abonnement Unibet Coolblue
pi_192332690
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Laat je nou niet gek maken, gast.
Die richtlijnen zijn ervoor om het risico zo veel mogelijk te verkleinen.
Als iedereen zich aan de richtlijnen houdt, zijn de risico’s klein genoeg.

Alles daarbuiten ligt buiten jouw macht.
Probeer geen controle te houden over iets waar je nooit controle over krijgt.
Ik snap dat sentiment wel hoor. Normaliter sta ik er ook ongeveer zo in. Het problemen is echter dat de richtlijnen die we in NL volgen uit de koker van het rivm komen. Een organisatie die keer op keer de plank misgeslagen heeft. Daar heb ik dus geen vertrouwen meer in.
  zondag 29 maart 2020 @ 09:47:57 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192332808
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:34 schreef Hamzoef het volgende:
Ik snap dat sentiment wel hoor. Normaliter sta ik er ook ongeveer zo in. Het problemen is echter dat de richtlijnen die we in NL volgen uit de koker van het rivm komen. Een organisatie die keer op keer de plank misgeslagen heeft. Daar heb ik dus geen vertrouwen meer in.
Misgeslagen met wat precies?
De een vindt de maatregelen te slap.
De ander vindt ze te streng.
De een gelooft niet in groepsimmuniteit.
De ander denkt dat we allemaal een keertje ziek moeten worden.
En niemand weet hoe het zit.

Het is natuurlijk lekker hip om overheidsclubs als het RIVM niet te vertrouwen. Daarvoor krijg je al gauw applaus, nog zonder argumenten op tafel te leggen.

Volgens mij heeft het RIVM vanaf het begin heel duidelijke richtlijnen gegeven. En zijn ze ook eerlijk geweest over het feit dat de kennis over het virus nog altijd heel beperkt is en er elke dag wordt bijgeleerd.

Wat doet het RIVM niet goed, en welk nationaal instituut doet het beter?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_192333053
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Misgeslagen met wat precies?
Oh, come aan er zijn al genoeg topics hier over geweest. Ze maken continu verkeerde inschattingen. Van het lijkt niet zo besmettelijk en is onwaarschijnlijk dat het naar Nederland komt tot dat we in Nederland goed voorbereid te zijn. Of beweren dat personen pas besmettelijk waren als ze symptomen vertoonden, terwijl de who toen al een andere mening toegedaan was.

quote:
Volgens mij heeft het RIVM vanaf het begin heel duidelijke richtlijnen gegeven. En zijn ze ook eerlijk geweest over het feit dat de kennis over het virus nog altijd heel beperkt is en er elke dag wordt bijgeleerd.

Dat laatste klopt en kan je hen niet verwijten, maar begrijp je dan dat het moeilijk is om op hen te varen?
  zondag 29 maart 2020 @ 10:20:49 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192333150
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:12 schreef Hamzoef het volgende:
Oh, come aan er zijn al genoeg topics hier over geweest. Ze maken continu verkeerde inschattingen. Van het lijkt niet zo besmettelijk en is onwaarschijnlijk dat het naar Nederland komt tot dat we in Nederland goed voorbereid te zijn. Of beweren dat personen pas besmettelijk waren als ze symptomen vertoonden, terwijl de who toen al een andere mening toegedaan was.
Er wordt zoveel geroepen.
RIVM, WHO, overheden, virologen, artsen, journalisten, allerhande experts en 'experts'.
En nee, met de kennis van nu had er een hoop anders gedaan kunnen of moeten worden. Maar het is een razendsnel proces van weken geweest. De hele wereld loopt achter de feiten aan.
quote:
Dat laatste klopt en kan je hen niet verwijten, maar begrijp je dan dat het moeilijk is om op hen te varen?
Ja hoor, dat begrijp ik.
Theorie, praktische adviezen, dagelijkse praktijk, overheidsrichtlijnen, gezond verstand, onderbuikgevoel, angst, hoop. Vind daar maar een weg tussen.

Op wie durf jij wel te varen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:17:11 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192333874
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:12 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

- een virus leeft niet (zie discussie eerder dit topic)
- in hoeverre zijn virus(resten) die nog aangetoond kunnen worden op oppervlakken nog steeds daadwerkelijk besmettelijk en wat is de kans op besmetting bij het in aanraking komen? Lijkt me dat daar nog geen onderzoek naar is gedaan.
dit is de enige relevante vraag. Kun je besmet worden door het aanraken van een object waar virusdeeltjes op zitten.
pi_192333901
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:17 schreef Aventura het volgende:

[..]

dit is de enige relevante vraag. Kun je besmet worden door het aanraken van een object waar virusdeeltjes op zitten.
Het is toch logisch dat het zo is?
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 11:21:17 #108
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192333913
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:17 schreef Aventura het volgende:

[..]

dit is de enige relevante vraag. Kun je besmet worden door het aanraken van een object waar virusdeeltjes op zitten.
Hangt er dus van af. Komt het van het oppervlak over op de hand? Ik neem aan dat dat kan. Ga je daarna lekker met je handen in je gezicht? Zo kan de kans enorm verhoogd worden.

Ik heb dat een beetje met kleding ;( Kan het bv op je jas of broek komen? Of je haar?
A child is born with no state of mind.
pi_192334036
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:21 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Hangt er dus van af. Komt het van het oppervlak over op de hand? Ik neem aan dat dat kan. Ga je daarna lekker met je handen in je gezicht? Zo kan de kans enorm verhoogd worden.

Ik heb dat een beetje met kleding ;( Kan het bv op je jas of broek komen? Of je haar?
Buiten dat wij dagelijks sowieso douchen, douchen wij ook als we buiten de deur hebben gewerkt of boodschappen hebben gedaan.
De kleding die we dan “buiten” hebben gedragen gaat gelijk in de wasmand of wasmachine en binnen dragen wij onze “huiskleding”.
Schoenen gaan ook het huis niet in die blijven buiten. Of die behandelen we met desinfecterende doekjes.
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 11:32:31 #110
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192334082
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:29 schreef quirina het volgende:

[..]

Buiten dat wij dagelijks sowieso douchen, douchen wij ook als we buiten de deur hebben gewerkt of boodschappen hebben gedaan.
De kleding die we dan “buiten” hebben gedragen gaat gelijk in de wasmand of wasmachine en binnen dragen wij onze “huiskleding”.
Schoenen gaan ook het huis niet in die blijven buiten. Of die behandelen we met desinfecterende doekjes.
Uiteraard. Al was ik mn jas niet, ik wissel het om en neem het af :D

Dat gezegd hebbende is het toch interessant te weten of het überhaupt op je kleding kan komen en hoe lang dat zou kunnen blijven leven erop...
A child is born with no state of mind.
pi_192334093
En ja besmetting via voorwerpen kan. Als jij met je tengels aan een winkelwagentje zit wat niet gedesinfecteerd is en je wrijft even aan je oog kan je al ziek worden. Of aan een liftknopje drukt met je vinger.
Handschoentjes dragen maakt je veel bewuster van dit gedrag.
pi_192334128
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:32 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Uiteraard. Al was ik mn jas niet, ik wissel het om en neem het af :D

Dat gezegd hebbende is het toch interessant te weten of het überhaupt op je kleding kan komen en hoe lang dat zou kunnen blijven leven erop...
Als het op papier kan overleven kan het zeker op textiel overleven.
En het kan op je jas komen als iemand op je jas hoest.
Jassen steeds wassen is geen doen, maar je jas afnemen kan geen kwaad.
Verder likken we niet aan onze jas toch?
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 11:36:40 #113
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192334147
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:35 schreef quirina het volgende:

[..]

Als het op papier kan overleven kan het zeker op textiel overleven.
En het kan op je jas komen als iemand op je jas hoest.
Jassen steeds wassen is geen doen, maar je jas afnemen kan geen kwaad.
Verder likken we niet aan onze jas toch?
Ik neem aan van niet :D
Daarom is idd handen wassen zo belangrijk.

Ik had in een ander topic een grafiekje geplaatst met de oppervlakten en de levensduur van het virus op die oppervlakten. Toch jammer dat textiel daar niet bij staat.
A child is born with no state of mind.
pi_192334188
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:35 schreef quirina het volgende:

[..]

Als het op papier kan overleven kan het zeker op textiel overleven.
En het kan op je jas komen als iemand op je jas hoest.
Jassen steeds wassen is geen doen, maar je jas afnemen kan geen kwaad.
Verder likken we niet aan onze jas toch?
Ik hang mijn jas op kantoor aan kapstok. Hangt tegen jassen van collega’s. Hoe gevaarlijk is dat?
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 11:41:01 #115
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192334197
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik hang mijn jas op kantoor aan kapstok. Hangt tegen jassen van collega’s. Hoe gevaarlijk is dat?
Gwn goed handen blijven wassen lijkt me :)
A child is born with no state of mind.
pi_192334233
Ik laat de jas in de kofferbak van de auto, mijn locker op het werk is te klein en aan de kapstok hangen doe ik niet want dan verdwijnt mijn jas.
Je zou je jas ook in de auto kunnen laten.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:00:52 #118
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192334571
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het is toch logisch dat het zo is?
Ik weet het niet. Na enkele seconden misschien wel. Na een paar uur wellicht niet meer. Hangt ook van de hoeveelheid virus af dat ergens op zit.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:08:53 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192334712
Mensen, maak het jezelf en anderen toch niet nodeloos ingewikkeld.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')