Het is ook voorbarig om te zeggen dat dat op zeker zal gebeuren, maar het leger inzetten voor ordehandhaving moet wel echt een aller, aller, allerlaatste stap zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind het te ver gaan om een potentieel inzetten van het leger hier voor ordehandhaving voor zelfde praktijken kan/zal gaan zorgen..
Wiequote:Op zondag 22 maart 2020 12:47 schreef banaantjeEE het volgende:
Marouane Fellaini (32) heeft positief getest op het coronavirus. Dat bevestigt de middenvelder op Instagram. Fellaini heeft geen koorts, maar wordt wel behandeld in het ziekenhuis. “Op dit moment gaat alles goed. Ik hoop snel weer op het veld te staan”, laat Fellaini weten.
HLN
Exact dit... Was me al wel bekend maar wordt nu pas echt duidelijk ook voor anderen. Kunnen mensen zichzelf thuis niet meer vermaken ofwat?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:47 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Zeer interessant. Wat deze epidemie voor mij enorm blootlegt aan deze samenleving is dat men totaal niet stil kan zitten en altijd iets te DOEN moet hebben. In plaats van rustig thuis genieten van wat er om je heen gebeurt zijn mensen veel meer bezig om een bepaalde leegte die ze voelen op te vullen met activiteiten die men moet ondernemen. Als ze vervolgens thuis komen te zitten kunnen ze dit niet accepteren en gaan we massaal naar de bouwmarkten om toch wat klusjes thuis te doen.
Tja toch leg je binnenshuis niet zomaar tientallen kilometers af. En het is ook wel belangrijk dat mensen een beetje mentaal gezond blijven en daar speelt daglicht, zeker zo net na de winter, wel een belangrijke rol in.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:47 schreef RAVW het volgende:
[..]
in huis kan je ook gewoon gaan lopen , het is niet verplicht in huis te gaan zitten
Oh shit wat naar, sterkte!quote:Op zondag 22 maart 2020 12:46 schreef matigeuser het volgende:
Gvd het komt nu wel dichtbij.
Gisterenavond ambulance voor de deur van de buurman. Mijn buurman is later die nacht afgevoerd naar het ziekenhuis waar hij positief is getest op het corona-virus.
Net gebeld met de buurvrouw, die is helemaal in shock. Het lijkt wel een nachtmerrie zei ze. Hij was vannacht bijna dood. Zo kortademig. Hij heeft een longontsteking en wordt later vandaag overgebracht naar Friesland of Groningen. Daar zal hij dan op een IC terecht komen.
Ze hebben het koppel vanochtend een 'afscheids-uur' gegeven. Zij moet namelijk in quarantaine want heeft het virus waarschijnlijk ook. Ik zeg waarschijnlijk, want ze is niet getest. Ze heeft vooralsnog geen symptomen.
Wat een hel zeg. Je man is dodelijk ziek en zelf zit je nu in een leeg huis te wachten op wanneer jouw symptomen beginnen. Ze zijn beide in de 70.
Gvd man. Ik volg het al sinds januari op Geenstijl, Twitter, etc. Zag het ontwikkelen vanuit China tot aan nu, 5 meter van mijn oprit.
Hopelijk gaat hij het redden. Hij krijgt een malariamiddel als experimentele behandeling. Hopelijk slaat het aan.
Zelf ben ik al een week aan het hoesten en heb ik veel slijm (post-nasal-drip). Ook mijn dochter en moeder hebben hetzelfde. Mijn vrouw had het vorige week. Niemand heeft koorts gehad. Dus hopelijk is dit een 'gewone' verkoudheid. Maar blijkbaar begon het bij mijn buurman ook als een 'verkoudheid' die toen ineens erger werd.
Angstaanjagend wel. Ook het feit dat we eigenlijk al 2 weken in quarantaine leven praktisch gezien. We zijn nog een keer of 3 naar de winkel gegaan, maar voor de rest komen we met niemand in aanraking. En dan toch nog die virussen. Welke het dan ook mogen zijn. Stay safe allemaal.
Marouane Fellainiquote:
Pfoeh, sterkte man.. Waar woon je? Zorg een beetje goed voor je buurvrouw misschien? Bied haar eens aan om haar te helpen/ te bellen / boodschappen te doen enzo.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:46 schreef matigeuser het volgende:
Gisterenavond ambulance voor de deur van de buurman. Mijn buurman is later die nacht afgevoerd naar het ziekenhuis waar hij positief is getest op het corona-virus.
Net gebeld met de buurvrouw, die is helemaal in shock. Het lijkt wel een nachtmerrie zei ze. Hij was vannacht bijna dood. Zo kortademig. Hij heeft een longontsteking en wordt later vandaag overgebracht naar Friesland of Groningen. Daar zal hij dan op een IC terecht komen.
Ze hebben het koppel vanochtend een 'afscheids-uur' gegeven. Zij moet namelijk in quarantaine want heeft het virus waarschijnlijk ook. Ik zeg waarschijnlijk, want ze is niet getest. Ze heeft vooralsnog geen symptomen.
Wat een hel zeg. Je man is dodelijk ziek en zelf zit je nu in een leeg huis te wachten op wanneer jouw symptomen beginnen. Ze zijn beide in de 70.
Gvd man. Ik volg het al sinds januari op Geenstijl, Twitter, etc. Zag het ontwikkelen vanuit China tot aan nu, 5 meter van mijn oprit.
Hopelijk gaat hij het redden. Hij krijgt een malariamiddel als experimentele behandeling. Hopelijk slaat het aan.
Zelf ben ik al een week aan het hoesten en heb ik veel slijm (post-nasal-drip). Ook mijn dochter en moeder hebben hetzelfde. Mijn vrouw had het vorige week. Niemand heeft koorts gehad. Dus hopelijk is dit een 'gewone' verkoudheid. Maar blijkbaar begon het bij mijn buurman ook als een 'verkoudheid' die toen ineens erger werd.
Angstaanjagend wel. Ook het feit dat we eigenlijk al 2 weken in quarantaine leven praktisch gezien. We zijn nog een keer of 3 naar de winkel gegaan, maar voor de rest komen we met niemand in aanraking. En dan toch nog die virussen. Welke het dan ook mogen zijn. Stay safe allemaal.
maar je bent natuurlijk verkouden dusja,quote:Op zondag 22 maart 2020 12:50 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Pfoeh, sterkte man.. Waar woon je? Zorg een beetje goed voor je buurvrouw misschien? Bied haar eens aan om haar te helpen/ te bellen / boodschappen te doen enzo.
En die mogen best nog wat scherper en uitgebreider, zónder dat mensen niet meer naar buiten mogen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En daar hebben we gelukkig in Nederland al flinke maatregelen voor, juist om dat te doen.
En dat nota bene in een tijd waarin we volle bak beschikking hebben over internet en alles wat daarmee gepaard gaat. Hoe kun je je zelfs met een enorme overdaad aan films, series, spellen, boeken en muziek - allemaal online te krijgen - nog zo vervelen?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:50 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Exact dit... Was me al wel bekend maar wordt nu pas echt duidelijk ook voor anderen. Kunnen mensen zichzelf thuis niet meer vermaken ofwat?
Inderdaad, verstand regeert. Niet de paniek.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:37 schreef Vliegbaard het volgende:
Ben toch ergens wel blij dat WHO nu ook bevestigd dat lockdowns niet werken om het virus te verslaan en dat de keuze van RIVM en NL om een lockdown zo lang mogelijk uit te stellen een gegronde reden hebben. Blij dat we in Nederland niet zomaar klakkeloos andere landen volgen en het eigen verstand blijven gebruiken.
Wat dan weer wel kwalijk is, is het gebrek aan testen.
Je kan beter hopen dat het COVID-19 is, dan heb je het maar mooi gehad en hebben 'we' er een hopelijk immuun soldaatje bij.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:46 schreef matigeuser het volgende:
Dit is ene beetje het probleem van Nederland. Waarom per se pas als de dijken al zijn gebroken? Wat is er op tegen dat het leger gaat handhaven? Ze gaan heus niet gelijk mensen doodschieten.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is ook voorbarig om te zeggen dat dat op zeker zal gebeuren, maar het leger inzetten voor ordehandhaving moet wel echt een aller, aller, allerlaatste stap zijn.
Ja man, verstandig als jezelf misschien ook corona hebt.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:50 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Pfoeh, sterkte man.. Waar woon je? Zorg een beetje goed voor je buurvrouw misschien? Bied haar eens aan om haar te helpen/ te bellen / boodschappen te doen enzo.
In een klein dichtbevolkt land als Nederland heeft het ook geen echte meerwaarde. Niet omdat we zo dicht op elkaar wonen, maar omdat we dat juist niet doen in vergelijking met grote buitenlandse steden.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand kan bedenken dat een totale lockdown nooit de oplossing voor dit soort uitbraken kan zijn.
Ahh ok, ja ik heb het nu ook doorquote:Op zondag 22 maart 2020 12:47 schreef Benger het volgende:
[..]
Dat zegt de WHO ook. De uitspraken van de WHO worden uit hun verband gerukt om te proberen het huidige Nederlandse beleid te verantwoorden. Geen idee waarom dat een taak van de kritische journalisten van Nu.nl zou moeten zijn trouwens.
Edit: Ah, Nu.nl heeft een artikel van de kritische staatsomroep BBC vertaald.
Laat ik het zo stellen: ook ik leef in de naïeviteit dat het in Nederland zo'n vaart niet zal lopen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind het te ver gaan om een potentieel inzetten van het leger hier voor ordehandhaving voor zelfde praktijken kan/zal gaan zorgen..
Omdat het leger inzetten een potentieel gevaarlijke stap is. Niet als het gaat om logistieke zaken natuurlijk, zoals het helpen met vervoer van patiënten, opzetten van medische posten, ik noem maar wat, maar was als het om ordehandhaving gaat.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is ene beetje het probleem van Nederland. Waarom per se pas als de dijken al zijn gebroken? Wat is er op tegen dat het leger gaat handhaven? Ze gaan heus niet gelijk mensen doodschieten.
We moeten af van die voorzichtigheid. Dit is allang geen normale situatie meer.
Jij bent vast iemand die ook zo denkt als het gaat om klimaatverandering. Voorkomen is beter dan genezen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is ene beetje het probleem van Nederland. Waarom per se pas als de dijken al zijn gebroken? Wat is er op tegen dat het leger gaat handhaven? Ze gaan heus niet gelijk mensen doodschieten.
We moeten af van die voorzichtigheid. Dit is allang geen normale situatie meer.
Ik doe de boodschappen voor de 91 jarige achterbuur. Gewoon voor de deur zetten en aanbellen en weglopen. Is toch niet zo moeilijk?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja man, verstandig als jezelf misschien ook corona hebt.
Mijn BNW bullshit meter begint te branden.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:54 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen: ook ik leef in de naïeviteit dat het in Nederland zo'n vaart niet zal lopen.
Echter het uithollen van de rechtstaat gaat geleidelijk. Ook in die andere landen werd de democratie meestal niet in 1 dag afgeschaft en hadden de mensen er in eerste instantie niet zo veel problemen mee als er een 'wat sterkere hand' in de straten verscheen. Net zoals jij vonden veel mensen zelfs wel een wenselijke oplossing. Totdat er geen weg meer terug was...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |