Het gaat om de overbelasting van de zorg.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 23:51 schreef KI1234 het volgende:
Ik ben het wel eens met Trump dat Amerika weer aan de slag moet. Dat je niet het hele land indefinitief op slot kan gooien in afwachting van een onzeker proces. Dat de griep en het aantal dodelijke verkeersslachtoffers ook best ingrijpend slecht werken en dat je op basis daarvan ook niet het land tot stilstand brengt of auto's verbiedt etc. Dat je de afweging moet maken tussen schade en doden door economische instorting (ook zelfmoorden meegerekend) en die die uit het virus zelf voortvloeien. En dat dat laatste zelfs lager uit kan vallen.
Wat hij niet zei dat en wat ik daar graag aantoe toe wil voegen is dat, zodra de piek is bereikt van de curve en er sprake is van een afvlakking, dat dat het signaal moet zijn om alles weer te hervatten. Pas als het erop lijkt dat de curve weer gaat stijgen door de opheffing van maatregelen kun je je iets terugtrekken en naar behoefte maatregelen weer invoeren (oplossing op maat). Maar een gehele lockdown is er geenszins nodig en zelfs onverstandig.
Ik was aan het wandelen in het bos vandaag en ik zag daar een klein gezin, ma en pa, met twee jonge meisjes. Die waren blijkbaar niet op school (want gesloten). Ze waren overdreven vriendelijk jegens mij dus ik denk dat daar iets aan de hand was geweest. Blijkbaar is pa zonder werk en het gezin probeert gemoedsrust te zoeken tijdens dit soort excursies. Ineens wist ik het. Het land moet zsm weer functionerend worden, alles moet weer in bedrijf en de economische motor moet opstarten. Dat zei ik ook tegen dat gezin, dat hopelijk begint de school binnenkort alweer. Dat beaamde ma.
De doden en gewonden in de kwestsbare groep ten spijt. Hoeveel jaren hebben die bejaarden nog te gaan? 5-10 hooguit? Je kan niet de hele welvaart van een land en je samenleving opofferen ten koste van mensen die sowieso al met een poot in het graf staan.
Zo wreed als dat misschien klinkt. Maar het leven gaat door. De natuur heeft nou eenmaal een bepaalde filtrerende werking die natuurlijke selectie heeft. We kunnen als mensen de natuurwetten niet veranderen of tenietdoen of ongeldig maken. We kunnen ze hooguit tijdelijk vertragen.
Aan het einde van alles wint toch de natuur. Aan al het leven komt er een einde. Het is onverstandig om die fundamentele waarheid te proberen te ontkennnen.
Die curve kun je ook effectie spreiden door drie fundamentele maatregelen toe te passen. Daardoor is geen lockdown nodig en ook geen sluiting van beroepssectoren.quote:Op woensdag 25 maart 2020 00:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat om de overbelasting van de zorg.
Op het moment dat er meer mensen een IC met beademing nodig hebben dan dat er beschikbaar zijn moet je 80’ers, 70’ers en in Italië zelfs al 60’ers weigeren.
Om dat te voorkomen wil je de curve pletten en voorlopig gaat die hier nog omhoog.
Het virus gaat niet weg, die illusie heeft niemand.
Tja, men zou de individuen die geen afstand willen houden van medemensen moeten beboeten en veel werk moeten bezorgen, zodat het land Coronavrij zou kunnen worden. Beter handhaven dus want er zou geen Corona of andere besmettelijke ziekte zijn, als men steeds gehandhaafd had op het houden van afstand in supermarkten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 01:06 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Die curve kun je ook effectie spreiden door drie fundamentele maatregelen toe te passen. Daardoor is geen lockdown nodig en ook geen sluiting van beroepssectoren.
1) sociaal afstand houden en geen lichamelijk contact
2) letterlijk iedereen maskertje erop of service weigeren en de deur uitwijzen. Winkels mogen nl zelf bepalen wie bediend wordt. Dit zal de kansen op besmetting flink terugdringen ook al beweren sommigen experts van niet. Dat is echter op hoogacademisch nievau geconcludeerd en niet in de praktijk.
3) kwetsbaren en ouderen blijven vooralsnog thuis en worden geïsoleerd van de algemene bevolking. Krijgen desnoods speciale aparte winkeltijden uitgereikt.
Zo kan iedereen die bij moet dragen terug naar het werk.
Amsterdamquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:51 schreef Hathor het volgende:
Ik zag dat er de afgelopen dagen met name in Amsterdam veel agressie was tegen medewerkers van het OV. Om de een of andere reden schijnen veel mensen te denken dat dat momenteel gratis is en dus stappen er veel mensen in zonder te betalen, en die worden agressief als ze om plaatsbewijzen worden gevraagd....waar komt deze idioterie nou ineens weer vandaan?
Dat is niet momenteel maar altijd wel hoor.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:51 schreef Hathor het volgende:
Ik zag dat er de afgelopen dagen met name in Amsterdam veel agressie was tegen medewerkers van het OV. Om de een of andere reden schijnen veel mensen te denken dat dat momenteel gratis is en dus stappen er veel mensen in zonder te betalen, en die worden agressief als ze om plaatsbewijzen worden gevraagd....waar komt deze idioterie nou ineens weer vandaan?
Die directeur vh RIVM is nog ongeloofwaardiger dan Rutte zelfquote:Op woensdag 25 maart 2020 15:02 schreef Frutsel het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)9-lockdown-ziek-rivm
nog eens 80 doden en ruim 800 besmettingen
Hoezo dat nou weer? Dit is allemaal volgens wat ze nog verwachten.. tot aankomende zaterdag zeker nog.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:14 schreef Daario het volgende:
[..]
Die directeur vh RIVM is nog ongeloofwaardiger dan Rutte zelf
Ik praat niemand na. Er is een duidelijk verschil tussen wat deze directeur zegt en wat de cijfers zeggen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoezo dat nou weer? Dit is allemaal volgens wat ze nog verwachten.. tot aankomende zaterdag zeker nog.
Dus lekker populistisch iedereen napraten is leuk maar nergens op gebaseerd.
Nee die zijn er nietquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:20 schreef Daario het volgende:
[..]
Ik praat niemand na. Er is een duidelijk verschil tussen wat deze directeur zegt en wat de cijfers zeggen.
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirusquote:Overzicht aantallen
Het totaal aantal positief geteste patiënten: 7431 (+1019)
Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 434 (+78)
Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 2151 (+315)
Duiding
Het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal overledenen neemt minder snel toe dan je zonder maatregelen zou verwachten. Dit zou er mogelijk op kunnen wijzen dat de genomen maatregelen invloed krijgen op de snelheid van verspreiding van het virus. Eind deze week of begin volgende week zijn deze effecten beter te duiden.
De meeste positief geteste personen wonen in de provincie Noord-Brabant, namelijk 2161 personen. Daarna zijn de meeste positief gemelde patiënten gemeld in Zuid-Holland (1042) en Noord-Holland (1029). In de provincies Friesland en Drenthe zijn de minste besmettingen met respectievelijk 71 en 72 positief geteste personen.
De meeste overleden patiënten vallen in de leeftijdscategorie 80 – 84 jaar.
Uitbreiding gegevens over de uitbraak van het nieuwe coronavirus
Het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu krijgt steeds meer informatie over de uitbraak van het nieuwe coronavirus. Zo zijn nu ook de actuele gegevens van stichting NICE (Nationale Intensive Care Evaluatie) opgenomen in de rapportages. Een overzicht van grafieken en tabellen geven we dagelijks weer in een pdf Portable Document Format .
De basis voor het aantal bevestigde patiënten opgenomen in het ziekenhuis en de overlijdensgevallen door COVID-19 zijn de meldingen van de GGD’en. Er is een vertraging tussen de dag van overlijden en de dag dat overlijden gerapporteerd wordt. Het aantal gemelde sterfgevallen per dag betreft daarom overlijdensgevallen die zich over meerdere dagen hebben voorgedaan.
twitter:p_von_eulenburg twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 09:41:37How did Wuhan get coronavirus under control? Its tactics were far more draconian than those Western countries have deployed. https://t.co/yJKEzcBhK8 via @WSJ reageer retweet
We leven niet in een oosters despotisme....Hier gelden nog regels en wetten waar ook de regering zich aan moet houden.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 09:48 schreef polderturk het volgende:
Lees het artikel in de link.
We moeten veel drastischer te werk gaan. Veel meer testen en quarentaine centra inrichten. We kunnen hotels confisceren en daar quarentaine centra van maken.twitter:p_von_eulenburg twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 09:41:37How did Wuhan get coronavirus under control? Its tactics were far more draconian than those Western countries have deployed. https://t.co/yJKEzcBhK8 via @:WSJ reageer retweet
twitter:j_postma twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 20:27:00En weer krijgen de social justice warriors hun zin. Spuugzat ben ik het. https://t.co/DdAv1AnYHG
reageer retweet
Dat kunnen ze doen maar naast sancties zal een bedrijf als Philips misschien zijn heil wel in weer Europa zoeken wat fabricage betreft kijken hoe Donald dat oplost.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)apparaten-in-vs.html
Als de yankees dat flikken mag ik toch hopen dat naast dit unieke gebeuren van een wereldwijde lockdown we iets anders uniek zullen meemaken, namelijk wereldwijde sancties tegen Amerika.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |