abonnement Unibet Coolblue
pi_192244708
Beste FOK!kers,

In een ontspanningsruimte zoek ik een setup die het volgende kan:
• Verschillende speakers besturen
• Video behandelen van chromecast en playstation
• Karaoke (via youtube/chromecast)

Ik ben niet zo bekend op AV gebied dus ik vraag even om jullie hulp.

Ik zat te denken dat ik deze receiver en deze (of deze, weet niet of dit al geschikt is voor af en toe een filmpje en vaak een voetbalwedstrijd) beamer neer zet.

Ik heb verder deze microfoons, maar zie hoe ik die dan weer moet aansluiten op de receiver. Is dat überhaupt mogelijk? En kan ik daar tegelijk geluid mee versturen als de chromecast youtube draait?

Verder zie ik dat de receiver 2 verschillende HDMI outs heeft. Kan hij dan ook 2 bronnen naar elk 1 TV of beamer versturen, of alleen dezelfde bron?

Alvast bedankt.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_192245035
Misschien niet het antwoord waar je op hoopt, maar ik weet dat je voor die HDMI input/output even moet kijken of ze ARC ondersteunen (Audio Return Channel). Betekend dat er zoals de naam doet verdenken audiosignaal over de poort heen kan sturen.

Succes!
  Knikkerking woensdag 25 maart 2020 @ 10:40:19 #3
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_192263361
Als er al receivers bestaan die tegelijk 2 verschillende bronnen (zowel voor beeld als geluid) apart kunnen uitsturen op de 2 HDMI-uitgangen, dan zullen deze op één hand te tellen zijn...

Wat de microfoons betreft: daar is altijd wel iets op te verzinnen c.q. krijgen. Eventueel met een kastje die het signaal op het juiste niveau maakt. Ik zou daarvoor gewoon eens vragen bij een hifi-zaak in de buurt.

@henkkeumus: wat heeft ARC in dit verhaal ermee te maken? Volgens mij heb je dat gezien bovenstaand helemaal niet nodig...
pi_192274469
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:40 schreef Atmoz het volgende:
Als er al receivers bestaan die tegelijk 2 verschillende bronnen (zowel voor beeld als geluid) apart kunnen uitsturen op de 2 HDMI-uitgangen, dan zullen deze op één hand te tellen zijn...

Wat de microfoons betreft: daar is altijd wel iets op te verzinnen c.q. krijgen. Eventueel met een kastje die het signaal op het juiste niveau maakt. Ik zou daarvoor gewoon eens vragen bij een hifi-zaak in de buurt.

@:henkkeumus: wat heeft ARC in dit verhaal ermee te maken? Volgens mij heb je dat gezien bovenstaand helemaal niet nodig...
Ging er vanuit dat TS alles naar één receiver wou hebben.
pi_192298117
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:40 schreef Atmoz het volgende:
Als er al receivers bestaan die tegelijk 2 verschillende bronnen (zowel voor beeld als geluid) apart kunnen uitsturen op de 2 HDMI-uitgangen, dan zullen deze op één hand te tellen zijn...

Wat de microfoons betreft: daar is altijd wel iets op te verzinnen c.q. krijgen. Eventueel met een kastje die het signaal op het juiste niveau maakt. Ik zou daarvoor gewoon eens vragen bij een hifi-zaak in de buurt.

@:henkkeumus: wat heeft ARC in dit verhaal ermee te maken? Volgens mij heb je dat gezien bovenstaand helemaal niet nodig...
Thanks. En qua beamer? Maakt het echt veel uit of ik voor een 4K of een Full HD beamer ga?
Uitvinder van de biersmiley.
  Knikkerking vrijdag 27 maart 2020 @ 08:18:59 #6
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_192298187
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:10 schreef dimmak het volgende:

[..]

Thanks. En qua beamer? Maakt het echt veel uit of ik voor een 4K of een Full HD beamer ga?
Ja :Y

Vooral op zo'n groot scherm (ik ga er even vanuit dat je niet voor niets voor een beamer kiest en dus voor een groot beeldformaat gaat 8-)) is het verschil tussen 4K en 1080p goed zichtbaar!

Aan de andere kant: een (hele) goede 1080p beamer kan toch weer beter beeld geven dan een (zeer) goedkope 4K beamer ;) Resolutie is namelijk (lang) niet alles om de uiteindelijke beeldkwaliteit te bepalen. Het is dus maar net wat je eraan wilt uitgeven en je wensen zijn. Ik zou zeker ook eens in de 2e hands markt kijken ^O^
pi_192298214
Mocht je nog op zoek zijn naar reviews en best buys en zo: ik heb me een tijdje veel ingelezen op whathifi.com.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:08:06 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192318061
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:59 schreef dimmak het volgende:
Ik heb verder deze microfoons, maar zie hoe ik die dan weer moet aansluiten op de receiver. Is dat überhaupt mogelijk? En kan ik daar tegelijk geluid mee versturen als de chromecast youtube draait?

Verder zie ik dat de receiver 2 verschillende HDMI outs heeft. Kan hij dan ook 2 bronnen naar elk 1 TV of beamer versturen, of alleen dezelfde bron?
Deze niet, in deze prijsklasse überhaupt niet.

Meeblèren met youtube zou ik trouwens helemaal uit je hoofd zetten. Je hebt dan sowieso iets van een mengpaneel nodig en dan zal je er alsnog tegenaan lopen dat je:
- óf waardeloos geluid hebt omdat het geluid van Youtube dat van de zangers overstemd
- óf je hebt waardeloos geluid omdat de muziek te zacht is en de zangers te hard
- óf je hebt waardeloos geluid omdat je met allerlei filters het bovenstaande wil voorkomen.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 21:27:20 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192380144
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:18 schreef Atmoz het volgende:

Ik zou zeker ook eens in de 2e hands markt kijken ^O^
Een Philips DP70? :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking woensdag 1 april 2020 @ 11:43:43 #10
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_192388181
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:27 schreef derLudolf het volgende:
Philips DP70
Moest 'm even opzoeken O-)

quote:
Vertaald uit het Engels-De DP70 is een model van een filmprojector, waarvan er tussen 1954 en ongeveer 1968 ongeveer 1.500 werden vervaardigd door de Electro-Acoustics Division van Philips. Wikipedia (Engels)
Nee, niet zoiets :P _O-
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 13:06:59 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192389798
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:43 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Moest 'm even opzoeken O-)
[..]

Nee, niet zoiets :P _O-
Het Eye in Amsterdam heeft er nog een. Oa Christoffer Nolan werkt nog heel veel met 65mm film, zoals in Dunkirk. 35mm is al 8k geloof ik. :P

O-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')