Ik merk vooral dat de dingen die ik dan wél had juist een welkome toevoeging waren aan mijn leven, ook al waren ze niet helemaal sociaal. Ik was vaker de deur uit, was meer onder de mensen.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Denk je? Als je toch al niet zo vaak andere mensen ziet komt het misschien ook wel harder aan als je echt vrijwel niemand meer spreekt of ziet.
Mensen met veel sociale interactie doen dat misschien ook wel makkelijker via andere kanalen.
Het is maar net hoe je redeneert.
Er zijn twee soorten eenzaamheid inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Als single ben je altijd al wat meer op jezelf, vooral als je ook alleen woont. Maar nu we zo min mogelijk fysiek contact met elkaar mogen hebben wordt die positie helaas sterk benadrukt terwijl de mensen in een relatie juist dichter naar elkaar toe kruipen en de hele dag op elkaars lip zitten... (wat mij ook niet ideaal lijkt). Daten is onverstandig nu en bovendien zijn alle sociale ontmoetingsplaatsen en activiteiten gesloten. Collega's of klasgenoten zie je ook weken niet (digitaal is toch anders). Thuiswerken met je gezin lijkt op een lange kerstvakantie, als single op een zomervakantie waarbij al je vrienden net op andere tijden ook weg zijn.
Je moet dus onderhand wel een met een kop thee en je neus in de boeken zitten of hele dag Netflixen
Voel jij je nu eenzamer?
Wat deed je daarvoor dan?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:04 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik merk vooral dat de dingen die ik dan wél had juist een welkome toevoeging waren aan mijn leven, ook al waren ze niet helemaal sociaal. Ik was vaker de deur uit, was meer onder de mensen.
Nu zak ik nog meer terug op mezelf, alleen dus en solistisch. Feitelijk is er niks veranderd aan mijn situatie maar je weet dat de dingen voorlopig niet snel terugkeren naar hoe het vroeger was en dus moet ik nog meer opzoek naar nieuwe hobby's of nieuwe contacten en dat is al erg lastig als je al vaker alleen overblijft in het leven. Het is niet dat nu alle eenzame mensen bekend zijn en zich spontaan komen melden. Die worden nog introverter. Ik voorspel dat een deel van de samenleving ook niet mee kan komen straks, dat er teveel zelfredzaamheid wordt gevraagd en de maatschappij nog meer terugvalt op het gezinsleven.
Gewoon meer de deur uitgaan en onder mensen mengenz actief deelnemen aan de samenleving. Ga er niet specifieker op in. Nu merk ik helaas nog sterker de tweedeling in ons land van singles en mensen in gezelschap/gezinnetje, wel of geen coronapartner hebben in deze tijd. Nieuwe contacten opdoen gaat lastig en als je al niet zo'n breed sociaal netwerk of thuissituatie had komt dat nu nog harder aan. Zelfde als dat werklozen zich misschien nog eenzamer voelen terwijl een thuiswerker nu misschien net zo eenzaam is door het gebrek aan fysiek contact met collega's.quote:
Ja, maar dat wil niet zeggen dat je daadwerkelijk aansluiting vindt. Ik kan ook naar een festival of kroeg gaan maar dat hoeft niet te betekenen dat je echt sociaal contact hebt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:14 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Gewoon meer de deur uitgaan en onder mensen mengenz actief deelnemen aan de samenleving.
Hoe verwacht je dan dat mensen je adequaat advies kunnen geven als jij niet in detail wil treden?quote:Ga er niet specifieker op in.
Wat heb jij in de afgelopen jaren bewerkstelligd op het gebied van vriendschap en relaties? Op basis daarvan kun je toch reflecteren op de toekomst, plannen maken hoe jij jezelf kunt ontwikkelen.quote:Nu merk ik helaas nog sterker de tweedeling in ons land van singles en mensen in gezelschap/gezinnetje, wel of geen coronapartner hebben in deze tijd. Nieuwe contacten opdoen gaat lastig en als je al niet zo'n breed sociaal netwerk of thuissituatie had komt dat nu nog harder aan. Zelfde als dat werklozen zich misschien nog eenzamer voelen terwijl een thuiswerker nu misschien net zo eenzaam is door het gebrek aan fysiek contact met collega's.
Hoe bedoel je gestopt met werk? Helemaal geen werk meer? Is wel nice wat rust.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:21 schreef Yiwei het volgende:
Na een tijdje geen mensen te hebben gezien, zei een vriendin dat ik instagram kon gebruiken. Dit bevalt goed; mooie plaatjes kijken en zelf selecteren wat ik wil zien. Als je wil kan je daar ook interacties aangaan. Instagram heeft het leven opgefleurd.
Verder bevalt het leven goed; minder jachtig leven. Minder stress door geen 4-6 uur reistijd per dag. Kan eindelijk doen wat ik wil, beleef het als vakantie. Ook al ben ik gestopt met werk, was al toe aan rust/vakantie.
Geldt ook voor jou.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:25 schreef osodevo het volgende:
TS moet wat doen met zijn talenten. Hij zit al veel langer op fok en ken hem door en door. Het is een slimme jongen, alleen doodzonde dat hij er niets mee doet.
Ja, geldt ook, en zeer zeker voor jou!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:25 schreef osodevo het volgende:
TS moet wat doen met zijn talenten. Hij zit al veel langer op fok en ken hem door en door. Het is een slimme jongen, alleen doodzonde dat hij er niets mee doet.
Klopt, hier ook steeds stress en nadenken hoe verder sinds februari al. Steeds rekken en rekken, want geen oplossingen bedacht. De oplossing is naar mij gekomen: stop maar met werk.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:35 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je gestopt met werk? Helemaal geen werk meer? Is wel nice wat rust.
Afhankelijk van je baan kan het wel stressen zijn in deze periode. Want nu moeten er allemaal provisorische oplossingen worden uitgedacht om het gebrek aan ter plekke wezen te compenseren.
Herkenbaar. Maar ik moet er niet aan denken, 6 dagen per week van dan tot dan in de schoolbanken moeten zitten.quote:Op zondag 10 mei 2020 10:26 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Klopt, hier ook steeds stress en nadenken hoe verder sinds februari al. Steeds rekken en rekken, want geen oplossingen bedacht. De oplossing is naar mij gekomen: stop maar met werk.
Dat vakantie gevoel is ook maar sinds afgelopen 2 weken, maar ook niet echt. Want hele maand intensief bezig geweest met belasting aangifte.
Paar dagen terug vernomen dat er omscholing mogelijkheid is, dus aangegrepen. Nu is het vnl. thuis studie; ook weer stress. Want nog niet eens begonnen en loop al achter. De reden is dat de examinatie data vast staan. Mensen die eerder zijn begonnen hebben natuurlijk meer tijd gehad om te studeren. Ik verwacht maandag t/m zaterdag bezig te zijn van 9 uur 's ochtends tot ca. 10 uur 's avonds voor een jaar lang.
Het jachtig leven is weer terug.
Om- en bijscholing is heel normaal. Veel vrouwen in mijn omgeving hebben dit ook (gehad) ergens tussen 30-40 jaar. Erna komt vast wel nog een keer, enz.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:16 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Maar ik moet er niet aan denken, 6 dagen per week van dan tot dan in de schoolbanken moeten zitten.![]()
Eens. Heb er nu ook wel last van. En we hebben nog wel even te gaan.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:40 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Pfoe, weer een zware dag vandaag. Voelt zo leeg. Denk dat het ook scheelt als je normaal wel wat aanspraak hebt.
Kun je nog lang wachten totdat er een vaccin is. Maar je bent lekker concreet, wat mis je nou?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:40 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Pfoe, weer een zware dag vandaag. Voelt zo leeg. Denk dat het ook scheelt als je normaal wel wat aanspraak hebt.
Aanspraakquote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:55 schreef osodevo het volgende:
[..]
Kun je nog lang wachten totdat er een vaccin is. Maar je bent lekker concreet, wat mis je nou?
Dat idee inderdaad. Maar het is vast cope om te denken dat mensen mekaar niet meer zouden opzoeken voor alleen de sex. Want dat zulen mensen toch niet kunnen laten. Dus in t begin dacht yes! En toen dacht ik shit!quote:Op zondag 22 maart 2020 00:21 schreef Hyaenidae het volgende:
Nee, integendeel.
Hoef nu ook niet jaloers te zijn op anderen die leuke dingen gaan doen samen want dat kunnen ze niet.
Heb je geen contact verder met vrienden ofzo?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:40 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Precies, aanspraak kan je regelen en er is ook grote behoefte aan. Als je dat niet lukt is er sprake van aanstelleritis.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:26 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
[..]
Wat let je om een praatje te maken met de buren of bijte'praten met de buurvrouwen etc?
En of de duvel ermee speelt... Coronastress; anderhalve meterstress en gezamelijk even ruimte nemen. Heeft de corona mij dan toch te pakken... In het hartquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:52 schreef Kleurplaatje het volgende:
Ik had net het idee dat er een beetje vastigheid met een Hinge-date aan zat te komen (gevoelens, meer willen, toch wel een beetje een wederzijds idee etc), komt corona om de hoek kijken. Appen nu al maanden en hebben elkaar regelmatig gezien en meer dan dat gedaan. Maar ergens zit ik toch wel met nare gevoelens. Slechtere timing kon er in elk geval niet zijn.
@Werkman, wat doet het me goed je zo serieus te zien in dit topic. En, eens.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:18 schreef Werkman het volgende:
[..]
Er zijn twee soorten eenzaamheid inderdaad.
De eerste:
Dat je inderdaad niemand hebt en er alleen voor staat, dus ook niemand om mee te lullen als er iets tegenzit.
Dit is de bekendste soort.
De tweede:
Dat je omringd bent door mensen.
Zij het in een relatie,of in een vriendenkring, maar dat er niemand bij zit bij wie je echt jezelf kunt zijn en waar je je zelf kan uiten.
Vooral in een relatie kan dat heel erg op je gestel inwerken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |