Jullie zaten in een volle lockdown toch?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:48 schreef Pumpalov het volgende:
Hier op bijna 300 gevallen. Vandaag 11% stijging gehad. Sinds een dag of vijf zit het percentage rond die hoeveelheid (tussen 7-11%)
3 overleden, 9 genezen (2 negatieve testen op rij).
Meen een 40 personen op de IC.
Misschien kan de volgende afspraak gemaakt worden:quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tering dat zijn er veel. Zou wel mooi zijn als dat geregeld kan worden. Maar we zijn niet echt beste vriendjes.
Thanks voor de link.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Misschien kan de volgende afspraak gemaakt worden:
Turkije neemt 300 patiënten over van Nederland.
Als capaciteit in Turkije opraakt, dan is Nederland verplicht de patiënten terug op te nemen.
Daar heb je helemaal gelijk in, en dankjewel voor het delen van je persoonlijke ervaring. Dan weet je namelijk meer over de praktijk dan ik.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Laten we dat inderdaad hopen. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat in ieder geval automotive bedrijven of toeleveranciers (OEM'ers) voor de automotive niet echt een slaatje kunnen slaan uit deze situatie. Deze bedrijven hebben momenteel een omzetverlies van >50% en staan te springen om werk. Dit kan ook gewoon tegen een gereduceerd tarief opgelegd worden. Het voorbeeld wat jij aanhaalt is een farmaceut. Die gaan over lijken.
Vandaag twee weken lockdown. Sinds een week zitten alle steden op slot, je komt enkel nog binnen als je daar woont of wanneer je een dringende reden hebt (doktors- of werkgeverscertificaat).quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jullie zaten in een volle lockdown toch?
Hoe lang al?
Lijkt me handiger om bedden en apparaten te verplaatsen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:52 schreef Greenpeas het volgende:
Ik vraag me af of het logistiek überhaupt mogelijk is om patiënten vanuit Nederland naar Turkije te krijgen als ze al dusdanig in slechte staat zijn dat ze IC opname behoeven.
Dat snap ik.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Thanks voor de link.
Mensen op en neer transporteren lijkt me niet wenselijk.
Alsof Turkije nu de nakomelingen van de Nazi's gaat helpen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Lijkt me handiger om bedden en apparaten te verplaatsen.
Volkomen onhaalbaar, hoef je niet eens over te filosoferen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:52 schreef Greenpeas het volgende:
Ik vraag me af of het logistiek überhaupt mogelijk is om patiënten vanuit Nederland naar Turkije te krijgen als ze al dusdanig in slechte staat zijn dat ze IC opname behoeven.
twitter:BartTrouw twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 19:05:49Het coronavirus verspreidt zich razendsnel op een deel van de biblebelt.
https://t.co/04WV9iev7G reageer retweet
Dat zat ik me net ook af te vragen, of die überhaupt zulke lange afstanden vervoerd kunnen of mogen worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:52 schreef Greenpeas het volgende:
Zou makkelijker zijn om het materieel te verhuizen... hypothetisch gesproken.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat zat ik me net ook af te vragen, of die überhaupt zulke lange afstanden vervoerd kunnen of mogen worden.
Huren dan eerder en met de eis om gelijk ook even een lading "vluchtelingen" op te nemen wellicht.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat snap ik.
Turkije kan er ook 300 lenen aan Nederland, maar ik denk dat Turkije bang is dat Turkije ze dan kwijt is.
Turkije moet zich ook realiseren dat er 400.000 mensen met Turkse roots in Nederland wonen en dat die ook Corona krijgen.
Een persoon aan de beademing naar een vliegveld transporteren, in een vliegtuig krijgen, landen, weer aan de beademing in transport krijgen en vervolgens op een bed in Turkije zien te plaatsen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat zat ik me net ook af te vragen, of die überhaupt zulke lange afstanden vervoerd kunnen of mogen worden.
Over het algemeen is men zeer terughoudend in het vervoeren van instabiele patiënten. In normale patiëntenzorg (pre-corona tijdperk) gaat er bij het vervoer van een IC patiënt altijd een intensivist of anesthesist mee. En dan praten we over afstanden van Breda --> Radboud, of Zwolle --> Groningen. Ik zie het niet als een reeel scenario om patiënten over te plaatsen naar Turkije.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ah, dat viel mij vanmorgen al op inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:56 schreef Momo het volgende:
twitter:BartTrouw twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 19:05:49Het coronavirus verspreidt zich razendsnel op een deel van de biblebelt.
Zijn er nog 'vluchtelingen' die nu naar Europa willen?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:58 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Huren dan eerder en met de eis om gelijk ook even een lading "vluchtelingen" op te nemen wellicht.
Hebben we dus blijkbaar toch iets van bescherming met onze vaccinaties.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:56 schreef Momo het volgende:
quote:Wekelijkse kerkgang, ook tijdens de coronacrisis![]()
Volgens mij is dat in Italië al een probleem, in het zuiden is nog plek op de ic’s maar ze kunnen de patiënten daar niet krijgenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zij transporteren corona-patiënten via legervliegtuigen en spoedhelikopters.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Een persoon aan de beademing naar een vliegveld transporteren, in een vliegtuig krijgen, landen, weer aan de beademing in transport krijgen en vervolgens op een bed in Turkije zien te plaatsen.
Frankrijk is al te ver.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |