abonnement Unibet Coolblue
pi_192315009
Geen 1,5 meter afstand in de winkel: 181 euro boete.
quote:
AMERSFOORT - Klanten die in een winkel de anderhalve meter afstand tot anderen niet in acht nemen, kunnen een boete van ¤181 tegemoet zien. Ook kan een winkelverbod van een jaar worden opgelegd als geen gehoor gegeven wordt aan de Noodverordening Corona die geldt.

quote:
Dat meldt de stichting ServiceOrganisatie Directe Aansprakelijkstelling (SODA) aan winkeliers. ,,Op verzoek van de detailhandel hebben wij deze aanpak ontwikkeld om winkeliers bij de handhaving van de coronamaatregelen te ondersteunen”, zegt directeur Arie Jan van Os.

,,Het resultaat is dat ondernemers in handhavingssituaties de klant naast een winkelverbod een schadevergoeding van ¤181,- kunnen opleggen, zo hebben we met de politie afgestemd”, stelt Van Os, die zegt dat de maatregel - die geldt voor bezoekers vanaf 14 jaar - per direct ingaat.

,,Als er onvoldoende afstand van elkaar genomen wordt, brengt dat ernstige gezondheidsrisico’s met zich mee. De kans bestaat dat een winkelier wordt beboet of dat de burgemeester hun winkel sluit als hier niet tegen wordt opgetreden”, aldus Van Os. ,,Vandaar dat we deze aanpak toe gaan passen, net zoals dat gebeurt bij winkeldiefstal.”

Schadeformulier
In een mail aan winkeliers stelt SODA ,,dat het van groot belang is dat u klanten wijst op de regels en de naleving ervan. Indien dit niet gebeurt kunt u de klant aanspreken. Bij niet naleven van de regels door de klant vraagt u hem mee te gaan naar uw kantoor en zegt dat door de misdraging schade is ontstaan en deze vergoed dient te worden. Daartoe kan een schadeformulier worden ingevuld en net zoals bij diefstal bij escalatie de politie worden gewaarschuwd”.

,,Natuurlijk zitten we niet te wachten op overtredingen, maar het is goed te weten dat er nu een schadevergoeding kan worden gevraagd”, meent de SODA-directeur. ,,We hopen dat dit klanten afschrikt en het leidt tot goed verantwoord en veilig winkelgedrag. Zo niet, dan wordt de schadevergoeding wegens maatschappelijk onbetamelijk gedrag opgelegd. Doet de klant moeilijk en weigert die te betalen dan kan de politie nog een boete opleggen van ¤370.”
Bron: De Telegraaf
=====================================================
Koekkoek! 8)7
Je zal maar een beetje fanatieke winkelier tegenkomen...
Voordat je het weet sta je in zijn kantoortje....... :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Bocaj op 28-03-2020 08:04:12 ]
pi_192315030
Heel goed. Ik was gisteren in de Albert Heijn en veel mensen daar snappen het echt niet.
Ik heb er een paar aangesproken, maar is onbegonnen werk.

Nederlanders kijken primair naar hun portemonnee, dus dat kan wel effect hebben.


Gisteren bij de kassa ging iemand gewoon letterlijk tegen mij aan staan. Hoe groot schatten jullie in percentages de kans dat je in zo’n geval besmet raakt?
pi_192315060
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:36 schreef Hamzoef het volgende:
Heel goed. Ik was gisteren in de Albert Heijn en veel mensen daar snappen het echt niet.
Ik heb er een paar aangesproken, maar is onbegonnen werk.

Nederlanders kijken primair naar hun portemonnee, dus dat kan wel effect hebben.

Gisteren bij de kassa ging iemand gewoon letterlijk tegen mij aan staan. Hoe groot schatten jullie in percentages de kans dat je in zo’n geval besmet raakt?
Dit snap ik totaal! :Y
Misschien als je, je gedraagt zal het wel meevallen...
Ik let bij de kassa wel op de getrokken streep op de grond!
pi_192315091
Hopelijk geven ze die potgrond naar oma gooier 181 zweepslagen
U MAD?
pi_192315098
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:40 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dit snap ik totaal! :Y
Misschien als je, je gedraagt zal het wel meevallen...
Ik let bij de kassa wel op de getrokken streep op de grond!
Ik zie de meeste mensen wel opletten hoor, maar toch naar schatting zeker een kwart dat zich nergens iets van aan lijk te trekken. Vooral mensen van begin 20 en jonger. En tokkie mannen.
pi_192315111
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:46 schreef de_boswachter het volgende:
Hopelijk geven ze die potgrond naar oma gooier 181 zweepslagen
Die zal wel een boete krijgen denk ik... maar die oude vrouw is eigenlijk ook niet helemaal zuiver met haar schop... maargoed, de aanleiding was de man die geen afstand hield!
pi_192315120
Prima maatregel, maak het geen afstand houden tot medemensen maar heel duur.
pi_192315186
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Die zal wel een boete krijgen denk ik... maar die oude vrouw is eigenlijk ook niet helemaal zuiver met haar schop... maargoed, de aanleiding was de man die geen afstand hield!
gedrag van die ouwe is zeker niet goed te keuren, maar zo'n respectloos stuk stront die al gevraagd was afstand te houden verdiende eigenlijk een moker tussen z'n tanden.
U MAD?
pi_192315297
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zie de meeste mensen wel opletten hoor, maar toch naar schatting zeker een kwart dat zich nergens iets van aan lijk te trekken. Vooral mensen van begin 20 en jonger. En tokkie mannen.
En oude mensen
pi_192315320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:36 schreef Hamzoef het volgende:
Heel goed. Ik was gisteren in de Albert Heijn en veel mensen daar snappen het echt niet.
Ik heb er een paar aangesproken, maar is onbegonnen werk.

Nederlanders kijken primair naar hun portemonnee, dus dat kan wel effect hebben.

Gisteren bij de kassa ging iemand gewoon letterlijk tegen mij aan staan. Hoe groot schatten jullie in percentages de kans dat je in zo’n geval besmet raakt?
Zei je er niets van dan?

Ik zou die persoon eerst vriendelijk vragen afstand te houden.. bij geen gehoor even dreigen z'n poten te breken.
Maar goed zo overdreven agressief kan ik dan wel weer reageren in een situatie waar ik, helaas meer dan anderen, behoorlijk gevaar zou oplopen als ik dit virus te pakken zou krijgen.
pi_192315338
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:36 schreef Hamzoef het volgende:
Heel goed. Ik was gisteren in de Albert Heijn en veel mensen daar snappen het echt niet.
Ik heb er een paar aangesproken, maar is onbegonnen werk.

Nederlanders kijken primair naar hun portemonnee, dus dat kan wel effect hebben.

Gisteren bij de kassa ging iemand gewoon letterlijk tegen mij aan staan. Hoe groot schatten jullie in percentages de kans dat je in zo’n geval besmet raakt?
Euhm voor mij wat ik nu zie hoor, gister nog boodschappen bij jumbo vlak bij leiden cs. Maar iedereen hield de regel wel redelijk aan. Tja ok was wel zo lang dat ik er ff tussendoor moest, dus altijd kan niet. Maar zie mensen zich er eigenlijk wel redelijk aan houden?
Do what you love, love what you do!
pi_192315421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zie de meeste mensen wel opletten hoor, maar toch naar schatting zeker een kwart dat zich nergens iets van aan lijk te trekken. Vooral mensen van begin 20 en jonger. En tokkie mannen.
Omdat niet iedereen een schaap is.
pi_192315503
1.5m afstand houden kan niet altijd ook he realistisch gezien. Maar ok zolang niet iemand loopt te hoesten als een malle zal het wss we niet zo onwijs besmetting zijn als je even langs elkaar loopt op minder afstand.

Moet zeggen in het ov is het wel relaxed nu ;)
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 28 maart 2020 @ 08:52:37 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192315625
De staatskas puilt straks uit dankzij al die boetes :D
  zaterdag 28 maart 2020 @ 08:53:19 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192315631
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:46 schreef de_boswachter het volgende:
Hopelijk geven ze die potgrond naar oma gooier 181 zweepslagen
Gelukkig zijn we hier niet zo achterlijk als in Saudi-Arabië bijvoorbeeld. Maar boetes prima idee. Helpt denk ik beter dan aanspreken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192315736
Er zijn genoeg mensen die zich er aan willen houden maar soms even vergeten. Hoop dat je nogsteeds de vraag krijgt houd 1,5 meter en niet meteen boete
pi_192315762
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:46 schreef de_boswachter het volgende:
Hopelijk geven ze die potgrond naar oma gooier 181 zweepslagen
Je moet wat nu de bowlingbaan dicht is
pi_192315776
Denken dat 1,5 mtr je beschermd. Probeer t eens tijdens de normale griep 1,5 mtr afstand te houden.Wedden dat je t toch krijgt. Onze adem komt veel verder dan die 1,5 meter. Mondkapjes dragen is t enige wat helpt, maar nee wat ze in Azie doen is allemaal onzin.
pi_192315787
Oh ja en als we dan toch 1,5 meter doen kan dan gewoon weer alles open. Waarom kantoor wel open met hoop gore mensen die ik niet mag maar de kroeg, of bowlingbaan of restaurant allemaal dicht. Die kunnen ook prima 1,5 aanhouden.
pi_192315831
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:05 schreef funnywell het volgende:
Oh ja en als we dan toch 1,5 meter doen kan dan gewoon weer alles open. Waarom kantoor wel open met hoop gore mensen die ik niet mag maar de kroeg, of bowlingbaan of restaurant allemaal dicht. Die kunnen ook prima 1,5 aanhouden.
Iedereen raakt de bowling bal vast. Denk niet dat dat een goed idee is
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:18:13 #21
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_192315932
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:04 schreef funnywell het volgende:
Denken dat 1,5 mtr je beschermd. Probeer t eens tijdens de normale griep 1,5 mtr afstand te houden.Wedden dat je t toch krijgt. Onze adem komt veel verder dan die 1,5 meter. Mondkapjes dragen is t enige wat helpt, maar nee wat ze in Azie doen is allemaal onzin.
wat is de link naar jouw LinkedIn profiel? Ik wil even checken of daar iets staat als "hoofd viroloog bij het RIVM" of een soortgelijke functie bij een of ander virusonderzoeksbureau.

Maar ik gok dat er kantklosser bij de sociale dienst op staat. Of zolderkamerbetweter.
pi_192315984
Hoe zal dat gaan in de praktijk? Een winkelhouder/bedrijfsleider is geen BOA. Als je via de rechter de boete aanvecht is het jouw woord tegen dat van hun. Zeker als de betreffende winkel geen camerabeelden heeft.
pi_192316029
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:26 schreef kree het volgende:

[..]

Euhm voor mij wat ik nu zie hoor, gister nog boodschappen bij jumbo vlak bij leiden cs. Maar iedereen hield de regel wel redelijk aan. Tja ok was wel zo lang dat ik er ff tussendoor moest, dus altijd kan niet. Maar zie mensen zich er eigenlijk wel redelijk aan houden?
Ik ook. Nu ga ik maar een maal per week naar de supermarkt. Maar dat deed ik ook al voor de crisis. Allen de bakker voor vers brood kom ik dan vaker.

En als het al zo is dat die 1,5 mtr niet word aangehouden, komt dat meestal omdat men elkander kruist in een smal gangpad. Maar dat is geen opzet maar overkomt je.
pi_192316097
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:18 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

wat is de link naar jouw LinkedIn profiel? Ik wil even checken of daar iets staat als "hoofd viroloog bij het RIVM" of een soortgelijke functie bij een of ander virusonderzoeksbureau.

Maar ik gok dat er kantklosser bij de sociale dienst op staat. Of zolderkamerbetweter.
RIVM nog een betrouwbare bron noemen :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_192316119
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:52 schreef kwiwi het volgende:
De staatskas puilt straks uit dankzij al die boetes :D
Ze moeten toch wat, nu er weinig snelheidsovertredingen zijn door al die thuiswerkers :P
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_192316122
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:09 schreef Tailless het volgende:

[..]

Iedereen raakt de bowling bal vast. Denk niet dat dat een goed idee is
En die glazen deuren in de supermarkt of die broodjestang raakt verder niemand anders aan
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:37:29 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192316146
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:30 schreef funnywell het volgende:

[..]

RIVM nog een betrouwbare bron noemen :') :') :') :') :') :') :') :')
Het RIVM geeft keurig het aantal bekende besmettingen en doden aan dat er verder niet getest word daar is de regering verantwoordelijk voor. En het het is ook de regering die bepaald welke maatregelen er genomen worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192316149
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:33 schreef funnywell het volgende:

[..]

En die glazen deuren in de supermarkt of die broodjestang raakt verder niemand anders aan
Of producten die weer terug gezet worden in het schap. Veel mensen kijken schijnbaar naar de houdbaarheidsdatum etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 28-03-2020 09:46:47 ]
pi_192316158
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het RIVM geeft keurig het aantal bekende besmettingen en doden aan dat er verder niet getest word daar is de regering verantwoordelijk voor. En het het is ook de regering die bepaald welke maatregelen er genomen worden.
De regering en het RIVM proberen nu de schuld neer te leggen bij Roche terwijl ze ruim 3 maanden de tijd hadden om genoeg tests in te kopen :r
pi_192316160
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het RIVM geeft keurig het aantal bekende besmettingen en doden aan dat er verder niet getest word daar is de regering verantwoordelijk voor. En het het is ook de regering die bepaald welke maatregelen er genomen worden.
Dat niet testen is wel een dingetje. Dan krijg je verkeerde cijfers.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:42:49 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192316190
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:39 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

De regering en het RIVM proberen nu de schuld neer te leggen bij Roche terwijl ze ruim 3 maanden de tijd hadden om genoeg tests in te kopen :r
Als die er niet zijn is dat lastig. En daar kun je farmaceuten best de schuld van geven. Wel denk ik dat binnen overheden er toch nagedacht moet worden over het zelf ter hand nemen van zaken als bijvoorbeeld vaccins en medische middelen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192316215
Het zijn juist de ( jonge ) supermarkt medewerkers zelf, die vaak niet voldoende afstand houden. Ik spreek ik er weleens collega's op aan, maar de jongeren reageren erg laconiek en vinden het maar onzin.
pi_192316227
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:36 schreef Hamzoef het volgende:
Heel goed. Ik was gisteren in de Albert Heijn en veel mensen daar snappen het echt niet.
Ik heb er een paar aangesproken, maar is onbegonnen werk.

Nederlanders kijken primair naar hun portemonnee, dus dat kan wel effect hebben.


Gisteren bij de kassa ging iemand gewoon letterlijk tegen mij aan staan. Hoe groot schatten jullie in percentages de kans dat je in zo’n geval besmet raakt?
Leg mij eens uit hoe je tijdens winkelen in een supermarkt 1,5 meter afstand houdt? Moet je dan steeds wachten op iemand?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:45:21 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192316232
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:44 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het zijn juist de ( jonge ) supermarkt medewerkers zelf, die vaak niet voldoende afstand houden. Ik spreek ik er weleens collega's op aan, maar de jongeren reageren erg laconiek en vinden het maar onzin.
Dat is mij ook al opgevallen bij controles bijvoorbeeld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192316249
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als die er niet zijn is dat lastig. En daar kun je farmaceuten best de schuld van geven. Wel denk ik dat binnen overheden er toch nagedacht moet worden over het zelf ter hand nemen van zaken als bijvoorbeeld vaccins en medische middelen.
Die waren er 3 maanden nog volop aanwezig, Roche heeft ook toen al mail uitgestuurd dat in de nabije toekomst er een tekort zou kunnen ontstaan aan tests. Als het virus zich verder zou gaan verspreiden.

Maar ja waarom zou je 3 maanden van te voren voorbereiden op een aankomende pandemie 8)7

Nu smeken bij Philips om beademingsapparatuur :')

De Nederlandse overheid en het RIVM hebben keihard gefaald in deze :N
pi_192316289
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:04 schreef funnywell het volgende:
Denken dat 1,5 mtr je beschermd. Probeer t eens tijdens de normale griep 1,5 mtr afstand te houden.Wedden dat je t toch krijgt. Onze adem komt veel verder dan die 1,5 meter. Mondkapjes dragen is t enige wat helpt, maar nee wat ze in Azie doen is allemaal onzin.
Dan ga jij maar te dicht op de mensen staan die het met jou eens zijn, maar dan wel blijven blazen.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:49:37 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192316290
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:46 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Die waren er 3 maanden nog volop aanwezig, Roche heeft ook toen al mail uitgestuurd dat in de nabije toekomst er een tekort zou kunnen ontstaan aan tests. Als het virus zich verder zou gaan verspreiden.
Dan zou Roche een bedrijf dat zeer sociaal is deze testmiddelen zeker en ook tegen een lage kostprijs geleverd hebben denk ik zo. :D Er was er zeker geen tekort.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:52:05 #38
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192316315
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:45 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Leg mij eens uit hoe je tijdens winkelen in een supermarkt 1,5 meter afstand houdt? Moet je dan steeds wachten op iemand?
Bij onze Albert Heijn is het nu verplicht te winkelen meteen winkelkar -ook als je bijvoorbeeld slechts een pakje kauwgom wil kopen of alleen een doos eieren nodig hebt- en zijn alle winkelmandjes in de ban gedaan. Dit vond ik een slimme, praktische oplossing.
En ja, je moet ook wachten.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192316323
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan zou Roche een bedrijf dat zeer sociaal is deze testmiddelen zeker en ook tegen een lage kostprijs geleverd hebben denk ik zo. :D Er was er zeker geen tekort.
Commerciële partij moet alles maar gratis of tegen kostprijs leveren :')

Je hebt geen idee waar je over praat in Groningen hebben ze tijdig voldoende tests ingekocht. Maar bij het RIVM en de overheid zaten ze natuurlijk weer te :Z

Ze dachten echt dat het coronavirus zou omkeren bij de Nederlandse grens :')

1000 ic bedden op 17 miljoen inwoners wat een armzalig landje zijn wij ook -O-
pi_192316350
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:02 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Je moet wat nu de bowlingbaan dicht is
Bowlers... ik heb het daar niet op. Van die gezinnen die het dan lekker vinden om hun klauwen in vochtige gaatjes te duwen en daarbij lachen en lol hebben brrrrrrrrrrr

Als ik bij de recherche zou werken zou ik bij elke bowlingbaan standaard een post inrichten.
U MAD?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:56:36 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192316354
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:53 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Commerciële partij moet alles maar gratis of tegen kostprijs leveren :')

Je hebt geen idee waar je over praat in Groningen hebben ze tijdig voldoende test ingekocht. Maar bij het RIVM en de overheid zaten ze natuurlijk weer te :Z

Ze dachten echt dat het coronavirus zou omkeren bij Nederlandse grens :')

1000 ic bedden op 17 miljoen inwoners wat een armzalig landje zijn wij ook -O-
Het RIVM heeft hier trouwens niks mee te maken. Maar de regering is hier allemaal verantwoordelijk voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192316359
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:52 schreef dellipder het volgende:

[..]

Bij onze Albert Heijn is het nu verplicht te winkelen meteen winkelkar -ook als je bijvoorbeeld slechts een pakje kauwgom wil kopen of alleen een doos eieren nodig hebt- en zijn alle winkelmandjes in de ban gedaan. Dit vond ik een slimme, praktische oplossing.
En ja, je moet ook wachten.
Ja en dan zeten mensen hun winkelwagen ergens neer of bij de kassa zijn ze product X vergeten, oh effe halen schat of ze gaan voor de winkelwagen staan om alles op de band te leggen.

En dat onze straatkrantverkoopster mag blijven staan vind ik helemaal bizar.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:59:24 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192316385
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en dan zeten mensen hun winkelwagen ergens neer of bij de kassa zijn ze product X vergeten, oh effe halen schat of ze gaan voor de winkelwagen staan om alles op de band te leggen.

En dat onze straatkrantverkoopster mag blijven staan vind ik helemaal bizar.
Daarom is eigenlijk zo veel mogelijk binnen blijven het beste. Tegen achterlijk gedrag is geen kruid gewassen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192316397
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:21 schreef Luckyseven het volgende:
Hoe zal dat gaan in de praktijk? Een winkelhouder/bedrijfsleider is geen BOA. Als je via de rechter de boete aanvecht is het jouw woord tegen dat van hun. Zeker als de betreffende winkel geen camerabeelden heeft.
Dit idd.

Bij ons stond er een man voor de winkel om alles te regelen, mensen moesten blijven staan wachten en bij het naar binnen gaan moest je naast die man wachten......

Ja dan snap je het ook niet als winkel zijnde, die man kan dus iedereen besmetten die naar binnen gaat zo.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:01:58 #45
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192316410
Gaan ze die boete ook opleggen aan hun eigen vakkenvullers?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:03:19 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192316428
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:21 schreef Luckyseven het volgende:
Hoe zal dat gaan in de praktijk? Een winkelhouder/bedrijfsleider is geen BOA. Als je via de rechter de boete aanvecht is het jouw woord tegen dat van hun. Zeker als de betreffende winkel geen camerabeelden heeft.
Gezien het bedrag is dat dezelfde regel als de 181 euro schadevergoeding bij winkeldiefstal.
pi_192316443
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:45 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Leg mij eens uit hoe je tijdens winkelen in een supermarkt 1,5 meter afstand houdt? Moet je dan steeds wachten op iemand?
Dat doe ik wel inderdaad.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:04:19 #48
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192316445
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en dan zeten mensen hun winkelwagen ergens neer of bij de kassa zijn ze product X vergeten, oh effe halen schat of ze gaan voor de winkelwagen staan om alles op de band te leggen.

En dat onze straatkrantverkoopster mag blijven staan vind ik helemaal bizar.
Dat is niet mijn ervaring. Ik zag veel begrip en medewerking. Bij de ingang staat personeel winkelkarren aan te bieden en in de winkel lopen beveiligers die toezicht houden.
By the way voor de kassa's bij mijn Albert Heijn zijn vakken afgetaped die overeenkomen met de anderhalve meter afstand.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192316454
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:00 schreef Tailless het volgende:
Er zijn genoeg mensen die zich er aan willen houden maar soms even vergeten. Hoop dat je nogsteeds de vraag krijgt houd 1,5 meter en niet meteen boete
Dit inderdaad. Ik had het gisteren in de supermarkt wel even, je bent er niet bewust mee bezig. Maar bij de lokale supermarkt hebben ze de regel dat je een winkelwagen MOET nemen, dus dan hou je sowieso afstand tot je voorganger.
pi_192316466
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:42 schreef kree het volgende:
1.5m afstand houden kan niet altijd ook he realistisch gezien. Maar ok zolang niet iemand loopt te hoesten als een malle zal het wss we niet zo onwijs besmetting zijn als je even langs elkaar loopt op minder afstand.

Moet zeggen in het ov is het wel relaxed nu ;)
In welke situaties kun je geen 1,5m afstand houden terwijl die situatie dusdanig belangrijk is dat je die niet kan vermijden?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')