abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 mei 2020 @ 08:12:41 #251
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_193044658
Ik denk dat mijn ervaring voor heel veel mensen geldt en dat mede daardoor mensen in de trein naar Zandvoort stappen etc. Ik snap dat wel. Je denkt: ik heb na 8 weken niks opgelopen en verder ook niemand die ik ken, dus het zal wel loslopen allemaal.
pi_193047977
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 08:07 schreef Aventura het volgende:
Nog steeds is het coronavirus een ver van mijn bed show. Ik ken niemand die het heeft (gehad) of eraan is overleden. Nou goed, een vader van een klasgenootje van zoon. Ook via mijn familie of vriendenkring ken ik niemand. Mijn ouders zijn eind 60 en zij kennen ook niemand in hun omgeving die het heeft. Ook de ouders van m’n man niet. Gewoon niemand! Het is net of het er niet is en de maatregelen komen op mij dan eerlijk gezegd totaal hysterisch en overdreven over. Ik weet dat dat gevoel niet kan kloppen omdat ik de krant lees en het journaal kijk. Maar toch!
Corona zit vooral in verpleeghuizen en bij mensen thuis die thuiszorg krijgen. Of de mensen die hierbuiten besmet raken vertonen toevallig weinig tot geen symptomen...
  zondag 10 mei 2020 @ 16:16:18 #253
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_193049763
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 13:29 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Corona zit vooral in verpleeghuizen en bij mensen thuis die thuiszorg krijgen. Of de mensen die hierbuiten besmet raken vertonen toevallig weinig tot geen symptomen...
Mijn vader (69) doet vrijwilligerswerk in een verpleeghuis en mijn moeder (65) doet thuiszorg. Ook zij komen niks tegen! Zoals ik al zei het is net of het er niet is.
  zondag 10 mei 2020 @ 17:28:37 #254
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193050648
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 16:16 schreef Aventura het volgende:

[..]

Mijn vader (69) doet vrijwilligerswerk in een verpleeghuis en mijn moeder (65) doet thuiszorg. Ook zij komen niks tegen! Zoals ik al zei het is net of het er niet is.
Ze doen goed werk mooi dat ze niet besmet of ziek zijn geworden en geen besmetting tegen komen houden zo.
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 17:35:00 #255
236264 crew  capricia
pi_193050733
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 16:16 schreef Aventura het volgende:

[..]

Mijn vader (69) doet vrijwilligerswerk in een verpleeghuis en mijn moeder (65) doet thuiszorg. Ook zij komen niks tegen! Zoals ik al zei het is net of het er niet is.
Apart dat hij daar als vrijwilliger dan gewoon binnen komt en familie van de client niet. :{
Definitely not CIA
  zondag 10 mei 2020 @ 17:51:11 #256
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_193050909
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Apart dat hij daar als vrijwilliger dan gewoon binnen komt en familie van de client niet. :{
Ergens trek je een grens.
Een vrijwilliger "bedient" zeg maar 10 bejaarden, en een bejaarde heeft laten we zeggen 3 mogelijke bezoekers.
Voor een instelling met 100 bewoners is dat dus 10 vrijwilligers vs. 300 potentiele bezoekers.
  zondag 10 mei 2020 @ 17:54:29 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193050941
Nog steeds niet echt. Alleen een oud-klasgenoot die het op Facebook meldde het te hebben gehad. Die overigens niet officieel getest is.
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 17:55:08 #258
236264 crew  capricia
pi_193050949
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:51 schreef kibo het volgende:

[..]

Ergens trek je een grens.
Een vrijwilliger "bedient" zeg maar 10 bejaarden, en een bejaarde heeft laten we zeggen 3 mogelijke bezoekers.
Voor een instelling met 100 bewoners is dat dus 10 vrijwilligers vs. 300 potentiele bezoekers.
1 voorzichtige bezoeker bij 1 bejaarde lijkt mij veiliger dan 1 vrijwilliger die 100 bewoners langs gaat. Meestal ook nog onbeschermd (als ik het nieuws volg).

Maar goed. Daar heerst geen corona lees ik. Hopelijk houden ze dat zo.
Definitely not CIA
  zondag 10 mei 2020 @ 17:56:04 #259
46494 Morrigan
||||||||
pi_193050960
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 16:16 schreef Aventura het volgende:

[..]

Mijn vader (69) doet vrijwilligerswerk in een verpleeghuis en mijn moeder (65) doet thuiszorg. Ook zij komen niks tegen! Zoals ik al zei het is net of het er niet is.
Is natuurlijk ook afhankelijk waar je woont. Mensen in Friesland zullen het anders ervaren dan mensen in Noord-Brabant.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 18:00:21 #260
236264 crew  capricia
pi_193051027
On topic:
Ja. Ik ken mensen die het hebben gehad. En mensen die er aan overleden zijn.

Ik ken ook mensen die op een IC werken, en bang zijn om het bijv mee naar huis en gezin te nemen. Ook die verhalen hoor ik.
Definitely not CIA
  zondag 10 mei 2020 @ 18:04:52 #261
13309 nostra
ask why
pi_193051086
Inmiddels wel een stuk of vijf waarvan het vaststaat, een veelvoud waarvan het heel waarschijnlijk is dat ze het hebben gehad, zoals verpleegsters op IC of personen die in nauw contact stonden met bevestigde besmettingen. Geen overlijdens, wel een paar heftige ziekenhuisopnames. Allen wel hersteld, de heel waarschijnlijke gevallen hebben nauwelijks last gehad anders dan veel gehoorde extreme vermoeidheid.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_193097766
Gelukkig ken ik niemand die het heeft of heeft gehad. Maar ik woon dan ook in Groningen waar het relatief rustig is qua besmettingen.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_193098011
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 13:29 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Corona zit vooral in verpleeghuizen en bij mensen thuis die thuiszorg krijgen. Of de mensen die hierbuiten besmet raken vertonen toevallig weinig tot geen symptomen...
Corona zit overal hoor. Ik heb inmiddels een hele lijst van mensen die ik goed of minder goed ken die het hebben gehad. Ook jonge mensen.
En ik ken ook mensen die eraan overleden zijn. Tot mijn grote verbazing en opluchting nog niemand in mijn directe familie- en vriendenkring.

Het verschilt wel per regio. En daarom snap ik ook wel dat het voor een aantal mensen écht lastig is voor te stellen. Wat het moeilijker kan maken om je aan de afspraken te houden. Maar toch hoop ik dat ze zichzelf kunnen blijven motiveren dat wel te doen. Want anders wordt mijn verhaal ook hun verhaal.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 13 mei 2020 @ 15:15:27 #264
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_193103389
Een kennis dood, een vriend dood, een lag al in een verpleeghuis en ik weet niet hoe het nu met hem gaat. Ik blijf binnen totdat er een goed werkend medicijn is!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 mei 2020 @ 15:22:37 #265
426493 crew  PippenScottie
pi_193103485
Buurman van mijn ouders en oud-collega van mijn schoonvader zijn eraan overleden.
Allebei mannen van rond de zeventig.
pi_193127250
Een familielid van 91 in een verpleeghuis was een paar weken geleden positief getest. Had geen last van longklachten, wel andere symptomen. Die zijn nu ook weg en ze voelt zich helemaal goed.

Een vriend van 25 die onder een van de risicogroepen valt. Heeft het hoogstwaarschijnlijk opgelopen in de supermarkt of apotheek, aangezien dat de enige plekken zijn waar hij kwam. Inmiddels ook helemaal genezen.

Een kennis van 55, valt ook onder een van de risicogroepen, werkt in een verpleeghuis. Is flink ziek geweest maar gaat nu ook steeds beter. Heeft waarschijnlijk ook buiten wat nieuwe mensen besmet tijdens het winkelen e.d. want hij had er echt lak aan dat hij thuis moest blijven zitten van de GGD en is ook zo snel mogelijk weer gaan werken. ;(
pi_193132516
Ik denk dat iedereen nou wel meerdere mensen kent die Corona gehad hebben en/of er aan overleden zijn.
Het ligt denk ik ook aan waar je in Nederland woont.
pi_193132572
“Een kennis van 55, valt ook onder een van de risicogroepen, werkt in een verpleeghuis. Is flink ziek geweest maar gaat nu ook steeds beter. Heeft waarschijnlijk ook buiten wat nieuwe mensen besmet tijdens het winkelen e.d. want hij had er echt lak aan dat hij thuis moest blijven zitten van de GGD en is ook zo snel mogelijk weer gaan werken. ;(

Wel erg dat iemand met Corona gewoon schijt aan andere mensen heeft en mensen in het verpleeghuis bewust de dood in jaagt.
Vind ik heel kwalijk!
Maakt me erg boos ook.
pi_193188591
Zojuist vernomen dat de beide schoonouders van mijn directe leidinggevende zeer recent zijn opgenomen in het ziekenhuis met Corona. Kans wordt klein geacht dat ze hier doorheen komen.
Omgeving (zuiden van) midden Brabant trouwens.

Na al dat positieve nieuws van de afgelopen weken is dit wel even schrikken.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193190463
Ik en mijn vriendin hebben Corona en zitten op dit moment thuis in isolatie. Zij werkt in het ziekenhuis op een Corona afdeling, dus het was vrij makkelijk om getest te worden. Zondag 10 mei was ze getest en maandag 11 mei hoorden we dat de testuitslag positief was. In ben zelf later die week ook nog positief getest.

De eerste dagen viel het echt heel erg mee. Wat hoofdpijn en spierpijn, maar met een aspirine in hadden we eigenlijk helemaal geen klachten. Pas vanaf woensdagavond begon ik ook koorts te krijgen. Sindsdien heb ik eigenlijk elke dag koorts gehad en veel last van vermoeidheid. Verder merk ik dat mijn conditie (voor zover ik die had), helemaal is weggevaagd. Ik ben compleet buiten adem bij ook maar de kleine fysieke inspanning en slaap ongeveer 12 uur per dag.

Ik merk wel de afgelopen twee dagen dat het wel weer langzaam iets beter gaat. De koorts is alleen nog s'avonds aanwezig en mijn vermoeidheid lijkt ook langzaam iets minder te worden. Ik hoop dan ook dat de weg richting herstel nu weer is ingezet.

Mijn vriendin heeft eigenlijk helemaal geen klachten gehad behalve wat hoofdpijn en snotteren, dus zij komt er erg goed vanaf. We zijn allebei begin 30, dus nog relatief jong.
  maandag 18 mei 2020 @ 11:44:11 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193190476
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:43 schreef Viincenttt het volgende:
Ik en mijn vriendin hebben Corona en zitten op dit moment thuis in isolatie. Zij werkt in het ziekenhuis op een Corona afdeling, dus het was vrij makkelijk om getest te worden. Zondag 10 mei was ze getest en maandag 11 mei hoorden we dat de testuitslag positief was. In ben zelf later die week ook nog positief getest.

De eerste dagen viel het echt heel erg mee. Wat hoofdpijn en spierpijn, maar met een aspirine in hadden we eigenlijk helemaal geen klachten. Pas vanaf woensdagavond begon ik ook koorts te krijgen. Sindsdien heb ik eigenlijk elke dag koorts gehad en veel last van vermoeidheid. Verder merk ik dat mijn conditie (voor zover ik die had), helemaal is weggevaagd. Ik ben compleet buiten adem bij ook maar de kleine fysieke inspanning en slaap ongeveer 12 uur per dag.

Ik merk wel de afgelopen twee dagen dat het wel weer langzaam iets beter gaat. De koorts is alleen nog s'avonds aanwezig en mijn vermoeidheid lijkt ook langzaam iets minder te worden. Ik hoop dan ook dat de weg richting herstel nu weer is ingezet.

Mijn vriendin heeft eigenlijk helemaal geen klachten gehad behalve wat hoofdpijn en snotteren, dus zij komt er erg goed vanaf. We zijn allebei begin 30, dus nog relatief jong.
Beterschap!
Resistance is futile.
  maandag 18 mei 2020 @ 11:46:38 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193190499
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:38 schreef Salina het volgende:
Zojuist vernomen dat de beide schoonouders van mijn directe leidinggevende zeer recent zijn opgenomen in het ziekenhuis met Corona. Kans wordt klein geacht dat ze hier doorheen komen.
Omgeving (zuiden van) midden Brabant trouwens.

Na al dat positieve nieuws van de afgelopen weken is dit wel even schrikken.
Ken je die mensen zelf, dat je zo schrikt?
Resistance is futile.
pi_193191074
@Seven. Ik ken die schoonouders niet, maar ik ken mijn manager wel (en haar partner, die werkt ook bij ons op kantoor).
Voor haar en de familie vind ik het erg vervelend. Dat bedoel ik met "schrikken". Plus het feit dat men overal in hosanna-stemming verkeerd, terwijl ik nu voor het eerst meemaak dat mensen die ik ken te maken hebben met het Coronavirus. En dat terwijl ik zowat midden in de "bron" (midden Brabant) woon. Dus dat bedoel ik meer.

Overigens bereikt ons nu net het bericht dat de schoonmoeder van mijn directe manager is overleden. :{
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:56:19 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_193191203
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:43 schreef Viincenttt het volgende:
Ik en mijn vriendin hebben Corona en zitten op dit moment thuis in isolatie. Zij werkt in het ziekenhuis op een Corona afdeling, dus het was vrij makkelijk om getest te worden. Zondag 10 mei was ze getest en maandag 11 mei hoorden we dat de testuitslag positief was. In ben zelf later die week ook nog positief getest.

De eerste dagen viel het echt heel erg mee. Wat hoofdpijn en spierpijn, maar met een aspirine in hadden we eigenlijk helemaal geen klachten. Pas vanaf woensdagavond begon ik ook koorts te krijgen. Sindsdien heb ik eigenlijk elke dag koorts gehad en veel last van vermoeidheid. Verder merk ik dat mijn conditie (voor zover ik die had), helemaal is weggevaagd. Ik ben compleet buiten adem bij ook maar de kleine fysieke inspanning en slaap ongeveer 12 uur per dag.

Ik merk wel de afgelopen twee dagen dat het wel weer langzaam iets beter gaat. De koorts is alleen nog s'avonds aanwezig en mijn vermoeidheid lijkt ook langzaam iets minder te worden. Ik hoop dan ook dat de weg richting herstel nu weer is ingezet.

Mijn vriendin heeft eigenlijk helemaal geen klachten gehad behalve wat hoofdpijn en snotteren, dus zij komt er erg goed vanaf. We zijn allebei begin 30, dus nog relatief jong.
Sterkte, klinkt heel erg wat ik ook had. Rugpijn en wat later koorts die ruim vijf dagen aanhield. Dan zou hierna de droge hoest moeten beginnen. Mijn vrouw had alleen een soort verkoudheid die na een paar dagen over was.

Had wel vijf weken last van klachten :{, hopelijk gaat het bij jou sneller (Of juist niet, afhankelijk van hoe je het bekijkt :P)

Heeft je vriendin een oximeter voor haar werk?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193191235
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:48 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat iedereen nou wel meerdere mensen kent die Corona gehad hebben en/of er aan overleden zijn.
Het ligt denk ik ook aan waar je in Nederland woont.
Nope, niemand. Ik ken voor zover ik weet irl zelfs geen mensen die wel iemand kennen die het gehad heeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')