abonnement Unibet Coolblue
pi_192299974
Laten we op korte termijn de "Voltooid leven wet" doorvoeren. Dit voorkomt "sterven in eenzaamheid". Zo hou je de regie over je leven en kun je op het bewuste moment je dierbaren om je heen hebben.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192302350
Nog niemand die reageert?
Het voordeel heb ik genoemd: Je kunt sterven met de geliefden om je heen. En niet in eenzaamheid met hooguit mensen om je heen in afschrikwekkende rare lichtblauwe pakken zonder gezichtsuitdrukking.

Ik zou niet weten welke nadelen er aan kleven...
Ik weet trouwens ook geen ander voordeel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192302387
Bestaat toch al
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_192302598
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:49 schreef Aiciu het volgende:
Bestaat toch al
https://www.rijksoverheid(...)k-bij-voltooid-leven

Onderzoek over voltooid leven
Het kabinet wil graag meer weten over mensen die hun leven klaar (“voltooid”) vinden en willen sterven. Ongeveer 10.000 Nederlanders van 55 jaar en ouder willen graag zelf of met hulp een einde aan hun leven maken. Zij hebben een blijvende wens om te sterven (actieve en aanhoudende wens). Dat bleek uit een onderzoek naar hoe groot deze groep mensen is en wat de omstandigheden van deze groep zijn. Het kabinet wil in het voorjaar van 2020 reageren op het onderzoek.


Welnu.... Het is voorjaar 2020.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192306003
Je hebt mensen die met 17 zich al eenzaam voelen, je hebt mensen die t pas met 80 ervaren na 60 jaar huwelijk. Andere zijn chronisch depressief hun hele leven andere houden er van om eenzaam te zijn die haten mensen. En ga zo door, dus wat is de definitie. Wel ben ik van mening als iemand er klaar mee is die er gewoon hulp bij moet kunnen krijgen. Waarom niet, diegene is er klaar mee laat gaan. Wie zijn wij om te bepalen dat het niet zo is, we kunnen niet bij een ander in t hoofd kijken
pi_192306498
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:57 schreef funnywell het volgende:
Je hebt mensen die met 17 zich al eenzaam voelen, je hebt mensen die t pas met 80 ervaren na 60 jaar huwelijk. Andere zijn chronisch depressief hun hele leven andere houden er van om eenzaam te zijn die haten mensen. En ga zo door, dus wat is de definitie. Wel ben ik van mening als iemand er klaar mee is die er gewoon hulp bij moet kunnen krijgen. Waarom niet, diegene is er klaar mee laat gaan. Wie zijn wij om te bepalen dat het niet zo is, we kunnen niet bij een ander in t hoofd kijken
Probleem is dat elke keer dat deze kwestie wordt aangesneden (door bv D66 (Pia Dijkstra)) de briesende stieren van GeenStijl weer uit hun hokken vliegen met van die wolkjes uit hun neusgaten.
Dat zijn nl mensen die alleen maar egoïstische motieven kunnen bedenken bij ieder plan.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Zullen we dan maar denken. Maar het is wel vervelend. Want zo wordt een uitdrukkelijke wens van veel ouderen telkens weer vooruitgeschoven, Het resultaat is dat veel mensen in narigheid en eenzaamheid sterven. Zonder dierbaren om hen heen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192311792
Ik denk dat het kabinet nu even wat anders aan hun hoofd heeft. Het voorkomen van de dood van mensen die nog niet willen sterven.

Het zou mooi zijn als er aandacht was rondom het thema wat jij hier noemt, maar nu is daar echt niet de tijd voor.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192315332
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik denk dat het kabinet nu even wat anders aan hun hoofd heeft. Het voorkomen van de dood van mensen die nog niet willen sterven.

Het zou mooi zijn als er aandacht was rondom het thema wat jij hier noemt, maar nu is daar echt niet de tijd voor.
Juist wél! Het probleem is niet het aantal doden. Het zijn bijna allemaal mensen van rond de tachtig, en men heeft becijferd dat deze groep (inclusief de jongeren) een mix van ziektes had zodat ze toch binnen een jaar zouden overlijden.
Het probleem is de manier waaróp de mensen overlijden.
Nu sterven de mensen in eenzaamheid of hooguit temidden van lichtblauwe spookverschijningen zonder gelaatsuitdrukking. Weg van je dierbaren.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 maart 2020 @ 23:50:18 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192330275
Het is de wil van god
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192330853
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik denk dat het kabinet nu even wat anders aan hun hoofd heeft. Het voorkomen van de dood van mensen die nog niet willen sterven.

Het zou mooi zijn als er aandacht was rondom het thema wat jij hier noemt, maar nu is daar echt niet de tijd voor.
En wanneer zou het er de tijd wel voor zijn dan?

De dood maakt sommigen onder ons nou eenmaal ongemakkelijk, maar dat betekent niet dat het onderwerp uitgesteld zou moeten worden. Dit is inderdaad juist de tijd, het leeft al!
pi_192332367
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:30 schreef MeneertjeWeltevree het volgende:

[..]

En wanneer zou het er de tijd wel voor zijn dan?

De dood maakt sommigen onder ons nou eenmaal ongemakkelijk, maar dat betekent niet dat het onderwerp uitgesteld zou moeten worden. Dit is inderdaad juist de tijd, het leeft al!
Veel mensen moeten nu in eenzaamheid sterven. Het is asociaal om deze mensen die een "sterven in eenzaamheid" vrezen, het recht te ontnemen om te sterven in een "zelf bepaald stadium".
Maar ik snap de argumenten wel van de tegenstanders van de "voltooid-leven-wet". Ze hebben stiekem economische/financiële motieven. Zij vinden dat zo'n ingrijpen te veel kost.
Maar ik vind: "Barmhartige motieven moeten voorrang hebben boven financiële motieven".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192332386
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:50 schreef Nikonlover het volgende:
Het is de wil van god
Dan moet je ook niet gaan behandelen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 29 maart 2020 @ 08:50:27 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192332415
Eén van de grootste crisissen in mensenheugenis en TS wil z'n fixatie op het voltooid leven er doorheen drukken :|W
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192332493
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Juist wél! Het probleem is niet het aantal doden. Het zijn bijna allemaal mensen van rond de tachtig, en men heeft becijferd dat deze groep (inclusief de jongeren) een mix van ziektes had zodat ze toch binnen een jaar zouden overlijden.
Het probleem is de manier waaróp de mensen overlijden.
Nu sterven de mensen in eenzaamheid of hooguit temidden van lichtblauwe spookverschijningen zonder gelaatsuitdrukking. Weg van je dierbaren.....
O... wacht... jij hebt het niet over mensen die fysiek gezond zijn (of wat niet levensbedreigende kwalen), en psychische moe zijn van het leven?
Maar jij hebt het over mensen die niet levensmoe waren, COVID krijgen en dan, als ze niet behandeld willen worden, ondersteuning krijgen bij het sterven? Begrijp ik je dan goed?

Ernstig ziek worden van COVID is vaak een kwestie van dagen. En op het moment dat er vragen komen over kansen op overleven en kwaliteit van leven is men al vaak opgenomen. Tussen die lichtblauwe spookverschijningen ( ik was er gisteren ook eentje...) Hoe kun je dan zorgvuldig toetsen of deze mensen écht willen sterven? Of ga je toegeven aan een gril en bied je te snel hulp bij het levenseinde, terwijl er nog een kans op genezing is? Of faciliteer je dan dat mensen liever kiezen voor een snelle dood, want anders ‘moeten’ ze naar huis om daar langzaam, ellendig, met minder zorg en meer benauwdheid te sterven.

Zoals ik al zei: deze doodzieke mensen zijn vaak al in een ziekenhuis opgenomen. Of woonden al in een instelling. Thuis komen (welk huis?) om te sterven is logistiek en praktisch vaak niet haalbaar. Juist in een instelling zijn de kennis en middelen voor symptoombestrijding voorhanden, naast goede basiszorg. Dat lijkt mij zachter sterven dan thuis, met weinig zorg, benauwd, met pijn maar wel omringd door je naasten. In die lichtblauwe pakken, want zij willen vast niet besmet worden.

Blijft een rottige situatie, absoluut. Maar zeker geen reden om die wet er nu gauw door te drukken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192332499
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Veel mensen moeten nu in eenzaamheid sterven. Het is asociaal om deze mensen die een "sterven in eenzaamheid" vrezen, het recht te ontnemen om te sterven in een "zelf bepaald stadium".
Maar ik snap de argumenten wel van de tegenstanders van de "voltooid-leven-wet". Ze hebben stiekem economische/financiële motieven. Zij vinden dat zo'n ingrijpen te veel kost.
Maar ik vind: "Barmhartige motieven moeten voorrang hebben boven financiële motieven".
De voltooid leven wet heeft helemaal niks met COVID te maken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')