abonnement Unibet Coolblue
pi_192368226
Even een schaamteloze vraag.

Ikzelf volg het Corona-gedoe vanaf deeltje #10 best intensief, maar de laatste weken al een stuk minder i.v.m. overload aan informatie, gegevens, data, meningen, discussies etcetera.

Heb wel veel info op me genomen via internet, kranten, artikelen, Reddit, FOK en wat nog meer. Alleen laatste tijd dus minder. Ook tv en actualiteitenprogramma's kijk ik niet (TV doet het ook niet meer, helpt wel mee) ;) en via internet zoek ik ook nog amper iets terug.

Zo soms via Youtube wat.

Nu merk ik dat de topics de pan uit reizen en de hele dag door (letterlijk) er gediscussieerd wordt, zelfs 's nachts. Het leeft ook enorm.

Vraag aan jullie:

Hoe veel uur zijn jullie nu ongeveer per dag echt bezig met Corona-gerelateerde zaken?
Denk lezen/discussies voeren op FOK, Reddit of waar dan ook, artikelen en kranten lezen, journaals bekijken, Jinek, OP1, Nieuwsuur of wat dan ook.

Just curious.

Ikzelf: lastig, zo nu en dan tussendoor eens kijkje op FOK, snel de interessante topic-updates even doornemen, enkele keren per dag even snel Reddit (staan ook veel interessante nieuwtjes op), zo nu en dan een filmpje van YT ofzoiets.

Totaal: schatting, effectieve uren ongeveer 2,5 - 3 maximaal. (dus echt effectieve "speeltijd" zoals in de sport).

's Avonds hou ik het tegenwoordig gewoon bij een filmpje of serie, wordt ik rustiger van. ;)

Jullie?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192368274
Kwartiertje per dag COR topics doorlezen denk ik.
pi_192368300
13 uur per dag op werk en soms uurtje op FOK!
pi_192368335
2.5 uur is voor jou al een stuk minder?

Ik merk er weinig van, moet nu alleen met een karretje door de Jumbo. Verder ben ik er niet veel mee bezig, het leven gaat verder en ook hier wen ik snel aan.
pi_192368354
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:50 schreef Arts-assistent het volgende:
13 uur per dag op werk en soms uurtje op FOK!
Ja, die heb je ook natuurlijk, beroepsmatig met Corona bezig zijn. Goed bezig uiteraard!

Ik heb er zijdelings zelf ook wel enigszins mee te maken trouwens.

Ik bedoelde eigenlijk vooral "hobbymatig", interesse, via kranten en tv en dergelijke.

Maar mensen die beroepsmatig goed werk verrichten met dit hele gebeuren mogen het ook gerust even melden. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192368390
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:53 schreef Salina het volgende:

[..]

Ja, die heb je ook natuurlijk, beroepsmatig met Corona bezig zijn. Goed bezig uiteraard!

Ik heb er zijdelings zelf ook wel enigszins mee te maken trouwens.

Ik bedoelde eigenlijk vooral "hobbymatig", interesse, via kranten en tv en dergelijke.

Maar mensen die beroepsmatig goed werk verrichten met dit hele gebeuren mogen het ook gerust even melden. :)
Hobbynatig moet ik er ook minder tijd aan besteden, merk ik. Blijf er meer door liveblogs en FOK de hele tijd mee bezig, sommige dagen.
  Miss 200.000.000! dinsdag 31 maart 2020 @ 10:56:04 #7
367000 roos94
pi_192368410
In het begin volgde ik het de hele dag op de voet, maar ben nu wel corona moe. dus af en toe lees ik wat op AD/NU/fok maar niet meer dan 45min per dag
pi_192368417
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:54 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Hobbynatig moet ik er ook minder tijd aan besteden, merk ik. Blijf er meer door liveblogs en FOK de hele tijd mee bezig, sommige dagen.
Lijkt me wel verstandig ja. Je hebt ook je rust nodig.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_192368460
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:54 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Hobbynatig moet ik er ook minder tijd aan besteden, merk ik. Blijf er meer door liveblogs en FOK de hele tijd mee bezig, sommige dagen.
Te veel? Meer dan je zou willen? Ja, dat had ik ook wel, daarom ben ik nu series en films a/h kijken 's avonds. Beter voor mijn gemoedsrust. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:52 schreef Mr.Ping het volgende:
2.5 uur is voor jou al een stuk minder?

Ik merk er weinig van, moet nu alleen met een karretje door de Jumbo. Verder ben ik er niet veel mee bezig, het leven gaat verder en ook hier wen ik snel aan.
Het is een grove schatting, lastig exact te bepalen. Tijdens werk een kwartiertje hier, minuutje daar...dan weer ergens tien minuten tussendoor. Eind vd middag of 's avonds zo nu en dan nog wat lezen...steeds korte beetjes...erg gefragmenteerd. Maar ik zit niet meer hele avonden op het forum te koekeloeren, dus dat noem ik al winst.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 maart 2020 @ 11:01:40 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_192368519
Heel veel hier lezen doe ik niet meer, want echt veel nieuws is er toch niet (het is grotendeels hetzelfde, maar dan met wat andere cijfers of op een andere plek). Ik heb wel Worldometers open staan in een tab en die F5 ik regelmatig even, en rond twee uur F5 ik de RIVM :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:02:50 #11
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192368538
Half uurtje lachen per dag in COR.
pi_192368539
Teveel.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:06:27 #13
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192368605
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:09:22 #14
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192368648
Vrijwel niet, om eerlijk te zijn. Misschien een haalf uurtje in totaal per dag? En dan gaat de meeste tijd zitten in topics in cor lezen of half lezen. Of nog minder.
pi_192368955
is moeilijk te bepalen omdat ik altijd meerdere tabbladen heb openstaan, en gauw afgeleid ben.
ik schat 4 uur per dag. schandalig veel dus. maar ik hoef me niet te schamen, RIVM moet zich schamen voor de waardeloze website met belachelijk weinig informatie.
Idioot gewoon, dat iedereen voor zich nu op zoek moet naar meer informatie, ik word weer kwaad....
Maar het gaat niet alleen om info zoeken, er moet ook nagedacht worden... hoe heeft t zover kunnen komen, en wat zou er nog kunnen komen, en waar leg ik mijn grenzen?
Bij vrijwel alle huishoudelijke aktiviteiten komt corona om de hoek,
en wanneer dat even niet gebeurt schrik ik er van dat ik t even vergeten was.
Handjes wassen een kwestie van leven of dood...
uiteindelijk lukt altijd alles
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:28:43 #16
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_192368982
Ik volg niet alles meer. Veel fake nieuws en haat etc.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_192369096
Een keer per dag RIVM en soms de memes owja en de persconferenties

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2020 11:37:31 ]
pi_192369485
Zelf in het begin wat intensiever. Sinds deel 200 ofzo van dat centrale topic een stuk minder. Alle opmerkingen zijn al een keer gemaakt. De rituele dans is steeds dezelfde, ook op tv overigens. Ik hoop dat we snel weer uit deze extreme situatie komen.

Hoewel ik het een verademing vind dat we eens een maandje geen gezochte problematiek hebben (racisme, inclusie, klimaat etc).

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2020 12:06:04 ]
pi_192370086
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:56 schreef roos94 het volgende:
In het begin volgde ik het de hele dag op de voet, maar ben nu wel corona moe. dus af en toe lees ik wat op AD/NU/fok maar niet meer dan 45min per dag
Dit
blablablabla
pi_192370372
In het begin de hele dag, nu misschien een half uurtje per dag. Beter voor mijn stressniveau.
pi_192370483
Ik denk nog geen 10 minuten per dag, das inclusief de keren dat ik op fok ben. Soms kijk ik naar CNN of BBC en dan is het natuurlijk wat meer, tot n half uurtje.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192370666
Ik ben er vanwege mijn werk (juridisch) mee bezig maar ik ben wel een beetje corona moe ondertussen
pi_192375511
Ik heb hier gelezen dat het virus is ontwikkeld door Bill Gates ism Hillary Clinton om van ons moderne slaven te maken.

Sinds ik dit weet volg ik het niet meer en ga ik gewoon naar buiten omdat het fakenews is van de illuminatie.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192375868
Te veel. Kan er niet echt een nummer aan hangen. Ook al sinds eind januari in meer of mindere mate. Nu met thuiswerken helemaal makkelijk om af en toe even te pauzeren en wat nieuwe dingen te lezen. Nu.nl, Fok, Geenstijl, Youtube, Twitter, enz.

De laatste dagen ben ik het wat gaan terugschalen. Door er vroeg bij te zijn had ik de meeste dingen wel voor elkaar voordat het een probleem kon worden. Aandelen gecasht, eten ingeslagen zonder als een gek te moeten hamsteren, desinfectiespul en zeep op voorraad, ga zo maar door.

In de periode sinds het eerste bevestigde geval heb ik de Nederlandse maatregelen (of gebrek daaraan) meegekregen en er op kunnen anticiperen. Op een gegeven moment kun je het wel blijven volgen en je erover opwinden, maar het gaat toch niet veranderen.

Op een gegeven moment is het wel even mooi geweest met al het coronanieuws en nu probeer ik het toch wat meer te beperken. De afleiding van het thuiswerken op een meer constructieve manier te zoeken (lichaamsbeweging, lezen, documentaires, whatever).

Heb gelukkig nooit interesse gehad in de 'dagcijfers' om 14u waar veel mensen zich aan vastklampen. Je ziet steeds wat voor valse emoties dat met zich meebrengt. Elke dag weer van opluchting naar paniek en andersom. Gewoon op gezette tijden het nieuws volgen en alert blijven, maar niet de hele tijd in die achtbaan stappen.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 31 maart 2020 @ 19:12:19 #25
319979 Fok-it
All is well
pi_192376847
Denk half uurtje/uurtje de dag samenvattend doornemen. De rest van de dag probeer ik me er zoveel mogelijk voor af te sluiten om mentaal nog gewoon gezond te blijven. Ik kan me niet voorstellen dat users die hier 24 uur per dag mee bezig zijn mentaal op orde zijn op dit moment. In tegenstelling tot het virus is dat wel ietswat je in eigen hand hebt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')