Laat me raden, een van je medewerkers heeft het en je wil stiekem weten hoe je er zo snel mogelijk en goedkoop mogelijk vanaf komtquote:Op donderdag 26 maart 2020 18:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben toch wel benieuwd want je hoort en leest zoveel verhalen maar als je dan echt vraagt of je iemand kent met corona dan schudt iedereen z'n hoofd. Ik werd van de week gebeld door m'n fysiotherapeut dat zijn gezin positief was getest op corona, dus dat is het dichtste bij dat ik gekomen ben. Het zou best kunnen zijn dat ik het ook heb maar mijn laatste afspraak was twee weken geleden dus dan zou ik het al gehad moeten hebben.
Hij had wel paar dagen koorts en benauwd dus denk dat ie het al gehad heeft. Gelukkig werd ie op donderdag ziek en hij heeft twee wachtdagen in contract en was maandag weer beter dus het kostte me nietsquote:Op dinsdag 7 april 2020 13:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Laat me raden, een van je medewerkers heeft het en je wil stiekem weten hoe je er zo snel mogelijk en goedkoop mogelijk vanaf komt
Zo ken ik je weer.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij had wel paar dagen koorts en benauwd dus denk dat ie het al gehad heeft. Gelukkig werd ie op donderdag ziek en hij heeft twee wachtdagen in contract en was maandag weer beter dus het kostte me niets
Wettelijk gewoon toegestaan, maar je hebt gelijk ik stuur hem volgende keer als ie ziek is wel een fruitmandjequote:
Inmiddels hersteld (hele gezin was bestemd) en weer aan het werk op kantoor. Wel dag of tien 40+ graden koorts gehad en erg slechte momenten gehad.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:39 schreef nostra het volgende:
Onze ceo is positief getest. Paar dagen thuisquarantaine gehad, nu opgenomen in het ziekenhuis. Sportieve vent van rond de 50, wel erfelijke nieraandoening (daarom getest).
Oei.quote:Op zaterdag 11 april 2020 19:50 schreef crystal_meth het volgende:
M'n tante, 93 jaar, in verzorgingstehuis, positief getest.
Incorrect. De ziekte COVID-19 wordt veroorzaakt door het SARS-CoV-2 virus (een coronavirus).quote:Op maandag 13 april 2020 15:10 schreef Bessensap het volgende:
Het moet nu maar eens klaar zijn met uitspraken als "ik heb corona." Je hebt geen corona, je hebt het COVID-19 virus, wat een coronavirus is.
Hoe is het daar nu mee?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:22 schreef Piles het volgende:
De opa van m'n vriendin. En die gaat het niet overleven
Overigens niet getest, want niet naar het ziekenhuis...
Ik woon in Limburg en ik ken nog altijd niemand die het heeft of heeft gehad.quote:Op dinsdag 14 april 2020 01:32 schreef MakkieR het volgende:
Ik woon in Friesland en zelfs hier ken ik mensen met corona die in Friesland wonen. komt dan ineens wel heel dichtbij.
Zondag 29 maart overleden en inmiddels begrafenis geweest. Bizar iets, als daar met 6 man staat. De rest van de familie/vrienden/kennissen kwam niet, want allemaal ouderen en dus risicogroepquote:
https://www.113.nl/quote:Op maandag 13 april 2020 23:02 schreef mthecatlover het volgende:
Ken niemand, helemaal klaar ermee...
-doe normaal-quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Zondag woensdag 29 april overleden en inmiddels begrafenis geweest. Bizar iets, als daar met 6 man staat. De rest van de familie/vrienden/kennissen kwam niet, want allemaal ouderen en dus risicogroep
Overigens is volgens mij de halve afdeling in z'n verzorgingshuis inmiddels overleden. Enorme besmettingshaarden
Ik weet niet wat hier stond (maar goed ook denk ik), maar moet natuurlijk maart zijn.quote:
Welke plaats is dit, mss wel fijn om dat te vermelden.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:54 schreef einzeinz het volgende:
3 collega's hebben het gehad, inmiddels alle 3 genezen.
1 vriend had het, nog een klein beetje last van
2 mensen in mijn straat, naar horen zeggen. Heb er verder geen contact mee dus geen idee of ze het goed maken of niet.
Mijn zus heeft symptomen, ze werkt in een WZC.
Bijna opgenomen. Hoe werkt dat?quote:Op woensdag 15 april 2020 09:38 schreef Koettie het volgende:
Een van mijn beste vriendinnen is 3 weken heel ziek geweest. Hoge koorts, hoesten en erg benauwd. Nu geen koorts en 'beter' maar nog erg moe. Was wel ff spannend, ze was bijna opgenomen maar was gelukkig niet nodig.
Dat de huisarts overlegt met het ziekenhuis of ze ingestuurd gaat worden of thuis kan blijven?quote:Op woensdag 15 april 2020 10:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bijna opgenomen. Hoe werkt dat?
Beterschap! Dat zijn wel de typische Corona klachten die ik om mij heen hoor ja.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:26 schreef timp0e het volgende:
Ik werk als verpleegkundige. Afgelopen dagen hooikoortsklachten. Veel hoesten en kortademig bij inspanning.
Gisteren getest, om 22.55 uur wakker gebeld door mijn teamleider dat ik positief ben getest.![]()
Helaas ook meerdere collega's positief getest.
Voel me nu op zich niet ziek, op het hoesten na. En heb heel erg hoofdpijn, maar na een paar kopjes koffie en paracetamol is dat nu flink gezakt. Ik heb geen koorts. En ben wel kortademig, maar is te doen. Dat heb ik normaal ook bij hooikoorts, hoop alleen dat het niet erger gaat worden.
Dat er twijfel was of ze opgenomen moest worden bij de huisarts omdat ze zo benauwd was. Uiteindelijk is ze thuis gebleven.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bijna opgenomen. Hoe werkt dat?
Dank je wel! Ik ben nu ziekgemeld jaquote:Op woensdag 15 april 2020 12:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Beterschap! Dat zijn wel de typische Corona klachten die ik om mij heen hoor ja.![]()
Je bent nu ziekgemeld, neem ik aan?
De mensen in de zorg en op de IC's zijn wel de helden van deze hele crisis. En ik gebruik het begrip held niet vaak.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:36 schreef Asschen_sukar het volgende:
Er zullen inmiddels vast zat ervaringsdeskundige zijn hierzo, maar hadden jullie ook zo vreselijk last van je darmen tijdens de infectie?
Hier al sinds zaterdag de pineut met hoge koorts en eigenlijk alle symptomen van het lijstje. Omdat ik op het moment veel op de ic werk hebben ze me gisteren getest en positief bevonden
Ach wat naar. Heel veel sterktequote:Op woensdag 15 april 2020 17:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mijn tante is momenteel terminaal coronapatient.
Er mocht gister maar 1 iemand langs, en vandaag maar 1 iemand. Dus ik ben niet langs geweest.
Mijn pa is ook niet langs mogen komen.
Maar al zou ik het willen, is het niet verstandig omdat vriendin in de zorg werkt. Ik kan niet zomaar naar een corona afdeling gaan zonder een heel verzorgingstehuis in gevaar te brengen.
Dit maakt me best wel verdrietig.
Vreselijk. Heel veel sterkte.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mijn tante is momenteel terminaal coronapatient.
Er mocht gister maar 1 iemand langs, en vandaag maar 1 iemand. Dus ik ben niet langs geweest.
Mijn pa is ook niet langs mogen komen.
Maar al zou ik het willen, is het niet verstandig omdat vriendin in de zorg werkt. Ik kan niet zomaar naar een corona afdeling gaan zonder een heel verzorgingstehuis in gevaar te brengen.
Dit maakt me best wel verdrietig.
Het is natuurlijk lastig na te gaan, maar als ik ergens m'n geld op in moet zetten is het via m'n werk ja. Wellicht net die ene keer dat de tube los schoot m'n ffp masker niet goed op gehad. Of toch te haastig omgekleed na het werken op de covid units.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De mensen in de zorg en op de IC's zijn wel de helden van deze hele crisis. En ik gebruik het begrip held niet vaak.
Denk je trouwens dat je het via je werk gekregen hebt? Dat lijkt me goed zuur.
Ik heb het idee dat er naast Corona meer heeft gewoed in de wat "veiligere" sfeer (in de zin dat je er niets chronisch aan kunt overhouden). Heb hetgeen wat jij hebt gehad ook ondervonden. Een collega had vorige week al voor een week koorts net als haar dochter en net als een buurtbewoner verderop, maar allen zijn negatief getest.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:21 schreef firecow het volgende:
Deel van onze familie waarschijnlijk. Mijn vrouw heeft een aantal dagen flink gehoest en flinke keelpijn gehad, even later was ik aan de beurt met een flinke keelontsteking/pijn.
Ik kreeg daar ook koorts bij wat maar een dat duurde. Paar dagen daarna begon mijn schoonmoeder klachten te krijgen, en is er ook serieus ziek van geweest. Koorts hoesten keelpijn hoofdpijn. Ik begon een paar dagen daarna weer met het krijgen van koorts en spierpijn en hoofdpijn.
Dat ging over na 3 dagen en sinds dien al een week aan het droge hoesten. De oma van mijn vrouw is nog even opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat die helemaal niet lekker werd thuis.
Die is uiteraard getest en uitslag was besmet met Corona. Mocht na enkele dagen wel naar huis in quarantaine. Mijn ouders zitten ook al ruim 1.5 week te kwakkelen met koorts spierpijn hoesten etc. Gelukkig hebben we het allemaal mild/matig gehad, maar denk toch echt dat we allemaal door elkaar zijn aangestoken in die periode dat je nog bij elkaar mocht komen (3weken terug ong)
Mijn reuk en smaak waren ook opeens van de 1 of de andere dat compleet weg! Heel bizar omdat mee te maken. Gewoon 0.0 smaak of reuk. Mijn ouders idem dito.
Mijn hoesten word gelukkig wel met de dag minder.
Tja zeg het maar, testen doen ze helaas niet. Het kan een normaal griepje zijn geweest of toch Corona
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |