abonnement Unibet Coolblue
pi_192399287
In de Verenigde Staten is het gebruikelijk om tegen wildvreemde veteranen "Thank you for your service" te zeggen, als uiting van dank voor hetgeen zij voor hun land gedaan hebben. (oorlogen voor olie, geopolitiek en geld, maar dat weet niet iedereen).

Ik heb dit altijd een vrij ridicule gewaarwording gevonden. Typisch Amerikaans en overdreven.
Ik begreep dit sentiment ook nooit zo.

Nu met deze corona-crisis groeit bij mij echt wel het respect voor personeel in de ziekenhuis dat marathondiensten draait, soms met gevaar voor eigen leven, om anderen te redden.

Opeens snap ik dat "thank you for your service" verhaal een stuk beter.

Hoe zien jullie dit?
pi_192399292
Oh ja, en voor het ziekenhuispersoneel dat dit leest. Bedankt dus.
Oprecht.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2020 21:20:00 ]
pi_192399472
Mensen die in de zorg werken zijn natuurlijk altijd al de echte helden van het land. Net als anderen die zorgen voor een ander. Aandeelhouders die volgens onze rechtse politici verrijkt moeten worden zijn dat niet.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 1 april 2020 @ 21:52:33 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192400583
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb ook vriendinnen die in de zorg werken en dat zij - in tegenstelling tot mijzelf (marketing en nu thuis aan het werk) - echt betekenisvol en ingrijpend werk doen was altijd meer een soort gegeven.

Ik heb de afgelopen tijd al meerdere keren mijn respect naar ze uitgesproken dat ze iedere dag hun partner en kinderen thuis achterlaten om met gevaar voor besmetting te helpen in de 'frontlinie'. En ook echt met hart en ziel achter hun beroep staan, bewonderenswaardig. _O_.
Karma is a fucking bitch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')