abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:04:51 #1
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_192175662
Vanmiddag vertelde m'n moeder dat volgende week de gezinshond wordt ingeslapen. Na beraad met de dierenarts bleek dat toch het beste voor de hond. Inmiddels is ze ruim 16, ze heeft veel problemen met haar ogen en kan ze bijna niet meer lopen. Toch voelt het dubbel, want ze eet en drinkt nog prima. Maar het is slechts afwachten tot het echt niet meer gaat. En mijn moeder wil niet dat haar hond lijdt omdat de kinderen nog een paar maanden willen rekken. Na 16 jaar kan je ook wel spreken van een voltooid hondenleven.

En dan ga je denken wat er tijdens die 16 jaar allemaal gebeurd is. Want tijdens m'n tienertijd en twintiger jaren was die hond er altijd bij. Maar nu komt het moment dat je afscheid moet nemen van een heel tastbaar stukje uit die periode. Het maakt opeens concreet dat de tijd snel gaat en dat alles eindig is. En dat met de wetenschap dat er helaas meer van dit soort momenten gaan komen in het leven.

Gelukkig zullen we een hoop mooie herrineringen aan de hond bewaren, want het was een lief beest en ze is lang onder ons geweest.

Ik moest even dit sentimentele verhaal van me afschrijven.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_192175718
Een van de onvermijdelijke momenten als je een huisdier hebt. Mijn ouders hebben hun hond thuis in laten slapen, en heb me voorgenomen dat met mijn hond ook te gaan doen mocht het moment daar zijn. Gewoon in zijn eigen vertrouwde omgeving.

Heel veel sterkte komende tijd O+
pi_192175786
Ik snap je heel erg goed. Heel veel sterkte. Als je de mogelijkheid nog hebt, kan ik je echt aanraden om nog een keer met haar een stukje te gaan wandelen in het bos of op het strand. Ik ben nog steeds heel blij dat ik dat destijds met mijn hond nog heb gedaan.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:12:38 #4
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_192175794
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
Een van de onvermijdelijke momenten als je een huisdier hebt. Mijn ouders hebben hun hond thuis in laten slapen, en heb me voorgenomen dat met mijn hond ook te gaan doen mocht het moment daar zijn. Gewoon in zijn eigen vertrouwde omgeving.

Heel veel sterkte komende tijd O+
Dank! Het is inderdaad een onvermijdelijk moment.

Helaas komt de dierenarts momenteel niet thuis op bezoek. Dat is voor de hond wel zielig, want die houdt totaal niet van de dierenartspraktijk. En ook voor m'n ma, want die moet zonder hond terug naar huis. Nou ja, het is niet anders.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_192175938
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:12 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dank! Het is inderdaad een onvermijdelijk moment.

Helaas komt de dierenarts momenteel niet thuis op bezoek. Dat is voor de hond wel zielig, want die houdt totaal niet van de dierenartspraktijk. En ook voor m'n ma, want die moet zonder hond terug naar huis. Nou ja, het is niet anders.
Bereid je alvast voor op de vraag wat je na het overlijden met het dier wil doen.

vaak zijn de keuzes: anoniem (rendac), gezamenlijk, individueel of persoonlijk
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:24:42 #6
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_192176034
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:12 schreef madam-april het volgende:
Ik snap je heel erg goed. Heel veel sterkte. Als je de mogelijkheid nog hebt, kan ik je echt aanraden om nog een keer met haar een stukje te gaan wandelen in het bos of op het strand. Ik ben nog steeds heel blij dat ik dat destijds met mijn hond nog heb gedaan.
Dank je. Misschien ga ik nog een ministukje met haar lopen. Gewoon even goed stilstaan bij het feit dat het de laatste keer is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:19 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Bereid je alvast voor op de vraag wat je na het overlijden met het dier wil doen.

vaak zijn de keuzes: anoniem (rendac), gezamenlijk, individueel of persoonlijk
Dat is aan mijn ouders, maar ik ga er met zekerheid vanuit dat de hond bij de dierenarts wordt achtergelaten.
pi_192176123
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:24 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dank je. Misschien ga ik nog een ministukje met haar lopen. Gewoon even goed stilstaan bij het feit dat het de laatste keer is.
[..]

Dat is aan mijn ouders, maar ik ga er met zekerheid vanuit dat de hond bij de dierenarts wordt achtergelaten.
Ik kan het je echt aanraden om nog even een stukje met haar te gaan lopen.
pi_192176301
Ik heb 2,5 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Onze vriend is 16,5 jaar geworden maar was op een gegeven moment helemaal op en zo dement als een deur. Zelfde gehad als wat jij had ermee opgegroeid enzo.

Uiteindelijk kun je nog naar een ding voor je beste kameraadje doen en dat is zorgen dat het geen lijdensweg wordt.

Het deed heel veel pijn om hem in te moeten laten slapen en ik mis hem nog steeds gigantisch. Maar ik sta er wel nog steeds helemaal achter dat dit echt het beste voor hem was.

Ik heb nog een labrador van nu alweer 9,5 .. en vrees de dag dat er van hen afscheid moeten nemen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_192176475
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:24 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dat is in alle gevallen zo, tenzij ze de hond zelf mee naar huis willen nemen, de vraag die ze gaan krijgen is dus wat de dierenarts met de hond willen doen, vernietigen of op een meer gepaste wijze laten cremeren.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:56:20 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192176561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:51 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Dat is in alle gevallen zo, tenzij ze de hond zelf mee naar huis willen nemen, de vraag die ze gaan krijgen is dus wat de dierenarts met de hond willen doen, vernietigen of op een meer gepaste wijze laten cremeren.
Misschien kan TS dat laten doen (op kosten van TS) om met de as toch een tastbare herinnering te hebben? Of mag dat niet als het de hond van een ander is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')