Dit is een andere site, 48,87%quote:Op vrijdag 3 april 2020 17:32 schreef Tailless het volgende:
[..]
ja waar komt die 49 procent vandaan. een plaatje is geen onderzoek.
Top! Alleen die mondkapjes hebben we niet. En dan ga je kijken naar alternatieven.quote:Op vrijdag 3 april 2020 14:24 schreef Tailless het volgende:
[..]
maar een masker =/= sjaal.
Ik ben pro iedereen elke dag een mondkapje geven die buiten komt
Moet je wel iets pakken wat wel werktquote:Op vrijdag 3 april 2020 17:40 schreef kilon het volgende:
[..]
Top! Alleen die mondkapjes hebben we niet. En dan ga je kijken naar alternatieven.
nee want je denkt veilig te zijn waardoor het alleen negatieve gevolgen zal hebben.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:03 schreef Arkai het volgende:
Ook al filtert een sjaal zeer weinig virusdeeltjes eruit, het werkt als een weerstand voor de lucht die je uitblaast. De lucht die je hiermee vertraagt en ook alle druppeltjes met vocht komen minder ver.
Werkt het direct om Corona tegen te houden als iemand vol in je gezicht hoest? Nee, waarschijnlijk niet.
Heeft het dan nut om een sjaal te dragen? Ja, want je maakt de 1.5 m afstand die je bewaart nog effectiever.
Ik vind het bijzonder om te zien dat ik jouw IQ elke keer weer overschat . Wat ben jij achterlijk zegquote:Op vrijdag 3 april 2020 18:07 schreef Tailless het volgende:
[..]
nee want je denkt veilig te zijn waardoor het alleen negatieve gevolgen zal hebben.
Anders zou rivm het wel aanraden
Donder op met je getrol man. Dit is serieus subforum.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:07 schreef Tailless het volgende:
[..]
nee want je denkt veilig te zijn waardoor het alleen negatieve gevolgen zal hebben.
Ik leg op basis van simpele natuurkunde uit waarom een sjaal effectief kan zijn. Daarnaast heeft het RIVM de afgelopen weken er meermaals naast gezeten met hun adviezen en gaan ze soms loodrecht in tegen het advies van de WHO of het advies van landen waar ze met succes COVID-19 kunnen bestrijden.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:07 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik heb een stuk meer fiducie in het RKI, die beweerde eerste hetzelfde als rivm, maar lijken daar nu op terug te komen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:29 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik leg op basis van simpele natuurkunde uit waarom een sjaal effectief kan zijn. Daarnaast heeft het RIVM de afgelopen weken er meermaals naast gezeten met hun adviezen en gaan ze soms loodrecht in tegen het advies van de WHO of het advies van landen waar ze met succes COVID-19 kunnen bestrijden.
Maar blijf vooral blindelings opvolgen wat andere mensen tegen je zeggen. Dat gaat je ver brengen in het leven.
Ik heb een Chinese collega die uit Wuhan komt en hij beschrijft dat het RIVM exact dezelfde fouten aan het maken is als China destijds. Hij snapt ook niet dat we in Nederland niet massaal met mondkapjes lopen. In alle landen waar mondkapjes gedragen worden, wordt COVID-19 met succes bestreden. Dan snap ik dat ze vanuit de overheid de mondkapjes zoveel mogelijk bij de zorg willen houden maar ga dan niet verklaren dat het niet werkt want daarmee wordt de geloofwaardigheid van overheidsinstanties ernstig ondermijnd.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik heb een stuk meer fiducie in het RKI, die beweerde eerste hetzelfde als rivm, maar lijken daar nu op terug te komen.
Maar een goed mondkapje (waar ik echt voorstander van ben) is 100 keer beter dan een sjaal. Een sjaal moet echt niet gebruikt worden. Theedoek is al zoveel beter.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:41 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik heb een Chinese collega die uit Wuhan komt en hij beschrijft dat het RIVM exact dezelfde fouten aan het maken is als China destijds. Hij snapt ook niet dat we in Nederland niet massaal met mondkapjes lopen. In alle landen waar mondkapjes gedragen worden, wordt COVID-19 met succes bestreden. Dan snap ik dat ze vanuit de overheid de mondkapjes zoveel mogelijk bij de zorg willen houden maar ga dan niet verklaren dat het niet werkt want daarmee wordt de geloofwaardigheid van overheidsinstanties ernstig ondermijnd.
quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:17 schreef Tailless het volgende:
[..]
Maar een goed mondkapje (waar ik echt voorstander van ben) is 100 keer beter dan een sjaal. Een sjaal moet echt niet gebruikt worden. Theedoek is al zoveel beter.
Ik zeg gebruik geen sjaal want dat helpt meer averechts. Wil je het goed doen pak een synthetisch T-shirt of een vaatdoek.
Al is mondkapje by far de beste methode omdat je makkelijk mensen kunt instrueren over het gebruik.
(Makkelijker dan een sjaal)
Een sjaal is geen oplossing.
Maak desnoods een mondkapje van stofzuiger zakken, of koffie filters.
Zal allemaal beter werken dan een sjaal voor je mond.
Immers door je neus ademen gaat net zo makkelijk met of zonder sjaal voor je neus. (tenzij je hem goed vastbind maar dan draag je hem niet als sjaal)
Onder de 50 procent is gewoon schijnveiligheid.
Je huis is vol spullen die wel beter werken.
Lees de conclusie eens.quote:Op vrijdag 3 april 2020 17:34 schreef Brede_meneer het volgende:
[..]
Dit is een andere site, 48,87%
https://www.researchgate.(...)n_Influenza_Pandemic
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |