Omdat je niet kunt beginnen bij onderlinge confrontaties, natuurlijk. Op het moment dat je evenveel punten hebt moet je zoeken naar de eerstvolgende stap. Bij dezelfde tegenstanders ben ik het met je eens dat je naar doelsaldo kunt kijken, nu niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:52 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je geeft weer aan wat je vindt, niet waarom je het vindt.
Dit was me al duidelijk Buitendam.
dat kan toch niet,quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, jij lijkt op de één of andere manier te (willen) begrijpen dat ik jou wel snap. Maar het zou, wat mij betreft, de KNVB sieren als ze het team wat in een niet-afgeronde competitie tot nu toe het beste voetbal laat zien als het in punten gelijk staat het meest beloond. Dat is wat mij betreft het team wat het meest aanspraak maakt op de best mogelijke tickets. En aangezien het een blanco situatie is kan dat dus ook. Op doelsaldo deze niet-afgeronde competitie beslechten kan ook, maar ik zou dat niet eerlijk vinden.
Nee, jij begint bij punten inderdaad.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat je niet kunt beginnen bij onderlinge confrontaties, natuurlijk.
Waarom snap jij niet dat de nummer 2 in dit geval de nummer 2 is op basis van doelsaldo? Het is gewoon gedeeld eerste. KNVB kan kijken wat ze hiermee doen. Laten ze het op doelsaldo of toch onderlinge duels.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan toch niet,
na Bosman krijgen we het Buitendam arrest:
De competitie is afgebroken maar omdat de #2 twee keer gewonnen heeft van de #1 is de #2 eigenlijk #1, is toch duidelijk.
je vindt het zelf ook niet eerlijk maar omdat Ajax dan het slachtoffer is toch minder oneerlijk dan als AZ het slachtoffer is terwijl die nog geen dag bovenaan gestaan hebben en mooi voetbal heeft Ajax dit seizoen ook genoeg laten zien dus dat is helemaal een drogreden.
Ontkom je sowieso niet aan bij een eerder afgebroken competitie, natuurlijk. Dat snap jij ook wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, jij begint bij punten inderdaad.
En dan geef je aan dat je het doelsaldo niet eerlijker vindt en daarvoor geef je argumenten die wel bij het aantal punten blijven gelden, die wel gehandhaafd wil hebben.
Nee, ik snap er niks van. Waarom ontkom je wel aan regel A en niet aan regel B? Wanneer argumenten die je gebruikt om regel B af te schaffen genegeerd worden voor regel A?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ontkom je sowieso niet aan bij een eerder afgebroken competitie, natuurlijk. Dat snap jij ook wel.
Regel A en B zijn er op dit moment niet. Je doet alsof bestaande regels worden afgeschaft en vervangen voor iets anders. Dat gebeurt niet. De regels die jij gebruikt zijn de regels bij een competitie die is afgerond, nu dat niet het geval is en er geen geldige regels zijn kan de KNVB het naar eigen goeddunken invullen. En de vraag is nu; wat is de meest eerlijke optie.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, ik snap er niks van. Waarom ontkom je wel aan regel A en niet aan regel B? Wanneer argumenten die je gebruikt om regel B af te schaffen genegeerd worden voor regel A?
Snap ik helemaal niks van echt niet
Ja, whatever, m'n punt blijft hetzelfde. Waarom punten wel belangrijk en doelsaldo niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Regel A en B zijn er op dit moment niet. Je doet alsof bestaande regels worden afgeschaft en vervangen voor iets anders. Dat gebeurt niet. De regels die jij gebruikt zijn de regels bij een competitie die is afgerond, nu dat niet het geval is en er geen geldige regels zijn kan de KNVB het naar eigen goeddunken invullen. En de vraag is nu; wat is de meest eerlijke optie.
Ik zeg: punten -> onderlinge duels en een ander vindt punten -> doelsaldo.
Dat laatste is alleen de meest domme optie, maar dat zeg ik er niet bij.
Niks, whatever. Uitgangspunt blijft dat dit een unieke situatie is en aan de KNVB om dit in te vullen. Dus zoals Jack van Gelder zou zeggen: zeg het maar, jongens!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:15 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, whatever, m'n punt blijft hetzelfde. Waarom punten wel belangrijk en doelsaldo niet.
En dan zeg jij iets van ja doelsaldo is niet eerlijk omdat je niet tegen dezelfde tegenstander hebt gespeeld maar punten wel (maar waarom dat wel zie ik nergens terug)
Ja dat snap ik nou wel, maar linksom of rechtsom kies je dan wel voor punten en niet voor doelsaldo.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:19 schreef Buitendam het volgende:
Niks, whatever. Uitgangspunt blijft dat dit een unieke situatie is en aan de KNVB om dit in te vullen. Dus zoals Jack van Gelder zou zeggen: zeg het maar, jongens!
Bedankt dat je wederom zegt wat jij dan zou doen. (zonder argumenten waarom je punten meeneemt en doelsaldo niet, ondanks dat je argumenten om doelsaldo niet mee te nemen ook slaan op de punten)quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:19 schreef Buitendam het volgende:
In dat geval zou ik zeggen dat de huidige koploper op punten de CL tickets moet krijgen. In het geval van twee koplopers op basis van punten kies je het team wat de meeste punten heeft gehaald uit de onderlinge duels. Maar alleen als ze uit en thuis tegen elkaar gespeeld hebben zodat daar geen enorm verschil in zit. En daarna doelsaldo.
Jawel. Je hebt dan uit eenzelfde aantal wedstrijden de meeste punten gehaald. Dat is voor mij stap 1. Wie heeft de meeste punten uit eenzelfde aantal wedstrijden. Daarna kies ik ervoor om direct naar onderlinge duels te kijken en niet nog een keer naar resultaten uit verschillende tegenstanders.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:21 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja dat snap ik nou wel, maar linksom of rechtsom kies je dan wel voor punten en niet voor doelsaldo.
[..]
Bedankt dat je wederom zegt wat jij dan zou doen. (zonder argumenten waarom je punten meeneemt en doelsaldo niet, ondanks dat je argumenten om doelsaldo niet mee te nemen ook slaan op de punten)
Ja, dat was wel duidelijk inmiddelsquote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jawel. Je hebt dan uit eenzelfde aantal wedstrijden de meeste punten gehaald. Dat is voor mij stap 1. Wie heeft de meeste punten uit eenzelfde aantal wedstrijden. Daarna kies ik ervoor om direct naar onderlinge duels te kijken en niet nog een keer naar resultaten uit verschillende tegenstanders.
Nou, dan snap je nu dus ook dat ik minimaal naar resultaten tegen verschillende tegenstanders zou willen kijken en dat dus maar 1 keer zou doen. Dat is de reden waarom ik dus onderlinge duels voor doelsaldo zet. Dat was jouw vraag.quote:
Nee, mijn vraag was waarom bij het één wel en het ander niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou, dan snap je nu dus ook dat ik minimaal naar resultaten tegen verschillende tegenstanders zou willen kijken en dat dus maar 1 keer zou doen. Dat is de reden waarom ik dus onderlinge duels voor doelsaldo zet. Dat was jouw vraag.
Omdat het alternatief is om meteen bij onderlinge resultaten te beginnen. Ik denk dat het algemene beeld over hoe een team gepresteerd heeft begint bij meerdere wedstrijden, dan doe je de gespeelde wedstrijden ook eer aan en hoef je niet op basis van twee wedstrijden tickets aan te wijzen. Als er dan geen gelijke stand is kun je direct CL tickets toewijzen, helaas op basis van verschillende tegenstanders, maar daar kun je op dat moment niets aan doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, mijn vraag was waarom bij het één wel en het ander niet.
Met doelsaldo ook niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat het alternatief is om meteen bij onderlinge resultaten te beginnen. Ik denk dat het algemene beeld over hoe een team gepresteerd heeft begint bij meerdere wedstrijden, dan doe je de gespeelde wedstrijden ook eer aan en hoef je niet op basis van twee wedstrijden tickets aan te wijzen. Als er dan geen gelijke stand is kun je direct CL tickets toewijzen, helaas op basis van verschillende tegenstanders, maar daar kun je op dat moment niets aan doen.
Je kunt geen regels afschaffen die er niet zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:32 schreef GGMM het volgende:
[..]
Met doelsaldo ook niet.
En dan kan zeggen ja we verzinnen regels omdat dit uniek is maar zo werkt het niet. Er zijn regels en jij schaft er één af met argumenten en de ander niet.
Het zou mij zeer verbazen als de KNVB tot dezelfde conclusie komt als jij.
Er zijn wel regels. Hoe die regels toegepast moeten worden nu de competitie gestaakt wordt is het issue.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je kunt geen regels afschaffen die er niet zijn.
Die regels gelden alleen voor een competitie die is afgerond. De knvb kan ervoor kiezen om dezelfde regels na te leven als bij een afgeronde competitie, maar dat is slechts 1 van de opties. Gaat erom dat de uitkomst zo eerlijk mogelijk is en recht doet aan de situatie.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:36 schreef GGMM het volgende:
[..]
Er zijn wel regels. Hoe die regels toegepast moeten worden nu de competitie gestaakt wordt is het issue.
Het is niet zo dat regels niet meer gelden op het moment dat er iets plaatsvindt wat niet in de regels staat. Die zullen dan naar omstandigheden zo goed mogelijk moeten worden uitgevoerd.
Nee, ook tijdens een competitie.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:39 schreef Buitendam het volgende:
Die regels gelden alleen voor een competitie die is afgerond.
Nee natuurlijk is dat geen mening.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |