abonnement Unibet Coolblue
pi_192235839
Ik heb van Ziggo een Wifi Booster ontvangen omdat ik op zolder en in de garage slecht ontvangst heb van Wifi. Het betreft een booster over het stopcontact,
Ontvangst is inderdaad beter maar de snelheid van de verbinding via de booster slaat nergens op.

Als ik een speedtest toe en Wifi op de laptop instel op de modem zelf haal ik 190 Mbps. Als ik overschakel op het booster signaal (Acces point) haal ik maar net 20 ofzo. Upload is wel even snel.

zijn er meerdere mensen die dit hebben? Ik heb de booster via een UTP kabel aangesloten vanaf de modem met een cat7 UTP kabel.
pi_192242806
Volgens de specs van het ding zou die prima op de 5GHz band moeten werken. Zitten beide apparaten wel aangesloten in dezelfde stroomgroep? Is de software van de booster up to date? Heb je bijlage 3 van de handleiding gevolgd?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_192246908
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 22:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb van Ziggo een Wifi Booster ontvangen omdat ik op zolder en in de garage slecht ontvangst heb van Wifi. Het betreft een booster over het stopcontact,
Ontvangst is inderdaad beter maar de snelheid van de verbinding via de booster slaat nergens op.

Als ik een speedtest toe en Wifi op de laptop instel op de modem zelf haal ik 190 Mbps. Als ik overschakel op het booster signaal (Acces point) haal ik maar net 20 ofzo. Upload is wel even snel.

zijn er meerdere mensen die dit hebben? Ik heb de booster via een UTP kabel aangesloten vanaf de modem met een cat7 UTP kabel.
[ afbeelding ]
Het kan zijn dat je op de plekken waar je de booster hebt geplaatst last hebt van interferentie. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat het Wifi-signaal verstoord wordt door bijvoorbeeld het internet-signaal van de buren. Ook een draadloos weerstation etc kan het signaal verstoren.

Ook kan het Wifi-signaal gedempt worden door bijvoorbeeld spiegels, muren, water (van aquaria etc)

Probeer de booster eens op een andere plek in je woning uit en bekijk of de internet-snelheid hoger is daar.

Hoe is jouw modem geïnstalleerd? Voor de beste verbinding is deze niet verder van het punt (wandcontactdoos) waar het signaal jouw huis binnenkomt en hoe hoger het modem zich bevindt hoe beter draadloos internet bereik heeft. Heb je ook een goede kabel aangesloten op het modem?
pi_192247076
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Het kan zijn dat je op de plekken waar je de booster hebt geplaatst last hebt van interferentie. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat het Wifi-signaal verstoord wordt door bijvoorbeeld het internet-signaal van de buren. Ook een draadloos weerstation etc kan het signaal verstoren.

Ook kan het Wifi-signaal gedempt worden door bijvoorbeeld spiegels, muren, water (van aquaria etc)

Probeer de booster eens op een andere plek in je woning uit en bekijk of de internet-snelheid hoger is daar.

Hoe is jouw modem geïnstalleerd? Voor de beste verbinding is deze niet verder van het punt (wandcontactdoos) waar het signaal jouw huis binnenkomt en hoe hoger het modem zich bevindt hoe beter draadloos internet bereik heeft. Heb je ook een goede kabel aangesloten op het modem?
Ja er zitten een halve meter cat 7 kabel tussen de modem en de booster.
Volgens de tekening van ziggo moet de ene bij de modem en de ander bv op zolder. ja daar is de ontvangst inderdaad slechter maar dat is de reden waarom ik een booster heb. Dus als de ontvanger als slecht ontvangst heeft kan ik net zo goed op elke verdieping een booster plaatsen.
pi_192258857
Zijn je stopcontacten geaard?
Is het nieuwe wifi punt eventueel ook aan te sluiten op utp als Access point?
:]
pi_192315282
Hoe oud is je woning? Ik lees dat verouderde bedrading ook een negatieve impact kan hebben op het signaal..

Snelheid al bedraad geprobeerd?

En heb je deze gekregen van Ziggo, of heb je deze moeten kopen? Vriend van me loopt tegen hetzelfde aan, al begint de slechte verbinding al op de eerste verdieping.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:06:07 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192317204
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 22:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
zijn er meerdere mensen die dit hebben?
Zeker, dat wat jij ervaart is waar deze oplossing bekend om staat.

Dat ding "boost" je wifi helemaal niet, maar stuurt je verbinding via het stroomnet en maakt aan het eind weer een nieuwe wifi. De snelheid die je daarmee kan halen valt en staat met de kwaliteit van de elektrische kabels in je woning, de lay-out van de elektra in huis. Zeker als je beide apparaten op een andere groep hebt zitten is de snelheid al gauw aan de lage kant.

Oplossing: netwerkkabel aanleggen naar je garage en daar een accesspoint ophangen.
So we just called him Fred
pi_192325016
Duidelijk. hij pakt beneden steeds de booster als wifi die boven hangt. dan ga ik van 190 Mbps naar 50
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')