abonnement Unibet Coolblue
pi_192305612
Op de site https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
blijkt dat het aantal dagelijkse nieuwe besmettingen in ons land gewoon door stijgt.
De bewering van het RIVM :
"Mogelijke afvlakking van aantal nieuwe ziekenhuisopnames van patiënten met coronavirus" is dus voorbarig te noemen. Ja de eerste effecten kunnen ook pas begin volgende week zichtbaar worden, maar ik denk dat de epidemie niet te stuiten zal zijn zonder massaal testen van mensen.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 17:38:27 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192305634
Afvlakking verwachten ze volgende week pas
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192305638
Ok. En nu?
pi_192305648
Dat heb je mooi uitgezocht
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192305675
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:38 schreef nickhguitar het volgende:
Ok. En nu?
Paniek
pi_192305693
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:37 schreef paulgo het volgende:
Op de site https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
blijkt dat het aantal dagelijkse nieuwe besmettingen in ons land gewoon door stijgt.
De bewering van het RIVM :
"Mogelijke afvlakking van aantal nieuwe ziekenhuisopnames van patiënten met coronavirus" is dus voorbarig te noemen. Ja de eerste effecten kunnen ook pas begin volgende week zichtbaar worden, maar ik denk dat de epidemie niet te stuiten zal zijn zonder massaal testen van mensen.
[ afbeelding ]
Nouja er staat vrij duidelijk "mogelijk". Naast de beweringen dat SARS-CoV-2 (voor het die naam had) Nederland niet zou kunnen bereiken omdat er geen directe vluchten tussen Wuhan en Nederland zijn en dat carnaval in kleine kring gevierd zou worden vind ik deze uitspraak, komend van het rivm, eigenlijk opvallend verstandig. Go RIVM! *O* _O_
pi_192305697
Op dezelfde site staat trouwens ook in de grafiek voor Italie dat het aantal nieuwe besmettingen daar gaat dalen in tegenstelling tot bij ons
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192305714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:40 schreef ijs. het volgende:

[..]

Paniek
waar?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192305718
Per saldo stijgt de grafiek maar procentueel/logaritmisch neemt het aantal nieuwe besmettingen per dag af.

( Dus in procenten per dag obv het totaal van die dag komen er in verhouding de dag daarna minder nieuwe besmettingen bij dan eerst).

[ Bericht 8% gewijzigd door smeerpijp. op 27-03-2020 17:55:52 ]
pi_192305749
Het aantal nieuwe besmettingen is sowieso niet betrouwbaar aangezien het aantal tests momenteel niet stijgt en dan loop je vanzelf tegen een plafond.

Mogelijk komt daar verandering in nu Roche z'n recept heeft vrijgegeven.

quote:
Datum - aantal positief getest - % hoger
9-mrt 321 - 21,59%
10-mrt 382 - 19%
11-mrt 503 - 31,68%
12-mrt 614 - 22,07%
13-mrt 804 - 30,94%
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
19-mrt 2460 - 19,94%
20-mrt 2994 - 21,70%
21-mrt 3631 - 21,28%
22-mrt 4204 - 15,78%
23-mrt 4749 - 12,96%
24-mrt 5560 - 17,08%
25-mrt 6412 - 15,32%
26-mrt 7431 - 15,89%
27-mrt 8603 - 15,77%
pi_192305765
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nouja er staat vrij duidelijk "mogelijk". Naast de beweringen dat SARS-CoV-2 (voor het die naam had) Nederland niet zou kunnen bereiken omdat er geen directe vluchten tussen Wuhan en Nederland zijn en dat carnaval in kleine kring gevierd zou worden vind ik deze uitspraak, komend van het rivm, eigenlijk opvallend verstandig. Go RIVM! *O* _O_
Ja ze hopen het natuurlijk en houden de moed erin. Het RIVM is natuurlijk een stuk beter geinformeerd dan al die fake berichtenverspreiders, maar ik vind ze wel te naief. Ze zouden al eerder het zekere voor het onzekere genomen moeten hebben. Alleen al de officiele visie dat kinderen nauwelijks ziek woirden en het daarom niet kunnen verspreiden. Dat bleek helaas onwaar en daarom zijn de scholen relatief laat gesloten.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192305825
Overigens zijn deze data compleet niet te vertrouwen imo...

Ze testen alleen de gevallen die al tegen ziekenhuis opname aan lopen, de rest mag thuis uitzieken. Zelfs het dodental ligt veel hoger, want er zijn ook veel mensen die thuis sterven en niet officieel getest zijn.

Positief: De death/ziekenhuis rate op het totaal aantal besmettingen is een stuk vriendelijker
Negatief: ze hebben compleet geen idee hoe erg het echt is en hoeveel mensen er echt zijn besmet.
pi_192305864
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

waar?
Zeg ik niet.
pi_192305880
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:50 schreef ijs. het volgende:

[..]

Zeg ik niet.
flauw, want dan kon ik meedoen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192305911
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:45 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ja ze hopen het natuurlijk en houden de moed erin. Het RIVM is natuurlijk een stuk beter geinformeerd dan al die fake berichtenverspreiders, maar ik vind ze wel te naief. Ze zouden al eerder het zekere voor het onzekere genomen moeten hebben. Alleen al de officiele visie dat kinderen nauwelijks ziek woirden en het daarom niet kunnen verspreiden. Dat bleek helaas onwaar en daarom zijn de scholen relatief laat gesloten.
Ja , ze lopen echt continu achter de feiten aan met letterlijk ALLES dat ze hebben gedaan zo'n beetje...

Deze maatregelen ook weer, als we die 4 weken geleden direct hadden genomen zouden volgende week de IC's niet overspoelen. Het is echt een beetje reactief beleid ipv pro actief.

Wanbeleid imo als leek, maargoed, laten we hopen dat ze de cijfers op orde hebben.

Als er nu nog een totale lockdown moeten er echt ontslagen vallen, want dan hadden ze beter direct een totale lockdown kunnen doen en alle doden en besmettingen tot nu toe kunnen voorkomen.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 17:58:46 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192306028
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:45 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ja ze hopen het natuurlijk en houden de moed erin. Het RIVM is natuurlijk een stuk beter geinformeerd dan al die fake berichtenverspreiders, maar ik vind ze wel te naief. Ze zouden al eerder het zekere voor het onzekere genomen moeten hebben. Alleen al de officiele visie dat kinderen nauwelijks ziek woirden en het daarom niet kunnen verspreiden. Dat bleek helaas onwaar en daarom zijn de scholen relatief laat gesloten.
Maar gelukkig hebben we jou, die elk bericht en elke hersenscheet die ergens op internet te vinden is hier post met allerlei negatieve verhalen er omheen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192306057
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:48 schreef smeerpijp. het volgende:
Overigens zijn deze data compleet niet te vertrouwen imo...

Ze testen alleen de gevallen die al tegen ziekenhuis opname aan lopen, de rest mag thuis uitzieken. Zelfs het dodental ligt veel hoger, want er zijn ook veel mensen die thuis sterven en niet officieel getest zijn.

Klopt heel veel besmettingen blijven onder de radar. Maar de grafiek van Nederland verschilt nauwelijks van andere landen zonder , of met een laat ingevoerd,corona beleid zoals Zuidafrika, Turkije, Marokko enz.
Vergelijk het eens op die site met de aantallen in Zuid Korea Taiwan( vlak bij China) en Singapore. Die landen zijn wel in staat om de corona virus epidemie krachtig en effectief in te dammen.
Taiwan ligt vlak bij China en heeft maar 267 coronagevallen en heeft meer inwoners dan Nederland: 23.78 miljoen...
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192306085
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar gelukkig hebben we jou, die elk bericht en elke hersenscheet die ergens op internet te vinden is hier post met allerlei negatieve verhalen er omheen.
Mag je soms niet meer kritiek hebben op het overheidsbeleid?? Je moet ook eens de positieve berichten van mij lezen, maar dat doe je kennelijk niet
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192306112
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:53 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Ja , ze lopen echt continu achter de feiten aan met letterlijk ALLES dat ze hebben gedaan zo'n beetje...

Dat is exact wat een crisis inhoudt :'). Zo ging het ook tijdens bijv. WOII of de bankencrisis, daar moest men ook aan de lopende band op basis van imperfecte informatie en onder enorme tijdsdruk beslissingen maken waarvan een groot deel, na afloop, niet juist bleek te zijn. Dat was niet omdat degenen die de leiding hadden er bewust een zooitje van maakten maar omdat het gewoon niet beter kon op het moment.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tocadisco op 27-03-2020 18:08:17 ]
pi_192306166
We krijgen de temperaturen van Spanje en Italie... daar gedijt het virus blijkbaar goed in.
pi_192307093
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:03 schreef Tocadisco het volgende:
maar omdat het gewoon niet beter kon op het moment.
Nou dit had vanaf half/eind januari enorm veel beter gekund, hier is in bijna alle gevallen de slechts mogelijke keuze gemaakt en de grootst mogelijke onzin verkocht.
pi_192307305
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat is exact wat een crisis inhoudt :'). Zo ging het ook tijdens bijv. WOII of de bankencrisis, daar moest men ook aan de lopende band op basis van imperfecte informatie en onder enorme tijdsdruk beslissingen maken waarvan een groot deel, na afloop, niet juist bleek te zijn. Dat was niet omdat degenen die de leiding hadden er bewust een zooitje van maakten maar omdat het gewoon niet beter kon op het moment.
Oneens. De ministers luisteren naar de ()top)ambtenaren. Die hebben zo hun eigen ideeen, waar vele deskundigen hun twijfels bij hebben. Dat zie je al tientallen jaren lang in ons land. Mislujkte ICT projecten bij de overheid, de toeslagenaffaire bij de belastingdienst , problemen bij het UWVenz. enz.
Het had dus wel zeker beter gekund, maar ja de beste stuurlui staan aan wal. Niemand had zo'n catastrofale gang van zaken verwacht. Ook is het een feit dat de ene medische expert zegt dat de coronacrisis wel meevalt en de andere medische expert juist uiterst bezorgd is. Ik ken veel medici en zie grote verschillen in hun opvattingen en voorspellingen. De één beweert "Ach corona is niet erger dan een griepje", en de ander zegt dat dit één van de ergste dingen is die de mensheid kan overkomen met allemaal zware complicaties, chronische longklachten tot gevolg
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')