Maar hoe zien andere mensen jou? Ik zou me er helemaal geen voor stelling van kunnen maken hoe iemand anders mij ziet. Gewoon hoe ik in de pauze een peukie sta te roken, of als ik ergens binnen kom.
Wat denk je dat de eerste indruk van jou is bij andere?
Vrouwen denken altijd zo zou mijn man moeten zijn.
quote:Het gaat er mij niet om of het je uitmaakt maar hoe ze je zien...
Op woensdag 15 januari 2003 23:53 schreef vosss het volgende:
Frankly, I don't give a fuck what other people think of me at all
[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 15-01-2003 23:58]
quote:Denk je nou zelf echt dat als het me geen bal interesseert wat ze van me denken of hoe ze me zien dat ik dat dan weet
Op woensdag 15 januari 2003 23:55 schreef Mie het volgende:[..]
Het gaat er mij niet om of het je uitmaakt maar hoe ze je zien...
niet dus
quote:Ah! Maar hoe weet je dat zo zeker?
Op woensdag 15 januari 2003 23:57 schreef Roonaan het volgende:
ontopic dan maar:voornamelijk zoals ik niet ben.
quote:Braaaaaaak
Op woensdag 15 januari 2003 23:52 schreef tong80 het volgende:
Mannen denken altijd zo zou ik willen zijn.Vrouwen denken altijd zo zou mijn man moeten zijn.
Ontopic:
Daar kom ik op terug.
quote:Verwachtingspatronen die anderen er op na houden.
Op woensdag 15 januari 2003 23:57 schreef thoth het volgende:[..]
Ah! Maar hoe weet je dat zo zeker?
Mijn gezicht verraad vaak mijn stemming/uitstraling.. dus denk ik :
-Of rustig
-Of arrogant
-Of vrolijk
-Of vriendelijk
-Of een ijskoningin
Ik heb denk ik vele gezichten
quote:Maar die ken je niet. Meestal gaan we ervanuit dat we in kunnen schatten wat andere mensen van ons denken en we gaan daarmee zo genadeloos de fout in dat het eigenlijk niet eens grappig is.
Op woensdag 15 januari 2003 23:59 schreef Roonaan het volgende:[..]
Verwachtingspatronen die anderen er op na houden.
Wat we feitelijk doen is we gaan raden wat die andere mensen over ons aan het raden zijn. Dat kan nooit werken. Het enige wat je daarmee bereikt is dat je je eigen tekortkomingen gaat spiegelen in de onuitgesproken mening van een ander (vaak wildvreemden).
Je weet eigenlijk alleen maar hoe andere mensen je zien als je het ze op de man/vrouw af vraagt en dan mag je nog maar hopen dat ze je de waarheid (hun mening) vertellen. Dus eigenlijk weten we het domweg niet.
Maar oke je hebt wel gelijk want dat betekent dat mensen je inderdaad nooit zullen zien zoals je echt bent. Ik heb soms heel veel tekst nodig om iets te zeggen.
[Dit bericht is gewijzigd door HardBasss op 16-01-2003 00:10]
Ik heb wel automatisch dat ik het vrij negatief voortstel. Ook al zie ik mensen voor het eerste en kunnen ze niet weten hoe ik ben... Hebben meer mensen dat?
quote:Ja dat hebben meer mensen, ik zeker. MAAR je moet je dit soort dingen helemaal niet afvragen, of je er druk om maken. Je bent zoals je bent, sommige mensen vinden je aardig, sommigen niet. Daar moet je je bij neerleggen, je kan het niet iedereen naar de zin maken.
Op donderdag 16 januari 2003 00:09 schreef Mie het volgende:
Ik denk dat mensen mij vrij irritant vinden.. Maar zo is mijn humor nou eenmaal en ik denk als je dat door hebt dat je het dan niet mer zo stoort.Ik heb wel automatisch dat ik het vrij negatief voortstel. Ook al zie ik mensen voor het eerste en kunnen ze niet weten hoe ik ben... Hebben meer mensen dat?
Tegenwoordig weet ik dat mensen mij over het algemeen vriendelijk, rustig, open, spontaan en betrokken vinden. Wat ik heel leuk vond om te horen was dat iemand mij zo 'sprankelend' vond overkomen .
quote:Hier kan ik me bij aansluiten.
Op donderdag 16 januari 2003 00:20 schreef Moonah het volgende:
Vroeger hoorde ik vaak dat men mij arrogant (was puur onzekerheid). Ik ben wel eens uitgemaakt voor ijskast en iemand heeft ooit gezegd dat hij me zo ongenaakbaar vond.
Ik ben wel iemand die ergens 'binnenkomt', niet bepaald een muurbloempje.
Ik schijn over te komen als vrolijk en opgewekt iig.
Ik ben wel milder geworden want mijn afstandelijkheid houdt mensen nu minder tegen merk ik.
mensen die me kennen kunnen me ook erg afstandelijk en zelfs hooghartig vinden maar ook warm, sociaal en meelevend.
quote:That's the spirit!
Op donderdag 16 januari 2003 01:10 schreef Henno het volgende:
Nu kan het me aan m'n kont oxyderen wat mensen van mij vinden,
quote:Aan de vragen en opmerkingen van anderen valt meestal redelijk op te maken wat het verwachtingspatroon is.
Op donderdag 16 januari 2003 00:08 schreef thoth het volgende:[..]
-knip-
Mensen die mij wat beter kennen, zien volgens mij een jonge vrouw die hard probeert om haar grip op het leven weer terug te krijgen.
Nog weer anderen zien mij ws als een saaie huismiep.....
Oja en ik denk dat mensen op fok mij zien als een ouwe zeur die graag ongevraagd advies geeft.
[Dit bericht is gewijzigd door Christine op 16-01-2003 09:57]
[Dit bericht is gewijzigd door Abonides op 16-01-2003 11:02]
quote:Iedereen weet dat mirage mijn stille liefde is
Op donderdag 16 januari 2003 10:12 schreef Mirage het volgende:
Ze denken allemaal dat ik lief ben![]()
quote:*kuch*
Op donderdag 16 januari 2003 10:12 schreef Mirage het volgende:
Ze denken allemaal dat ik lief ben![]()
Als ze me wat beter kennen zullen ze zeggen dat ik te vertrouwen ben, altijd eerlijk in mijn mening ook al strookt die niet met de gangbare mening.
quote:zo zo... someone is still alive !
Op donderdag 16 januari 2003 10:22 schreef HardBasss het volgende:[..]
*kuch*
gelukkig weet ik beter
Vroeger hoorde ik altijd dat ik heel toegankelijk en vriendelijk overkwam.
Totdat een collega zei dat ie in eerste instantie een beetje bang voor me was, me nogal arrogant vond.
En laatst hoorde ik weer dat een aantal mensen in mijn naaste omgeving me zagen als "een echte volwassene, iemand die weet wat ze wil en veel al voor elkaar heeft".
Klopt allemaal eigenlijk weinig van
quote:offcourze ..and lurking all the time...don't U feel my eyez burning
Op donderdag 16 januari 2003 10:45 schreef Mirage het volgende:[..]
zo zo... someone is still alive !
![]()
Op plekken waar ik mij niet op mijn gemak voel, zoals bijvoorbeeld op school, ben ik heel stil, afgezonderd, eenzaampjes en alleen.
Daardoor denk ik dat mensen mij daar zien als zielig, stil, misschien een beetje arrogant omdat ik mij zo afzonder, maar dat komt enkel en alleen maar door het feit dat ik me niet op mijn gemak voel.
Op plekken waar ik mij wel op mn gemak voel kan ik 2 dingen doen.
Lekker rustig gaan zitten genieten van vrienden om me heen, dus ook wel stil, maar anders stil..
Genieten van het feit dat je omringd bent door mensen die respect voor je hebben.
De tweede optie is heel erg hyper gaan doen, bij mensen die ik graag mag.
Maar dat hyper gedrag komt meestal op de momenten dat ik mezelf niet zo goed voel, en dat camoufleer ik dan met hyper-vrolijk zijn.
Dus die mensen denken dan aan me als een lief, stil meisje, of aan een beetje te hyper actief figuur.... ofsow...
quote:Boeie? Ben je toch ook gewoon?
Op donderdag 16 januari 2003 00:00 schreef Rieuwert het volgende:
2 min terug sms met oa "ik vind je een topper"boeie.
quote:Precies!
Op woensdag 15 januari 2003 23:50 schreef Roonaan het volgende:
Je moet niet voor anderen denken.
quote:LOL
Op donderdag 16 januari 2003 12:06 schreef Peter__Joustra het volgende:
Ze denken dat ik een lul ben
quote:dat denken we niet, dat weten we zeker
Op donderdag 16 januari 2003 12:06 schreef Peter__Joustra het volgende:
Ze denken dat ik een lul ben
quote:Oh ja, dat is mij ook wel vaak verteld
Op donderdag 16 januari 2003 12:13 schreef -Dalai- het volgende:
onpeilbaar
quote:niks mis mee, vinden mensen juist spannend
Op donderdag 16 januari 2003 12:13 schreef jerney het volgende:[..]
Oh ja, dat is mij ook wel vaak verteld
quote:nooit wat van gemerkt...
Op donderdag 16 januari 2003 12:17 schreef -Dalai- het volgende:
[..]
niks mis mee, vinden mensen juist spannend
quote:Zo zien anderen mij nooit, maar zo ben ik wel
Op donderdag 16 januari 2003 12:18 schreef Bosbeetle het volgende:
een inzichzelfgekeerde vago met minimale sociale vaardigheden
quote:men kan mij altijd goed peilen en kunnen feilloos mij zien zoals ik ben
Op donderdag 16 januari 2003 12:20 schreef jerney het volgende:[..]
Zo zien anderen mij nooit, maar zo ben ik wel
quote:Misschien moet je niet met nike air max en een bomberjack met bijpassend kaal geschoren hoofd rondlopen
Op woensdag 15 januari 2003 23:52 schreef dJ-Zcore het volgende:
ik heb al tijden geen vriendin gehad... zaken staan er dus slecht voor
Verder hebben mensen de neiging om mij in een verkeerd hokje te stoppen. Dat komt door de kleren die ik draag, terwijl ik naar totaaaaaal andere muziek luister bijvoorbeeld. Kan me eigenlijk weinig schelen, de mensen waarvan het me wel wat kan schelen weten wel beter
quote:maar zagen je toch meer als een broertje?
Op donderdag 16 januari 2003 15:12 schreef PietF het volgende:
laatst vonden ze me "errug lief" en "een schatje"(2 meisjes)
valt eigenlijk best mee...ik gedraag me soms wel zow...maar de mensen die mij goed kennen weten dat ik een best lieve meid ben
Dit doe ik denk ik gewoon om mezelf te beschermen en me vooral niet teveel bloot te geven, bij een tweede ontmoeting en ik vond die andere
persoon wel aardig, dan ben ik opeens een heel ander persoon.
Tja, daar moeten die mensen dan maar effe doorheen bijten
vaag figuur, denk niet dat ie me mag
Althans, zo omschreef ze mij the day after aan haar moeder.
quote:allebij al een vriend
Op donderdag 16 januari 2003 17:18 schreef Tyler_Durden het volgende:[..]
maar zagen je toch meer als een broertje?
quote:???????????
Op donderdag 16 januari 2003 21:16 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Meisje met eigen stijl , eigen wil , en kan ook nogal eens vaag uit de hoek komen . Krijg vaak ??????????? reacties op mij .
inkoppertje ik weet het
terwijl alleen het eerste waar is! zo
veder ben ik een outsider die over het algemeen heel afstandenlijk wordt gevonden , m'n vriendin vind mij daarin tegen weer een lieverdje
en ook heel teder.......alleen tegen de mensen die ik niet vertrouw ben ik heel afstandenlijk en heb ik een muur opgebouwd
ik vertrouw maar 5 personen op deze aardkloot, aangezien mijn vertrouwen heel erg aangetast is door bepaalde mensen en ik nu echt iedereen wantrouw op het eerste gezicht
En daarbij,de vrouw die daardoor heen kan kijken, dat is de enige vrouw die ik wil Dus ik maak het niet makkelijk voor mezelf of anderen.
Maar de mensen die er doorheen kijken, dat zijn mijn beste vrienden.
Maar het is wel grappig hoeveel mensen niet snappen wat zelfspot is, want zo gefrustreerd en zielig en raar ben ik eigenlijk helemaal niet
Ik bedoel, ik woon in enschede daar zijn veel jongens die een stuk meer te klagen hebben
Ik profileer me hier op het forum niet zo maar ik denk dat de meesten mij hier saai vinden.
En het tegendeel is waar
Ik maak over het algemeen een 'gewoon meisje met alternatieve touch'-indruk geloof ik. Ik hoor vaak in eerste gesprekken dingen als: "Jij houdt vast niet van commerciële muziek" en dergelijke.
Verder sta ik bekend als 'creatief' omdat mijn schoolwerk altijd kleurig en apart vormgegeven is.
Bij de mensen die me in de klas treffen kom ik waarschijnlijk vreemd over. Zolang ik achter mijn tafel zit meng ik me in discussies, maar als ik voor de klas sta bibber en stotter ik.
Het is trouwens niet zo dat iedereen me aardig vindt, er zijn ook complete volksstammen die me zo goed als ontlopen.
En mensen denk ook vaak dat ik charijnig ben terwijl dit niet zo is. Ik kijk blijkbaar nogal nors ofzow als ik niet lach...
iedereen denkt dat ik altijd de vrolijke spontane jongen ben, zonder problemen of verdriet (ofzoiets). <-- dat heb heel vaak gehoort, nou ja ik hou me problemen ook voor me, krijgen vrij weinig mensen te weten.
quote:De eerste indruk is meestal de verkeerde en vastgesteld op vooroordelen. Erg onzinnig ook.
Op woensdag 15 januari 2003 23:50 schreef Mie het volgende:
Als je iemand ziet heb je altijd een eerste indruk. Je bedenkt je een karakter bij iemand.Maar hoe zien andere mensen jou? Ik zou me er helemaal geen voor stelling van kunnen maken hoe iemand anders mij ziet. Gewoon hoe ik in de pauze een peukie sta te roken, of als ik ergens binnen kom.
Ik probeer zo min mogelijk voorbarig te oordelen. Ik laat mensen in hun waarde en mensen die voorbij passeren daar ga ik dus ook geen oordeel over vormen.
En wat ze van mij denken terwijl ze mij niet kennen......... daar heb ik schijt aan....zoals ik wel aan meer dingen schijt heb tegenwoordig
quote:Iedereen krijgt weer een andere indruk omdat iedereen de wereld op zijn eigen manier waarneemt.
Op woensdag 15 januari 2003 23:50 schreef Mie het volgende:
Maar ik ben:
Gevoelig
Liefhebbend
Zorgzaam
En degene die mij een beetje kennen weten dat ook.
mijn gedachten van wat mensen zullen denken werden alleen maar erger, want ben immers toch lelijk en stil enz....
zoals eerder gezegd... je moet niet denken voor een ander... dat is hetgeen wat ik (en vele anderen) moet(en) leren, alleen is het verdomde moeilijk...
en ook nu denk ik soms voor een ander terwijl het niet hoort
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 21:46 schreef TranceGirl het volgende:
Als een verlegen typetje...en als iemand die heel erg goed z'n best doet voor school.....
Zo'n indruk hebben anderen denk ik ook van mij in het begin
quote:hahaha laat me niet lachen
Op woensdag 15 januari 2003 23:50 schreef U-lerZzZ het volgende:
Iedereen denk dat ik een eikel ben, terwijl ik eigenlijk heel teder ben..
ontopic..:
Hey LEX
terwijl ik dat écht niet ben
Komt door mijn uiterlijk zie er niet erg knuffelbaar uit
Mijn vriendin houdt heel veel van me, daar gaat het om
* poebeertjuh maakt graag gebruik van die foute eerste indrukken
quote:Ow, you nasty girl
Op vrijdag 2 mei 2003 00:59 schreef poebeertjuh het volgende:
Mensen zien mij al een onschuldig, lief meisje* poebeertjuh maakt graag gebruik van die foute eerste indrukken
Mensen zien gewoon wat ze willen zien. De meesten kijken niet verder dan hun neus lang is.
quote:Talk dirty to me
Op vrijdag 2 mei 2003 01:00 schreef nozem het volgende:[..]
Ow, you nasty girl
Mijn vrienden zien mij denk ik als een eikel/ sukkel. Zal wel door de gezamelijke geschiedenis komen!
quote:Lekkere vrienden dan
Op vrijdag 2 mei 2003 01:08 schreef RELOADER het volgende:
Mijn vrienden zien mij denk ik als een eikel/ sukkel. Zal wel door de gezamelijke geschiedenis komen!![]()
![]()
quote:point proven!
Op donderdag 1 mei 2003 23:51 schreef ramses het volgende:
Da'k een bitch ben een arrogante snob uiteraard, maar hell like I care!
quote:Zoiets heb ik ook
Op zaterdag 3 mei 2003 00:48 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik heb geen flauw idee
Ik denk eeeh
raar
Ik hoef het ook niet te weten
En ook zullen ze me zien als iemand die niet als een clown gek kan doen.
Ben erg serieus dus
Althans ik denk dat anderen dat van me vinden. Mede omdat ik dat van mezelf vind.
Denk ook dat ze me ook wel vaker een doordrammer vinden. Ik neem niet snel genoegen met iets.. Beetje vaag maar waar. Ben soms te hardnekkig en fanatiek. Vooral in discussies.
Maar dat leer ik toch nooit meer af
Dat zit erin en dat zal nooit verdwijnen.
(goede bui)
Gezellig, vrolijk, kletstante, sarcastisch, vreemd, druk, gek, melig
(slechte bui)
Negatief, bot, sarcastisch, cynisch, chagerijnig, wazig, agressief, arrogant, anti-sociaal, gesloten, grote bek enz.
Mjah ik trek niet zo snel mensen aan.. men durft mij niet zo snel aan te spreken op de een of andere manier.. gek he
Maar eigenlijk ben ik gewoon een verkeerd begrepen genie!!
(Nee hoor ze hebben groot gelijk )
Mensen zien mijn als iemand die:
Een eigen mening klaar heeft staan en die ook zeer duidelijk maakt, iemand die dominant kan overkomen, en iemand die op kritiek erg onrustig reageerd, en mensen zien mij als iemand die opkomt voorzichzelf en voor anderen.
Het rare is dat het grootste deel ook wel klopt met hoe ik ben, alleen denken mensen vaak dat ik zelfverzekerd ben (als eerste indruk dan, na 3 uur met me gepraat te hebben heeft iedereen het wel door)
quote:Volledig mee eens..
Op woensdag 15 januari 2003 23:57 schreef Roonaan het volgende:
ontopic dan maar:voornamelijk zoals ik niet ben.
quote:Dat heb ik nu gelukkig ook steeds meer.
Op zaterdag 3 mei 2003 01:46 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Zoiets heb ik ook
Gaat erom wat ik van mezelf vind
Het is vermoeiend om altijd te denken wat anderen van je vinden, zo nutteloos ook achteraf
mzzl.
Wat je verder allemaal denkt in je koppie wat je bent is irrelevant.
mensen op school vinden me arrogant
terwijl mensen die ik 'zomaar' ergens tegenkom denken dat ik een lief, rustig, spontaan en vrolijk meisje ben tuurlijk...
De tweede indruk van mij is wat afstandelijker. Dat is vaak ook bewust omdat ik maar bij weinig mensen de behoefte heb om een intensieve relatie op te bouwen.
Ik heb wel het idee dat er nogal wat mensen zijn die tegen mij opkijken. Dat merk ik o.a. omdat sommige mensen veel dingen van mij overnemen (taalgebruik, kledingstijl, meningen)
Aan de andere kant sta ik ook weer bekent om mijn op bepaalde gebieden zeer klunzige gedrag, maar dat overdrijf ik vaak zelf ook omdat daar dan hard om gelachen wordt.
Laatst zij een van mijn beste vrienden heel serieus dat ik een ras-egoist was. Daar schrok ik wel even van, maar ik denk wel dat hij een beetje gelijk heeft, al zou ik het liever "einzelganger" noemen.
[Dit bericht is gewijzigd door Rollins op 05-05-2003 00:06]
Geen idee eigenlijk, ik krijg altijd te horen dat ik stronTeigenwijs, enorm bijdehandT, een droogkloot ben, maar wel erg lief.
Ik zie mezelf niet als stronteigenwijs en een droogkloot, maar ik heb wel een eigen mening en ... mja, ik kan soms wat onverwacht uit de hoek komen ...
Erg lief? Nah, als ik je mag, kun je veel bij me maken, en ik heb het beste voor met mn vrienden enzo .. maar als ik je niet mag, kun je wegrotten .. Standaard mag ik mensen niet
quote:
Op maandag 5 mei 2003 00:05 schreef webspider het volgende:
maar als ik je niet mag, kun je wegrotten .. Standaard mag ik mensen niet
quote:Let ook op het gebruik van smilies
Op maandag 5 mei 2003 00:10 schreef Moonah het volgende:[..]
quote:Dat klinkt wel heel theoretisch, maar je zal toch deel moeten nemen aan de maatschappij, en daarvoor moet je wel weten wat anderen van je vinden, als second opinion.
Op zondag 4 mei 2003 01:56 schreef geursel het volgende:
Deze vraag / stelling moet je eigenlijk niet te veel bezig houden, want volgens mij kun je dan flink ontsporen. Zolang je dingen doet enreageert zoals je zelf vind dat dat het beste / leuskte of weet ik wat is, dan is het goed. Waarom? omdat je dan jezelf bent... en dat is een van de belangrijkste dingen in het leven. Ben je dat niet, dan hou je een ander en jezelf voor de gek.mzzl.
en ik moet zeggen dat dit helaas wel klopt volgens mij
Je uit jezelf naar de wereld en hebt dus zelf ook enigzins in de hand hoe mensen jou zien...
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 19:45 schreef uberlamer het volgende:
Menigeen ziet mij als de geestelijk leider van het proletariaat der Nederlanden. Verder zijn de meeste mensen niet zo gecharmeerd van mijn uitspraken. Ik zeg meestal waar het op staat en dit kan soms hard aankomen.
en meestal komt er ongeveer dit uit, in vijf woorden
lief, spontaan, heel-erg-vrolijk, impulsief, zorgzaam
als je me wat beter leert kennen, merk je dat niet altijd zo ben.. dat ik ook een hele verdrietige, donkere kant heb.
de rest klopt wel redelijk, volgens mij kom ik wel beetje over, zoals ik ben ..
Over het algemeen springen er wel wat dingen uit die alle groepen gemeen hebben, ze vinden me eigenwijs, ik heb een te grote mond, intimideer vaak door mijn zelfverzekerdheid enz.
Zijn er dan geen positieve punten? Jawel hoor alleen niet zo denderend veel. Belangrijkste is dat mensen vaak van mij vinden dat ze in geval van nood van me op aan kunnen (dit kan ik ook vanuit mijzelf beamen) en dat ik in elk geval een doorzetter ben, zowel met anderen als voor mij zelf.
quote:Ja dat is wel een redelijke beschrijving
Op zaterdag 24 mei 2003 14:48 schreef diannetjhu het volgende:
Ik vraag vaak aan mensen wat hun eerste indruk van me was![]()
en meestal komt er ongeveer dit uit, in vijf woorden
![]()
lief, spontaan, heel-erg-vrolijk, impulsief, zorgzaam
Ik zou werkelijk niet weten hoe anderen mij zien.... echt niet.
maar of ik daar blij mee moet zijn...
vraag nu aan klasgenoot:
innerlijk: lief meisje
uiterlijk: schattig, niet extreem knap maar zeker niet lelijk
Ze nemen me maar zoals ik ben en het maakt me geen donder uit hoe ze me (eventueel zouden) kunnen zien.
Goede raad van ouwe jacko; val niet in die valkuil over hoe anderen jou zien of (voornamelijk) hoe jij DENKT daat anderen je zien..
quote:Hoe zouden ze toch aan die indruk komen ?
Op zondag 25 mei 2003 18:58 schreef nikanoru het volgende:
Ik denk dat ze denken dat ik nergens om geef, maar dat zal mij een rotzorg zijn.
Persoonlijk interesseert het me niet veel wat anderen over mij denken, zit wel goed denk ik, zo niet dan hoor ik het wel
denk ook dat mensen een niet kloppende indruk krijgen van mij.. misschien alleen al als ik op de fiets zit met een muziekje op, denk dat veel mensen dan denken dat het van die "boink boink"-muziek is.
tis acda en de munnik....
maar ik denk dat ze me vrij sociaal vinden, en wel aardig,,, maar verder... geen idee..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |