abonnement Unibet Coolblue
pi_192253233
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Elk extra apparaat is meegenomen natuurlijk, maar het zullen er hooguit tientallen zijn en geen honderden.
Het zal heel heel krap worden.
heel krap is ook voldoende :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192253246
IC-meldingen vielen enigszins mee gelukkig...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192253249
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:20 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Hier verplicht een winkelwagentje mee naar binnen om afstand te maken
Die je aan de kant zet en dan even her en der wat pakt (onbewust) of omdat je anders vulkrachten omver rijdt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 19:22:20 #229
269689 crew  Viv
pi_192253257
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:09 schreef houdafstand het volgende:
Volgens microbioloog Louis Kroes kan een lockdown ook verkeerd uitpakken:

„Van de seizoensgriep weten we dat het juist gunstig is dat mensen niet bij elkaar gaan zitten binnen maar uitzwermen naar buiten. Virusdeeltjes zijn in de buitenlucht minder effectief over te dragen dan in slecht geventileerde ruimtes.”
Vreemde vergelijking. In een normale winter zonder lockdown zijn we wel binnen, maar steeds in wisselende samenstellingen (concert in een zaal in plaats van in de open lucht, in een restaurant eten in plaats van op het terras, etc). Als je wekenlang met dezelfde mensen opgescheept zit kan dit hooguit zorgen voor verspreiding binnen het huishouden.
pi_192253263
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:18 schreef Lafoy het volgende:

[..]

En de dieren dan :’(
Dit. Je kan ook te ver gaan. Als ik moest kiezen tussen zelf aan de beademing of die laatste unit aan mijn hond geven dan blaas ik zonder blikken of blozen mijn laatste adem uit. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 19:22:46 #231
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_192253268
3000 euro boete als je in Italie nu de straat op gaat dus :@
  dinsdag 24 maart 2020 @ 19:23:44 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192253288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 18:27 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Hierbij de bron: https://www.livescience.c(...)og-transmission.html
Lees net dat er nog een hond besmet is met het Coronavirus:
https://www.scmp.com/news(...)-confirms-second-dog
Hmmm. Goed gevonden. Vanuit de link lees ik dat ze van de corona-patient geen autopsie etc hebben mogen doen op de hond. Ik hou dit vriendelijk op een false-positiv.
Zover ik weet is er wetenschappelijk geen ondersteunend bewijs dat een hond drager is van Covid19.

Als die het al "draagt" is het daar geplaatst door een mens... hond likt mens, slaapt daar inbed o.i.d. of wordt geknuffeld e.d. Als een hond actief besmettelijk zou zijn moet/zal die het naast mensen ook het overdragen naar zeg andere honden. Zover informatie strekt zijn daar geen verfifieerbare observaties van. Ik weet: bewijs dat het er niet is... is door sommigen een stuk moeilijker geven (laat staan, te accepteren door alu's) dan dat het wel meetbaar gebeurd.

Symptomen kan een hond hebben, het blijft een zoogdier, maar die zeggen totaal NIETS over het virus zelf. Een hond kan ook verkouden zijn, zelfs "longontsteking" krijgen net als een paard of een koe.

Waarom mijn aandacht en langere reactie: voorkomen dat er weer een uit de lucht gegrepen hetze van "kan", "misschien", "ja maar" richting huisdieren gaat ontstaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192253289
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:22 schreef Tengano het volgende:
3000 euro als je in Italie nu de straat op gaat dus :@
Zonder geldig document. ;)
Zelfs als je naar de supermarkt gaat, moet je een document mee.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192253307
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:19 schreef TheVulture het volgende:
Net het open NK vulploeg ontwijken volbracht bij de Appie.. Was totaal niet druk maar die 1,5 meter is in een supermarkt gewoon bijna echt niet te doen
Nee hoe wil 1,5m afstand houden in een supermarkt. Zoveel gangen waar ineens iemand uit komt
  dinsdag 24 maart 2020 @ 19:24:54 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192253312
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:23 schreef Felixa het volgende:

[..]

Zonder geldig document. ;)
Zelfs als je naar de supermarkt gaat, moet je een document mee.
Wat staat er in het document dan.

Of is het idee dat je er maar 1 per huishouden krijgt?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192253318
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:19 schreef TheVulture het volgende:
Net het open NK vulploeg ontwijken volbracht bij de Appie.. Was totaal niet druk maar die 1,5 meter is in een supermarkt gewoon bijna echt niet te doen
gewoon even hoesten....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192253325
Trump wil de VS over drie weken (Pasen) weer ‘open for business’ hebben.. ondertussen telt het nu 50.000 besmettingen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192253334
Zorgen bij Philips: neemt de VS 'Europese' beademingsapparatuur in beslag?


Philips schroeft de komende weken de productie van beademingsapparatuur in de Verenigde Staten op, maar het is onzeker of die apparaten ook aan Europese landen zoals Nederland kunnen worden geleverd. De Amerikaanse president Trump heeft een wet uit 1950 van stal gehaald die hem het recht geeft de apparatuur in eigen land te houden, de Defense Production Act.

"We zijn bezorgd", zegt Steve Klink, woordvoerder van Philips. "We zien dingen die een paar weken geleden ondenkbaar waren. We zijn in gesprek met de VS en hopen dat we er samen uit kunnen komen."

De wet maakt het mogelijk om in Amerika geproduceerde medische apparatuur te vorderen. Philips kondigde zondag aan de productie in de VS de komende twee maanden te verdubbelen. De apparaten die uit de Amerikaanse fabrieken komen zijn bestemd voor landen over de hele wereld. "Het verhogen van de productie helpt alleen als alle landen om ons heen meewerken. Je ziet dat meer landen beschermende maatregelen overwegen, ook landen waar toeleveranciers zitten voor de medische apparatuur."

Puzzel
Trump haalde de wet vorige week van stal, maar heeft hem nog niet gebruikt. De afgelopen dagen hebben bedrijven ervoor gepleit om de wet niet toe te passen.

Mocht de apparatuur gewoon aan andere landen kunnen worden verkocht, dan is het voor Philips nog een hele puzzel om te bepalen wie de beademingsapparatuur krijgt. Landen bestellen veel meer dan op dit moment kan worden geleverd. "We willen de apparatuur zo eerlijk mogelijk verdelen", zegt Philips-woordvoerder Klink. "Leidend daarbij is waar de meeste corona-gevallen zijn. Bestellen twee zwaar getroffen landen ieder honderd stuks en we hebben er maar honderd, dan krijgt elk land er vijftig."

In het derde kwartaal van dit jaar moet de productie verviervoudigd zijn, zo is nu het plan


https://nos.nl/artikel/23(...)atuur-in-beslag.html
pi_192253338
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:24 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Nee hoe wil 1,5m afstand houden in een supermarkt. Zoveel gangen waar ineens iemand uit komt
Precies, je doet echt je best maar je zit bijna continue in elkaars ruimte. Moet ook wel zeggen dat de vulploeg onderling ook allesbehalve afstand hield. Stonden gewoon met een man of 5 op een kluitje te ouwehoeren :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192253340
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Trump wil de VS over drie weken (Pasen) weer ‘open for business’ hebben.. ondertussen telt het nu 50.000 besmettingen
vanmorgen las ik 8 dagen vanaf nu....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 19:26:10 #241
269689 crew  Viv
pi_192253341
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:19 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Voltijds mond-op-hont-beademing.
:D :'(
  dinsdag 24 maart 2020 @ 19:26:38 #242
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192253351
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Trump wil de VS over drie weken (Pasen) weer ‘open for business’ hebben.. ondertussen telt het nu 50.000 besmettingen
Would love is niet wil.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192253355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Trump wil de VS over drie weken (Pasen) weer ‘open for business’ hebben.. ondertussen telt het nu 50.000 besmettingen
Die gaan totaal onderuit, die explosieve stijging in NY van vandaag wordt nog wat de komende twee weken...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 19:27:43 #244
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_192253371
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:25 schreef polderturk het volgende:
Zorgen bij Philips: neemt de VS 'Europese' beademingsapparatuur in beslag?

Philips schroeft de komende weken de productie van beademingsapparatuur in de Verenigde Staten op, maar het is onzeker of die apparaten ook aan Europese landen zoals Nederland kunnen worden geleverd. De Amerikaanse president Trump heeft een wet uit 1950 van stal gehaald die hem het recht geeft de apparatuur in eigen land te houden, de Defense Production Act.

"We zijn bezorgd", zegt Steve Klink, woordvoerder van Philips. "We zien dingen die een paar weken geleden ondenkbaar waren. We zijn in gesprek met de VS en hopen dat we er samen uit kunnen komen."

De wet maakt het mogelijk om in Amerika geproduceerde medische apparatuur te vorderen. Philips kondigde zondag aan de productie in de VS de komende twee maanden te verdubbelen. De apparaten die uit de Amerikaanse fabrieken komen zijn bestemd voor landen over de hele wereld. "Het verhogen van de productie helpt alleen als alle landen om ons heen meewerken. Je ziet dat meer landen beschermende maatregelen overwegen, ook landen waar toeleveranciers zitten voor de medische apparatuur."

Puzzel
Trump haalde de wet vorige week van stal, maar heeft hem nog niet gebruikt. De afgelopen dagen hebben bedrijven ervoor gepleit om de wet niet toe te passen.

Mocht de apparatuur gewoon aan andere landen kunnen worden verkocht, dan is het voor Philips nog een hele puzzel om te bepalen wie de beademingsapparatuur krijgt. Landen bestellen veel meer dan op dit moment kan worden geleverd. "We willen de apparatuur zo eerlijk mogelijk verdelen", zegt Philips-woordvoerder Klink. "Leidend daarbij is waar de meeste corona-gevallen zijn. Bestellen twee zwaar getroffen landen ieder honderd stuks en we hebben er maar honderd, dan krijgt elk land er vijftig."

In het derde kwartaal van dit jaar moet de productie verviervoudigd zijn, zo is nu het plan

https://nos.nl/artikel/23(...)atuur-in-beslag.html
Reden te meer om hier keihard aan de slag te gaan.
pi_192253382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:27 schreef Tengano het volgende:

[..]

Reden te meer om hier keihard aan de slag te gaan.
Philips kan ook die fabriek daar sluiten tenzij er garanties komen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 19:28:52 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192253391
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat staat er in het document dan.

Of is het idee dat je er maar 1 per huishouden krijgt?
Hier een document om een provinciehoofdstad binnen te komen hierzo. Moet reden omgeven, indien werk ook officiële bedrijfsstempel van je werkgever en dergelijke. Persoonsgegeven en dergelijke, bij twijfel zal er gecontroleerd worden.

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 24 maart 2020 @ 19:29:12 #247
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192253395
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:25 schreef polderturk het volgende:
Zorgen bij Philips: neemt de VS 'Europese' beademingsapparatuur in beslag?

Philips schroeft de komende weken de productie van beademingsapparatuur in de Verenigde Staten op, maar het is onzeker of die apparaten ook aan Europese landen zoals Nederland kunnen worden geleverd. De Amerikaanse president Trump heeft een wet uit 1950 van stal gehaald die hem het recht geeft de apparatuur in eigen land te houden, de Defense Production Act.

"We zijn bezorgd", zegt Steve Klink, woordvoerder van Philips. "We zien dingen die een paar weken geleden ondenkbaar waren. We zijn in gesprek met de VS en hopen dat we er samen uit kunnen komen."

De wet maakt het mogelijk om in Amerika geproduceerde medische apparatuur te vorderen. Philips kondigde zondag aan de productie in de VS de komende twee maanden te verdubbelen. De apparaten die uit de Amerikaanse fabrieken komen zijn bestemd voor landen over de hele wereld. "Het verhogen van de productie helpt alleen als alle landen om ons heen meewerken. Je ziet dat meer landen beschermende maatregelen overwegen, ook landen waar toeleveranciers zitten voor de medische apparatuur."

Puzzel
Trump haalde de wet vorige week van stal, maar heeft hem nog niet gebruikt. De afgelopen dagen hebben bedrijven ervoor gepleit om de wet niet toe te passen.

Mocht de apparatuur gewoon aan andere landen kunnen worden verkocht, dan is het voor Philips nog een hele puzzel om te bepalen wie de beademingsapparatuur krijgt. Landen bestellen veel meer dan op dit moment kan worden geleverd. "We willen de apparatuur zo eerlijk mogelijk verdelen", zegt Philips-woordvoerder Klink. "Leidend daarbij is waar de meeste corona-gevallen zijn. Bestellen twee zwaar getroffen landen ieder honderd stuks en we hebben er maar honderd, dan krijgt elk land er vijftig."

In het derde kwartaal van dit jaar moet de productie verviervoudigd zijn, zo is nu het plan

https://nos.nl/artikel/23(...)atuur-in-beslag.html
Wat dat betreft heeft Turkije het beter begrepen dan Europa. Amerika is een onbetrouwbare "bondgenoot". Laat dit een les zijn voor Europa.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 19:29:18 #248
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_192253396
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Philips kan ook die fabriek daar sluiten tenzij er garanties komen....
* Tengano zet Stef blok de Joker in :)
pi_192253403
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Philips kan ook die fabriek daar sluiten tenzij er garanties komen....
En dan? Niemand meer beademingsapparatuur? Fabriek sluiten omdat het vermoeden bestaat dat de VS misschien wel eens...
pi_192253417
Heeft Spanje al z'n laatste cijfers voor vandaag gerapporteerd? Begreep dat die vaker op de dag melding maken.

Ik zie op https://www.worldometers.info/coronavirus/ nu 489 bij Spanje. Is dat dan de 24 uurs tally of van 00:00 tot nu?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')