abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192780212
Mijn 3.5 jarige peuter kan nog geen puzzels van 24 stukjes zonder hulp. Hij vindt puzzels niet leuk en ik ga hem ook niet dwingen. Soms doen we een puzzel, vaker spelletjes want dat vindt hij wel heel leuk en kan hij super goed. Spelletjes van 4+ wint hij gewoon eerlijk.

Ik kwam er vanochtend achter dat hij ineens redelijk binnen de lijntjes kan kleuren als de vakjes maar groot genoeg zijn _O- het iso ook geen knutsel held. Moet vooral heel snel af zijn.

Wat hij ook super goed kan is rekenen. Hele dag door vraagt hij sommetjes en ik zeg altijd wat denk je dat het is? En hij wist zelfs het goede antwoord op 1+2+2. Hij verzint zelf de sommetjes, soms omdat hij iets ziet liggen en wil weten hoeveel het samen is, soms gewoon tussendoor. Hij had 8 badeendjes, 4 grote en 4 kleine.hij had ze op grootte gelegd, wijst er dan per 2 een groepje aan. Hoeveel is 2 en 2 en 2 en 2 mama? Boven de 5 weet hij vaak het antwoord zelf niet maar het feit dat hij ze per 2 'telt' vind ik al heel knap.
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:16:03 #252
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192781009
@Nazil wat knap!

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 00:50 schreef Adrian4 het volgende:
Peuter is al anderhalf uur wakker en af en toe volledig in paniek. Ik zou zo graag weten wat er aan de hand is. Er komt niks uit qua begrijpbare taal. Ook niet als ik iets vraag, niet eens een knikje.

Ik lig nu in m’n eigen bed en hij lijkt nu rustig te worden...

Arm mannetje
Hoe is het verder gegaan? Max had ook zoiets vannacht. Viel tussen ons in weer in slaap en schrok toen vanmorgen ná 9en wakker schreeuwend dat hij nog niet klaar was met de blauwe legoblokjes van de politie 8)7

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik heb tijdens carnaval een keer wat liedjes laten horen aan de kapitein, sindsdien is ie idolaat van lamme frans en snollebollekes _O- dus we bobbelen hier elke avond :') :D

Voor de "liefhebber" ;)

:D :D

Zo vindt Max nog steeds deze versie van Jan Huigen in de Ton het einde:

en kent hij ook een carnavalsklassieker (met de nadruk op klassieker) want alles met de wegenwacht is leuk:
pi_192781552
Hij is net nadat ik het berichtje heb getypt hier op fok lekker gaan slapen.

Het is geen nachtangst. Dat heeft ie ook regelmatig en dat begint met paniek. En hij is ook niet in paniek al schreef ik dat vannacht wel. Hij wordt wakker en komt dan naar ons toe, gewoon rustig, en wat wij dan doen (bij ons in bed of naar zijn eigen bed) is sowieso fout. Hij is heel boos. En vasthouden, knuffelen of zelfs aaien laait die boosheid alleen maar op. Ik kan dus letterlijk niets. Alleen maar pratende hem rustig krijgen.

Maak me een beetje zorgen, want dit is de derde nacht op rij zo boos. Maar het zal wel een fase zijn.
  vrijdag 24 april 2020 @ 13:13:54 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_192781572
Dus eigenlijk een soort temper tantrum zonder aanleiding midden in de nacht?

Lekker dan :') ;(
disclaimer
pi_192781622
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:11 schreef Adrian4 het volgende:
Hij is net nadat ik het berichtje heb getypt hier op fok lekker gaan slapen.

Het is geen nachtangst. Dat heeft ie ook regelmatig en dat begint met paniek. En hij is ook niet in paniek al schreef ik dat vannacht wel. Hij wordt wakker en komt dan naar ons toe, gewoon rustig, en wat wij dan doen (bij ons in bed of naar zijn eigen bed) is sowieso fout. Hij is heel boos. En vasthouden, knuffelen of zelfs aaien laait die boosheid alleen maar op. Ik kan dus letterlijk niets. Alleen maar pratende hem rustig krijgen.

Maak me een beetje zorgen, want dit is de derde nacht op rij zo boos. Maar het zal wel een fase zijn.
Mijn oudste heeft dit ook een tijd gehad, Adrian! Het was in een tijd waar hij overdag ook veel tantrums had, of waarin heel veel gebeurde (broertje gekregen, school begonnen). Nu heeft hij het al heeel erg lang niet meer gehad....
pi_192781882
@Adrian4 dat klinkt wel bekend. Banaan had het een tijdje terug ook. Hij werd wakker, ik trok hem naar me toe zoals ik altijd doe en hij was woedend. Dat zat voor hem ook wel in een tijd waarin hij overdag veel boos was.

Wat voor ons wel hielp was uit het raam kijken. Beetje frisse lucht en iets om te zien haalde hem er wel uit.
En onnozele liedjes zingen hielp ook (midden in de nacht 1234 hoedje van papier tot ik er echt simpel van werd).
Bij ons bleef het bij twee of drie keer, ik duim dat het voor jullie ook snel klaar is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:27:10 #257
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192782545
Dat soort tantrums hebben we ook ja. Aanraken en knuffen is dan out of the question en op eigen risico zelfs :')
pi_192782604
Dank jullie wel.
Hij is overdag ook heel boos ja.
Vandaag helemaal. Familie Slaapgebrek.

We slaan ons wel even door deze fase heen.
pi_192787539
Ja, hier inderdaad ook gehad met S. Helemaal buiten zinnen was ie dan. Sneu en toch ook heel vervelend.
Enige wat hier hielp was hem in een soort houdgreep knuffelen, dan werd hij op een gegeven moment rustig.

Wij hadden vandaag een sportief dagje. Vanmorgen een uur met de jongens gewandeld en net op en neer naar mijn ouders met de loopfietsen, ook al gauw 2 km bij elkaar.
Dat loopfietsen gaat nu zo goed, Mijm kan echt al lekker uitdrijven met zijn voeten van de grond en er zit ook best tempo in.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 27 april 2020 @ 16:39:27 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192830171
Wij gaan over 2 dagen verhuizen en wil even jullie advies en ervaring vragen.

Peuter gaat de avond vantevoren bij zijn vader slapen. Het plan is dat hij in de ochtend even hier komt kijken hoe de verhuiswagen in laadt, en bij het nieuwe huis hoe er wordt uitgeladen en dan eind van de middag thuis komt als er weer een bed in zijn kamer staat. Maar ik weet helemaal niet of dat slim is, hij vindt het heel spannend allemaal en enerzijds willen we dus helpen door hem veel te laten zien maar anderzijds weet ik zeker dat ie aan me gaat hangen en ik ben de enige volwassene die verhuist dus ik wil mijn aandacht vooral bij de verhuizers en de logistiek en zo houden.

Wat denken jullie hoe je zo’n dag handig aanpakt?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192830794
Toen wij gingen verhuizen was Teetje nog wat jonger, maar die hebben we toen pas langs laten komen toen alles over was. Ik heb op zijn kamer toen als eerste weer wat dingen neergezet zoals in het oude huis, dat hielp denk ik wel. Maar wat ik al zei, hij was wel wat jonger, nog geen 2 toen.
pi_192833292
Wij zijn ook verhuisd toen de kinderen net 1 en bijna 3 waren. Die zijn naar de oppas gegaan, smiddags geluncht in het nieuwe huis samen en toen nog even terug naar de oppas.

Ging eigenlijk wel heel goed. Vooraf vonden ze het ook niet heel spannend, dus misschien dat dat nog wel verschil maakt.
  maandag 27 april 2020 @ 20:24:07 #263
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192833409
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 16:39 schreef Lemijn het volgende:
Wij gaan over 2 dagen verhuizen en wil even jullie advies en ervaring vragen.

Peuter gaat de avond vantevoren bij zijn vader slapen. Het plan is dat hij in de ochtend even hier komt kijken hoe de verhuiswagen in laadt, en bij het nieuwe huis hoe er wordt uitgeladen en dan eind van de middag thuis komt als er weer een bed in zijn kamer staat. Maar ik weet helemaal niet of dat slim is, hij vindt het heel spannend allemaal en enerzijds willen we dus helpen door hem veel te laten zien maar anderzijds weet ik zeker dat ie aan me gaat hangen en ik ben de enige volwassene die verhuist dus ik wil mijn aandacht vooral bij de verhuizers en de logistiek en zo houden.

Wat denken jullie hoe je zo’n dag handig aanpakt?
wij hebben binnenkort hetzelfde, we zijn nu aan het klussen en verhuizen over n paar weken. Wij hebben kapteintje een keer meegenomen naar het nieuwe huis en hem alvast zijn kamer laten zien (nog niet af maar wel heel herkenbaar dmv behang ect). Ik denk dat we hem inderdaad ook laten logeren de nacht voor de verhuizing en hem daarvoor laten meehelpen met het inpakken van wat van zijn spulletjes (zijn treinbaan ofzo) zodat we kunnen laten zien dat we die dan samen weer gaan uitpakken in het nieuwe huis. Het vervoer enzo gaan we hem niet bij betrekken, dat levert denk ik alleen maar paniek op. Wij halen hem weer op van zn logeerplek als alles voor hem weer enigzins herkenbaar (bedje in elkaar, knuffels erin ect) is en pakken dan met hem wat van zijn spulletjes uit.

Dat is globaal mn plan :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 27 april 2020 @ 20:36:21 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192833599
Is het een verhuisbedrijf of wordt je geholpen door een stel vrienden?
Wij zijn door een bedrijf verhuisd en hebben de jongens (toen 4 en 1,5) er gewoon bij gehouden. De verhuizers deden toch alles, de kinderen konden tegelijkertijd spelen en 'helpen'. Ze hadden ook beiden op hun oude kamer zelf een doosje ingepakt met wat spulletjes, zelf meegenomen en zelf in het nieuwe huis weer uitgepakt.
Maar ik moet zeggen dat mijn man wel af en toe de verhuizers meehielp en aanwijzingen gaf, dus ik weet niet of ik het met één volwassene ook zo zou hebben gedaan. Heb je niks aan dus. Sorry :P.
KuikenGuppy
  maandag 27 april 2020 @ 20:55:52 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192833857
@Lemijn! Jullie gaan al bijna!

Zo in jouw situatie lijkt het me voor hem erg prettig om ergens anders te zijn. Misschien moet je er vanuit gaan dat hij een paar dagen een beetje uit zijn doen is door de nieuwe omgeving (want logisch) en dan kan het meevallen?

Eigen ervaring. Hij ging af en toe mee vķķr de verhuizing en in zijn nieuwe kamer zijn middagdut doen (HOE DAN? denk ik nu :D ), waardoor het alvast wende. Tijdens de dag van de verhuizing is hij naar de gastouder gegaan en heb ik 'm opgehaald toen we over waren. Ik had ik 'm er niet bij kunnen hebben.

Succes daar!
  maandag 27 april 2020 @ 20:59:10 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192833898
Wij hadden trouwens een heerlijke koningsdag. Wat wonen we in een vlaggenstraat man! Gelukkig hadden we er gister nog eentje gehaald en zo hing de hele straat vol. Vanmiddag op de fiets gestapt met een kleedje en een voetbal. Stoppen daar waar de plaatselijke horeca koffietjes en tompoucen langs de weg verkocht en lekker opsmikkelen op het kleedje op een stukje gras. Max vraagt inmiddels dagelijks wanneer we weer gaan "picknicken" O+ Tel daar de talloze kwekerijen bij op en we komen altijd thuis met 5 hangplanten en 3 orchideëen.
pi_192836650
Kleuter was 1j9m toen we verhuisden, maar het interesseerde hem echt niets. Hij was wel van te voren een aantal keer meegeweest naar het nieuwe huis. De avond voor de verhuizing is hij naar opa en oma gegaan, en heeft daar twee nachten geslapen zodat wij enigszins op orde waren toen hij kwam. Hij is daarna nog 1 keer meegegaan de laatste rommel opruimen in het oude lege huis en dat vond hij ook niet vreemd, hij heeft het sinds de verhuizing ook geen moment gemist.

We hebben er wel bewust voor gekozen zijn bekende dingen mee te verhuizen. Zijn vertrouwde bed en gordijnen maakte het wel gelijk zijn vertrouwde kamer. Verder is het nieuwe huis ook gelijk thuis zodra de spullen er staan (en dat gold net zo goed voor ons volwassenen btw).

Wij hebben niks aan Koningsdag gedaan, we hadden gisteren al gepicknickt en ik hou niet van tompoezen of jumbollen. Ik mis wel de koopjes van de vrijmarkt heel erg :@ geen leuk nieuw speelgoed dit jaar helaas.
pi_192838309
Hier was de verhuizing (2 in 3 maanden eigenlijk) met eerst een baby en toen een dreumes. Die vond alles prima zolang ie maar in ons bed mocht slapen :')

Wij begonnen met een ochtendje thuis. Na het middagdutje begonnen ze echter al met stieren, dus besloten we een stukje te gaan fietsen. Gouden zet, want 21 km gefietst en de jongens hebben zitten genieten in de bakfiets. Vriend had stiekem chipjes en bakjes meegenomen, dus halverwege bij een ven gestopt en daar zitten eten.
Thuis nog heerlijk gespeeld en daarna barbecue gegeten. Veel te laat naar bed, maar net wel pas om half 8 wakker :)

‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:53:08 #269
221912 minilot
Nancy boy
pi_192839327
Oooh. Chips uit een bakje. Nostalgie! Klinkt als een goeie dag zeg, @LeSage O+

@Lemijn Geen tips, maar wel heel veel succes met de verhuizing deze week! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_192842896
Klinkt als een prima dagje LeSage!

Lemijn, ik heb gereageerd in K&W.

Onze peuter vindt zijn loopfiets dus echt te gek. Vanmorgen ben ik met de jongens al heel vroeg naar het bos gegaan. Voor allebei een loopfiets mee, het was heerlijk. Er was nog niemand, de vogels floten en de kikkers kwaakten. En dan die twee jongetjes voor mij uit racend op hun loopfietsjes. Echt O+.
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:21:32 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192846773
Dank voor de verhuisreacties. Jacob is nu bij zijn vader, het basisplan is dat ik misschien een filmpje stuur en ze pas naar het nieuwe huis komen als ik niks meer hoef te doen morgenmiddag. We zullen zien. Het arme kind is nogal overstuur van alles, slaapt 's middags niet, valt soms eind van de middag in slaap, ligt sowieso tot 21 uur wakker en is heel lief maar ook niet te genieten.

Nu ga ik me maar gewoon instellen op nog een paar weken van dit soort ellende, dan kan het alleen maar meevallen ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:54:37 #272
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192847275
Succes morgen *O*

Hier is kapteintje ook van slag door de aankomende verhuizing, vraagt veel bevestiging, vind afscheid nemen bij de opvang ineens weer een ding, is erg bezig met wie in welk huis is ect. Het hele concept is nogal ongrijpbaar voor t mannetje. We blijven vooral herhalen dat we straks met zijn allen naar het nieuwe huis gaan,dat al onze bedden er komen, en alle knuffels, en dat we dan samen daar gaan wonen.

T zal hier ook wel even een dingetje worden denk ik :{
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192848984
Lemijn, veel succes met verhuizen morgen!
pi_192850986
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:16 schreef Vieve6 het volgende:
Wij zijn ook verhuisd toen de kinderen net 1 en bijna 3 waren. Die zijn naar de oppas gegaan, smiddags geluncht in het nieuwe huis samen en toen nog even terug naar de oppas.

Ging eigenlijk wel heel goed. Vooraf vonden ze het ook niet heel spannend, dus misschien dat dat nog wel verschil maakt.
Vieve!!! Dat is lang geleden :D
pi_192851868
Lemijn, is dat niet ook gewoon de leeftijdsfase waar hij in zit? De rottige tijd tussen wel/geen slaapjes? Veel succes morgen, hopelijk verloopt het allemaal soepel en voelen jullie je snel thuis!

Loopfietsen zijn hier ook een groot succes. Em racet als een malle en schudt daarbij ook van links naar rechts :D Lala doet het wat rustiger en vooral beheerster. Maar beide vinden ze het heel erg leuk.

Hoe kun je overigens zien of een loopfiets goed past? Ze pasten er een paar weken geleden pas goed op, maar het lijkt bij Em alsof hij alweer te laag staat? Ze sleept in ieder geval met haar schoenen over de grond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')