Weetje die recessie is ook onvermijdelijk. De Zuid Europese landen trekken ons mee de afgrond in.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er een soort pauze nodig is om de capaciteit in de gezondheidszorg op te krikken, dus de huidige maatregelen zijn logisch en die onderschrijf ik. Maar er moet wel perspectief zijn, en geloven in een breedgedragen vaccin in 2021 is een utopie. Er moet balans gaan komen.
Je vat het goed samenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Volgens mij is de gok ook helemaal niet dat er in 2021 al een vaccin beschikbaar is.
Nu een pauze om de zorg op te krikken, daarna geleidelijk de teugels laten vieren (en dus een toename van besmettingen accepteren) en zo nodig weer op de rem trappen als het te hard gaat. Zo wordt mondjesmaat die groepsimmuniteit-die-geen-doel-is-maar-wel-het-gevolg bereikt zonder onnodig veel doden.
De gok is vooral dat we daarna inderdaad immuun zijn, en niet volgend jaar allemaal opnieuw ziek worden van SARS-CoV-2.
Yep, weinig superlatieven nu (great, wonderful). Klinkt zelfs vrij somber over aankomende twee weken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:38 schreef Schakeltopia het volgende:
zelfs trumpie klinkt minder enthousiast
Dacht dat met Pasen heel de VS weer in kerk zou zitten volgens Donaldquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:42 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Yep, weinig superlatieven nu (great, wonderful). Klinkt zelfs vrij somber over aankomende twee weken.
Binnenkort hebben we Brazilië als casestudy helaas.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vooral dat irritante gedoe over hoe weinig mensen er overlijden.... Verdomme hele wereld ligt bijna stil, iedereen zit binnnen, geen sociaal leven meer en dan nog zoveel doden. Na ruim een maand nog steeds blind over hoeveel doden er zouden vallen als zorg wegvalt.
"Just a flu, bro"quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vooral dat irritante gedoe over hoe weinig mensen er overlijden.... Verdomme hele wereld ligt bijna stil, iedereen zit binnnen, geen sociaal leven meer en dan nog zoveel doden. Na ruim een maand nog steeds blind over hoeveel doden er zouden vallen als zorg wegvalt.
En daar ga ik dus niet in mee. Uiteindelijk bijna niemand.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Weetje die recessie is ook onvermijdelijk. De Zuid Europese landen trekken ons mee de afgrond in.
We moeten naar een wereld met mondkapjes, maatregelen, thuiswerk/educatie en restricties voor veel bedrijven/sectoren.
Alle overbetaalde amusements dingen staan op een laag pitje voor een jaar, is niet het einde van de wereld.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, leuk zo'n uiterste. Die kan nog een paar maanden door.
Maar hebben we helemaal niks aan verder.
Misschien moet je dat even persoonlijk tegen de artsen en verpleegkundigen gaan vertellen die nu niets anders doen dan levens redden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:31 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Veel fokkers dachten 2 weken geleden dat er 100 duizenden doden zouden vallen in Nederland. Gelukkig is die waanzin aan het stoppen, en komen we er steeds meer achter dat het qua aantal doden nog meevalt. Gelukkig maar
Ik blijf mij daar ook over verbazen. Trouwens ook mijn eigen, voorheen soms best activistische gedrag dat zich vooral lijkt te beperken tot directe noden in de eigen kleine kring. Ook geen geen energie voor. Gek genoeg heb ik geen direct gevoel van onderdrukking omdat de noodzaak daartoe zich vrij vertaalt, sociaal "duidelijk" maakt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:32 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb met verbazing aanschouwt hoe makkelijk de bevolking al haar vrijheden en welvaart opzij zet voor minimale overleving. En niet alleen in Nederland hoor, want wij hebben het nog redelijk getroffen met onze semi lockdown. Maar ook in Frankrijk en Duitsland.
Ja, zelfde familie, maar toch heel anders.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar zou men dat niet weten? Zover mijn beperkte kennis reikt is dit gewoon een afstammeling van het sars maar milder. Ik neem toch aan dat er inmiddels genoeg over geschreven en gepubliceerd is?
okequote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:45 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Door onze harteloze gierige houding
Wat een gewauwel zeg. Waist of time.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:31 schreef gniffie het volgende:
Tijd voor trumpgod. Kan wel in dit topic toch
Zoveel levens worden er niet gered hoor, er is niet eens een medicijn. Het enige wat ze in ernstige situaties doen is intuberen en antibiotica toedienen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:44 schreef Markesh het volgende:
[..]
Misschien moet je dat even persoonlijk tegen de artsen en verpleegkundigen gaan vertellen die nu niets anders doen dan levens redden.
Lijkt erop dat SARS 82 dagen na de 'start' 782 doden veroorzaakte, maar Covid-19 al 37838. Zie: 'show more graphs'quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, zelfde familie, maar toch heel anders.
SARS was dodelijker, maar ook veel minder besmettelijker en makkelijker te controleren. Dit virus heeft in 8 weken meer schade aangericht dan SARS in 8 maanden.
Het werkt anders qua besmetting, incubatietijd, sterftecijfer etc. Als men meer informatie had gehad was dit echt wel gebruikt.
Nou de kaarten worden geschud en opnieuw uitgedeeld op economisch gebied en wereldpolitiek, al die lockdowns heeft geen gevolgen?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat gaat er dan veranderen? Na 9/11 is er toch ook niks wezenljiks veranderd? Behalve dan dat je geen drinken meer de douane mag passeren, dat je mag je dan voor ¤4,50- kopen bij zo'n kut kioskje.
Oh is dat het enige? Dan kunnen we er wel mee stoppen. Wat een flauwekul al die lof voor de zorg danquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoveel levens worden er niet gered hoor, er is niet eens een medicijn. Het enige wat ze in ernstige situaties doen is intuberen en antibiotica toedienen.
Ik denk dat festivals en voetbal mensen momenteel gestolen kan worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En daar ga ik dus niet in mee. Uiteindelijk bijna niemand.
Vraag is natuurlijk of het volk bij een volgende uitbraak van een virus ook weer zo makkelijk in zijn vrijheden laat beperken. Leuke studie casequote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik blijf mij daar ook over verbazen. Trouwens ook mijn eigen, voorheen soms best activistische gedrag dat zich vooral lijkt te beperken tot directe noden in de eigen kleine kring. Ook geen geen energie voor. Gek genoeg heb ik geen direct gevoel van onderdrukking omdat de noodzaak daartoe zich vrij vertaalt, sociaal "duidelijk" maakt.
Ik heb ook geen alternatief en merk weinig animo - als dat al gaat - je te verenigen omdat het spreken daarover al bijna gelijk staat met het veroorzaken van doden.
Voor een later moment goed voor een stevige evaluatie van 1984 2020
Florida vooralsnog niet op slot, want Trumps task force adviseert dat niet.twitter:SamanthaJoRoth twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 23:00:22JUST NOW— Gov. Ron DeSantis says the White House task force hasn't told him to issue a statewide stay-at-home-order: "The task force is not recommending this. If they do, that’s something that would carry a lot of weight with me." reageer retweet
Dat is dan wel weer grappig aan dit virus, namelijk bijna alle wereldleiders reageren hetzelfde. Lockdown, gezondheidszorg boven alles, elle lange persconferenties zonder perspectief of toekomstbeeld, en in sommige landen wordt met (gepast) geweld opgetreden tegen bevolking dat zich toch op straat bevindtquote:
Nou dan is de geldpot op, dus dan ontstaan er hele andere problemen. Denk aan rellen, plunderingen etc. Wil er niet aan denken, dan zijn we echt verloren..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:49 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk of het volk bij een volgende uitbraak van een virus ook weer zo makkelijk in zijn vrijheden laat beperken. Leuke studie case
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |