abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 maart 2020 @ 17:04:20 #1
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_192288660
FOK! Movie Trivia (FMT) is een topicreeks, die ooit door Gorro, eind 2002, is begonnen.
Hij omschreef het spel toen als volgt: Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over een film en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden.
Heel simpel en leuk en nu, vele jaren later, spelen we het nog steeds. *O*

* Hoe werkt het?

• Een vraag is te herkennen aan de vetgedrukte tekst. Weet je het antwoord op de gestelde vraag uit je hoofd, zonder het op te zoeken en heb je tijd om een nieuw vraag te stellen en te onderhouden? Post dan het antwoord. ^O^
• Weet je het niet helemaal zeker? Post dan vooral je gok. Zo weet de vraagsteller ook dat er mensen aanwezig zijn en wie weet is het wel goed!
• De vraagsteller bepaalt wat het goede antwoord is. Als er bevestigd is dat je antwoord goed is mag je de volgende, nieuwe vraag stellen.
• Wacht met het stellen van een nieuwe vraag totdat de punten aan je zijn toegekend. Ben je écht zeker van je zaak of bevestigt een andere speler dat je het goed hebt? Stel dan maar alvast een nieuwe vraag, dat houdt het tempo lekker hoog ^O^
• Als er een uur geen activiteit is van de vraagsteller, mag iemand een opstartvraag stellen. Het liefst niet een te moeilijke vraag, zodat er weer nieuwe vaart in het spel komt.

Dubbele punten-topic
• Elke tiende topic is een dubbele punten topic. De vragen zullen dan wat creatiever, ingewikkelder en/ of uitgebreider zijn. Als je het goede antwoord weet verdien je 2 punten in dit topic.

De uitgebreide spelregels zijn terug te vinden op de wikipagina

Let op: We spelen FMT om de parate filmkennis van elkaar te testen. We spelen dit niet om te kijken of je goed bent in het zoeken via google en imdb. Als er vermoedens zijn van opzoeken, dan wordt dit besproken in het slowchat-topic en kan er besloten worden dat je al je punten kwijtraakt. "You shall not OPZOEKEN!"

* FOK! Movie Trivia - Elke maand filmprijzen te winnen!

Aan het begin van elke maand wordt in een apart topic aangegeven welke prijzen er te winnen zijn die maand. In dat topic staat ook uitgelegd welke soorten winnaars er zullen zijn (bijv: de user met de meeste punten, een random puntenscoorder met minimaal 2 punten of de hoogst scorende nieuwe user).

Sinds het begin van FMT worden de behaalde punten bijgehouden in een puntenoverzicht. De actuele volledige stand, sinds het begin, per jaar en per maand, zijn terug te vinden op de wikipagina

* Is er nog meer rondom FMT naast deze topicreeks?

• Er is een slowchat topicreeks waar gezellig gepraat wordt over films, lopende vragen, relaties, het leven en alles wat we verder maar willen delen.
• Zo af en toe wordt er een FMT Meet georganiseerd. We gaan dan naar de bioscoop, houden een filmnacht, gaan lekker eten/ drinken of doen mee aan film/pubquiz.
FOK! FMT Awards. Aan het eind van het jaar worden speciale awards bedacht en uitgereikt via een stemming aan users om waardering naar elkaar uit te spreken.
FMT Jubileumtopics. Ter ere van het zoveel-jarig bestaan van FOK! Movie Trivia wordt er soms een jubileum topic geopend met een aantal zeer grote, creatieve, uitgebreide vragen.

De code voor deze openingspost is terug te vinden op de wikipagina

Tussenstand 2020:
pipster 9
Asap 9
Burnett 7
Karstman 4
Jor_Dii 3
Sabata 3
Max23 2
Starflyer 2
FireFox1 2
sjoemie1985 2
ok01 1

[ Bericht 4% gewijzigd door Starflyer op 26-03-2020 17:54:38 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
  donderdag 26 maart 2020 @ 17:09:06 #2
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_192288768
Huidige vraag:
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:26 schreef Asap het volgende:
Noem bij het wapen de character en film waar dit bij hoort. Ik wil 10 filmnamen en 8 karakternamen:
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:40 schreef Asap het volgende: kettingzaag - leatherface - texas chainsaw massacre
vleesmes - michael myers - halloween
handschoen - freddy krueger - nightmare on elm street
vleeshaak (middelste) - Fisherman - I know what you did last summer
Hoekige haak - Candyman - Candyman
Bijl - Jack Torrance - The Shining

Schaar - ? - Us
Sphere/ bol, 5 delen van
Machete, wel 12 delen met hem
K-bar Knife - 4 delen van
No Dyson Barrier is going to stop me!
  donderdag 26 maart 2020 @ 17:11:51 #3
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_192288819
Nog goed te keuren antwoorden:
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:30 schreef Karstman het volgende:
Die machete is van Jason uit Halloween
Is die sphere niet van pinhead uit hellraiser?
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:03 schreef Starflyer het volgende:
K-Bar Knife uit Scream?
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_192288830
is die machete niet gewoon van die man machete (die gast met die snor en beetje nors gezicht.)? :')
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_192289263
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:12 schreef sjoemie1985 het volgende:
is die machete niet gewoon van die man machete (die gast met die snor en beetje nors gezicht.)? :')
Bestaat toch niet uit 12 delen?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_192289299
Er staan allemaal tinypics in de OP
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_192291628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:12 schreef sjoemie1985 het volgende:
is die machete niet gewoon van die man machete (die gast met die snor en beetje nors gezicht.)? :')
Danny trejo? Dat is eerder comedy en zeker geen horror.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:25:17 #8
370431 drakin
vurig typje
pi_192296816
Jason voorhees friday the 13th
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_192297714
de sphere is toch uit phantasmagoria?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_192297727
maar ik ken geen namen uit die films
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_192298674
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:11 schreef Starflyer het volgende:
Die machete is van Jason uit Halloween
Is die sphere niet van pinhead uit hellraiser?
Machete is van Jason idd, maar niet uit Halloween
Sphere is niet goed
K-Bar Knife uit Scream klopt, nu de naam nog :)
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_192298676
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:25 schreef drakin het volgende:
Jason voorhees friday the 13th
:Y
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_192298680
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 06:40 schreef dyonvbaal het volgende:
de sphere is toch uit phantasmagoria?
Bijna goed, maar ik reken hem goed :)
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_192298745
kettingzaag - leatherface - texas chainsaw massacre
vleesmes - michael myers - halloween
handschoen - freddy krueger - nightmare on elm street
vleeshaak (middelste) - Fisherman - I know what you did last summer
Hoekige haak - Candyman - Candyman
Bijl - Jack Torrance - The Shining
Machete, Jason Voorhees - Friday the 13th

Schaar - ? - Us
Sphere/ bol, ? - Phantasm
K-bar Knife - ? - Scream

Ik mis nog 1 naam, dus wie kopt hem in?
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_192300331
Schaar - ? - Us
Sphere/ bol, ? - Phantasm
K-bar Knife - ? - Scream

Zijn meer omschrijvingen van de karakters, dan karakternamen overigens.
De scream dader mag je ook karakters noemen onder het masker. Overigens heet ook een Wu-tang clan member zoals het Scream figuur.
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_192300622
Us en Phantasm heb ik nooit gezien, en van Scream kan ik me geen namen herinneren, sorry ik pas :{
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_192301816
Scream is Ghostface, ik weet het ineens weer maar Us niet gezien en Phantasm kom ik niet op.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_192302043
Ik weet het ook niet...
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_192302105
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:08 schreef Karstman het volgende:
Scream is Ghostface, ik weet het ineens weer maar Us niet gezien en Phantasm kom ik niet op.
:Y

Tussenstand 2020:
pipster 9
Asap 9
Burnett 7
Karstman 5
Jor_Dii 3
Sabata 3
Max23 2
Starflyer 2
FireFox1 2
sjoemie1985 2
ok01 1
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_192303965
Wie is deze acteur en in welke film zien we hem hier?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_192304786
Alan Tudyk, a Knight's tale
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_192304843
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:31 schreef Sabata het volgende:
Alan Tudyk, a Knight's tale
yup

Tussenstand 2020:
pipster 9
Asap 9
Burnett 7
Karstman 5
Jor_Dii 3
Sabata 4
Max23 2
Starflyer 2
FireFox1 2
sjoemie1985 2
ok01 1
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_192305494
Vier stellingen over de film Serenity, waar Tudyk ook in zat. Waar of niet Waar?



- acteur Nathan Fillion (Mal Reynolds) stamt af van een generaal uit de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog en baseerde zijn kleding in de film daarop
- actrice Summer Glau (River) kon in haar vechtscenes gebruik maken van haar training als balletdanseres
- Adam Baldwin (Jayne) eerde een fan door een van zijn wapens in de film naar haar te noemen
- een sterfscene tussen Sean Maher (Dr Simon) en Summer Glau (River) moest constant overnieuw omdat Glau haar tekst vergat.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_192307647
Alle 4 waar.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_192308382
Een gewaagde gok maar helaas niet goed. Om het niet te moeilijk te maken krijgen jullie er één cadeau:

quote:
- actrice Summer Glau (River) kon in haar vechtscenes gebruik maken van haar training als balletdanseres
Dit is waar. Glau was ballerina tot ze een teen brak en schakelde op acteren over.

Dus nog drie over: Waar of Niet Waar
- acteur Nathan Fillion (Mal Reynolds) stamt af van een generaal uit de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog en baseerde zijn kleding in de film daarop
- Adam Baldwin (Jayne) eerde een fan door een van zijn wapens in de film naar haar te noemen
- een sterfscene tussen Sean Maher (Dr Simon) en Summer Glau (River) moest constant overnieuw omdat Glau haar tekst vergat.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')