Daar gaat het om een vaccin, dat is veel lastiger omdat je veel meer research moet doen, zie het als een nieuwe chip ontwikkelen, dat kun je niet versnellen door er meer mensen op te zetten. Een medicijn op korte termijn is realistischer, maar dan zou het om een bestaand medicijn moeten gaan. Echter hier zitten ook weer grote risico's aan omdat je dat niet echt goed controleerbaar kunt doen, zeker niet op patiënten die niet kritiek zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:20 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja maar op welk termijn. Zoals die gast Op1 sprak dan zitten we over een jaar nog zo als nu
Totaal andere situatie natuurlijk. Iets wat op doorreis is of iets wat in jou land in een opslag ligt. Maar dat is meer diplomatiek gedoe.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als Polen nu onze net bestelde mondkapjes inpikt. Zoals dat bij de Italianen gebeurde. Is dat gewoon prima?
Die wet uitvoeren leidt wel tot een probleem. Het maakt de nederlandse overheid onbetrouwbaar als die wel mogen stelen
Ja, dat had je er niet doorgekregen inderdaad. Heb je ook gelijk in. Ik denk dat het RIVM elke keer de toen bekende informatie op waarde heeft geschat.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar toen hadden we nog niet eens één bekend geval in NL. Denk jij dat ze geluisterd hadden?
Überhaupt nog geluk gehad met de storm
Ik denk dat er best genoeg te verdienen is aan een COVID-19 medicijn of een vaccin tegen SARS-CoV-2. An sich dan. Omdat de hele wereld in de fik staat daardoor. Dus waar blijft dat?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er komt altijd een medicijn, als er maar genoeg geld te verdienen is, dan is het er zo.
AzG is een NGO. Zou me niet verbazen als het vastgelegd is dat je die goederen niet kan vorderen, Rode Kruis heeft ook een bijzondere status.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Begrijp jij wel wat er gaande is?
Dit is een situatie die zich nog nooit heeft voorgedaan. De tijd van Kumbaja en "Jij bent welkom" is nu echt voorbij.
Heeft er niets mee te maken, dit is geen Westerse hulpverleningsorganisatie.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dit is een situatie die zich nog nooit heeft voorgedaan. De tijd van Kumbaja en "Jij bent welkom" is nu echt voorbij.
Zou kut zijn voor de horeca, vliegsector en nog wat andere branches. Zou het zelf wel volhouden hoorquote:Op zondag 22 maart 2020 23:20 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja maar op welk termijn. Zoals die gast Op1 sprak dan zitten we over een jaar nog zo als nu
Vooralsnog staan we op plaats 5 van de wereld als het om relatief aantal doden gaat.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, dat had je er niet doorgekregen inderdaad. Heb je ook gelijk in. Ik denk dat het RIVM elke keer de toen bekende informatie op waarde heeft geschat.
Vind het overigens ook knap hoe men (Rutte/RIVM) nu het hoofd redelijk koel houdt in plaats van paniekerige afsluitingen die op korte termijn schijngevoel van daadkracht wekken maar in een groter perspectief uitstek van executie betekenen. Uitstekende koers vaart men momenteel wat mij betreft.
En vervolgens een keiharde middelvinger geven naar hun donateurs?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het niet.quote:
Op slot zetten kun je doen in de fase dat je nog contacten onderzoek kunt doen. Ja dan verspreidt het zich niet. En als je dan je hele land virusvrij krijgt, en echt de grenzen kan sluiten, dan heeft het zin, anders niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Argentinie zetten ze toch ook op slot met maar 1 dode?
Dat is het niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
AzG is een NGO. Zou me niet verbazen als het vastgelegd is dat je die goederen niet kan vorderen.
Medicijn maken gaat ook sneller? Stel er komt een medicijn zodat je uberhaubt niet dood gaat. Kan zoiets als medicijn gemaakt worden op korte termijn. Vaccin komt later welquote:Op zondag 22 maart 2020 23:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar gaat het om een vaccin, dat is veel lastiger omdat je veel meer research moet doen, zie het als een nieuwe chip ontwikkelen, dat kun je niet versnellen door er meer mensen op te zetten. Een medicijn op korte termijn is realistischer, maar dan zou het om een bestaand medicijn moeten gaan. Echter hier zitten ook weer grote risico's aan omdat je dat niet echt goed controleerbaar kunt doen, zeker niet op patiënten die niet kritiek zijn.
Ja maar half miljoen doden! Ik roep het op het internet dus het is waar!quote:Op zondag 22 maart 2020 23:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, dat had je er niet doorgekregen inderdaad. Heb je ook gelijk in. Ik denk dat het RIVM elke keer de toen bekende informatie op waarde heeft geschat.
Vind het overigens ook knap hoe men (Rutte/RIVM) nu het hoofd redelijk koel houdt in plaats van paniekerige afsluitingen die op korte termijn schijngevoel van daadkracht wekken maar in een groter perspectief uitstek van executie betekenen. Uitstekende koers vaart men momenteel wat mij betreft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook geen probleem om een jaar binnen te zitten. Vervelen doe ik niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou kut zijn voor de horeca, vliegsector en nog wat andere branches. Zou het zelf wel volhouden hoor
Het is bij mij al weggetrokken, maar ik hoest sowieso altijd veel, en verkouden ben ik al vanaf november.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus de hele groep blijft nu netjes thuis?
En stijgende. Onze CFR gaat ook flink stijgen de komende 2 weken.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vooralsnog staan we op plaats 5 van de wereld als het om relatief aantal doden gaat.
quote:
quote:Médecins Sans Frontières (MSF; pronounced [meds? s? f??tj??] (About this soundlisten)), sometimes rendered in English as Doctors Without Borders, is an international humanitarian medical non-governmental organisation (NGO) of French origin best known for its projects in conflict zones and in countries affected by endemic diseases. In 2019, over 35,000 personnel--mostly local doctors, nurses and other medical professionals, logistical experts, water and sanitation engineers and administrators--provided medical aid in over 70 countries.[2] Private donors provide about 90% of the organisation's funding, while corporate donations provide the rest, giving MSF an annual budget of approximately US$1.63 billion.[3]
quote:Op zondag 22 maart 2020 23:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
AzG is een NGO. Zou me niet verbazen als het vastgelegd is dat je die goederen niet kan vorderen, Rode Kruis heeft ook een bijzondere status.
quote:Op zondag 22 maart 2020 23:26 schreef SoldMayor het volgende:
https://m.hln.be/nieuws/b(...)ronavirus~a5e29df96/
Na een paar uur al overleden.quote:Toen de jonge vader hem deze week opbelde, voelde hij zich al wat grieperig. “Hij grapte nog dat hij het coronavirus had", klinkt het bij zijn vriend. Zaterdagochtend werden de symptomen plots erger en kreeg hij moeilijkheden met ademen. Op de spoedafdeling van het ziekenhuis kreeg hij te horen dat hij besmet was met coronavirus. Hij werd nog beademd in het ziekenhuis, maar enkele uren later overleed de man.
Klopt. Welke aantallen spreken we? Bevolkingsdichtheid verdisconteerd? Wat telt als coronaslachtoffer?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vooralsnog staan we op plaats 5 van de wereld als het om relatief aantal doden gaat.
Waar ligt dat aan dan? Niet genoeg tests?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:28 schreef vosss het volgende:
[..]
En stijgende. Onze CFR gaat ook flink stijgen de komende 2 weken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |