abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192196062
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk het enige echt kwalijke. Er was al een dreigend tekort aan beschermende middelen voordat de eerste patiënt een feit was. Dat betekent dus simpel gezegd dat je gewoon geen crisisplan klaar hebt liggen. Terwijl we in minder dan 20 jaar SARS, Mexicaanse griep en MERS hebben gehad. Waarbij steeds werd gezegd: nu is het goed afgelopen maar we gaan een keer nat en daar moeten we op voorbereid zijn.

[b]Maar een noodvoorraad mondkapjes, handschoenen en beschermende kleding aanleggen is nooit in iemand opgekomen blijkbaar :D[/b]
Een FOK!ker had dit in januari al in huis. |:)
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:23:16 #227
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192196072
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk het enige echt kwalijke. Er was al een dreigend tekort aan beschermende middelen voordat de eerste patiënt een feit was. Dat betekent dus simpel gezegd dat je gewoon geen crisisplan klaar hebt liggen. Terwijl we in minder dan 20 jaar SARS, Mexicaanse griep en MERS hebben gehad. Waarbij steeds werd gezegd: nu is het goed afgelopen maar we gaan een keer nat en daar moeten we op voorbereid zijn.

Maar een noodvoorraad mondkapjes, handschoenen en beschermende kleding aanleggen is nooit in iemand opgekomen blijkbaar :D
De VS heeft daar de "Strategic National Stockpile" voor, met beademingstoestellen, medicijnen etc. voor national emergencies, maar nu ze het nodig hebben lijkt er weinig in te zitten (wel genoeg anthrax vaccins om heel de bevolking in te enten dacht ik, zowat het minst nuttige dat je kan bedenken).
are we infinite or am I alone
pi_192196089
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:21 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

De financiële markten accepteerden dit louter door garantstelling van Europa. Duitsland en Nederland zijn met veel horten en stoten over de streep getrokken om deze steun te endorsen, het is de vraag of dat nu weer zal gebeuren. Duitsland voelde zich vorige week al gepasseerd door Lagarde en de uitspraak over het steunpakket. Hier is overigens een apart topic voor :)
De financiële markten zullen weinig andere keuzes hebben dan het te accepteren. :')

Het is gewoon heel simpel: van een kale kip kan je niet plukken. De wereldwijde schuldenberg is al heel lang eigenlijk onhoudbaar en totaal onaflosbaar. Dit zou wel eens de speld kunnen zijn die de ballon laat barsten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:24:24 #229
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192196091
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je mij vertellen wat de definitie is van 'kwetsbaren'? Die is mij namelijk onduidelijk. Ik krijg jaarlijks een oproep voor de griepprik. Ben ik nu ook een van de kwetsbaren?
Ik lees en hoor steeds dat 99% van de sterfgevallen onderliggend lijden heeft. Die groep mensen die al andere ziektes heeft, zou erg voorzichtig moeten zijn. Als je een oproep krijgt voor een griepprik lijkt het me ook verstandig om wat voorzichtiger te zijn. Maar ik zie niet in waarom een gezond persoon tussen de 20 en 50 zich druk zou maken over persoonlijke afstand, zolang alle contact met kwetsbaren maar vermeden wordt.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_192196094
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Leest beter het nieuws als jij, in januari wist Trump al over het virus en de risico’s. Diverse senatoren hebben op basis van de informatie die ze kregen aandelen verkocht. Trump heeft in de tussentijd niks gedaan!
Nederland zag het in januari ook al in China en heeft ook niks gedaan omdat er geen direct vluchten met Wuhan waren. :W
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 maart 2020 @ 23:24:59 #231
163650 Greys
pi_192196104
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat er overal tekorten aan zijn kun je niet echt iemand verwijten lijkt me. Vrijwel geen enkel land was of is terdege voorbereid op een dergelijke pandemie.

Hadden we wel loodsen vol liggen met materiaal als mondkapjes en medische apparatuur dan waren er weer rijen vol klaplopers die klagen over de kosten van de opslag en het in stand houden daarvan.
Maar het heeft wel écht heel lang geduurd voor de eerste lading er was sinds de huisartsen en ziekenhuizen erom schreeuwden terwijl er veel werd aangeboden 'maar dat moesten ze nog uitzoeken'. Aan de berichtgeving van Hugo de Jonge kreeg ik ook een beetje het idee dat het Erasmus er voornamelijk zelf achteraan gegaan is dan maar. (Maar toegegeven, dat laatste weet ik niet zeker natuurlijk).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192196108
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maakt allemaal niet uit, we zitten straks allemaal zó tot over onze oren in de staatsschuld dat er gewoon op de resetknop gedrukt gaat worden. Of dat hard (afschrijven) of zacht (aflossing uitsmeren over belachelijk lange tijdsperiodes) gaat gebeuren maakt voor het effect niet veel uit.
Een reset bestaat niet zonder een diepe crisis. En in tijden van crisis vallen wrang genoeg ook meer doden. Daarom alleen al is ongebreidelde staatssteun een slecht idee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192196113
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De VS heeft daar de "Strategic National Stockpile" voor, met beademingstoestellen, medicijnen etc. voor national emergencies, maar nu ze het nodig hebben lijkt er weinig in te zitten (wel genoeg anthrax vaccins om heel de bevolking in te enten dacht ik, zowat het minst nuttige dat je kan bedenken).
Dan hebben die ook gefaald. Wat ik dus allemaal heel opvallend vind. Dát dit een keer ging gebeuren was toch wel bekend. En eigenlijk valt het nog mee. Het had ook nog een veel gemener virus kunnen zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 maart 2020 @ 23:25:33 #234
862 Arcee
Look closer
pi_192196114
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 18:29 schreef Arcee het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Nederland en België in de top 5 van meeste doden op een dag. :{
Nee onzin, toen waren alle gegevens van gisteren nog niet binnen.

Maar goed, beide in de top 8 is ook verontrustend.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 maart 2020 @ 23:26:35 #235
163650 Greys
pi_192196135
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:24 schreef Kaji het volgende:

[..]

Ik lees en hoor steeds dat 99% van de sterfgevallen onderliggend lijden heeft. Die groep mensen die al andere ziektes heeft, zou erg voorzichtig moeten zijn. Als je een oproep krijgt voor een griepprik lijkt het me ook verstandig om wat voorzichtiger te zijn. Maar ik zie niet in waarom een gezond persoon tussen de 20 en 50 zich druk zou maken over persoonlijke afstand, zolang alle contact met kwetsbaren maar vermeden wordt.
En vooral die laatste zin, daar gaat het vaak mis denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192196139
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En een kernkop erachteraan.
Mag niet, teveel Co2 uitstoot. :+
pi_192196141
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een reset bestaat niet zonder een diepe crisis. En in tijden van crisis vallen wrang genoeg ook meer doden. Daarom alleen al is ongebreidelde staatssteun een slecht idee.
Die diepe crisis gaat er dan ook gewoon komen. Als je als land (of waarschijnlijk meer als wereld) failliet gaat dan ga je natuurlijk ontzettend veel welvaart inleveren. Maar die schulden an sich gaan hard of zacht gewoon grotendeels verdwijnen.
pi_192196148
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat er overal tekorten aan zijn kun je niet echt iemand verwijten lijkt me. Vrijwel geen enkel land was of is terdege voorbereid op een dergelijke pandemie.

Hadden we wel loodsen vol liggen met materiaal als mondkapjes en medische apparatuur dan waren er weer rijen vol klaplopers die klagen over de kosten van de opslag en het in stand houden daarvan.
Het opschalen van ic vind ik anders wel behoorlijk laat. Dit had je een maand geleden al moeten doen ipv af te wachten. We hadden met alle signalen er zoveel beter voor kunnen staan.
pi_192196150
quote:

[..]

Onder andere omdat het dus niet zo eenvoudig is om te zien wie kwetsbaar is en wie niet. Van mij zou je het niet weten; ik dacht zelf dat ik een gezonde dertiger was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192196158
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad. Ten eerste bestaat 'een reset' niet, ten tweede is het een fabeltje om te denken, mocht het ooit gaan bestaan, dat het niet gepaard zal gaan met werkeloosheid en allerlei andere macroeconomische pijlers die in het dieprood staan. Het gaat om de reële de economie.
pi_192196172
quote:

[..]

Tenzij je gezondheid momenteel niet optimaal is. Ik heb eerder deze winter een gigantische griep gehad waarna ik zeker 6 weken heb zitten hoesten en voel mij nog steeds niet 100%. Dit is niet mijn tijd om een 2de luchtweginfectie op te pikken. |:)
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:29:15 #242
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192196174
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je mij vertellen wat de definitie is van 'kwetsbaren'? Die is mij namelijk onduidelijk. Ik krijg jaarlijks een oproep voor de griepprik. Ben ik nu ook een van de kwetsbaren?
Kwetsbaar is een heel breed begrip.
Men bedoeld vooral zij die een aangetast weerbaarheidssysteem hebben door ouderdom of chronische aandoeningen die dat verzwakken.
Het feit dat je wordt opgeroepen voor de griepprik geeft mij aan dat je dus tot mogelijk die groep kwetsbaren behoort. Dat men/je de griepprik haalt kan ook uit pure preventieve voorzorg zijn als je bv in de (kwetsbare :P ) zorg werkt of wordt uitgezonden. Niet overal heerst dezelfde griep(variant).

Wetenschappelijk en hoe de overheid dat beziet is daar ook veel over te zeggen.... bron: https://www.scp.nl/ (pdf), samenvattend van die wetenshappelijk publicatie: Onduidelijk is wat kwetsbaarheid precies inhoudt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 23:29:49 #243
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192196180
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:29 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Tenzij je gezondheid momenteel niet optimaal is. Ik heb eerder deze winter een gigantische griep gehad waarna ik zeker 6 weken heb zitten hoesten en voel mij nog steeds niet 100%. Dit is niet mijn tijd om een 2de luchtweginfectie op te pikken. |:)
Als je daar zo lang last van hebt kun je beter eens wat aan je weerstand gaan doen
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_192196183
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onder andere omdat het dus niet zo eenvoudig is om te zien wie kwetsbaar is en wie niet. Van mij zou je het niet weten; ik dacht zelf dat ik een gezonde dertiger was.
Nou moet je daar wel bij bedenken dat je als dertiger evolutionair gezien al gewoon oud bent. Hoe hard we ook proberen om ons zelf wijs te maken dat je nog 'jong' bent. :P
pi_192196203
https://www.themoscowtime(...)e-coronavirus-a69703

Exclusive: Rich Russians Are Hoarding Ventilators to Protect Themselves Against the Coronavirus
pi_192196204
Conte spreekt. De lockdown wordt aangescherpt:
mousmar twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 23:29:55 Nieuwe maatregelen. Alle productie die niet noodzakelijk is wordt stilgelegd. Overeengekomen met de vakbonden. Supermarkten blijven open en winkels die absoluut noodzakelijk zijn. Dus apotheken, banken, postkantoor. reageer retweet
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:31:45 #247
12221 Tijn