Hoe is het verder gegaan? Max had ook zoiets vannacht. Viel tussen ons in weer in slaap en schrok toen vanmorgen ná 9en wakker schreeuwend dat hij nog niet klaar was met de blauwe legoblokjes van de politiequote:Op vrijdag 24 april 2020 00:50 schreef Adrian4 het volgende:
Peuter is al anderhalf uur wakker en af en toe volledig in paniek. Ik zou zo graag weten wat er aan de hand is. Er komt niks uit qua begrijpbare taal. Ook niet als ik iets vraag, niet eens een knikje.
Ik lig nu in m’n eigen bed en hij lijkt nu rustig te worden...
Arm mannetje
quote:Op vrijdag 24 april 2020 08:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik heb tijdens carnaval een keer wat liedjes laten horen aan de kapitein, sindsdien is ie idolaat van lamme frans en snollebollekesdus we bobbelen hier elke avond
![]()
Voor de "liefhebber"![]()
Mijn oudste heeft dit ook een tijd gehad, Adrian! Het was in een tijd waar hij overdag ook veel tantrums had, of waarin heel veel gebeurde (broertje gekregen, school begonnen). Nu heeft hij het al heeel erg lang niet meer gehad....quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:11 schreef Adrian4 het volgende:
Hij is net nadat ik het berichtje heb getypt hier op fok lekker gaan slapen.
Het is geen nachtangst. Dat heeft ie ook regelmatig en dat begint met paniek. En hij is ook niet in paniek al schreef ik dat vannacht wel. Hij wordt wakker en komt dan naar ons toe, gewoon rustig, en wat wij dan doen (bij ons in bed of naar zijn eigen bed) is sowieso fout. Hij is heel boos. En vasthouden, knuffelen of zelfs aaien laait die boosheid alleen maar op. Ik kan dus letterlijk niets. Alleen maar pratende hem rustig krijgen.
Maak me een beetje zorgen, want dit is de derde nacht op rij zo boos. Maar het zal wel een fase zijn.
wij hebben binnenkort hetzelfde, we zijn nu aan het klussen en verhuizen over n paar weken. Wij hebben kapteintje een keer meegenomen naar het nieuwe huis en hem alvast zijn kamer laten zien (nog niet af maar wel heel herkenbaar dmv behang ect). Ik denk dat we hem inderdaad ook laten logeren de nacht voor de verhuizing en hem daarvoor laten meehelpen met het inpakken van wat van zijn spulletjes (zijn treinbaan ofzo) zodat we kunnen laten zien dat we die dan samen weer gaan uitpakken in het nieuwe huis. Het vervoer enzo gaan we hem niet bij betrekken, dat levert denk ik alleen maar paniek op. Wij halen hem weer op van zn logeerplek als alles voor hem weer enigzins herkenbaar (bedje in elkaar, knuffels erin ect) is en pakken dan met hem wat van zijn spulletjes uit.quote:Op maandag 27 april 2020 16:39 schreef Lemijn het volgende:
Wij gaan over 2 dagen verhuizen en wil even jullie advies en ervaring vragen.
Peuter gaat de avond vantevoren bij zijn vader slapen. Het plan is dat hij in de ochtend even hier komt kijken hoe de verhuiswagen in laadt, en bij het nieuwe huis hoe er wordt uitgeladen en dan eind van de middag thuis komt als er weer een bed in zijn kamer staat. Maar ik weet helemaal niet of dat slim is, hij vindt het heel spannend allemaal en enerzijds willen we dus helpen door hem veel te laten zien maar anderzijds weet ik zeker dat ie aan me gaat hangen en ik ben de enige volwassene die verhuist dus ik wil mijn aandacht vooral bij de verhuizers en de logistiek en zo houden.
Wat denken jullie hoe je zo’n dag handig aanpakt?
Vieve!!! Dat is lang geledenquote:Op maandag 27 april 2020 20:16 schreef Vieve6 het volgende:
Wij zijn ook verhuisd toen de kinderen net 1 en bijna 3 waren. Die zijn naar de oppas gegaan, smiddags geluncht in het nieuwe huis samen en toen nog even terug naar de oppas.
Ging eigenlijk wel heel goed. Vooraf vonden ze het ook niet heel spannend, dus misschien dat dat nog wel verschil maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |