abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:36:41 #26
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192292972
Met de aanname dat we aan de groepsimmuniteit willen komen, terwijl we de IC capaciteit geleidelijk benutten. Lang, zeker een jaar.

IC capaciteit omhoog schroeven, verspreidingsgraad die omlaag gaat door mensen met immuniteit, zou ertoe moeten leiden dat de vrijheden langzaam groter worden. Maar zonder vaccin gaat dit lang duren.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192293001
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:01 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Hoe denken jullie erover?
Duurt nog wel een paar dagen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:37:50 #28
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192293005
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:33 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
Wat mij zorgen maakt is dat de overheid zou kunnen liegen met de cijfers. Om een verlengde lockdown mogelijk te maken. Het is nieteens duidelijk op welke symptomen je moet letten om corona-patienten te onderscheiden van andere patienten. En ik voorzie wel vaker softe lockdowns in de toekomst "omwille onze eigen veiligheid".
Waarom in godsnaam zouden ze dat willen doen? We flikkeren er tientallen miljarden tegenaan om mensen niet persoonlijk failliet te hebben.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_192293010
Hopelijk komt China snel met een vaccin. Het zal ze een worst zijn of dat eerst op dieren getest moet worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192293031
Ik had vandaag ergens gelezen dat een één of andere viroloog denkt dat we na minimaal een jaar weer semi-normaal kunnen gaan leven. En dat is precies waar ik zelf ook aan dacht. Dit heeft te veel impact om met een paar maandjes ons leven weer op te kunnen pakken.
pi_192293064
Volgens Event201 18 maanden volgens, dus haar hou ik me aan vast
pi_192293148
Ben wel benieuwd naar het leven na de zomer en met name binnen mijn domein: onderwijs. Zouden kinderen/jongeren/studenten in september 'gewoon' weer naar de lokalen gaan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192293179
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben wel benieuwd naar het leven na de zomer en met name binnen mijn domein: onderwijs. Zouden kinderen/jongeren/studenten in september 'gewoon' weer naar de lokalen gaan?
En wat zal de financiële impact gaan zijn?

Straks massa's mensen werkloos? Een economische crisis waarbij die van 2008 zal verbleken?
pi_192293206
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:45 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Een economische crisis waarbij die van 2008 zal verbleken?
Volgens mij is dat al zo'n beetje zeker als ik de berichten van vandaag goed op waarde schat.

Bedenk ook dat dit virus nu in Europa is maar de klappen in andere werelddelen nog moeten komen. Noord-Amerika is wat dat betreft de volgende...
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192293216
quote:
Ik ga er al vanuit dat de kinderen nu al zomervakantie hebben. Maar ik wil nog niet denken aan wat er ná de zomervakantie gaat gebeuren :')
pi_192293221
quote:
Onderwijs gaat in mei gewoon weer opgestart worden.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_192293233
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ga er al vanuit dat de kinderen nu al zomervakantie hebben. Maar ik wil nog niet denken aan wat er ná de zomervakantie gaat gebeuren :')
Ik zou me eerder druk maken om de zomervakantie zelf. Wat ga je doen met je kinderen als je vrijwel nergens heen kunt? :')
pi_192293243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:47 schreef danos het volgende:

[..]

Het zou mij verbazen.
pi_192293244
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:47 schreef danos het volgende:

[..]

nee na de zomer pas weer, voor die 2 maandjes weer alles opstarten lijkt me niet
pi_192293251
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zou me eerder druk maken om de zomervakantie zelf. Wat ga je doen met je kinderen als je vrijwel nergens heen kunt? :')
Dat is nu toch ook al het geval?
pi_192293266
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat is nu toch ook al het geval?
Nu hebben kinderen nog onderwijs; dat geeft ze in ieder geval nog wat te doen.
pi_192293307
- verkeerde topic -
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:51:09 #43
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192293312
Onderwijs is natuurlijk afgezegd vanwege bange ouders, dus dat wordt wel weer opgestart
pi_192293326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:48 schreef funnywell het volgende:

[..]

nee na de zomer pas weer, voor die 2 maandjes weer alles opstarten lijkt me niet
Onderwijs is enorm belangrijk en ook een goede geonctrolleerde omgeving om te kijken hoe meer exposure uitpakt.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_192293358
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nu hebben kinderen nog onderwijs; dat geeft ze in ieder geval nog wat te doen.
Ligt aan de leeftijd. Mijn dochter zit in groep 2, die krijgt echt niet veel lesstof. Het is een uitdaging om elke dag weer wat te verzinnen buiten de lesstof om. Al moet ik wel zeggen dat de dagen voorbij vliegen :)

Ik denk dat een hoop kinderen een klas over gaan doen volgend schooljaar.
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:53:50 #46
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192293369
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:51 schreef danos het volgende:

[..]

Onderwijs is enorm belangrijk en ook een goede geonctrolleerde omgeving om te kijken hoe meer exposure uitpakt.
Als de IC voldoende capaciteit heeft zou dat best eens kunnen
pi_192293432
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ligt aan de leeftijd. Mijn dochter zit in groep 2, die krijgt echt niet veel lesstof.
Ah, precies de leeftijd dat je ook niet even kunt zeggen 'zoek het zelf even uit, ik ga aan het werk'. :D
pi_192293474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:51 schreef danos het volgende:

[..]

Nee onderwijs is niet belangrijk genoeg voor die 2 maandjes. Dat boeit echt helemaal geen drol op je ontwikkeling. Meeste tijd op school is toch weggegooide zinloosheid. Ben ik er slechter van geworden dat ik en mn klasgenoten 2 jaar lang iedere vrijdagmiddag skipte om in de kroeg te kunnen gaan hangen. Nee volgens mij niet, hebben ook daar van een hoop geleerd. Dus nee school en onderwijs is niet heilig, zeker niet hoe het de laatste jaren in Nederland wordt gedaan.
pi_192293602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:59 schreef funnywell het volgende:

[..]

Nee onderwijs is niet belangrijk genoeg voor die 2 maandjes. Dat boeit echt helemaal geen drol op je ontwikkeling. Meeste tijd op school is toch weggegooide zinloosheid. Ben ik er slechter van geworden dat ik en mn klasgenoten 2 jaar lang iedere vrijdagmiddag skipte om in de kroeg te kunnen gaan hangen. Nee volgens mij niet, hebben ook daar van een hoop geleerd. Dus nee school en onderwijs is niet heilig, zeker niet hoe het de laatste jaren in Nederland wordt gedaan.
Ik denk dat het best belangrijk kan zijn bij de wat jongere kinderen waarbij hun hersenen en motoriek nog volop in ontwikkeling zijn. Bij oudere kinderen zal het wel loslopen ja.
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:06:21 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192293633
Best case een jaar of twee.
Worst case een paar decennia

Epidemie + economische nasleep heb ik het over
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: