Dit beschrijft goed de moral hazard die uitgaat van een transferunie. Het zal landen in het noorden ook aanzetten tot hogere staatsschulden simpelweg omdat het weinig verschil meer maakt je aan begrotingsdiscipline te houden. Dit eindigd dan zeer waarschijnlijk in opeenvolgende finananciele crises en uiteindelijk hyperinflatie van de euro.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dit lijkt verdacht veel op een transferunie. Het is toch van de zotte dat de landen die hun financiën op orde hebben moeten opdraaien voor de puinzooi in het zuiden van Europa.
De Duitsers namen een half miljoen Italianen krijgsgevangen, bombardeerden de Italiaanse vloot en bezetten Noord Italië, en de Loyalistische Italiaanse regering verklaarde Duitsland op 13 oktober 1943 de oorlog.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
In '43 is Mussolini afgezet, dat is wat anders.
Er waren genoeg Italiaanse fascisten die voor de Duitsers bleven vechten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Duitsers namen een half miljoen Italianen krijgsgevangen, bombardeerden de Italiaanse vloot en bezetten Noord Italië, en de Loyalistische Italiaanse regering verklaarde Duitsland op 13 oktober 1943 de oorlog.
Wellink: "Hoe is het mogelijk dat we dat in Nederland niet in de gaten hebben."quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:22 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Jij moet van dat spul afblijven joh. Dat zegt hij nergens.
Dan kunnen we Brussel ook flink gaan reorganiseren (inkrimpen) of misschien zelfs afschaffen!quote:
Ja, maar dat hadden we hier ook. Nederlandse en Vlaamse soldaten bij de Waffen-SS, het Vichy regime...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Er waren genoeg Italiaanse fascisten die voor de Duitsers bleven vechten.
Laat ze eerst het Straatsburg-circus maar eens proberen af te schaffen. Zelfs dat lukt de EU niet en is exemplarisch voor het falen van de EU.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:00 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dan kunnen we Brussel ook flink gaan reorganiseren (inkrimpen) of misschien zelfs afschaffen!
Is dit stukje geschreven door Google Translate ofzo? Snap er geen hol van.quote:Lacherig over China
‘Mijn beroep op Nederlandse overheid; geef elkaar vertrouwen en neem elkaar serieus’ Nout Wellink komt regelmatig in China. Chinezen hebben vanaf 23 januari allerlei ziekenhuismateriaal aangekocht over de hele wereld. Onderschat niet wat daar gebeurd is wat die Chinezen doen. Bijna militair is er bij de bank waar ik werk een systeem opgezet. Als mensen van huis gaan worden mensen getemperatuurd, de bank binnen komt en weggaat. Over hoe er gewerkt moest worden, over communicatie, zodat iedereen wist wat er gebeurde. Hoe is het mogelijk dat we dat in Nederland niet in de gaten hebben.
Dat is nou precies de reden waarom die lul in china bij een bank is gaan werkenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:44 schreef Arkai het volgende:
Is dit stukje geschreven door Google Translate ofzo? Snap er geen hol van.
Juist, net zoals het geld dat we richting Griekenland geschoven hebben. Elke dubbeltje komt terug. Rutte garandeert dat...quote:Op woensdag 1 april 2020 14:54 schreef Bocaj het volgende:
In de kamer wordt nu ook flink getrokken aan Rutte om solidair te zijn met zuid Europa...
Indien ja, dan goed afspraken maken en zorgen dat het geld wel retour komt!
Jetten (de globalist en pro EU) wil eerst Italië en co. helpen en dan zien hoe ze steviger in de schoenen komen te staan...quote:Op woensdag 1 april 2020 15:45 schreef raptorix het volgende:
Het gaat hier helemaal niet over solidariteit, het gaat erom dat Italië al voor de Coronacrisis WEIGERT prioriteiten te stellen, wij hebben op feitelijk alles maar dan zo een beetje alles bezuinigt, op zorg, politie, defensie, en weet ik wat. Maar nu ze in een shit storm zit, moeten wij in 1 keer solidair zijn? Solidariteit werkt alleen op basis van gelijke commitment en vertrouwen. Italië moet gewoon ze shitzooi op orde brengen, zich aan de regels houden, en dan gaan we wel eens kijken of we op basis van gelijkwaardigheid kunnen samenwerken.
quote:In het fonds moeten echte miljarden komen. „Geen lening, maar een gift.”, zei Rutte. Nederland wil daar gul aan bijdragen, al noemde Rutte geen bedrag. Het fonds is bedoeld voor de gezondheidscrisis het hoofd te bieden, om medische materieel aan te schaffen.
Tja, waarom moet wij Nederlanders tot ons 70ste werken als Nederland maar steeds geld blijft weggeven?!quote:Op woensdag 1 april 2020 16:43 schreef TyVole het volgende:
Allemaal prima, ik werk wel lekker door tot mijn zeventigste. En daarna, wanneer ik hulpbehoevend word, neem ik genoegen met droog brood en één keer douchen in de week.
Ja dat is het gevolg van de euro , van de muntuniequote:Op maandag 30 maart 2020 13:50 schreef Bocaj het volgende:
Oud-baas DNB Wellink: Nederland staak verzet in EU.
[ afbeelding ]
[..]
Bron: NPO Radio1 (1op1) (Ook voor het luisterfragment.)
=====================================================
Ik denk dat er toch een zak met geld van Noord naar Zuid gaat!
Ook in De Telegraaf: Wellink: Italië helpen, of gevaar dat EU uiteenvalt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |