Dat vraag ik je ook niet. Ik probeer je er alleen van bewust te maken dat ook gezonde, relatief jonge mensen hard geraakt kunnen worden. En natuurlijk betreft dat slecht een kleine minderheid, dat spreekt voor zich. Maar het is ernstig genoeg, om de maatregelen die opgelegd zijn in acht te nemen. Ook al om een totale lockdown te kunnen voorkomen.quote:
En dat de mensen die wél normaal doen en proberen verder te gaan met hun leven massaal verketterd worden. Ik ga gewoon naar buiten sporten en omhels en kus m'n vrienden. Maar dan ben je echt een paria dezer dagen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 18:43 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
Als ze rokers vor de ingang van supermarkten nu ook eens zo zouden aanpakken he
Overigens weet ik niet wat ik van deze coronacrisis moet denken. Het begint een beetje politiestaat achtig te worden. En het aller engst is dat mensen dit zonder slag of stoot normaal vinden.
Jij bent <25 jaar zeker?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 18:52 schreef Moofasah het volgende:
[..]
En dat de mensen die wél normaal doen en proberen verder te gaan met hun leven massaal verketterd worden. Ik ga gewoon naar buiten sporten en omhels en kus m'n vrienden. Maar dan ben je echt een paria dezer dagen.
Uh, zitten we dan niet al in een totale lockdown? Ik volg het even niet meerquote:Op zaterdag 28 maart 2020 18:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat vraag ik je ook niet. Ik probeer je er alleen van bewust te maken dat ook gezonde, relatief jonge mensen hard geraakt kunnen worden. En natuurlijk betreft dat slecht een kleine minderheid, dat spreekt voor zich. Maar het is ernstig genoeg, om de maatregelen die opgelegd zijn in acht te nemen. Ook al om een totale lockdown te kunnen voorkomen.
Ik heb vandaag nog 40km gefietst. Gewoon voor de lol, omdat het kan. Daarna ben ik even bij een vriend op de koffie gegaan (ja. wel afstand aangehouden). Dat kan bij een echter lockdown niet. Dan moet je thuis blijven tenzij dat je papieren hebt waarmee je aan kan tonen dat je belangrijke redenen heb om toch de deur uit te gaan. Fietsen voor de lol, en vrienden bezoeken hoort daar dan niet bij.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 18:54 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Uh, zitten we dan niet al in een totale lockdown? Ik volg het even niet meer
Hehe, alsof ik me werkelijk iets zou aantrekken van een totale lockdown. Wat is dit, een gevangenisstaat?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 18:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik heb vandaag nog 40km gefietst. Gewoon voor de lol, omdat het kan. Daarna ben ik even bij een vriend op de koffie gegaan (ja. wel afstand aangehouden). Dat kan bij een echter lockdown niet. Dan moet je thuis blijven tenzij dat je papieren hebt waarmee je aan kan tonen dat je belangrijke redenen heb om toch de deur uit te gaan. Fietsen voor de lol, en vrienden bezoeken hoort daar dan niet bij.
Vast niet, maar jij bent waarschijnlijk wel een van de uitzonderingen hetgeen het wel te handhaven maakt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 19:00 schreef Moofasah het volgende:
Hehe, alsof ik me werkelijk iets zou aantrekken van een totale lockdown.
Ja mensen lijken totaal niet meer na te kunnen denken. In 2018 stierven er minimaal 9400 mensen door de griep in Nederland.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 18:28 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik ook lijkt wel alsof alle realiteit en rationeel nadenken is verdwenen onder de mensen en de angst regeert. Ik heb hier en daar eens wat cijfers gezocht, normale griep vorig jaar was iets van 341 sterfgevallen per maand en kanker zelfs 168 per dag. Maar goed als Rutte zegt dat een groot deel van de nl'ers het gaat krijgen dan zal dat wel zo zijn. Ik zag vandaag de 1e persoon met een veiligheidsbril op straat + kapje natuurlijk.
Overdreven gedoe inderdaad. Men doet net alsof het een zombie apocalypse is. Het einde van de wereld.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 18:28 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik ook lijkt wel alsof alle realiteit en rationeel nadenken is verdwenen onder de mensen en de angst regeert. Ik heb hier en daar eens wat cijfers gezocht, normale griep vorig jaar was iets van 341 sterfgevallen per maand en kanker zelfs 168 per dag. Maar goed als Rutte zegt dat een groot deel van de nl'ers het gaat krijgen dan zal dat wel zo zijn. Ik zag vandaag de 1e persoon met een veiligheidsbril op straat + kapje natuurlijk.
Er zijn een aantal mensen die het wel prettig vinden dat er op gelet wordt dat iedereen op 1,5 m afstand van elkaar blijft. Daarbij het is waarschijnlijk niet slechts bedoeld om een besmettelijke ziekte af te remmen maar ook om zakkenrollers en andere winkelende criminelen dwars te zitten. Twee vliegen in een klap dus.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 18:43 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
Als ze rokers vor de ingang van supermarkten nu ook eens zo zouden aanpakken he
Overigens weet ik niet wat ik van deze coronacrisis moet denken. Het begint een beetje politiestaat achtig te worden. En het aller engst is dat mensen dit zonder slag of stoot normaal vinden.
die 180 euro is voor de ondernemer en stichting Soda. Vergoeding van de kosten die ze maken voor het afhandelen van je overtreding. Net zoals bij winkeldiefstal.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 08:52 schreef kwiwi het volgende:
De staatskas puilt straks uit dankzij al die boetes
Velen hier zijn werkelijk gestoord.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 19:00 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Hehe, alsof ik me werkelijk iets zou aantrekken van een totale lockdown. Wat is dit, een gevangenisstaat?
Hoe stond het in 2018 ervoor met de IC capaciteit? Ik denk dat dit de enige cijfers zijn die echt tellen. Als inderdaad 80% nu al bezet is en we zijn nog maar net begonnen, dan is er genoeg reden tot paniek.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 19:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja mensen lijken totaal niet meer na te kunnen denken. In 2018 stierven er minimaal 9400 mensen door de griep in Nederland.
En ja iedereen zal het wel krijgen maar 99% krijgt er geen of nauwelijks klachten van. En dit kan je niet maanden volhouden.
Er zijn velen IC bedden verdwenen, door bezuinigingen van onze geweldige Minister President Rutte.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 23:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Hoe stond het in 2018 ervoor met de IC capaciteit? Ik denk dat dit de enige cijfers zijn die echt tellen. Als inderdaad 80% nu al bezet is en we zijn nog maar net begonnen, dan is er genoeg reden tot paniek.
Neemt niet weg dat hier wel een groot probleem zit dat opgelost moet worden. Als er geen IC capaciteitsprobleem was, dan waren er ook geen maatregelen getroffen door de overheid. De economie is hier veel te belangrijk. Maar ja, volgende week dreigt een warzone. Dit is geen sprookje en ook geen film, het is echt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 23:15 schreef Antaris het volgende:
[..]
Er zijn velen IC bedden verdwenen, door bezuinigingen van onze geweldige Minister President Rutte.
De overheid neemt geen maatregelen, er is ook geen back up plan.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 23:19 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat hier wel een groot probleem zit dat opgelost moet worden. Als er geen IC capaciteitsprobleem was, dan waren er ook geen maatregelen getroffen door de overheid. De economie is hier veel te belangrijk. Maar ja, volgende week dreigt een warzone. Dit is geen sprookje en ook geen film, het is echt.
Het was slim geweest om Slotervaart? als back-up te gebruiken voor een ramp.quote:
We hebben al een compleet ziekenhuis als back-up. Waarom een tweede dat niet levensvatbaar is?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 23:23 schreef Antaris het volgende:
[..]
Het was slim geweest om Slotervaart? als back-up te gebruiken voor een ramp.
We smijten jaarlijks toch zoveel miljard weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |