Nee, ik ook niet. Keek nog maar zo heel af en toe. Was benieuwd wat ze van die laatste aflevering zouden maken.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb het niet meer zo gevolgd, al anderhalf jaar niet of zo
Serieusquote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:57 schreef Arch-Indar het volgende:
@:dr_Flash
https://www.telescope.com(...)lescope/p/102006.uts
Ben je badkamer aan het renoveren?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:58 schreef FranticDJ het volgende:
Net nog even 3 delen grijze jager besteld
goed. nu echt zwaluwstaarten zagen enzo![]()
Oh 25 mm Plössl oculair, okee. Die zijn best goedquote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus![]()
![]()
Ja ongeëvenaarde lichtopbrengstmaar azimutale opstelling dus volgen is vrij kut natuurlijk. Kun je ook geen al te sterke vergroting in gebruiken eigenlijk. Maar wat voor F en f heb je dan? 1500 / 30 of zo?
Nee hoor, blijf gewoon slotjesposten op mijn ipadquote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Straks in het nieuwe huis een Fok! pc pontificaal in de huiskamer?
Vet gezellig manquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:02 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee hoor, blijf gewoon slotjesposten op mijn ipad
Fotos is lastig, behalve van de maanquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh 25 mm Plössl oculair, okee. Die zijn best goedMaak je er ook weleens foto's mee bijvoorbeeld?
zit je nou met jezelf te chattenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh 25 mm Plössl oculair, okee. Die zijn best goedMaak je er ook weleens foto's mee bijvoorbeeld?
Ja op zich wel, maar een azimutale montering als de Dobson is echt vrij kut hoor. Je kunt beter een parallactische montering hebben. Maar ja een 25 cm buis op een parallax zetten brengt weer financiële consequenties met zich mee. Dobson is verreweg de simpelste en goedkoopste manier om een bizar grote telescoop te hebben voor betrekkelijk weinig geldquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:08 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Fotos is lastig, behalve van de maan
Maar moet er nog handig in worden. Vind het volgen en zoeken wel zijn charme hebben juist.
If that's what it takes, that's what I'll do.quote:
Mensen zijn altijd raar, Corona of geen Coronaquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:30 schreef UitStraling het volgende:
Zelfs videoclips waar mensen dichtbij elkaar staan, dansen en elkaar aanraken zijn raar
ja?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:30 schreef UitStraling het volgende:
Zelfs videoclips waar mensen dichtbij elkaar staan, dansen en elkaar aanraken zijn raar
Ik vind mensen wel erg leuk hoor, mits ze deugen dan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:31 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Mensen zijn altijd raar, Corona of geen Corona
Zou die kleine knappe nu ook liggen hoesten in Spanje ergens?quote:
Geilquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zou die kleine knappe nu ook liggen hoesten in Spanje ergens?
Geen idee. Als ik kon toveren dan hielden alle mensen van elkaarquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zou die kleine knappe nu ook liggen hoesten in Spanje ergens?
Lief.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee. Als ik kon toveren dan hielden alle mensen van elkaar![]()
Ik ben de kwaadste niet. Al zou je dat niet zeggen.quote:
n kan toveren flesquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee. Als ik kon toveren dan hielden alle mensen van elkaar![]()
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:00 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ben je badkamer aan het renoveren?
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:57 schreef Arch-Indar het volgende:
@:dr_Flash
https://www.telescope.com(...)lescope/p/102006.uts
gaafquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja op zich wel, maar een azimutale montering als de Dobson is echt vrij kut hoor. Je kunt beter een parallactische montering hebben. Maar ja een 25 cm buis op een parallax zetten brengt weer financiële consequenties met zich mee. Dobson is verreweg de simpelste en goedkoopste manier om een bizar grote telescoop te hebben voor betrekkelijk weinig geld![]()
Ik heb zelf een Celestron NexStar 6SE. Gebruik hem alleen veel te weinig
wie had het over zwaluwstaartplaat?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:39 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Wat doe je dan met die zwaluwstaartplaat?
Ja jij wel jaquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:40 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[..]
gaafals ik zo'n ding koop is t meer een gimmick en daar is t me te duur voor..
probeer nu zoveel mogelijk sterren & sterrenbeelden gewoon zo met t blote oog te herkennen. Want zo kan ik m'n plaats op aarde bepalen
simpele formules zijn dat hoorquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja jij wel ja![]()
Al zou ik ook weleens gewoon willen weten hoe dat werkt. Hoe je met een sextant alleen je plek op de aardbol bepaalt
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:42 schreef Bos81 het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd om me zelf te verwennen, deze Bitterbaldag
@:Bitterbal
nou ja noorderbreedte bepalen zou ik wel snappen. Dat heb ik met 5 minuten wel onder de knie. Maar lengte?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:42 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
simpele formules zijn dat hoorheb je wel een almanac ofzo nodig.
Zal eens zoeken of ik m'n reader digitaal heb..
Wij rekenen altijd vanuit een DR eigenlijk..quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou ja noorderbreedte bepalen zou ik wel snappen. Dat heb ik met 5 minuten wel onder de knie. Maar lengte?
Deze foto heeft een zeer sterk suggestieve werking.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:42 schreef Bos81 het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd om me zelf te verwennen, deze Bitterbaldag
@:Bitterbal
Een DR?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:43 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Wij rekenen altijd vanuit een DR eigenlijk..
dead reckoning.. gegiste positie.. die gaan wij in de praktijk altijd 'corrigeren' naar ware positie.quote:
Alles is voor Bossie en SJefke krijgt niksquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze foto heeft een zeer sterk suggestieve werking.
Wel 1,5 meter afstand houden en kappen met hamsterenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:47 schreef DaMart het volgende:
O-M-G!
Na twee halve zaterdagmiddagen bezig te zijn geweest met supermarkten afstruinen, besloot ik vandaag om alvast op vrijdagavond te beginnen.... hebben ze gewoon alles. ALLES! Er was zelfs wc-papier.
Geen halve middag boodschappen doen in 4 tot 5 winkels, maar gewoon een half uurtje in 1 winkel dus dit weekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |