .

Die lockdown in Wuhan is nog steeds strenger als hier..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Spellchecker donderdag 9 april 2020 @ 17:40:21 #196
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192538108
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:33 schreef AlwaysConnected het volgende:
De enige die echt vakantie moeten krijgen desnoods gratis zijn de mensen die nu in de zorg alle shit mogen opruimen.
_O_
  donderdag 9 april 2020 @ 18:58:09 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192539800
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:33 schreef AlwaysConnected het volgende:
Die zitten tot ver na de zomer verstoken van vrije dagen vrees ik. Iedereen is het er ook wel over eens dat die meer beloning verdienen dan wat ze nu krijgen met hun minimale tijdelijke contractjes. Eigenlijk schandalig dat die hebben moeten staken en protesteren voor meer waardering en rechten en dat we nu allemaal jankend aan hun enkels hangen terwijl we toen even dachten dat ze best wel gelijk hadden en dat was het.
pi_192539887
Rond half januari op het punt gestaan rondreis door Azie te boeken.

Gelukkig kregen we op een bepaald moment letterlijk tijdens het boeken gesteggel over de juiste datum... Uit frustratie de laptop dichtgeklapt en het erbij gelaten.

Wat ben ik daar nu blij om *O*
  donderdag 9 april 2020 @ 19:09:08 #199
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_192540081
Mijn vakantie die ik had geboekt (overigens een singlereis) van eind juni is zelf al gecancelled door mijn reisorganisatie. mijn aanbetaling is veilig gesteld dmv de coronavoucher (van de SGR). Met hun de opties doorgenomen voor een andere datum. Maar ik wacht het echt nog even af, misschien eind september. Anders misschien volgend jaar in januari ver weg eventueel naar een ver land (Caraïben) . Als het dit jaar niet wordt hof je tenminste niet een héel jaar te wachten.

Overigens zou ik eigenlijk na Pasen ook naar Frankrijk gaan, maar heb dus thuis 2 weken vakantie.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_192540152
Zou naar Colombia gaan. Om een of andere vage reden nog geen ticket gekocht, waar ik nu wel blij om ben. Vakantiedagen opsparen en volgend jaar 2 maanden Colombiagenot _O_
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')