abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:56:51 #1
338319 ZarB
Piña colada
pi_192284013
Zijn er toevallig meer mensen die een reis naar Canada hebben geboekt met vertrek voor 30 juni? Ik kom er namelijk niet helemaal uit wat de reismaatregelen inmiddels zijn.

Op 23 maart heeft de Canadese overheid het volgende op hun website gezet:

Until June 30, 2020, travel to Canada will be restricted for all foreign nationals coming from any country other than the United States (U.S.). Certain restrictions will apply to those travelling from the U.S.

These new restrictions prohibit foreign nationals, including U.S. nationals, from entering Canada for non-essential travel.


Dus met die informatie leek het erop dat onze reis geannuleerd zou worden. De reisorganisatie geeft aan dat het een tijdelijke maatregel is en dat deze mogelijk weer opgeheven wordt. Ik kan wel vinden dat dit in eerste instantie de maatregel was (grenzen dicht vanaf 17 maart tot nader order), maar deze is op 23 maart dus aangepast. Onze reisorganisatie annuleert dus niets.

En andere reisorganisatie (Jan Doets) meldt op hun site dat Canada inderdaad de grenzen sluit t/m 30 juni en dat daarom alle reizen tot die tijd geannuleerd worden.

Ik kan er niets over vinden op NL of Canadese nieuwssites. Toevallig vond ik gister alleen een Duitse nieuwssite waar het op staat.

Het is in deze tijden vast een luxeprobleem en als het geannuleerd wordt dan zou ik dat uiteraard begrijpen, maar ik vind het onduidelijk. Iemand die hier wel meer vanaf weet?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192317725
Jouw vakantie is non-essential dus die zal volgens de huidige regels geannuleerd worden, sommige organisaties wachten daar gewoon wat langer mee.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:06:53 #3
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192318046
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_192331813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:56 schreef ZarB het volgende:
Zijn er toevallig meer mensen die een reis naar Canada hebben geboekt met vertrek voor 30 juni? Ik kom er namelijk niet helemaal uit wat de reismaatregelen inmiddels zijn.

Op 23 maart heeft de Canadese overheid het volgende op hun website gezet:

Until June 30, 2020, travel to Canada will be restricted for all foreign nationals coming from any country other than the United States (U.S.). Certain restrictions will apply to those travelling from the U.S.

These new restrictions prohibit foreign nationals, including U.S. nationals, from entering Canada for non-essential travel.


Dus met die informatie leek het erop dat onze reis geannuleerd zou worden. De reisorganisatie geeft aan dat het een tijdelijke maatregel is en dat deze mogelijk weer opgeheven wordt. Ik kan wel vinden dat dit in eerste instantie de maatregel was (grenzen dicht vanaf 17 maart tot nader order), maar deze is op 23 maart dus aangepast. Onze reisorganisatie annuleert dus niets.

En andere reisorganisatie (Jan Doets) meldt op hun site dat Canada inderdaad de grenzen sluit t/m 30 juni en dat daarom alle reizen tot die tijd geannuleerd worden.

Ik kan er niets over vinden op NL of Canadese nieuwssites. Toevallig vond ik gister alleen een Duitse nieuwssite waar het op staat.

Het is in deze tijden vast een luxeprobleem en als het geannuleerd wordt dan zou ik dat uiteraard begrijpen, maar ik vind het onduidelijk. Iemand die hier wel meer vanaf weet?
?
  zondag 29 maart 2020 @ 12:17:41 #5
338319 ZarB
Piña colada
pi_192334847
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 04:20 schreef MCH het volgende:

[..]

?
Gaan niet veel Fokkers die kant op denk ik |:)

Wacht het wel af.. Overheid heeft 30 juni nog staan. De NL website niet.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192339486
Ik ga ook. En ja.. de grens is en blijft dicht tot en met 30-6. Ik heb een reis met vrienden geboekt begin juni. Ik (we) heb een auto + vliegtickets geboekt via Tioga Tours .

Ik weet van vrienden die daar wonen , dat de meeste toeristen organisaties hopen op versoepeling maar de regering heeft aangegeven dat 30-6 harde datum is.

De meeste reisorganisaties hebben nu hun handen vol aan vertrekken in april, dan volgen de reizigers van mei waarvoor ze het moeten oplossen etc. etc.

Ik weet niet met wie je gaat, maar als het een reisbureau is als jan doets, tioga etc. dan kan je ervanuit gaan dat je of een Corona voucher krijgt aangeboden of de mogelijkheid van verzetten of geld terug.

Vreemd overigens dat je er geen informatie kunt vinden, de Canadese overheid heeft toch een duidelijk bericht op hun website staan, die moet je aanhouden. Wat de touristen branche meldt is alleen maar ijdele hoop.
  maandag 30 maart 2020 @ 22:16:07 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_192361828
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:33 schreef MevrouwKees het volgende:
Ik ga ook. En ja.. de grens is en blijft dicht tot en met 30-6. Ik heb een reis met vrienden geboekt begin juni. Ik (we) heb een auto + vliegtickets geboekt via Tioga Tours .

Ik weet van vrienden die daar wonen , dat de meeste toeristen organisaties hopen op versoepeling maar de regering heeft aangegeven dat 30-6 harde datum is.

De meeste reisorganisaties hebben nu hun handen vol aan vertrekken in april, dan volgen de reizigers van mei waarvoor ze het moeten oplossen etc. etc.

Ik weet niet met wie je gaat, maar als het een reisbureau is als jan doets, tioga etc. dan kan je ervanuit gaan dat je of een Corona voucher krijgt aangeboden of de mogelijkheid van verzetten of geld terug.

Vreemd overigens dat je er geen informatie kunt vinden, de Canadese overheid heeft toch een duidelijk bericht op hun website staan, die moet je aanhouden. Wat de touristen branche meldt is alleen maar ijdele hoop.
Dat laatste wat je aangeeft is inderdaad ook onze gedachte. Wij hebben ook via een grote reisorganisatie geboekt en zij hanteren bij annulering inderdaad een voucher (annulering via hun kant). Dat is wat ons betreft goed geregeld, het gaat om aardig wat geld. Zij zijn ook bezig met alle reizen tm april nu, maar ze blijven erbij dat er geen harde datum is vanuit Canada. Jan Doets heeft dit inmiddels ook weer aangepast. Terwijl ze een paar dagen terug alle reizen nog wilde annuleren tot die datum 8)7

Omdat de organisaties daar hopen op versoepeling zullen ze dat ook zo wel naar NL communiceren.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:05:24 #8
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_192438294
Fuck, wij zouden een bruiloft in Canada hebben op 14 juni. Wordt hem nu definitief niet.

Kan overigens op de website van de Canadese regering die datum van 30-6 moet officieel vinden...

[ Bericht 38% gewijzigd door Fiorano op 03-04-2020 22:13:42 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_192453497
Hmmm, als dat zo is dan kan het nog wel eens lastig worden. Haf dit nog niet gezien.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 5 april 2020 @ 18:27:53 #10
338319 ZarB
Piña colada
pi_192465448
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:05 schreef Fiorano het volgende:
Fuck, wij zouden een bruiloft in Canada hebben op 14 juni. Wordt hem nu definitief niet.

Kan overigens op de website van de Canadese regering die datum van 30-6 moet officieel vinden...
Ze hebben het aangepast inderdaad. Het is nu "until further notice".
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 5 april 2020 @ 19:35:13 #11
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_192466445
Al even contact gehad met de familie. De provinciale premier aldaar gaat er vanuit dat alles nog wel 18-24 maanden aanduurt...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 5 april 2020 @ 20:02:33 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192466909
Contact informatie Canadese ambassade in Nederland wellicht nuttig.
https://www.canadainterna(...)tactez.aspx?lang=nld

Voorlopig is de ambassade alleen open voor Canadezen die in nood zijn. Maar een mailtje sturen heb ik goede ervaringen mee.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 5 april 2020 @ 20:05:39 #13
338319 ZarB
Piña colada
pi_192466977
Het is koffiedik kijken. Dus voor ons is het nu gewoon afwachten wat de reisorganisatie gaat doen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 5 april 2020 @ 20:12:57 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192467100
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192835117
grenzen blijven voorlopig nog dicht hoor.. zeker tot 30-6 en ik weet van vrienden die daar wonen dat er daar al gesproken wordt over 2021 voor toeristen vanuit europa en andere landen. Bij ons is alles al geannuleerd.
pi_192861381
Jammer dat ze dat niet communiceren, zo zit ik nog steeds vast aan mijn huidige reservering.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 29 april 2020 @ 20:46:56 #17
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_192864307
M'n ouders hebben de reis naar Canada geboekt via een reisbureau, hun vlucht is gecancelled door Airtransat. Wij hebben rechtstreeks geboekt, nog niets gehoord...

Blijft bijzonder.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_193070707
Iemand al meer gehoord? Ik weet nog steeds niks meer :{
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 11 mei 2020 @ 20:09:36 #19
338319 ZarB
Piña colada
pi_193070953
Wij hebben vandaag bericht gekregen van de reisorganisatie dat de reis geannuleerd is. Air transat maakte eerder deze week al bekend alle vluchten tot 30 juni te annuleren dus op dat moment gingen we er al definitief vanuit dat de reis niet door zou gaan.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 11 mei 2020 @ 20:11:06 #20
338319 ZarB
Piña colada
pi_193070994
Alleen noodzakelijke reizen is nog tot nader order. De nationale parken zijn vooralsnog dicht tot 31 mei. Ook 2 weken in quarantaine bij aankomst, tot nader order. Dat "tot nader order" maakt het voor reisorganisaties erg lastig lijkt me.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 11 mei 2020 @ 20:53:14 #21
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_193071957
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Iemand al meer gehoord? Ik weet nog steeds niks meer :{
Alles geannuleerd, Airtransat vliegt voorlopig niet. Airbnb krijgen we allemaal terug, Sunny cars eerst ik tegoed en naar een jaar in munten.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 11 mei 2020 @ 21:09:10 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_193072261
Wij krijgen een voucher en na 6 maanden het geld als we de voucher niet willen gebruiken.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193073497
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:11 schreef ZarB het volgende:
Alleen noodzakelijke reizen is nog tot nader order. De nationale parken zijn vooralsnog dicht tot 31 mei. Ook 2 weken in quarantaine bij aankomst, tot nader order. Dat "tot nader order" maakt het voor reisorganisaties erg lastig lijkt me.
Dat laatste is inderdaad vooral het probleem. KLM vliegt nog dus hebben ze nog geen reden om te hoeven annuleren :{
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_193090417
Periode is tot 18 juni verlengd, nu wel geannuleerd...

Dubbel gevoel
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')