abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192378183
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind dat gemiddelde bizar. De helft ligt hier <6 dagen op de IC. Dan liggen die langliggers er 40 dagen ofzo?
Missschien verschillen tussen gemiddelde type slachtoffers in verschillende regio’s ?
.
pi_192378185
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:49 schreef franske19 het volgende:

[..]

Dat is van een wereldberoemde uitspraak van Winston Churchill man. Ken je geschiedenis.
Ah natuurlijk, mooi

Dit is wel direct een lastige situatie voor Rumag. Plakken ze nu deze quote van Rutte of het origineel op een t-shirt.

Moeilijk moeilijk
pi_192378190
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

True, true... al blijft het nog steeds een relatief overbodige vraag als je net gehoord hebt dat álles op alles moet worden gezet om überhaupt de huidige testcapaciteit te verviervoudigen.
Dan is de stap om 17 miljoen inwoners te gaan testen echt een illusie.
Op zich best een valide vraag toch? Of de bedoeling is om uiteindelijk wel iedereen te testen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:01:12 #79
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192378196
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dat wordt wel echt kut zo als de temperaturen richting de 30 graden gaan.
Balconia geboekt en alvast een tip...... koop nu je parasol nu het nog kan.... dat er van de zomer zonnes/trips zijn hebben we hier al uitgeschakeld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192378200
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

[..]

Ze zouden gewoon van data uit Italie moeten uitgaan, eventueel gecorrigeerd naar leeftijd. Waarom ze eerst dachten dat Nederlanders in gemiddeld 10 dagen de IC af zouden kunnen is mij een raadsel. Waarom telkens zelf het wiel opnieuw uitvinden?
Hier hebben zo bizar veel mensen een beperkt beleid. Daardoor is het lastig vergelijken met Italië. Onze IC patiënten zijn een stuk fitter.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 maart 2020 @ 20:02:03 #81
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192378213
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dat wordt wel echt kut zo als de temperaturen richting de 30 graden gaan.
Mwah, dan is het binnen meestal lekkerder dan buiten, ideaal dus :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:02:04 #82
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192378214
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:58 schreef Minimunt het volgende:

[..]

500 doden. dat gaan wij binnenkort ook halen hoor. Misschien iets minder in verhouding met het aantal inwoners. Frankrijk was eerder dan ons met meer cases.
Echt bizarre getallen en dan te weten dat het nog veel erger gaat worden
pi_192378223
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ah, oké. Zou wel fijn zijn om het echte aantal patiënten te weten dat iig (levend) van de IC af is.
Hier nu grofweg:
1/3 naar kliniek terug
1/6 overleden
1/2 ligt er nog
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:02:33 #84
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192378231
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:50 schreef Greenpeas het volgende:
Vandaag na een aantal dagen weer het pdf'je van het RIVM geopend. Jongst overleden ligt nu tussen de 45-49..

Jammer dat ze geen IC opnamen per leeftijdscategorie en de onderliggende kwalen per leeftijdcategorie. Leuk voor de statistiek (en de eigen gemoedstoestand)...
IC op leeftijd staat wel op NICE site.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:02:53 #85
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192378238
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:49 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hier ook. Hopelijk goed weer en 29 april het terras op!
Ho ho, niet te snel hoor, we zijn heel erg voorzichtig. dus denk maar gauw niet meteen aan dat we weer gewone leven gaan doen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192378245
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mja, de cijfers bij NICE zijn een rommeltje.
Ze zijn ook niet echt bedoeld voor ons geloof ik. :D
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192378253
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Damn. Daarmee lijkt er wel een beetje een einde te komen aan de toename van de groei op wereldwijd niveau.
?
pi_192378258
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hier nu grofweg:
1/3 naar kliniek terug
1/6 overleden
1/2 ligt er nog
Op basis van hoeveel patiënten (grofweg)?

En sta me nog een paar vragen toe:
- Hoeveel van die IC ligt er al heel lang (en tegen beter weten in)?
- Hoevel van die IC ligt er dus nog binnen die 6 dagen waar je het over had?
pi_192378263
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind dat gemiddelde bizar. De helft ligt hier <6 dagen op de IC. Dan liggen die langliggers er 40 dagen ofzo?
Misschien willen ze nu wat meer marge nemen in hun aannames.

Maar goed, het is moeilijk voor te stellen dat het RIVM één getal als aanname heeft. Dat moet wel een verdeling zijn.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:04:16 #90
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192378265
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is ook, zolang zij het maar snappen :D
pi_192378269
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hier hebben zo bizar veel mensen een beperkt beleid. Daardoor is het lastig vergelijken met Italië. Onze IC patiënten zijn een stuk fitter.
Tuurlijk, daarom zijn er pas ongeveer 170 levend de IC af. Nederlanders en Italianen zijn gewoon mensen. De Italianen op de IC waren waarschijnlijk gemiddeld wel ouder (Italianen zijn gemiddeld ook ouder, misschien wel omdat ze gezonder zijn?), maar daar kun je voor corrigeren. En de sample size in Italie is ook echt wel groot genoeg om conclusies voor Nederlandse IC's uit te trekken. Ga daar vanuit, en bouw dan je eigen data op. Ipv eerst te gaan modelleren met een uit de lucht gegrepen 10 dagen, 'want Nederlanders zijn fitter'. Het is beter een model op empirische data (van Italianen) te bouwen, dan op basis van ongefundeerde aannames.
pi_192378274
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op zich best een valide vraag toch? Of de bedoeling is om uiteindelijk wel iedereen te testen?
Op termijn zou je brandhaardjes kunnen opsporen. Dus niet alleen de zieke testen maar ook zijn omgeving en dan kijken waar het de zieke het heeft opgelopen.
.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:05:04 #93
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192378282
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 maart 2020 @ 20:05:06 #94
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192378283
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:03 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

?
Zo'n 56 duizend nieuwe gevallen vandaag, met vermoedelijk nog maximaal een paar duizend uit de VS en wat losse landjes te gaan. Er komen er al een paar dagen tussen de 60 en 70 duizend per dag bij (ipv 60k de ene dag, daarna 75k, morgen 90k en overmorgen 110k), dus de toename van de stijging lijkt af te vlakken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192378286
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

alle data op internet is nite bedoelt om trendlijnen van te maken en wetenschappelijke conclusies uit te trekken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192378291
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Op termijn zou je brandhaardjes kunnen opsporen. Dus niet alleen de zieke testen maar ook zijn omgeving en dan kijken waar het de zieke het heeft opgelopen.
Tussen de regels door is dat ook wat ik hoorde in de persconferentie. Op de een of andere manier testen hoeveel mensen er al immuun zijn.
pi_192378293
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nouja, persconferentie zonder verrassingen. Aangezien je al een paar dagen duidelijk in de cijfers kon zien dat er van enige afvlakking sprake is, geen reden maatregelen te versterken. Versoepelen uiteraard ook niet.

En ze hadden geoefend op bepaalde zinnetjes, zodat het allemaal wat duidelijker overkwam.
Ik was tot vanmiddag best optimistisch gestemd, vanwege die afvlakking. Maar 175 overlijdens, hoort hier absoluut niet bij. Integendeel.

ik hoop een incident, maar een update met ineens 70% meer overlijdens. Dat is toch wel schrikken
pi_192378294
Net 3 huilende kinderen naar bed gebracht. We hadden de vorige ronde een soort van aftelkalender voor ze gemaakt t/m 6 april om een beetje inzichtelijk te maken hoeveel dagen het duurt. Elke dag een vakje ingekleurd etc. We hadden al gezegd dat er misschien wat dagen bij gaan komen.

Net een hele nieuwe kalender gemaakt met 28 witte vakjes.

Je weet waar je het voor doet en dat dit mijn inziens gewoon de beste optie is hoe e.e.a. verloopt. Maar echt, mijn hart brak net een klein beetje. Het is voor die kinderen ook gewoon vet raar. Opa en oma zo lang moeten missen waar we normaliter iedere zondag komen, vriendjes.en vriendinnetjes, clubjes, school, speeltuinen en leuke dingen ondernemen als gezin.

We maken er maar het beste van en ik moet zeggen, de sfeer in huis is best relaxt en fijn. Gelukkig een grote tuin en mooi weer op komst.
pi_192378301
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Tuurlijk, daarom zijn er pas ongeveer 170 levend de IC af. Nederlanders en Italianen zijn gewoon mensen. De Italianen op de IC waren waarschijnlijk gemiddeld wel ouder (Italianen zijn gemiddeld ook ouder, misschien wel omdat ze gezonder zijn?), maar daar kun je voor corrigeren. En de sample size in Italie is ook echt wel groot genoeg om conclusies voor Nederlandse IC's uit te trekken. Ga daar vanuit, en bouw dan je eigen data op. Ipv eerst te gaan modelleren met een uit de lucht gegrepen 10 dagen, 'want Nederlanders zijn fitter'. Het is beter een model op empirische data (van Italianen) te bouwen, dan op basis van ongefundeerde aannames.
Hier heeft 40 procent een beperkt beleid. Komt dus niet op de IC. Dat zijn niet alleen oude mensen. Ook oncologie, comorbiditeit, psychische problemen, whatever.

Niet te vergelijken.
pi_192378312
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Denk niet gezonder, maar ik denk meer dat een bejaarde in Italië nog middenin het gezin staat. Dat heeft ook behoorlijk wat bejaarden omgelegd in Italië denk ik.
Groot fan van User Wotte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')