De online datingmarkt is nou eenmaal een harde wereld en de platte dingen die je als man of vrouw tegenkomt op Tinder zijn inderdaad iets waar je tegen moet kunnen. Ik zie die apps altijd als heel dubbel: Je hebt ze "nodig" als je wilt daten, maar je weet niet hoe snel je er vanaf moet komen als je eenmaal dat gevonden hebt waar je naar op zoek bent.quote:Op zondag 5 april 2020 21:51 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Wat hij zegt maak ik ook mee, maar dan andersom omdat ik vrouw ben. Mijn ervaring is ook dat hoogopgeleiden lui zijn, sneller opeens weg zijn, gesprek niet gaande houden terwijl zij zelf het initiatief namen. Ze hebben genoeg keuze, je beland helemaal onderin de lijst waarbij je uit zicht raakt. Naar beneden scrollen doen ze niet, want de lijst wordt alleen maar langer. Elk moment komt weer een nieuw foto van nieuw iemand langs. Tenzij beide de intentie hebben om de ander te leren kennen, anders is het gewoon kansloos.
Mensen zetten er van alles neer: opleidingsniveau, reistour zoeken omdat vakantie hier/ net weer terug in NL/ verhuisd, dat ze tattoo's hebben, dat ze grote billen en tieten willen, dat je niet interessant moet doen maar interessant moet zijn, dat ze al een vrouw/vriendin hebben, serieuze relatie zoeken en tijdens gesprek met jou veranderen in ONS, enz.
Je ziet het ruwe van mensen, daarom veel ergernissen. Bepaalde karakters zitten er ook vaker op, dus als dat niet je smaak is, dan ook ergernissen. Als je op straat loopt, zie je alleen mensen voorbij lopen. Terwijl je weet dat ze ook op tinder zitten met allerlei leuzen in het profiel. Dat maakt het eng; aan de buitenkant niks te zien, maar -vul maar zelf in-.
Klopt, je moet ertegen kunnen (op den duur). Toch vind ik het wel gevaarlijk, want gebruik is niet voor iedereen geschikt omdat niet iedereen ertegen kan. Het beinvloedt de mens wel negatief in allerlei opzichten; bijv. na gebruik van de app ben ik veel voorzichtiger en minder spontaan. Ik zeg nu als reactie andere dingen dan wat ik voorheen waarschijnlijk gezegd zou hebben enz. Interacties in het echte leven met mensen die niks te maken hebben met tinder worden zo natuurlijk ook anders.quote:Op zondag 5 april 2020 23:30 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
De online datingmarkt is nou eenmaal een harde wereld en de platte dingen die je als man of vrouw tegenkomt op Tinder zijn inderdaad iets waar je tegen moet kunnen. Ik zie die apps altijd als heel dubbel: Je hebt ze "nodig" als je wilt daten, maar je weet niet hoe snel je er vanaf moet komen als je eenmaal dat gevonden hebt waar je naar op zoek bent.
Tegelijkertijd denk ik ook dat ieder voor zichzelf moet bepalen hoe ver hij daar in gaat. Moraliteit is online geen vaststaand framework, er gelden geen wetten of regels. Dat maakt het spannend, maar inderdaad ook hard. Ik schrik er niet meer zo van als iemand ineens een gesprek stopt of zich raar of hysterisch gedraagt (kom ik helaas vaak genoeg tegen) en ga er zelf wel vanuit dat de meeste mensen in het echte leven leukere mensen zijn dan online.
Dat geldt voor mijzelf denk ik ook.
Wat bedoel je daar precies mee? Reageer je nu niet op een deel van mijn innerlijk zonder dat je m'n uiterlijk hebt gezien dan?quote:Op zondag 5 april 2020 18:01 schreef Groepfunder het volgende:
Ik ben het wel met je eens dat het fijn kan zijn om de ander eerst een beetje te leren kennen, voordat je op date gaat. Anderzijds: innerlijk en uiterlijk zijn niet twee gescheiden werelden.
Ja dat zal wel jaquote:En dan is er natuurlijk nog zoiets als persoonlijke smaak. Als je het leuk vindt om IRL (nieuwe) mensen te ontmoeten, dan ben je wellicht ook sneller geneigd om eerder IRL met iemand op date te gaan.
Waarom zitten ze dan op zo'n site?quote:Op zondag 5 april 2020 21:51 schreef Yiwei het volgende:
Wat hij zegt maak ik ook mee, maar dan andersom omdat ik vrouw ben. Mijn ervaring is ook dat hoogopgeleiden lui zijn, sneller opeens weg zijn, gesprek niet gaande houden terwijl zij zelf het initiatief namen. Ze hebben genoeg keuze, je beland helemaal onderin de lijst waarbij je uit zicht raakt. Naar beneden scrollen doen ze niet, want de lijst wordt alleen maar langer. Elk moment komt weer een nieuw foto van nieuw iemand langs. Tenzij beide de intentie hebben om de ander te leren kennen, anders is het gewoon kansloos.
Haha ik word er nu al moe van idd. Vooral van dat laatste.quote:Mensen zetten er van alles neer: opleidingsniveau, reistour zoeken omdat vakantie hier/ net weer terug in NL/ verhuisd, dat ze tattoo's hebben, dat ze grote billen en tieten willen, dat je niet interessant moet doen maar interessant moet zijn, dat ze al een vrouw/vriendin hebben, serieuze relatie zoeken en tijdens gesprek met jou veranderen in ONS, enz.
Je ziet het ruwe van mensen, daarom veel ergernissen.
JA PRECIES... Dat is echt hetzelfde gevoel als wat ik een tijdje geleden had.. Je ziet mensen op straat lopen en als je er dan aan denkt dat ze waarschijnlijk grotendeels allemaal zulke types zijn die doen alsof ze serieus zijn alleen maar one night stands of stiekem een polygame relatie willen en niet gewoon direct eerlijk kunnen zijn dan word ik er al geirriteerd van. Maar ja ik denk er nu daarom maar helemaal niet meer over na en probeer zo min mogelijk gedachten bij onbekende mensen te hebben anders word ik gek.quote:Bepaalde karakters zitten er ook vaker op, dus als dat niet je smaak is, dan ook ergernissen. Als je op straat loopt, zie je alleen mensen voorbij lopen. Terwijl je weet dat ze ook op tinder zitten met allerlei leuzen in het profiel. Dat maakt het eng; aan de buitenkant niks te zien, maar -vul maar zelf in-.
Dit is een forum. Wij wisselen gedachten uit. Je kunt inderdaad zeggen dat wij daarbij op het innerlijk van de ander reageren. Daarbij ga jij er overigens wel vanuit dat wij ons allebei hier online voordoen zoals wij zijn. Toegegeven, op een datingsite is die kans groter dan op een forum als Fok. Maar feit blijft dat bij een fysieke ontmoeting gespeeld gewenst gedrag vertonen echt moeilijker vol te houden is dan online. Bovendien is de communicatie op een datingsite echt anders dan IRL. Sommige mensen profiteren daarvan en lijken (door de extra bedenktijd) online echt leuker en aantrekkelijker dan ze IRL zijn; voor anderen is het juist in hun nadeel. Oftewel: die fase voordat je IRL op date gaat zegt ook niet alles.quote:Op maandag 6 april 2020 01:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat bedoel je daar precies mee? Reageer je nu niet op een deel van mijn innerlijk zonder dat je m'n uiterlijk hebt gezien dan?
En daarin geef ik je deels gelijk in. Al heeft de ander in veel gevallen natuurlijk al een foto van jou gezien en zich dus ook een beeld van jouw uiterlijk gevormd. Mijn punt is: jij stelt het zo enorm zwart/wit. Je kunt bij een date IRL toch ook iemands innerlijk verder ontdekken? Natuurlijk gaat daar vaak een periode aan vooraf waarin je wat berichtjes uitwisselt en/of via de telefoon met elkaar praat. Maar ... zie wat ik hierboven al schreef. Hoe lang die periode duurt, dat zal van de personen afhangen. En daarover schreef ik dat er zoiets als persoonlijke smaak bestaat. Als je het leuk vindt om IRL (nieuwe) mensen te ontmoeten, dan ben je wellicht ook sneller geneigd om eerder IRL met iemand op date te gaan. En daar is helemaal niets mis mee. Ja, je kunt tot op zekere hoogte prima iemand leren kennen zonder iemand ook fysiek te hebben ontmoet. Maar de crux zit 'm daarbij in de woorden "tot op zekere hoogte". Er zijn mensen die daar heel hoge verwachtingen van hebben en mensen die daar minder hoge verwachtingen van hebben en dus liever iemand fysiek ontmoeten. En dat hoeft echt niet te betekenen dat zij alleen maar op zoek zijn naar seks.quote:Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Maar als je snel iemand IRL wilt ontmoeten heb je jezelf en de ander nog geen kans gegund om het innerlijk los van het uiterlijk te kunnen beoordelen.
Hoezo is dat moeilijker vol te houden dan?quote:Op maandag 6 april 2020 08:23 schreef Groepfunder het volgende:
Dit is een forum. Wij wisselen gedachten uit. Je kunt inderdaad zeggen dat wij daarbij op het innerlijk van de ander reageren. Daarbij ga jij er overigens wel vanuit dat wij ons allebei hier online voordoen zoals wij zijn. Toegegeven, op een datingsite is die kans groter dan op een forum als Fok. Maar feit blijft dat bij een fysieke ontmoeting gespeeld gewenst gedrag vertonen echt moeilijker vol te houden is dan online.
Ben het wel met je eens dat lichaamstaal en uitstraling ook erg belangrijk zijn ja.quote:Bovendien is de communicatie op een datingsite echt anders dan IRL. Sommige mensen profiteren daarvan en lijken (door de extra bedenktijd) online echt leuker en aantrekkelijker dan ze IRL zijn; voor anderen is het juist in hun nadeel. Oftewel: die fase voordat je IRL op date gaat zegt ook niet alles.
Vaak omdat dit normaal is op datingsites, omdat de meesten niet eens willen chatten zonder fotoquote:Ik reageerde op deze quote van jou:
En daarin geef ik je deels gelijk in. Al heeft de ander in veel gevallen natuurlijk al een foto van jou gezien en zich dus ook een beeld van jouw uiterlijk gevormd.
Nee oke. Als iemand er niet gelijk bovenop duikt dan zijn de intenties waarschijnlijk ook anders.quote:Mijn punt is: jij stelt het zo enorm zwart/wit. Je kunt bij een date IRL toch ook iemands innerlijk verder ontdekken? Natuurlijk gaat daar vaak een periode aan vooraf waarin je wat berichtjes uitwisselt en/of via de telefoon met elkaar praat. Maar ... zie wat ik hierboven al schreef. Hoe lang die periode duurt, dat zal van de personen afhangen. En daarover schreef ik dat er zoiets als persoonlijke smaak bestaat. Als je het leuk vindt om IRL (nieuwe) mensen te ontmoeten, dan ben je wellicht ook sneller geneigd om eerder IRL met iemand op date te gaan. En daar is helemaal niets mis mee. Ja, je kunt tot op zekere hoogte prima iemand leren kennen zonder iemand ook fysiek te hebben ontmoet. Maar de crux zit 'm daarbij in de woorden "tot op zekere hoogte". Er zijn mensen die daar heel hoge verwachtingen van hebben en mensen die daar minder hoge verwachtingen van hebben en dus liever iemand fysiek ontmoeten. En dat hoeft echt niet te betekenen dat zij alleen maar op zoek zijn naar seks.
In een ideale wereld doen mensen eerst gewoon wat ervaring op in het echte leven voor ze aan die apps beginnen ja. In dat opzicht is het inderdaad niet echt een fijne leerschool.quote:Op maandag 6 april 2020 00:00 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Klopt, je moet ertegen kunnen (op den duur). Toch vind ik het wel gevaarlijk, want gebruik is niet voor iedereen geschikt omdat niet iedereen ertegen kan. Het beinvloedt de mens wel negatief in allerlei opzichten; bijv. na gebruik van de app ben ik veel voorzichtiger en minder spontaan. Ik zeg nu als reactie andere dingen dan wat ik voorheen waarschijnlijk gezegd zou hebben enz. Interacties in het echte leven met mensen die niks te maken hebben met tinder worden zo natuurlijk ook anders.
Supersnel cursus mensenkennis wat je normaliter in 10-20 jaar tegenkomt, of niet hoopt tegen te komen. Maar het is niet de bedoeling dat iemand hierdoor veel sneller moet groeien dan wat bij de leeftijd past en/of wat diegene aankan. En stel, iemand blijkt toch niet zo goed in de schoenen te staan, dan beschadigt het toch wel zelfbeeld en zelfvertrouwen. Stel iemand is jongvolwassen, dus nog veel beinvloedbaar. Die gaat op tinder en ziet allemaal mannen voorbij komen waarbij in profiel seconde na seconde seks, ONS, FWB, enz voorbij ziet komen. Dan wordt of verandert ook het levensbeeld van iemand (onbewust) en gaat ook (blijvend) anders handelen in het leven. Hoe je het zegt: mensen weten niet hoe snel ze eraf moeten gaan.
Maar het punt is denk ik meer dat er geen duidelijk bewijs is dat het type mens dat op datingapps zit een radicaal ander soort mens is dan die je IRL tegenkomt. Als je op datingapps dan allerlei desillusionerende dingen tegen komt dan zou het ook niet beter zijn geweest als iemand die mensen IRL had ontmoet, want dan was diegene er gewoon IRL dus achter gekomen dat ze een relatie veinsden terwijl ze alleen seks wilden, bijv.quote:Op maandag 6 april 2020 11:08 schreef Generationalpha het volgende:
In een ideale wereld doen mensen eerst gewoon wat ervaring op in het echte leven voor ze aan die apps beginnen ja. In dat opzicht is het inderdaad niet echt een fijne leerschool.
Aan de andere kant heeft het heel veel mensen aan relaties geholpen. Misschien wel honderdduizenden in Nederland alleen al. Dat moet je ook blijven zien.
Ooit hadden ze ook goede hoop. En omdat sites/apps ook als kansen worden gezien, blijven mensen erop. Maar dan na verloop is er een ander instelling nadat ze kennis hebben gemaakt met tinder wereld.quote:Op maandag 6 april 2020 01:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Waarom zitten ze dan op zo'n site?Ik begrijp er echt he-le-maal niks van.
[..]
Welke karakters zie je er veel dan?
Andersom is dat ook zo hoor. Eigenlijk zie ik al die categorieën ook wel bij vrouwen. (Behalve misschien de ICT-ers.)quote:Op maandag 6 april 2020 13:57 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ooit hadden ze ook goede hoop. En omdat sites/apps ook als kansen worden gezien, blijven mensen erop. Maar dan na verloop is er een ander instelling nadat ze kennis hebben gemaakt met tinder wereld.
Wat ik vaak zie, cliche's:
- mensen met minder remming/pro-actieve; tattoo's, ondernemers
- avontuurlijke; bungee jump, uit vliegtuig springen
- andere extremen; vegan
- mensen die beroepen hebben waarbij er minimaal mensen contact is (met vrouwen); ICT
- niet vaak in NL; piloten, wereldreizigers als hobby
- hobby/ verslaving; alcohol
- seks maniakken; direct penis op je screen
Enz.
Eigenlijk is het dan perfect; vegans met vegans, bergbeklimmers met bergbeklimmers, enz.quote:Op maandag 6 april 2020 14:59 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Andersom is dat ook zo hoor. Eigenlijk zie ik al die categorieën ook wel bij vrouwen. (Behalve misschien de ICT-ers.)
Misschien wel ja, maar ik ben eigenlijk niet zo van die extremen. Misschien wek ik die indruk niet maar ik ben echt een doorsnee gast. Houd van bier drinken met vrienden, voetbal, ben nuchter en analyserend etc.quote:Op maandag 6 april 2020 15:48 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dan perfect; vegans met vegans, bergbeklimmers met bergbeklimmers, enz.
Het is sowieso allemaal oppervlakkig.quote:Op maandag 6 april 2020 16:03 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Ik merk dat ik heel oppervlakkig wordt van tinder.
Had weer 16 likes, maar een aantal daarvan die ik tegenkwam vond ik gewoon echt niet leuk. Ik merk dat ik echt voor de 9's en 10'en ga en mensen heel snel weg swipe.
Herkenbaar?
Allang weggejaagd door de vrouwen met onredelijke eisenquote:Op maandag 6 april 2020 17:13 schreef Brybry het volgende:
Uit verveling okcupid geïnstalleerd...
Weet direct weer waarom het niks voor mij is.
De mannen lijken allemaal óf veganistische sojaboys te zijn die nog uit de kast moeten komen óf ongewassen IT nerds óf gladde aaltjes.
Waar zijn alle normale mannen?
quote:Op maandag 6 april 2020 17:15 schreef Faxie het volgende:
[..]
Allang weggejaagd door de vrouwen met onredelijke eisen
Ik heb dat ook een keer geïnstalleerd. Idd wat meer het alternatieve en veel expats. Kreeg meer Engelse chats dan Nederlands. Ik heb nu alleen Paiq. Dat is op zich wel aardig.quote:Op maandag 6 april 2020 17:13 schreef Brybry het volgende:
De mannen lijken allemaal óf veganistische sojaboys te zijn die nog uit de kast moeten komen óf ongewassen IT nerds óf gladde aaltjes.
Oh Paiq is wel leuk ja. Een keer een date gehad via Paiq, wat een ramp was dat. Hij bleek meegedaan te hebben aan tv programma, wist ik veel. De hele tijd aangestaard worden door wildvreemden tijdens die datequote:Op maandag 6 april 2020 17:17 schreef Womanly het volgende:
[..]
Ik heb dat ook een keer geïnstalleerd. Idd wat meer het alternatieve en veel expats. Kreeg meer Engelse chats dan Nederlands. Ik heb nu alleen Paiq. Dat is op zich wel aardig.
quote:Op maandag 6 april 2020 17:20 schreef Brybry het volgende:
[..]
Oh Paiq is wel leuk ja. Een keer een date gehad via Paiq, wat een ramp was dat. Hij bleek meegedaan te hebben aan tv programma, wist ik veel. De hele tijd aangestaard worden door wildvreemden tijdens die date
Heb je het nu over de vrouwen?quote:Op maandag 6 april 2020 17:16 schreef Brybry het volgende:
[..]![]()
Kun je mij ook uitleggen waarom driekwart professionele foto's op z'n profiel heeft? En waarom ze allemaal van travelling houden?
Was het zeker nietquote:Op maandag 6 april 2020 17:23 schreef Womanly het volgende:
[..]lekker ontspannend ook op zo'n eerste date. Ik ben ook gevraagd op Paiq of ik wilde meedoen aan het tv pogramma Undatebles want ik leek wel een leuke meid. Dat was dus gewoon de redactie van de Vara. Ik heb vriendelijk bedankt.
Ik heb de laatste leuke IT-er gekaaptquote:Op maandag 6 april 2020 17:13 schreef Brybry het volgende:
Nog veel erger denk ik.quote:Op maandag 6 april 2020 17:27 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ghehe....Ook zo erg ja?
Ik heb geen enkele professionele foto op m'n profiel staan
Dubieus compliment ook.quote:Op maandag 6 april 2020 17:23 schreef Womanly het volgende:
[..]lekker ontspannend ook op zo'n eerste date. Ik ben ook gevraagd op Paiq of ik wilde meedoen aan het tv pogramma Undatebles want ik leek wel een leuke meid. Dat was dus gewoon de redactie van de Vara. Ik heb vriendelijk bedankt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |