Daar ga je die kabel naar de schuur toch niet mee aan elkaar krimpen ?quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef bleiblei het volgende:
Heeft iemand hier misschien nog een stuk of 5-10 kabelverbinders 6mm2 liggen die ik over mag nemen voor een paar euro?
Van deze dus:
Ik vind het zo zonde om er 100 te kopen als ik er maar een paar nodig heb.
Hoe zou het wel moeten dan?quote:Op maandag 20 april 2020 12:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Daar ga je die kabel naar de schuur toch niet mee aan elkaar krimpen ?
Horen die er niet gewoon bij te zitten dan ?quote:Op maandag 20 april 2020 12:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe zou het wel moeten dan?
Ik heb deze klaar liggen:
https://www.3mnederland.n(...)85+3290578945&rt=rud
En de handleiding zegt dat ik koper krimpbussen moet gebruiken als ik 5x 6mm2 wil verbinden... En die zaten niet in de verpakking, voor die dik 22 euro die ze voor een stukje plastic en wat hars vragen.
lijkt mij ook, zie dit op google:quote:Op maandag 20 april 2020 12:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Horen die er niet gewoon bij te zitten dan ?
Ja, dat past dan weer niet in zo een fancy unit. Maar wellicht moet ik dat ding gewoon opzij gooien en lassen in zo een vierkant doosje.quote:Op maandag 20 april 2020 12:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Een gewone grote kroonsteen moet ook voldoende zijn hoor.
https://www.elektra-info.nl/kabelverbinding-gietmof-grondmof/?amp
Het zijn dingen die uit de auto techniek komen, voor gebruik in een kabelboom. Zou ze niet gebruiken in de reguliere sterkstroom installatie.quote:Op maandag 20 april 2020 12:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, dat past dan weer niet in zo een fancy unit. Maar wellicht moet ik dat ding gewoon opzij gooien en lassen in zo een vierkant doosje.
Klopt, op de plaatjes staat erbij, maar in de handleiding waar ook de inhoud v.d. verpakking op staat, niet. Maar zijn die busjes dan nog steeds zo verkeerd?
Ja, dat weet ik, maar die passen dus nooit en te nimmer in die gietmof. Dat ding heeft een doorsnede van een cm of 6, dus daar krijg ik nooit 5 grote Wago's of een 6mm2 kroonsteen in.quote:Op maandag 20 april 2020 14:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het zijn dingen die uit de auto techniek komen, voor gebruik in een kabelboom. Zou ze niet gebruiken in de reguliere sterkstroom installatie.
Deze zijn ook geschikt voor 6mm˛
https://www.allekabels.nl(...)-EAQYBCABEgI_4vD_BwE
De gietmof die jij gekocht heb vind ik persoonlijk ondingen, het werkt niet handig vind ik met twee van die helften die je in elkaar klikt, er is nauwelijks ruimtequote:Op maandag 20 april 2020 14:46 schreef bleiblei het volgende:
Ik dacht alleen "laat ik voor die krachtstroomkabel een gietmof bestellen die daar speciaal voor is". Verkeerde gedachte helaas.
Het vereist wel wat handigheidquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:39 schreef bleiblei het volgende:
Je hebt helemaal gelijk.
Nondeju... Zeker met die veels te lompe kabel.
Maar het zit er in:
[ afbeelding ]
Wat een dramaspul is dat zeg. Die kabel. Ik zie er nu al tegenop dat het ook nog in de meterkast moet. Dat spul krijg je toch niet gebogen. Wiens advies was het eigenlijk, 6mm2 krachtstroomkabel
.
Trek die maar eens achter de DIN rail langs naar de onderste automatenquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het vereist wel wat handigheidMaar dat is nog maar een dun touwtje in verhouding met deze kleine jongen die ik al eens aangesloten heb. Geloof dat deze parallel in de hoofdtrafo aangesloten was op 800A
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Das pas een strijd !![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |