abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192268212
Na een lange periode van tegenstand hebben de EU-buitenlandministers besloten dat de onderhandelingen met Noord-Macedonië en Albanië over toetreding tot de Europese Unie mogen beginnen. Wanneer precies is nog niet duidelijk, maar de gesprekken kunnen jaren duren.



Nederland was een van de weinige EU-landen die zich nog tegen de start van de onderhandelingen verzetten, maar ging eerder deze maand akkoord.

Het kabinet stond op het standpunt dat de twee landen meer aan de bestrijding van corruptie en andere criminaliteit moesten doen en garanties moesten geven voor de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht.

Hervormingen verwelkomd

Albanië en Noord-Macedonië hebben op dat terrein hervormingen ingezet die door minister Blok van Buitenlandse Zaken zijn verwelkomd. De politieke wil van de regering om op deze weg verder te gaan noemt Blok bemoedigend genoeg om groen licht te geven.

Wel wordt in detail vastgelegd welk land aan welke voorwaarden moet voldoen voordat de onderhandelingen daadwerkelijk kunnen beginnen. Vooral Albanië moet nog stappen zetten.

Op verzoek van onder meer Nederland en Frankrijk zijn de regels voor het toetredingsproces onlangs veranderd. Als landen zich niet aan de afspraken houden, kan het proces worden stilgelegd of zelfs teruggedraaid.

https://nos.nl/artikel/23(...)onie-en-albanie.html
Land of the free. Home of the brave.
  PR/Manusje van alles woensdag 25 maart 2020 @ 14:59:41 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192268312
Over een paar jaar krijgen we een unie binnen de unie omdat er te weinig onderscheid is tussen de langen die betalen en de landen die alleen ontvangen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_192268325
Nog meer lui erbij die hun eigen broek niet kunnen ophouden. *O*
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_192268376
En wat zijn die landen precies voor meerwaarde voor ons dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192268380
Lekkere timing hoor boys.
blablablabla
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:44:58 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192269083
Nou, het VK vertrekt. Gelukkig krijgen we er goede vervangers voor in de plaats.

:')
pi_192269132
Dat olieveld dat vorig jaar in Albanie is gevonden door de Shell moet natuurlijk zo makkelijk en goedkoop mogelijk uitgebuit worden.
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:28:12 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192269854
quote:
16s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:03 schreef FlippingCoin het volgende:
En wat zijn die landen precies voor meerwaarde voor ons dan?
Diversiteit!! Het nieuwe goud!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:42:51 #9
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_192270095
Goh, de Nederlander zal dus meer moeten betalen. We zijn al een van de grootste nettobetalers.
pi_192270640
quote:
16s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:03 schreef FlippingCoin het volgende:
En wat zijn die landen precies voor meerwaarde voor ons dan?
Dat vraag ik me ook af. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_192270682
Onderhandelingen zeggen op zichzelf vrij weinig natuurlijk. Turkije vroeg in 1987 lidmaatschap aan, 15 jaar geleden zijn we begonnen met onderhandelen, is nog geen enkel zicht op toetreding

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 17:16:42 ]
pi_192270976
De timing is ook wel bijzonder te noemen, hopen ze dat niemand hieraan denkt door de coronacrisis?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:36:37 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192271014
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:54 schreef Scarface88 het volgende:
Welkom! :W weer twee straatarme landen bij het EU empire.
En ook deze landen gaan net als Italië staatsobligaties verkopen waarvan de miljarden bij criminelen terecht komt en de opgekocht worden door de onze ECB


we moeten onze eigen munt weer terug
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:39:57 #14
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_192271069
Met deze boevennesten erbij zal het zeker de goede kant op gaan met de EU.
Goed bezig!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:42:13 #15
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192271112
Dan hoop ik dat ze in Amsterdam genoeg politiecapaciteit hebben tegen die tijd met al die zakkenrollers die hier dan vrij spel hebben

EU :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_192271193
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Over een paar jaar krijgen we een unie binnen de unie omdat er te weinig onderscheid is tussen de langen die betalen en de landen die alleen ontvangen.
Eigenlijk zie je dat nu al dat bepaalde netto betalers meteen de veto kaart trekken.
pi_192271986
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:54 schreef Scarface88 het volgende:
Welkom! :W weer twee straatarme landen bij het EU empire.
Kalm aan lieverd. Vooralsnog worden er alleen onderhandelingen gestart die, op verzoek van Nederland en Frankrijk zijn de regels gewijzigd, stopgezet of afgelast kun worden als er niet genoeg vooruitgang is. Verder kunnen die staten pas toetreden op het moment dat alle andere lidstaten er unaniem mee instemmen.
pi_192272089
Wat is de volgende: Turkije!!!!!
Ik heb niet veel vertrouwen in de EU maffia, laten we teruggaan naar de EEG, of naar een Noord-EU (alleen de rijkere landen).
pi_192272252
quote:
16s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:03 schreef FlippingCoin het volgende:
En wat zijn die landen precies voor meerwaarde voor ons dan?
De meerwaarde telt toch slechts voor de individuen met spiermassa. Pas als de individuen die nu spiermassa hebben die spiermassa kwijt zijn, heeft het meerwaarde voor de normale mensen. Want dan zouden zij ook mager door het leven moeten en elk zacht tikje goed kunnen voelen.
pi_192272849
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:54 schreef Scarface88 het volgende:
Welkom! :W weer twee straatarme landen bij het EU empire.
Bijvoorbeeld deze. Dit is een regelrechte leugen.
pi_192272872
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:42 schreef JannekeC5 het volgende:
Wat is de volgende: Turkije!!!!!
Ik heb niet veel vertrouwen in de EU maffia, laten we teruggaan naar de EEG, of naar een Noord-EU (alleen de rijkere landen).
Turkije bij de EU? Leugen.
pi_192272982
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:17 schreef The_End het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld deze. Dit is een regelrechte leugen.
Albanië en Macedonië zijn niet arm?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192273028
quote:
16s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Albanië en Macedonië zijn niet arm?
Best wel ja, maar ze zitten niet bij de EU.
pi_192273993
Of het slecht is voor de EU: geen idee. Blijkbaar al genoeg experts in dit topic :7

Het is ook niet best voor de landen zelf: nu al een enorme leegloop van (hoogopgeleide) jongeren. Blijft niks over in het land zelf :{
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:36:48 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192274624
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:08 schreef Piles het volgende:
Of het slecht is voor de EU: geen idee. Blijkbaar al genoeg experts in dit topic :7

Het is ook niet best voor de landen zelf: nu al een enorme leegloop van (hoogopgeleide) jongeren. Blijft niks over in het land zelf :{
Aangezien onze gezamenlijke ECB er toe over is gegaan om alle Euro schulden op te kopen van alle landen , worden de schulden van deze nieuwkomer s, ook onze schulden

Dus als us Wopke zegt dat onze staatsschuld laag is , dan vergeet ie dat de ECB de schulden van anderen ook heeft gekocht

Dus vandaar de lage rente van Italie , Italie kan lenen wat ze wil, Jij en Ik staan garant en kopen die schulden op tegen 0% rente

Straks ook de schulden van Albanie en Servie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 25 maart 2020 @ 23:28:09 #26
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 25 maart 2020 @ 23:58:29 #27
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192278194
Als afdracht lidmaatschap per hoofd vd bevolking was zouden dat soort pauperlanden zich wel 3x bedenken voor ze lid werden. Nu is het voor hun heerlijk graaien uit de ruif.

Nexit
pi_192288156
Italie is zeer binnenkort de economische trigger om onderuit te gaan. De EU heeft geen enkel andere keuze om Italie economisch opnieuw te ondersteunen. De economie van Duitsland, Nederland en Frankrijk gaat thans richting 0,00 groei. Macedonië en Albanië hebben geen enkele financiële reserves.

Hoe haal je het in je EU hoofd om zaken te doen met deze 2 nieuwe landen. Het geld is namelijk op macro niveau niet meer aanwezig. Wil je toch financieren dan zullen en de staatsschuld omhoog moeten gaan en de burger zullen nieuwe belastingverhogingen krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 26-03-2020 17:23:27 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192290944
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:33 schreef cempexo het volgende:
Italie is zeer binnenkort de economische trigger om onderuit te gaan. De EU heeft geen enkel andere keuze om Italie economisch opnieuw te ondersteunen. De economie van Duitsland, Nederland en Frankrijk gaat thans richting 0,00 groei. Macedonië en Albanië hebben geen enkele financiële reserves.

Hoe haal je het in je EU hoofd om zaken te doen met deze 2 nieuwe landen. Het geld is namelijk op macro niveau niet meer aanwezig. Wil je toch financieren dan zullen en de staatsschuld omhoog moeten gaan en de burger zullen nieuwe belastingverhogingen krijgen.
Als de EU hierdoor uit elkaar valt kan ik het alleen maar toejuichen :) Ik had toen met Griekenland al het idee dat het EU project scheuren begon te vertonen. Dit gaat onhoudbaar worden op lange termijn net als de USSR.
Land of the free. Home of the brave.
pi_192290977
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:08 schreef Scarface88 het volgende:

Als de EU hierdoor uit elkaar valt kan ik het alleen maar toejuichen :)
Amerikanen en russen willen dat maar al te graag inderdaad. Hoe meer jullie dat willen, hoe meer duidelijk wordt dat een sterk en verenigd Europa belangrijk is.
pi_192290994
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:09 schreef The_End het volgende:

[..]

Amerikanen en russen willen dat maar al te graag inderdaad. Hoe meer jullie dat willen, hoe meer duidelijk wordt dat een sterk en verenigd Europa belangrijk is.
De Russen weer.. Die staan meteen op de stoep Europa binnen te vallen!

:')
Land of the free. Home of the brave.
pi_192291039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:10 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

De Russen weer.. Die staan meteen op de stoep Europa binnen te vallen!

:')
Zo dom zijn de russen nou ook weer niet. Maar ze willen net als de VS maar al te graag de EU destabiliseren.
pi_192291058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:12 schreef The_End het volgende:

[..]

Zo dom zijn de russen nou ook weer niet. Maar ze willen net als de VS maar al te graag de EU destabiliseren.
Bron?
Land of the free. Home of the brave.
pi_192291122
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:09 schreef The_End het volgende:

[..]

Amerikanen en russen willen dat maar al te graag inderdaad. Hoe meer jullie dat willen, hoe meer duidelijk wordt dat een sterk en verenigd Europa belangrijk is.
Bij het ontstaan van de EU en toen de euro werd ingevoerd, heeft de Nederlandse burger, 20% van zijn vermogen en zijn inkomen verloren. De DNB waarschuwde sterk en heftig, maar de politiek had er maling aan. Het NL netto besteedbaar inkomen is de laatste 30 jaar niet gestegen.

De ECB is weer obligaties aan het opkopen, Lagarde kondigde aan nog 120 miljard euro meer aan obligaties op te kopen ... om de boel niet onderuit te laten gaan...lees een faillissement voorkomen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192291345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:33 schreef cempexo het volgende:
Italie is zeer binnenkort de economische trigger om onderuit te gaan. De EU heeft geen enkel andere keuze om Italie economisch opnieuw te ondersteunen. De economie van Duitsland, Nederland en Frankrijk gaat thans richting 0,00 groei. Macedonië en Albanië hebben geen enkele financiële reserves.

Hoe haal je het in je EU hoofd om zaken te doen met deze 2 nieuwe landen. Het geld is namelijk op macro niveau niet meer aanwezig. Wil je toch financieren dan zullen en de staatsschuld omhoog moeten gaan en de burger zullen nieuwe belastingverhogingen krijgen.
Was het maar 0 groei. Door Corona worden de zaken versneld, want voorspeld was een recessie eind dit jaar / begin volgend jaar.
Als Corona enigszins voorbij is, dan komen de structurele gebreken aan het licht:
- Waardeloze Euro,
- Schuldenberg / transfer unie
- omvallen van zombiebedrijven (15% van de bedrijven)
- burger die alles gaat betalen via negatieve rente, haircuts, afwaardering van pensioenen, extra belastingen

Gevolg een diepe financiële crisis, waarbij de Corona-crisis peanuts is.
Trump heeft gelijk als hij zegt dat het middel (voor bestrijding van Corona) niet erger moet zijn dan de kwaal. Het vernietigen van de economie kost uiteindelijk ook doden en geeft zeker veel ellende.De VS zal dan ook veel eerder uit de crisis zijn dan de EU landen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_192291632
Alsof de wereld het niet in de gaten heeft, gaat de eu deze intens corrupte staten even inlijven.

Maar geen enkele bindende factor willen spelen tussen landen in crisis die elkaars handel confisceren voor eigen inzet.

Heerlijk die europese samenwerking..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 27 maart 2020 @ 18:02:57 #38
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_192306105
Macedonië valt misschien nog iets mee aan te vangen (minder corrupte staat dan Bulgarije of Roemenië), maar Albanië, zijn ze op hun kop gevallen?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_192307075
Het ergste is dat de regering Rutte het verzet een paar weken geleden heeft opgegeven. Zonder dat de kwestie met frauderende Oost-Europeanen is opgelost, zonder dat de EC de gewenste visumplicht voor Albanezen vanwege criminele bendes hier toch toestaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192311725
- dat mag wel ietsje minder

[ Bericht 91% gewijzigd door Lonaa op 28-03-2020 07:16:57 ]
  vrijdag 27 maart 2020 @ 23:08:43 #41
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_192312406
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:16 schreef cempexo het volgende:

[..]

Bij het ontstaan van de EU en toen de euro werd ingevoerd, heeft de Nederlandse burger, 20% van zijn vermogen en zijn inkomen verloren. De DNB waarschuwde sterk en heftig, maar de politiek had er maling aan. Het NL netto besteedbaar inkomen is de laatste 30 jaar niet gestegen.

De ECB is weer obligaties aan het opkopen, Lagarde kondigde aan nog 120 miljard euro meer aan obligaties op te kopen ... om de boel niet onderuit te laten gaan...lees een faillissement voorkomen.
In welke Eurolanden zijn ze er wél op vooruit gegaan qua netto besteedbaar inkomen, volgens jou?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_192312743
ReneDercksen twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 16:21:55 @RobJetten Wij zijn rijk geworden van de EU? Waar in de grafiek zien wij die rijkdom precies terug Robbie? https://t.co/7BtT6r0Co9 reageer retweet
Ik kwam net toevallig deze tweet tegen.
pi_192312805
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:12 schreef The_End het volgende:

[..]

Zo dom zijn de russen nou ook weer niet. Maar ze willen net als de VS maar al te graag de EU destabiliseren.
Niet alleen de Russen en de VS, een groot deel van de eigen bevolking heeft geen zin in het feit dat hun land slechts een provincie word in het Europese rijk.
Ik snap ook niet hoe men erbij komt dat je een continent doormiddel van list en bedrog kan verenigen in een superstaat waar we dezelfde normen en waarden delen.
De EU is gedoemd om te mislukken en hoe langer men bezig blijft de zaak door te drukken en te forceren hoe bloederiger het conflict uiteindelijk gaat worden als de zaak klapt.
pi_192313008
- deze discussie niet hier

[ Bericht 97% gewijzigd door Lonaa op 28-03-2020 07:19:43 ]
pi_192313189
- deze discussie niet hier.

[ Bericht 96% gewijzigd door Lonaa op 28-03-2020 07:19:51 ]
pi_192314859
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 23:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

In welke Eurolanden zijn ze er wél op vooruit gegaan qua netto besteedbaar inkomen, volgens jou?
Is dit een antwoord ? : https://i.imgur.com/P1C5FV0.jpg (opklikken)

Opvallend is dat het voormalige Oost Duitsland het beter doet dan Nederland.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:23:59 #47
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_192328361
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 06:55 schreef cempexo het volgende:

[..]

Is dit een antwoord ? : https://i.imgur.com/P1C5FV0.jpg (opklikken)

Opvallend is dat het voormalige Oost Duitsland het beter doet dan Nederland.

Nee, dit is geen antwoord op mijn vraag.
Ik vroeg welke landen er sinds de invoering van de euro er wél op vooruit zijn gegaan.
Dan zou je op zijn minst ook een plaatje van 2001 nodig hebben.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_192329849
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Nee, dit is geen antwoord op mijn vraag.
Ik vroeg welke landen er sinds de invoering van de euro er wél op vooruit zijn gegaan.
Dan zou je op zijn minst ook een plaatje van 2001 nodig hebben.
Dat zul je zelf moeten zoeken ic onderzoeken
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 29 maart 2020 @ 18:04:16 #49
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_192340079
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:25 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat zul je zelf moeten zoeken ic onderzoeken
Hiermee heb ik jouw bewering dus gefalsificeerd :)
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_192340105
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Hiermee heb ik jouw bewering dus gefalsificeerd :)
Hartelijk gefeliciteerd en nog vele jaren....
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')