abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192389711
Mensen even wat inside information.
Hoewel het rivm wilt voorspiegelen dat het de goede kant op draait.

Mijn broertje werkt zelf in het MUMC in Maastricht. Dit is een universitair medisch centrum wat zelfs een screeningtent uit de grond gestampt heeft.

Mijn broertje is zelf sinds afgelopen weekend in quarantaine gegaan wegens koorts. Een week voor de koorts had ie al beginnende symptomen en een negatieve test. Nu alsnog dus positief. Dus

1. Tests deugen niet en zijn onbetrouwbaar.

2. Een paar dagen geleden waren er 3 medewerkers waaronder hijzelf en zn teamleider in quarantaine.

Inmiddels heb ik vandaag van hem vernomen dat dit nu al tot 8 personen opgelopen is waardoor 50procent van zijn team besmet thuis zit.

Het betreft hier de mediumcare afdeling. Normaliter gevallen tussen normale zorgbedden en ic in.
  woensdag 1 april 2020 @ 13:05:51 #2
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_192389772
Met alle respect, maar ik heb toch veel meer vertrouwen in wat het RIVM, overheid en andere wetenschappers zeggen dan iemand op Fok die een heeft die in een ziekenhuis werkt. Ik schaar dit onder het kopje "fake news".
pi_192389855
Goed verhaal Hans
pi_192389938
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:10 schreef Zilverenvis het volgende:
Goed verhaal Hans
Zonder wrijving geen glans
pi_192389975
quote:
Goed verhaal Hans
pi_192389983
Prima. Doe ermee wat u wilt.. ik wou slechts een beeld schetsen voor u aan de hand van informatie die ik verkregen heb dat er een volgend probleem op de loer ligt. Zorgpersoneel is onvoldoende beschermd en worden net als in China in de beginfase in rap tempo besmet.
pi_192390029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:16 schreef dennis089 het volgende:
Prima. Doe ermee wat u wilt.. ik wou slechts een beeld schetsen voor u aan de hand van informatie die ik verkregen heb dat er een volgend probleem op de loer ligt. Zorgpersoneel is onvoldoende beschermd en worden net als in China in de beginfase in rap tempo besmet.
En dan moet je er ook nog even rekening mee houden dat ze al een hoger risico lopen door hun beroep (brengen zichzelf in gevaar om anderen te redden) en NOG wil die malafide overheid de lonen niet verhogen.
Alleen al vanwege beroepsrisico zou ik een loonsverhoging willen.

Maar applausjes, waarderingen en sentiment genoeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2020 13:19:12 ]
pi_192390176
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:02 schreef dennis089 het volgende:
Mensen even wat inside information.
Hoewel het rivm wilt voorspiegelen dat het de goede kant op draait.

Mijn broertje werkt zelf in het MUMC in Maastricht. Dit is een universitair medisch centrum wat zelfs een screeningtent uit de grond gestampt heeft.

Mijn broertje is zelf sinds afgelopen weekend in quarantaine gegaan wegens koorts. Een week voor de koorts had ie al beginnende symptomen en een negatieve test. Nu alsnog dus positief. Dus

1. Tests deugen niet en zijn onbetrouwbaar.

2. Een paar dagen geleden waren er 3 medewerkers waaronder hijzelf en zn teamleider in quarantaine.

Inmiddels heb ik vandaag van hem vernomen dat dit nu al tot 8 personen opgelopen is waardoor 50procent van zijn team besmet thuis zit.

Het betreft hier de mediumcare afdeling. Normaliter gevallen tussen normale zorgbedden en ic in.
Iemand met milde klachten, en in staat om te werken, kan prima met wat maatregelen op de IC werken met andere besmette collega's, het is niet alsof de gene die daar lig dan ineens dubbel corona gaat krijgen.

Gewoon door werken hans.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2020 13:25:01 ]
pi_192390319
Dat gebeurd niet banaan want de regels stellen expliciet thuisquarantaine. Maar u weet nu wat u te wachten staat. Sterkte.
pi_192391696
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:18 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

En dan moet je er ook nog even rekening mee houden dat ze al een hoger risico lopen door hun beroep (brengen zichzelf in gevaar om anderen te redden) en NOG wil die malafide overheid de lonen niet verhogen.
Alleen al vanwege beroepsrisico zou ik een loonsverhoging willen.

Maar applausjes, waarderingen en sentiment genoeg.
Even rustig aan doen he anders kom je met je hoge bloeddruk ook in de risciogroep te vallen :r :r
  woensdag 1 april 2020 @ 15:22:34 #11
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_192392454
quote:
13s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:05 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Met alle respect, maar ik heb toch veel meer vertrouwen in wat het RIVM, overheid en andere wetenschappers zeggen dan iemand op Fok die een heeft die in een ziekenhuis werkt. Ik schaar dit onder het kopje "fake news".
Dit is geen fake news, maar gewoon iemand die ervaringen uit eerste hand deelt op een discussieforum. Wat mij betreft ook waardevol, naast het RIVM, overheid en andere wetenschappers. Die laatste categorie spreken elkaar overigens aan de lopende band tegen, dus wat neem jij dan als waar aan?

Daarnaast heeft het RIVM in de aanloop toch echt behoorlijk gefaald in meerdere opzichten: een expert die beweert dat carnaval vaak in kleine groepen van een paar man wordt gevierd, de voorspelling dat corona waarschijnlijk niet of slechts op kleine schaal in Nederland zou voorkomen, alleen naar de huidige situatie kijken om te analyseren of het controleerbaar is, in plaats van vooruitkijken i.v.m. incubatietijden, te laat goede preventieve maatregelen adviseren.

Nu is het voor iedereen moeilijk omdat er zo weinig bekend is over deze ziekte, maar het kan echt geen kwaad om wat meer invalshoeken te bekijken naast de informatie van de door jou genoemde instanties.
pi_192392621
quote:
Goed verhaal Hans
pi_192392634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:31 schreef dennis089 het volgende:
Dat gebeurd niet banaan want de regels stellen expliciet thuisquarantaine. Maar u weet nu wat u te wachten staat. Sterkte.
Die regels gelden expliciet niet voor zorgpersoneel, Hans.
pi_192392682
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:32 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Die regels gelden expliciet niet voor zorgpersoneel, Hans.
Oke Sjakie
pi_192392794
quote:
ik heb toch veel meer vertrouwen in het RIVM
quote:
"Het is mogelijk dat het in Nederland opduikt, maar het risico is heel klein. Het virus komt vooral voor in Wuhan en er is relatief weinig reisverkeer tussen die plaats en Nederland."
:') Had Jomanda, of een zwerver, het nog beter kunnen voorspellen.
  woensdag 1 april 2020 @ 15:47:24 #16
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_192392835
Weer zon amateur viroloog koekebakker
pi_192392943
Haha.. nou doe ermee wat u wilt. Zoals één reaguurder terecht schrijft deel ik informatie/ervaring uit eerste hand mee.

Mijn broertje heeft via spw, daarna een bbl bij het MUMC verpleegkundige op hbo vorig jaar gehaald en is met post hbo nu bezig om op die mediumcare te werken. Dit is dus een speciale afdeling waarbij meer waakzaamheid is geboden. Hier is het betreffende personeelbestand 16 personen waarbij er dus in zeer korte tijd al 8 mensen ziek thuis zijn geraakt. Ook de teamleider. Je kan je voorstellen dat dit een behoorlijke aderlating is en je kan nog zoveel apparatuur en ic bedden creëren. Maar als je hele personeelbestand in korte tijd besmet wordt wat dus nu aan de hand is dan kun je gewoonweg geen zorg meer leveren.

Mijn broertje is geen aansteller. Maar zit nu toch echt flink ziek thuis en zal voorlopig geen enkele coronapatient kunnen helpen.
pi_192393096
Wel beterschap en sterkte voor je broertje uiteraard. Ben het ook wel eens met het feit dat arbeid in de zorg ondergewaardeerd wordt, tevens zo'n neveneffect van het kapitalistische gedachtegoed. Geld levert geld op, arbeid doet dit niet.
pi_192393128
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:54 schreef dennis089 het volgende:
Haha.. nou doe ermee wat u wilt. Zoals één reaguurder terecht schrijft deel ik informatie/ervaring uit eerste hand mee.

Mijn broertje heeft via spw, daarna een bbl bij het MUMC verpleegkundige op hbo vorig jaar gehaald en is met post hbo nu bezig om op die mediumcare te werken. Dit is dus een speciale afdeling waarbij meer waakzaamheid is geboden. Hier is het betreffende personeelbestand 16 personen waarbij er dus in zeer korte tijd al 8 mensen ziek thuis zijn geraakt. Ook de teamleider. Je kan je voorstellen dat dit een behoorlijke aderlating is en je kan nog zoveel apparatuur en ic bedden creëren. Maar als je hele personeelbestand in korte tijd besmet wordt wat dus nu aan de hand is dan kun je gewoonweg geen zorg meer leveren.

Mijn broertje is geen aansteller. Maar zit nu toch echt flink ziek thuis en zal voorlopig geen enkele coronapatient kunnen helpen.
Hbo dokter ja ik geloof het meteen.
pi_192393477
Waar schrijf ik dokter? Verpleegkundige op mediumcare. Geloof wat je wilt. Jullie horen t wel binnenkort in de media. Zorgpersoneel gedecimeerd.
pi_192404730
@dennis089
Dank je wel.
Als iemand die zijn user-naam niet voor niets aangenomen heeft heb ik meer waardering en geloof in informatie rechtstreeks van de frontlinie dan aan diegenen die er omheen dansen.
pi_192408343
quote:
pi_192408489
beter gewoon allemaal thuis uitzieken, nr ziekenhuis voor een griepje :')
pi_192408854
quote:
Dit is geen fake news. Mijn vriendin werkt daar ook en er zitten inmiddels meerdere mensen ziek thuis met COVID-19. Aantallen weet ik niet, maar meerderen sowieso. Ook diverse mensen uit het team van mijn vriendin.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192409024
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:20 schreef dennis089 het volgende:
Waar schrijf ik dokter? Verpleegkundige op mediumcare. Geloof wat je wilt. Jullie horen t wel binnenkort in de media. Zorgpersoneel gedecimeerd.
Beterschap gewenst voor je broertje!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:20:24 #26
471637 TomStall
I buried Joey
pi_192411197
quote:
...dan iemand op Fok die een broer heeft die in een ziekenhuis werkt...
eens dit. Woord van een random user op internet net zo betrouwbaar of onbetrouwbaar als officiele media, sorry maar: ik ken jou niet.

NEXT
pi_192411520
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:20 schreef TomStall het volgende:

[..]

eens dit. Woord van een random user op internet net zo betrouwbaar of onbetrouwbaar als officiele media, sorry maar: ik ken jou niet.

NEXT
NicoleBroek1 twitterde op donderdag 27-02-2020 om 23:55:42 Ik ga stuk hier! Deze beste #JaapVanDissel van het #RIVM wil iedereen contacten met wie "ons" eerste #CoronaVirus slachtoffer carnaval heeft gevierd!? Appeltje eitje volgens meneer, want "Carnaval vier je meestal toch in een vrij kleine groep". Slaap lekker verder @rivm... https://t.co/Jd548TFMxX reageer retweet
Ik ken kapitein Jaap van rampenschip RIVM en zijn enorme (ijs)berg (aan) misvattingen daarentegen maar al te goed! Kijk alleen al eens naar bovenstaande video. :')

Gelukkig maar dat Rutte de afgelopen maanden goed geluisterd heeft naar deze experts en ziekenhuizen hierdoor nu al met een enorm tekort aan PPE zitten. _O_
pi_192411715
TS komt volgens mij met een terecht punt.

Medium care, huisartsen, thuiszorg en andere zorg instellingen vormen momenteel misschien wel de grootste gevaar voor de risicogroepen.

Hier zou meer aandacht voor moeten zijn, dan voor een paar samenscholers en parkbezoekers.
.
pi_192412659
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:51 schreef Fer het volgende:
TS komt volgens mij met een terecht punt.

Medium care, huisartsen, thuiszorg en andere zorg instellingen vormen momenteel misschien wel de grootste gevaar voor de risicogroepen.

Hier zou meer aandacht voor moeten zijn, dan voor een paar samenscholers en parkbezoekers.
Het zou wel interessant zijn om ziekenhuis per ziekenhuis iedereen te testen om een beeld te krijgen van hoeveel mensen corona hebben en/of hebben gehad. Ik verwacht ook wel dat het op dit moment een brandhaard is en dat je een heel groot risico loopt om corona te krijgen in een ziekenhuis.
pi_192413007
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het zou wel interessant zijn om ziekenhuis per ziekenhuis iedereen te testen om een beeld te krijgen van hoeveel mensen corona hebben en/of hebben gehad. Ik verwacht ook wel dat het op dit moment een brandhaard is en dat je een heel groot risico loopt om corona te krijgen in een ziekenhuis.
Hebben ze toch al ergens getest? Van de positieve constateringen, hadden 8% gevallen geen klachten.

Maar ben wel benieuwd naar thuiszorg. Waar toch niet iedere organisatie even professioneel is ze ook te maken hebben met tekorten aan mondkapjes en handschoenen.

Hopelijk krijgen we gauw voldoende testen om de hele zorgsector preventief te controleren.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')