abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 mei 2020 @ 11:17:59 #176
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_192887731
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:17 schreef Leonos het volgende:

[..]

Vind hem wel tof :@
+1
pi_192887809
Ik vind hem ook wel leuk. Maar zo goed als dat debuut dat niet echt een debuut was wordt het niet :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 1 mei 2020 @ 16:45:10 #178
17328 methodmich
Nummer 10
pi_192893634
Net The Strokes, wat dat betreft.

Wat is jullie top 5 aan artiesten die hun debuutplaat nooit meer overtroffen hebben?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_192896036
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:45 schreef methodmich het volgende:
Net The Strokes, wat dat betreft.

Wat is jullie top 5 aan artiesten die hun debuutplaat nooit meer overtroffen hebben?
Jackson C Frank
Killers
Bloc Party
Lloyd Cole
Tori Amos

Even uit mijn hoofd, ben er vast wel een paar vergeten
  vrijdag 1 mei 2020 @ 19:53:34 #180
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_192896731
Tame Impala.
pi_192897360
Nooit meer overtroffen zou een héle lange lijst worden. Nooit meer zelfs maar in de buurt gekomen zoiets.

Arctic Monkeys
Bloc Party
No Age
Daft Punk
Baroness
Digitalism

Nooit meer overtroffen hebben in ieder geval gigantisch veel engelse bands last van
Dan denk ik ook aan Foals, Maximo Park, Rifles, Blood Red Shoes

[ Bericht 38% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 01-05-2020 20:40:28 ]
  vrijdag 1 mei 2020 @ 20:40:04 #182
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_192897688
DJ Shadow
RATM
Nas
Dizzee Rascal
NWA

--

Sloegen hier allemaal in als n bom. En alles daarna wordt eigenlijk nooit meer dan n slap aftreksel van het magische debuut.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_192897783
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:40 schreef EP3 het volgende:
DJ Shadow
RATM
Nas
Dizzee Rascal
NWA

--

Sloegen hier allemaal in als n bom. En alles daarna wordt eigenlijk nooit meer dan n slap aftreksel van het magische debuut.
Hoe oud was jij in 87?

Ik moet er even over nadenken. Best lastige vraag van MM.
Aldus.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 20:52:33 #184
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_192897884
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:45 schreef Z het volgende:

[..]

Hoe oud was jij in 87?

Ik moet er even over nadenken. Best lastige vraag van MM.
11.

Maar je refereert aan NWA?
Die heb ik via mijn ( oudere ) broer leren kennen. Rond mijn 14e, denk ik.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_192897987
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:52 schreef EP3 het volgende:

[..]

11.

Maar je refereert aan NWA?
Die heb ik via mijn ( oudere ) broer leren kennen. Rond mijn 14e, denk ik.
NWA idd. Zou wel vrij hardcore zijn als je daar op de 11e al hard op ging :D .
Aldus.
pi_192898094
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]

Nooit meer overtroffen hebben in ieder geval gigantisch veel engelse bands last van
Dan denk ik ook aan Foals, Maximo Park, Rifles, Blood Red Shoes
Ik begon me dit te bedenken en kwam toen ook met een waslijst aan Engelse acts rondom 2002-2007 en een paar uit de 90's. Zo 1-2-3 kan ik met gemak Editors, Bromheads Jacket, Klaxons, The View, Jamie T, The Rakes (al waren die laatste vanaf het begin een beetje mank) aan dat rijtje toevoegen. We Are Scientists ("major label debuut"), Clap Your Hands Say Yeah en The Fratellis (2 jaar terug nog in Amerika gezien, hemeltjelief...) ook, echter alle drie Amerikaans.

Al was Editors' tweede album nog voor de helft erg goed en hun derde album misschien nog beter (dan de tweede, niet de eerste). Echte aftakeling zag je in vooral in The View en The Rifles, wát een perfecte debuut-albums. Staan beide nog fier overeind. The Rifles hadden nog hele goede dingen op de tweede en handjevol goed werk op de albums daarna. Die zitten ondertussen in het circuit van "greatest hits", "singles collection", "de hits, akoestisch", "de hits, live in Londen", "de klassieker, geremastered met bonus tracks", "repress van het tweede album, maar nu op groen vinyl"-circuit. Ik geef ze geen ongelijk overigens. Maar van The View kun je met veel sympathie misschien een EP aan aardig materiaal verzamelen van album 2 t/m 5.

In een andere stijl uit die periode, Audio Bullys en Dizzee Rascal.
pi_192898361
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:03 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik begon me dit te bedenken en kwam toen ook met een waslijst aan Engelse acts rondom 2002-2007 en een paar uit de 90's. Zo 1-2-3 kan ik met gemak Editors, Bromheads Jacket, Klaxons, The View, Jamie T, The Rakes (al waren die laatste vanaf het begin een beetje mank) aan dat rijtje toevoegen. We Are Scientists ("major label debuut"), Clap Your Hands Say Yeah en The Fratellis (2 jaar terug nog in Amerika gezien, hemeltjelief...) ook, echter alle drie Amerikaans.

Al was Editors' tweede album nog voor de helft erg goed en hun derde album misschien nog beter (dan de tweede, niet de eerste). Echte aftakeling zag je in vooral in The View en The Rifles, wát een perfecte debuut-albums. Staan beide nog fier overeind. The Rifles hadden nog hele goede dingen op de tweede en handjevol goed werk op de albums daarna. Die zitten ondertussen in het circuit van "greatest hits", "singles collection", "de hits, akoestisch", "de hits, live in Londen", "de klassieker, geremastered met bonus tracks", "repress van het tweede album, maar nu op groen vinyl"-circuit. Ik geef ze geen ongelijk overigens. Maar van The View kun je met veel sympathie misschien een EP aan aardig materiaal verzamelen van album 2 t/m 5.

In een andere stijl uit die periode, Audio Bullys en Dizzee Rascal.
Oh ja de View, Rakes, Editors, Klaxons, Bromheads Jacket kan ik helemaal in mee gaan.
Editors heeft ook nog wel wat aardige dingen gemaakt maar hun debuut was echt goed.

Infadels, Dirty Pretty Things, Late of The Pier ook nooit meer wat van gehoord na hun debuut.
Florence and the Machine is nu een stadionband maar wat mij betreft is dat na het debuut ook niet meer verder gekomen dan een paar hele toffe nummers.

Geen idee waarom zoveel Engelse band zo totaal geflopt zijn misschien dat ze daar spul van eige bodem vaak meteen zo hard hypen dat ze naast hun schoenen gaan lopen ofzo.
pi_192898404
Interpol
Madlib (tel ik die van de Lootpack niet mee)
Strokes
Joy Division
De la Soul
Arcade Fire
...
Aldus.
pi_192898458
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:03 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik begon me dit te bedenken en kwam toen ook met een waslijst aan Engelse acts rondom 2002-2007 en een paar uit de 90's. Zo 1-2-3 kan ik met gemak Editors, Bromheads Jacket, Klaxons, The View, Jamie T, The Rakes (al waren die laatste vanaf het begin een beetje mank) aan dat rijtje toevoegen. We Are Scientists ("major label debuut"), Clap Your Hands Say Yeah en The Fratellis (2 jaar terug nog in Amerika gezien, hemeltjelief...) ook, echter alle drie Amerikaans.

Al was Editors' tweede album nog voor de helft erg goed en hun derde album misschien nog beter (dan de tweede, niet de eerste). Echte aftakeling zag je in vooral in The View en The Rifles, wát een perfecte debuut-albums. Staan beide nog fier overeind. The Rifles hadden nog hele goede dingen op de tweede en handjevol goed werk op de albums daarna. Die zitten ondertussen in het circuit van "greatest hits", "singles collection", "de hits, akoestisch", "de hits, live in Londen", "de klassieker, geremastered met bonus tracks", "repress van het tweede album, maar nu op groen vinyl"-circuit. Ik geef ze geen ongelijk overigens. Maar van The View kun je met veel sympathie misschien een EP aan aardig materiaal verzamelen van album 2 t/m 5.
.
Bijna allemaal hype bands imho. Op Editors na wellicht.
Aldus.
pi_192898651
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:26 schreef Z het volgende:

[..]

Bijna allemaal hype bands imho. Op Editors na wellicht.
Maar welke band wordt niet automatisch gehyped na een goed debuut. Interpol was ook wel een goede hoewel Our Love To Admire een paar goede nummers had. Joy Division is misschien een beetje flauw met hoe dat gelopen is :P New Order heeft nog wel goede albums uitgebracht niet zo goed als Unkown Pleasures natuurlijk maar als je een album uitbrengt dat in discussie is voor GOAT wordt het natuurlijk ook wel héél moeilijk.
pi_192898657
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Oh ja de View, Rakes, Editors, Klaxons, Bromheads Jacket kan ik helemaal in mee gaan.
Editors heeft ook nog wel wat aardige dingen gemaakt maar hun debuut was echt goed.

Infadels, Dirty Pretty Things, Late of The Pier ook nooit meer wat van gehoord na hun debuut.
Florence and the Machine is nu een stadionband maar wat mij betreft is dat na het debuut ook niet meer verder gekomen dan een paar hele toffe nummers.

Geen idee waarom zoveel Engelse band zo totaal geflopt zijn misschien dat ze daar spul van eige bodem vaak meteen zo hard hypen dat ze naast hun schoenen gaan lopen ofzo.
Is wel een interessante theorie, maar ik denk vooral de druk, het eindeloos moeten/willen touren met dat ene succesvolle album, en dan als het momentum wegebt weer effe 12 zulke goede liedjes moeten schrijven en opnemen, het liefst binnen een paar maanden.

Dat konden ze in de 60's beter aan, haha. The Beatles schreven twee keer achter elkaar in één jaar effe 2 albums, 2/3 non-album singles (A- en B-kant), namen een speelfilm op, schreven een handjevol liedjes voor anderen, terwijl ze de wereld rondtoerden en als ze niet op tour waren radio- en TV-sessies deden. Anderzijds zijn er veel bands uit die periode die als debuut 1/3de covers, 1/3de filler en 1/3de goede singles uitbrachten en pas bij album 3/4 op stoom kwamen met nu klassiek eigen materiaal.

Het werd een paar jaar later (in de 2010's) nog erger: bands met een héél veelbelovend debuut... eh, single. Op basis van dat al veel te veel touren, en dan veel te laat het debuut met die single, en 9 opvul meuk tracks uitbrengen. Neem Palma Violets. Hun oeuvre is nu 'Best Of Friends' en verder niks.

quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:26 schreef Z het volgende:

[..]

Bijna allemaal hype bands imho. Op Editors na wellicht.
Wat houdt dat in? Voor bijna al deze bands is er wel een andere reden dat het nooit meer zo goed is geworden als het debuut, en veel hebben een verschillende weg bewandeld naar dat debuut toe. Sommigen zijn volledig afgebrokkeld, anderen hebben nog jaren aardig materiaal uitgebracht, of nog steeds af en toe goede singles.
pi_192898732
Ik vind dat gewoon allemaal matige platen. Uit de tijd dat nieuwe bands heel hard gehyped werden. Dat gebeurt nu niet meer zo heel erg toch? Dat hypen van nieuwe bands.
Aldus.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 21:58:24 #193
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_192898925
Ik begrijp de keuze voor _O_ Joy Division _O_ niet.... ? Closer is immers evengoed n absoluut meesterwerk.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_192898966
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:43 schreef Z het volgende:
Ik vind dat gewoon allemaal matige platen. Uit de tijd dat nieuwe bands heel hard gehyped werden. Dat gebeurt nu niet meer zo heel erg toch? Dat hypen van nieuwe bands.
Welke nieuwe bands? Het kan gewoon aan mijn interesses liggen maar naar mijn idee is het hele band gebeuren een beetje op zijn retour. Is natuurlijk ook makkelijker om een act te doen met 1 of 2 personen in plaats van een hele band. Bands met goede albums als Car Seat Headrest worden volgens mij nog steeds best wel hard gehyped na één topper.
pi_192899104
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:43 schreef Z het volgende:
Ik vind dat gewoon allemaal matige platen. Uit de tijd dat nieuwe bands heel hard gehyped werden. Dat gebeurt nu niet meer zo heel erg toch? Dat hypen van nieuwe bands.
Ah, op die manier. Állemaal in dat rijtje? De een is de ander niet. En ik denk dat "bands" een beetje ouderwets zijn geworden. Rond 2006 stond bij wijze van spreken inderdaad elke Engelsman die 3 akkoorden kon spelen op de voorpagina van de NME. Een magazine wat nu niet eens meer bestaat. En in deze tijd krijgt elke zelfde trap 808 dreun met dezelfde flow en eenzijdige thematiek een spot op de festivals. En ook dat zal weer veranderen. Plus albums zijn steeds minder relevant, er zijn veel singles-artiesten.

De *Zane Lowe-stem* HOTTEST RECORD IN THE WORLD RIGHT NOW, THE IMPECCABLE AND INSTANTLY ICONIC ... derde single van het tweede album van The Ting Tings... tijd is wel voorbij, ja. Gelukkig maar :P. Maar er worden toch nog wel genoeg acts de hemel in geprezen die net een veelbelovend eerste album hebben uitgebracht.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 00:05:48 #196
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_192901059
MGMT
pi_192901209
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 00:05 schreef Beregd het volgende:
MGMT
Neeeee, die indie-hitjes van het eerste album waren toen al vervelend en kan ik nu al helemaal niet meer horen. Die begon ik pas echt te volgen met dat geweldige tweede album, en hun meest recente album (uit 2018) is denk ik juist hun beste werk tot nu toe. Nu ik erover nadenk, dat is zowaar een ondergewaardeerde band ondertussen.
pi_192903018
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nooit meer overtroffen zou een héle lange lijst worden. Nooit meer zelfs maar in de buurt gekomen zoiets.

Arctic Monkeys
Daft Punk
Bij Arctic Monkeys zou ik nu denk ik Humbug, Favourite Worst Nightmare en Tranquility Base allemaal verkiezen boven het debuut :P

En bij Daft Punk toch Discovery.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 13:24:42 #199
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_192906181
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 00:22 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Neeeee, die indie-hitjes van het eerste album waren toen al vervelend en kan ik nu al helemaal niet meer horen. Die begon ik pas echt te volgen met dat geweldige tweede album, en hun meest recente album (uit 2018) is denk ik juist hun beste werk tot nu toe. Nu ik erover nadenk, dat is zowaar een ondergewaardeerde band ondertussen.
Little Dark Age is echt fijn inderdaad :Y Maar het debuut is onovertroffen. En los van alle singles, Er staat niets van vulsel op, allemaal top.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 16:39:19 #200
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_192908742
Nieuwe van Ital Tek doet alvast mee voor beste album van het jaar. Héééérlijk, O+.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')