Hoop ik ook. En ergens ook een rust over me. Ik neem het serieus maar ik voel geen angst ofzo.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit
Ik heb zelf nog steeds een onderbuikgevoel dat er echt veeeeeeel meer mensen besmet zijn dan dat wij denken. De verspreiding gaat zo belachelijk snel, dus ik hoop dat dat vooral komt omdat een overgroot deel van de mensen er gewoon helemaal geen last van krijgen.
Nergens op gebaseerd behalve wat onderbuikgevoelens en kansberekening beredenatie.
quote:De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd geeft voorlopig geen exportvergunning meer af voor mondkapjes. De reden is het tekort aan persoonlijke beschermingsmiddelen. Behalve voor mondkapjes geldt het exportverbod ook voor soortgelijke middelen als spatbrillen en beschermende handschoenen.
Bron: NOS
Het gaat erom een goede analyse te makenquote:Op maandag 23 maart 2020 21:18 schreef Durmada het volgende:
[..]
Gaat het voor jou om mensenlevens of puur om statistieken? Dat vraag ik me oprecht af, geen verwijt.
Even rustig aanquote:Op maandag 23 maart 2020 21:11 schreef roos94 het volgende:
Mijn vriendin zit doodziek met 2 kleine kids thuis in Rotterdam en kan het niet bolwerken. Ik zit in quarantaine in Zeeland. Wie zou ik kunnen benaderen dat zij hulp krijgt voor boodschappen oid? Is daar een stichting of iets voor nu op snelle termijn
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:41 schreef roos94 het volgende:
De baas van mn zwager is vandaag positief getest op corona ( zwager werkt dagelijks nauw met die man).
Afgelopen week paar keer die zwager over de vloer gehad.
Maar even volledig binnenblijven dus.
Zeker, hopelijk hoeven er geen boetes uitgedeeld te worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Goed idee als doel, maar hopelijk denken mensen nu echt na en gaan niet met zijn allen dwars doen. Dat haha lekker dwars kost mensenlevens.
Rode kruisquote:Op maandag 23 maart 2020 21:13 schreef Felixa het volgende:
[..]
Vrienden, familie, buren, Facebookgroepen?
Dito hier. Doe wél voorzichtig. Voor mezelf en andere mensen.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoop ik ook. En ergens ook een rust over me. Ik neem het serieus maar ik voel geen angst ofzo.
Voor sommigen helpen cijfers, rijtjes en statistieken om grip te krijgen op deze chaos. Om een idee te krijgen hoe goed of slecht we ervoor staan.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:18 schreef Durmada het volgende:
[..]
Gaat het voor jou om mensenlevens of puur om statistieken? Dat vraag ik me oprecht af, geen verwijt.
Weten we dat in de tweede week van april?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit
Ik heb zelf nog steeds een onderbuikgevoel dat er echt veeeeeeel meer mensen besmet zijn dan dat wij denken. De verspreiding gaat zo belachelijk snel, dus ik hoop dat dat vooral komt omdat een overgroot deel van de mensen er gewoon helemaal geen last van krijgen.
Nergens op gebaseerd behalve wat onderbuikgevoelens en kansberekening beredenatie.
hquote:Op maandag 23 maart 2020 21:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit
Heb in een van de clips van peak gezien dat we op een R5 zitten voorlopig, dus 1 persoon besmet 5 mensen gemiddeld.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit
Ik ookquote:Op maandag 23 maart 2020 21:13 schreef -0- het volgende:
Ben echt benieuwd naar de cijfers van sanquin over een week of 3.
Hopen dat dan blijkt dat echt heel veel mensen het al gehad hebben. Dan zijn we er misschien wat eerder door.
Dat, en om een idee te krijgen hoe anderen ervoor staanquote:Op maandag 23 maart 2020 21:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Om een idee te krijgen hoe goed of slecht we ervoor staan. .
Zoveel beter dan hier.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:22 schreef DonRaja het volgende:
Update vanuit België:
Nergens een rij bij de supermarkten en alle schappen lagen vol.
Voor de winkel staan tafels met ontsmettingsspul en that's it.
In Belgie is het ook iets minder heftig dan hier qua besmettingspercentage.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:22 schreef DonRaja het volgende:
Update vanuit België:
Nergens een rij bij de supermarkten en alle schappen lagen vol.
Voor de winkel staan tafels met ontsmettingsspul en that's it.
Nou dat hoop ik niet, gisteren te horen gekregen dat een collega het waarschijnlijk heeft, opeens hoge koorts en super benauwd.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
h
[..]
Heb in een van de clips van peak gezien dat we op een R5 zitten voorlopig, dus 1 persoon besmet 5 mensen gemiddeld.
We zijn een week later op lockdown gegaan en daar zullen we onnodig veel mensenlevens door verliezenquote:Op maandag 23 maart 2020 21:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Is het echt zo drama in Nederland dan?
je bent hier meer op jezelf aangewezen, middelen, zoals desinfectiegel, handschoenen, mondkapjes is allemaal opquote:Op maandag 23 maart 2020 21:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon hetzelfde hier.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Welnee.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Alles ligt ook gewoon vol hier.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hoop vooral ook dat je jezelf snel kan laten testen. Dan kan je ook een makkelijker een handje uitsteken om anderen te helpen.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:13 schreef -0- het volgende:
Ben echt benieuwd naar de cijfers van sanquin over een week of 3.
Hopen dat dan blijkt dat echt heel veel mensen het al gehad hebben. Dan zijn we er misschien wat eerder door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |