abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 20:53:38 #226
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192326457
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:44 schreef Oekelele het volgende:
Nederland heeft genoeg geld om noodziekenhuizen te realiseren in brabant. Maar verspreid liever mensen over de rest van de provincies.
Hoe goed je ook een patiënt beschermd.... Waar wordt gewerkt maakt men ook fouten. En fouten maken met corona wordt afgestraft. Ik houd ,mijn hart vast...… als dit maar allemaal blijft goed gaan.
Geld is het probleem niet, maar wij zijn echt geen China hier en kunnen niet zo maar twee ziekenhuizen uit de grond stampen binnen tien dagen.

Daarnaast is er aan ruimte geen gebrek. Leuk dat er dan ziekenhuizen zijn, maar als je geen beademingsapparatuur hebt heb je niks aan je ziekenhuis.

Beademingsapparatuur en personeel, dat zijn de twee limiterende factoren.
pi_192326471
Was er vandaag een daling van het aantal doden in Italië in vergelijking met gisteren?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 20:54:30 #228
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192326477
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:48 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Can confirm! Vriendin heeft het gehad, vrijbrief om de deur te verlaten. Maar ze is nu gewoon thuis voor onbepaalde tijd, maar ja, brief gehad
Vanuit haar werk dan?
pi_192326501
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:54 schreef Slayage het volgende:
Was er vandaag een daling van het aantal doden in Italië in vergelijking met gisteren?
Van 919 naar 889.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 20:55:29 #230
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192326506
Heb NICE vaak afgekraakt, maar oproep van Gommers lijkt wel te helpen. Iedere keer als ik refresh zie ik iets veranderen.

.... dus NICE is nice _O_ ^O^

Knap dat ze dit zo goed bijhouden nu, terwijl ze genoeg andere dingen aan hun hoofd hebben op die afdelingen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 20:56:17 #231
408813 crew  trein2000
pi_192326526
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Artikel van NRC
CatherineDVries twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 07:47:39 Dutch PM Rutte blocks EU efforts to soften financial burden associated with COVID-19 shock,

to then turn around & demand EU solidarity when it comes to medical supplies, because NL 'did not stock or produce', in Dutch parliament

Moral hazard, anyone?

https://t.co/b8lzscZ9mq reageer retweet
Rutte heeft groot gelijk. Bijdragen aan de coronacrisis prima. Maar de Nederlandse belastingbetaler hoeft niet op te draaien voor jaren van zuid europees financieel mismanagement.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192326543
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Rutte heeft groot gelijk. Bijdragen aan de coronacrisis prima. Maar de Nederlandse belastingbetaler hoeft niet op te draaien voor jaren van zuid europees financieel mismanagement.
Ik zie ons er nog wel uit stappen samen met Duitsland. Zou mooi zijn.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192326544
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Van 919 naar 889.
Hopelijk zet de daling door ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192326546
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:55 schreef Kyran het volgende:
Heb NICE vaak afgekraakt, maar oproep van Gommers lijkt wel te helpen. Iedere keer als ik refresh zie ik iets veranderen.

.... dus NICE is nice _O_ ^O^

Knap dat ze dit zo goed bijhouden nu, terwijl ze genoeg andere dingen aan hun hoofd hebben op die afdelingen.
Volgens mij is dit bijhouden prioriteit nummer 1 (naast de mensen in leven houden uiteraard). Ze moeten al die mensen wel verspreiden over het land.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 20:58:00 #235
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192326573
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij is dit bijhouden prioriteit nummer 1 (naast de mensen in leven houden uiteraard). Ze moeten al die mensen wel verspreiden over het land.
Dat is zeker waar, vandaar dat Gommers er ook zo op hamerde in zijn bericht.
pi_192326575
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Vanuit haar werk dan?
Ja vanuit haar werk. Hele verklaring op de achterzijde. Ze hebben al het personeel zo'n brief gestuurd.
  Moderator zaterdag 28 maart 2020 @ 20:58:23 #237
236264 crew  capricia
pi_192326578
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Rutte heeft groot gelijk. Bijdragen aan de coronacrisis prima. Maar de Nederlandse belastingbetaler hoeft niet op te draaien voor jaren van zuid europees financieel mismanagement.
Dit.
Ik ben zo tegen de euro bonds.
Alsof alleen dat de oplossing kan zijn.

Vind het ook heel sterk van Rutte dat ie zijn poot stijf gehouden heeft.
Definitely not CIA
pi_192326582
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Geld is het probleem niet, maar wij zijn echt geen China hier en kunnen niet zo maar twee ziekenhuizen uit de grond stampen binnen tien dagen.

Daarnaast is er aan ruimte geen gebrek. Leuk dat er dan ziekenhuizen zijn, maar als je geen beademingsapparatuur hebt heb je niks aan je ziekenhuis.

Beademingsapparatuur en personeel, dat zijn de twee limiterende factoren.
Noodziekenhuis is in 2 dagen gerealiseerd.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192326610
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:48 schreef Kyran het volgende:

Stabilisatie lijkt nu wel te komen, al denk ik pas dat het maandag/dinsdag gaat worden voordat het echt een duidelijke trend laat zien. Probleem is een beetje dat zelfs tijdens een stabilisatie nog een tijd meer mensen richting de IC's gaan stromen dan dat er uit gaan (overleden / hersteld).

Die 1137 gaat daarom niet genoeg zijn vrees ik, nog een levering van 400 of iets dergelijks zou Gommers en co. denk ik heel wat rust geven.
In China liep het aantal cases (allen dubbele longontsteking) na de lockdown op tot 4000 per dag tot 2 weken na de lockdown, 2 en halve week 3000 per dag, en daarna flink omlaag.

Gelukkig hebben we hier die aantallen niet, maar dat er tot een week na nu (indien onze maatregelen even effectief zouden zijn) eenzelfde instroom zal blijven kun je nav China wel een beetje verwachten.
pi_192326618
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, vandaar dat Gommers er ook zo op hamerde in zijn bericht.
Ik vermoed overigens ten overvloede, want dat landelijk actiecentrum wordt nu geleid door defensie en die hebben hier veel ervaring mee. Tijdens de briefing zei Gommers al dat hij ervan onder de indruk was.

Ben wel benieuwd of de 'lag' nu ook kleiner wordt. Voorlopig staat de teller van gisteren nog op 92. Een plusje hier of daar zal niet uitmaken, maar zou het nog opeens 100 kunnen worden of zullen dergelijke stijgingen niet meer voorkomen? Zou wel fijn zijn om daar wat gevoel voor te krijgen om de cijfers wat in de context te kunnen zien.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 21:00:09 #241
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192326620
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:58 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Noodziekenhuis is in 2 dagen gerealiseerd.
Zelfs dan .... wij hebben niet genoeg personeel en/of apparatuur. Aan ruimte is geen gebrek.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 21:00:49 #242
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192326635
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Rutte heeft groot gelijk. Bijdragen aan de coronacrisis prima. Maar de Nederlandse belastingbetaler hoeft niet op te draaien voor jaren van zuid europees financieel mismanagement.
Dit dus...Zuid-Europa zal nu alles op Corona schuiven. Dat is veel te gemakkelijk. Goed dat Hoekstra en Rutte de Nederlandse belastingbetaler en pensioengerechtigde beschermen.
pi_192326639
Ik ben zo ontzettend blij als deze hele ellende achter de rug is
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192326669
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zelfs dan .... wij hebben niet genoeg personeel en/of apparatuur. Aan ruimte is geen gebrek.
Er zijn genoeg oud strijders uit de zorg die zich al hebben gemeld.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192326685
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
Ik ben zo tegen de euro bonds.
Alsof alleen dat de oplossing kan zijn.

Vind het ook heel sterk van Rutte dat ie zijn poot stijf gehouden heeft.
Het is ook een zeer cynisch spel van Zuid-Europa. Ze kunnen al tegen extreem lage rentes lenen. Eurobonds-rentes zullen niet veel lager zijn.

Die Zuid-Europeanen weten dat ze op een gegeven moment de schulden niet meer kunnen betalen, en via de eurobonds willen ze dat op ons afschuiven. Zuid-Europa is op dit moment echt een vijand van Nederland.
pi_192326697
quote:
my thoughts exactly :D :@ Maar wel kut, tho
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192326718
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:01 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Er zijn genoeg oud strijders uit de zorg die zich al hebben gemeld.
Volgens mij worden er al noodhospitalen uit de grond gestampt, maar dan in de vorm van gymzalen, hotels etc.

Het noodhospitaal in Utrecht is overigens al een tijdje geopend.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192326725
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:54 schreef Slayage het volgende:
Was er vandaag een daling van het aantal doden in Italië in vergelijking met gisteren?
Het vlakt allemaal al dagen enorm af volgens sommige mensen hier
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 21:04:30 #249
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192326727
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vermoed overigens ten overvloede, want dat landelijk actiecentrum wordt nu geleid door defensie en die hebben hier veel ervaring mee. Tijdens de briefing zei Gommers al dat hij ervan onder de indruk was.

Ben wel benieuwd of de 'lag' nu ook kleiner wordt. Voorlopig staat de teller van gisteren nog op 92. Een plusje hier of daar zal niet uitmaken, maar zou het nog opeens 100 kunnen worden of zullen dergelijke stijgingen niet meer voorkomen? Zou wel fijn zijn om daar wat gevoel voor te krijgen om de cijfers wat in de context te kunnen zien.
Denk dat de schommelingen nu wel wat minder zullen zijn ja aangezien er nu veel meer aandacht naar uit gaat.

Nog even terugkomend op een eerder post van jou als reactie op mijn post met al die RIVM grafieken. Dat was geen verwijt richting het RIVM, maar een verwijt richting bepaalde users die die onbetrouwbare grafieken gebruikten om te concluderen dat er een downtrend is. Die grafieken lopen hopeloos achter en laten op sommige dagen een schommeling van meer dan 100% zien.

Het RIVM heeft vast meer cijfers achter de hand waarmee ze verder kunnen rekenen, mijn kritiek was echt alleen op dat je n.a.v. die grafieken niks kon zeggen, want die zijn niet compleet/betrouwbaar.

Verder erg fijn dat wij vanavond op een betere manier discussie kunnen voeren :D Mag ook gezegd worden.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 21:05:21 #250
253516 Oorlogsheld
Supermarkt oorlog veteraan
pi_192326753
Aantal doden per dag begint in Duitsland nu ook langzaam op te lopen (79 vandaag)
Have been helt kepsteetsj at a prisson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')