Dankjewel!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Sterkte TS. Zoals andere users al zeggen: ga er vanuit dat je niet op bezoek mag komen.
Is je familielid COVID positief? Want dan verbaast het me eerlijk gezegd dat jullie tot nu toe elke dag op bezoek mochten komen. Die afdelingen zijn meestal potdicht afgesloten van de buitenwereld en familie kan alleen bij hoge uitzondering op bezoek komen (iemand die heel onrustig is, iemand die terminaal is).
Soms moet men snel schakelen om de kwaliteit van zorg te borgen. Dan kan het zijn dat je achteraf pas geïnformeerd wordt over een overplaatsing. Vraag om een nummer wat je kan bellen om op de hoogte te blijven.
Veel ziekenhuizen hebben ook speciaal medewerkers aangesteld die elke dag met familie bellen om hen te informeren.
Vanuit mijn praktijk ervaring: transport van Limburg naar Groningen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:33 schreef Oidipous het volgende:
Allen: bedankt voor de uitgesproken steun. Het zal spannend worden de komende tijd.
Wel is het zo dat het elke dag weer een stukje beter gaat. Wij zijn dus erg hoopvol dat het wel goed gaat komen.
Daarnaast stelt het mij teleur dat in heel veel ziekenhuizen bezoeken niet toegestaan is. Hier in Tilburg mag één persoon per dag de patiënt bezoeken, voor IC-patiënten is dat een 0,5 uur en voor niet-IC-patiënten is dat 2 uren.
[..]
Bedankt voor je reactie. De argumentatie waarom patiënten verschoven worden tussen de verschillende ziekenhuizen is mij volledig helder. Wat wij ons vervolgens wel afvragen is hoe ver Nederland daar in gaat. Zijn er bijvoorbeeld gevallen bekend waarbij een patiënt naar de andere kant van het land wordt verplaatst? Kan jij vanuit je eigen praktijkervaring daar meer over vertellen?
Ik las een nieuwsbericht dat Zwolse patiënten naar een ziekenhuis net over de grens gingen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vanuit mijn praktijk ervaring: transport van Limburg naar Groningen.
Vanuit andere ziekenhuizen zijn ook overplaatsingen naar Duitsland geweest.
Net waar de beste plek is voor de patiënt, met oog voor open houden van eigen capaciteit van het lokale ziekenhuis, zodat nieuwe spoedgevallen diezelfde zorg kunnen krijgen die jouw familielid nu krijgt.
Dan is dat zo. Klaar. Het belangrijkste is de gezondheid van de persoon in kwestie en niet waar die ligt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:23 schreef Oidipous het volgende:
Wat als we dadelijk vanuit Brabant naar Groningen moeten rijden elke dag om hem te bezoeken?
Dat stel ik ook niet ter discussie.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan is dat zo. Klaar. Het belangrijkste is de gezondheid van de persoon in kwestie en niet waar die ligt.
Buiten dat is in Nederland ALLES te rijden met een uurtje of 3.
Moet je met milde klachten sowieso niet in je huis blijven?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:48 schreef woxxel het volgende:
Maar wat als je zelf toch al milde klachten hebt. Mag je er dan ook niet bij?
Wat ik begrepen heb, is dat er ook alweer patienten zijn teruggeplaatst naar Brabant vanuit het Noorden. Dus ik neem aan dat ze er niet langer blijven dan nodig.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:23 schreef Oidipous het volgende:
Hallo allen,
Helaas ligt er naaste van mij in de IC. Nu wordt gezegd dat deze patiënt binnenkort overgeplaatst gaat worden. Mijn familie reageert daar heel erg emotioneel op. Wat als we dadelijk vanuit Brabant naar Groningen moeten rijden elke dag om hem te bezoeken?
Er is nu heel erg veel onduidelijk. Wanneer, waar en hoe is nog niet bekend. Het wordt nu zelfs gezegd dat het zonder vooraankondiging naar de familie de patiënt verplaatst kan worden.
Omdat we niet weten waar we aan toe zijn wil ik graag van jullie weten wat mogelijke ervaringen zijn van gebruikers op het FOK forum. Zitten jullie in dezelfde situatie? Hebben jullie al ervaring met iemand die verplaatst wordt naar een ander ziekenhuis? En zo ja, van waar naar waar vond deze verplaatsing plaats?
Alvast bedankt!
Heb je daar misschien een bron bij? Ik heb net gezocht, maar kan geen nieuwsbericht hierover vinden. Wel dat er ondertussen patiënten genezen zijn en naar huis mogen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:09 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb, is dat er ook alweer patienten zijn teruggeplaatst naar Brabant vanuit het Noorden. Dus ik neem aan dat ze er niet langer blijven dan nodig.
volgens mij heb ik dat Ernst Kuipers gisteren of eergisteren im een talkshow of nieuwsitem horen zeggen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:40 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Heb je daar misschien een bron bij? Ik heb net gezocht, maar kan geen nieuwsbericht hierover vinden. Wel dat er ondertussen patiënten genezen zijn en naar huis mogen.
Ik wist niet goed hoe ik het moest omschrijven, maar dit verwoordt het wel.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:06 schreef raptorix het volgende:
Ja het is natuurlijk vervelend, maar laten we wel wezen, we zitten niet in een luxe positie, goede verdeling van IC capaciteit lijkt me voor eventueel bezoek te gaan.
dan is er nog altijd 1 lievelingskind....quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:48 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Fijn dat die ruimte er is. je zal 3 kinderen hebben...
Nee man. Dat is het hele probleem dat kan nietquote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:29 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Gelimiteerd, dat wel.
Menselijkheid is er nog.
TS, sterkte. Ik vrees dat je er geen invloed op hebt. Ik hoop dat je naaste opknapt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |