quote:Geen idee
Op woensdag 15 januari 2003 19:43 schreef Loedertje het volgende:
Iemand?
allochtoon = buitenlander (niet van nederlandse afkomst dus)
statushouder = iemand die een aanvraag heeft gedaan voor verblijfsvergunning, maar nog geen uitsluitsel heeft gehad
quote:al·loch·`toon (bn.)
Iemand?
1 van elders afkomstig <=> autochtoon
quote:En een in Nederland opgegroeid persoon met buitenlandse, dus allochtone (groot)ouders?
Op woensdag 15 januari 2003 19:45 schreef Daaniejelluh het volgende:
* van elders afkomstig (van personen)
quote:Helaas levert het door u gezochte woord geen resultaat op.
Op woensdag 15 januari 2003 19:44 schreef Loedertje het volgende:
O jah, en wat is een statushouder?
maaarrr als je moeder of vader in Suriname geboren is voor 1975, dus voordat Suriname onafhankelijk werd, dan ben je weer geen allochtoon
quote:Iemand van wie minimaal 1 vd ouders niet in NL geboren is.
Iemand?
quote:Not.
allochtoon = buitenlander (niet van nederlandse afkomst dus)
Allochtoon = iemand niet van locale komaf. Ik ben (als Amsterdammer) dus een allochtoon in Maasstricht!)
van dale zegt :
quote:Het tegenovergestelde van autochtoon, dus van locale komaf.
van elders afkomstig <=> autochtoon
quote:En terug open, zie hier waarom.
Op woensdag 15 januari 2003 19:59 schreef Bluezz het volgende:
Hier is was al een topic over, nog niet zolang geleden.
Wat verstaat men onder allochtoon?
Dus deze gaat dicht, daar verder, past ook beter in C&H.
Het geheel gaat over minderheden..
quote:Vind dat een tikkie overbodig..
(Dhr ***** dienst Sociale Zaken en Werk, afdeling statushouders):Inleiding over het huidige beleid, specifieke projecten, reslutaten en gesignaleerde knelpunten.
Per 11-11-2000 staan er (fictief) 5000 allochtone klanten ingeschreven (hiervan zijn 500 van Surinaamse afkomst, 500 van Antilliaanse/Arubanse afkomst, 330 van Molukse, 600 Aziatisch ect ect)
Vervolgens een stukje verderop:
Dhr ** geeft informatie over de afdeling Statushouders.
Het klantenbestand bestaat uit 100% allochtonen.
quote:Hm, van mij mag iedereen gewoon lekker spontaan reageren hoor, alleen de dubbelheid van een statushoudersafdeling met klanten die 100% allochtoon zijn is gewoon een beetje idioot.
Op woensdag 15 januari 2003 20:59 schreef sweek het volgende:
De vraag is wat... niet wie.. Reacties in de aard van ik of een of andere naam achterwege laten alsjeblieft.
quote:Ja, van jou wel, maar jij bent geen moderator
Op woensdag 15 januari 2003 21:02 schreef Loedertje het volgende:
Hm, van mij mag iedereen gewoon lekker spontaan reageren hoor
quote:Er waren een paar reacties van ik ben een allochtoon etc...
Op woensdag 15 januari 2003 21:02 schreef Loedertje het volgende:[..]
Hm, van mij mag iedereen gewoon lekker spontaan reageren hoor, alleen de dubbelheid van een statushoudersafdeling met klanten die 100% allochtoon zijn is gewoon een beetje idioot.
De 100%AB show ten top.
En ach, ik zal even mijn clichémening geven... er zijn geen allochtonen, we zijn allemaal wereldburgers.
quote:Lijkt mij ook niet te kloppen.
Op woensdag 15 januari 2003 21:02 schreef Loedertje het volgende:Hm, van mij mag iedereen gewoon lekker spontaan reageren hoor, alleen de dubbelheid van een statushoudersafdeling met klanten die 100% allochtoon zijn is gewoon een beetje idioot.
De 100%AB show ten top.
quote:Vrees van wel, de laatste jaren krijg je namelijk veelvuldig papieren van je werkgever in de brievenbus of je, "vrijblijvend", mee wilt werken aan een vragenlijstje.
Op woensdag 15 januari 2003 23:49 schreef Stranger het volgende:
Geen zin om alles door te lezen, maar mijn vader is geboren in indonesie, waar zijn ouders toen tijdelijk woonden (4-5 jaar), maakt dat mij een allochtoon?
Hoevaak ik de vraag: Geboorteland vader/moeder ben tegengekomen is niet meer op 1 hand te tellen
O jah, het niet invullen van deze papieren is goed voor de papierindustrie. Buiten het feit dat ik al een aantal maal bij P&O op het matje ben geroepen omdat ik weiger deze papieren in te vullen, blijven ze ook nog een nieuwe brieven sturen waarin men mij vriendelijk (doch inmiddels dreigend)opdringerige vragen blijft stellen m.b.t...het geboorteland van mijn ouders
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbenkuiken op 16-01-2003 00:29]
quote:Toch raar dat zo'n meneer van zo'n statushoudersafdeling dan even toevoegd dat het om 100% allochtonen gaat
Op donderdag 16 januari 2003 00:22 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Een statushouder is een erkend vluchteling (A-status) of iemand die een vergunning tot verblijf vanwege klemmende redenen van humanitaire aard heeft (C-status).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |